Hoitojonot Tays

vauvatoiveita

Olisiko kenelläkään tietoa mitkä on tällä hetkellä jonot Taysiin lapsettomuustutkimuksiin? Kuinka kauan saa jonottaa? Olemme käyneet Fertinovassa alkututkimuksissa ja Icsi taitaa olla simppatutkimuksen jälkeen meille ainoa vaihtoehto... hiukka mietityttää nuo kalliit hinnat yksityisellä, joten kuinka kätevästi yksityiseltä pääsee julkiselle puolelle hoitoon? hinnat?

11

2278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minttu33100

      Kaipaisin myös vastauksen tähän. Toissa viikolla lähtenyt lähete mutta aikaa ensi käynnille ei ole vielä kuulunut.

      Teillä on eri tilanne kun alkututkimukset ilmeisesti tehty. Jossain oli että pisin jono onkin yleensä tuohon eka käynnille, sen jälkeen alkaa tapahtua.

      • vauvatoiveita

        Meille tuli kutsu ensikäynnille n.1,5 vk:n päästä siitä, kun lähete lähti yksityiseltä ja aika meni siis neljän viikon päähän. Ei paha aika jonottaa tuo reilu 4 vk:a, mutta soittelin sitten ja kyselin tarkemmin, kuinka pian Icsiin voi päästä kun meillä kaikki tutkimukset tartuntataudeista lähtien on tehty, niin sinnepä sitten joutuu jonottaa useamman kuukauden. Aikaisintaan ensi vuoden puolella, joskus talvella... päätimme sitten, että hoidot aloitetaan yksityisellä jo ensi kuussa ja jossakin vaiheessa ensi vuoden puolella jatketaan julkisella, jos tulosta ei ole tullut sitä ennen.

        Minttu minkälaisesta tilanteesta te lähdette liikkeelle?


    • Moikka!
      Mentiin viime marraskuussa neuvolan kautta lähetteellä tyksiin niin tammikuussa... Julkisella puolella kyllä kestää. Nyt odotellaan mun ensi kuun menkkoja, eli lokakuuta. että kaikkine tutkimuksineen ja ennenkuin hoito alkaa kannattaa varata ainakin vuosi tähän asiaan. Jos olisimme käyttäneet yksityistä, saattaisi jo kohta olla vauva mutta itse kannatan julkista vaikka meneekin paljon hitaammin eteenpäin. Taysin jonoja en tiedä mutta voisin veikata että kaikilla julkisilla puolilla kestää. Mutta ei se lapsen saaminen sitä hintaa kyllä kato jos ootte jo Fertinovassa käyneet alkututkimuksissa..eikö siellä sitten kannata hoitaa loppuun asti?

      • vauvatoiveita

        Kyllähän sitä mielellään pysyis yksityisellä, mutta jossakin vaiheessa tulee raja vastaan euroissa... alkututkimuksiin ym. lääkkeisiin on mennyt n. 700 euroa ja yhden Icsin hinta on n.2400 euroa (en tiedä mitä maksuja tuohon päälle vielä tulee), joten jos hoidot pitkittyy, useampia hoitokertoja ei talous on myöten tehdä. Nyt kuitenkin aloitetaan yksityisellä ja toivotaan kovasti, että saadaan se parhain lopputulos!


    • hanskuliini80

      tayssiin lapsettomuusklinikalle on varmaan lähetteen antajasta riippuen 1-3kk jono.. meillä olis ollu eka aika lähetteen saamisesta vajaa 2kk päästä, mutta jouduttiin se suureksi harmiksi siirtämään, kun mies joutui työkomennukselle 400km päähän, eikä keskellä viikkoa olisi sitten päässyt lähtemään. nyt seuraava aika on vasta joulukuussa.

    • Minttu33100

      Yli vuosi yritystä takana, yksi keskemeno. Ei vieläkään ole tullut aikaa, lääkärikäynnistä neljä viikkoa! Uskaltaakohan sinne polille soittaa... Mies ei ole vielä käynyt klamydianäytettä antamassa kun koulua aina labran aukioloaikoina, onkohan sillä vaikutusta lähetteen lähtemiseen. Ajattelin että sen ja spermanäytteen kävis antamassa sitten lähempänä poliaikaa kun kuitenkin yritetään luomusti tässä samalla toki.

      • minttu33100

        Noni, aika tuli eilen. Se on jo kahden viikon kuluttua. Olen varma että labroissa jotain häikkää koska puhelimessa puhuivat 3 kk jonoista kun soitin varmistusta ennen kuin kirje tuli.


    • tohveli1

      Olin yllättynyt kun kuulin että Taysiin on peräti 9 kk jono. Yksityiselle pääsisi heti. Ei haluaisi vaan yhtään enää odottaa :/

      • katjanen

        Siis oikeasti? 9kk kestää lähetteen teosta että pääsee edes polille? Uskomatonta!


      • Suhteellisuudentaju
        katjanen kirjoitti:

        Siis oikeasti? 9kk kestää lähetteen teosta että pääsee edes polille? Uskomatonta!

        No eihän tuo ole pitkä aika, kun vertaa leikkaus- tai hammaslääkärijonoihin. Mummoni kuulolaitejono aikoinaan olisi ollut useita vuosia, joten hän osti itse noin tuhannen euron arvoisen kuulolaitteen. Joku voi odotella kivuliaana, kyynärsauvojen kanssa ja sairauslomalla leikkausta kuukausitolkulla. Lapsettomuustutkimus yksityisellä on myös halvempi kuin esim. leikkaus, ja yhteiskunta saattaa jopa maksaa joistain osan hoidoista kela-korvauksen muodossa. Ei läheskään joka maassa ole tällaisia mahdollisuuksia.

        Toisaalta yksityisellä lapsettomuusklinikalla joutui odottamaan kuukauden yhden verinäytteen tulosta ja psykologikäynnin jälkeen kolme viikkoa lausuntoa; lasku kyllä piti maksaa jo 7 päivää käynnistä. Että en niin luottaisi niidenkään nopeuteen.


      • Tuskanparahdus91
        Suhteellisuudentaju kirjoitti:

        No eihän tuo ole pitkä aika, kun vertaa leikkaus- tai hammaslääkärijonoihin. Mummoni kuulolaitejono aikoinaan olisi ollut useita vuosia, joten hän osti itse noin tuhannen euron arvoisen kuulolaitteen. Joku voi odotella kivuliaana, kyynärsauvojen kanssa ja sairauslomalla leikkausta kuukausitolkulla. Lapsettomuustutkimus yksityisellä on myös halvempi kuin esim. leikkaus, ja yhteiskunta saattaa jopa maksaa joistain osan hoidoista kela-korvauksen muodossa. Ei läheskään joka maassa ole tällaisia mahdollisuuksia.

        Toisaalta yksityisellä lapsettomuusklinikalla joutui odottamaan kuukauden yhden verinäytteen tulosta ja psykologikäynnin jälkeen kolme viikkoa lausuntoa; lasku kyllä piti maksaa jo 7 päivää käynnistä. Että en niin luottaisi niidenkään nopeuteen.

        Totta, leikkausjonot ym. voivat helposti olla vuodenkin mittaisia. Mummoni kaihileikkausjono oli esim. vuoden mittainen.
        Sain itse lapsettomuushoitoihin(Tays) lähetteen yksityiseltä elokuun lopussa ja jo syyskuun toisella viikolla tuli kirje ja ensimmäinen aika Taysin lapsettomuuspolille. Eli ainakin meidän kohdalla toininta oli nopeata. Itse en voisi ainakaan allekirjoittaa pitkiä jonoja... Eri asia toki on, koska itse tutkimukset ja hoidot päästään aloittamaan. Meillä yritystä alkaa olemaan vuosi takana. Mies on käynyt jo simppatutkimuksissa yksityisellä ja minulla todettu pco-tyyppiset munasarjat, ovuloimattomuutta... Kystakin oli toisessa munasarjassa vielä muutama kuukausi sitten.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe