Tuosta provokatiiviselta vaikuttavasta ketjusta tuli sellainen mieleen, että tuolla Oulunseudullahan hirveä määrä nuoria tyttöjä ihan oikeasti jää peruskoulun jälkeen "kateisiin" eli ei hakeudu opiskelemaan eikä töihin. Nämä nuoret tytöt katoavat koteihinsa pienempiä hoitamaan äitinsä avuksi - ihan oikeasti!
Raskaana oleva kotiäiti kun olisi muuten aika kovilla ison katraan kanssa ja siksi apu on tervetullutta. Lisäksi kotiin jäävän tyttären riski ajautua pois "Jumalan valtakunnasta" jää selvästi pienemmäksi kuin opiskelijaelämässä. Ja rahaakin säästyy, opiskelu ei aina ole taloudellisesti edes mahdollista. Usein tyttären ainoa "luonnollinen" tie maailmalle käy avioliiton kautta. Siksi kiire aikuistumiseen on kova ja avioliittoja sovitaan heti 18-vuotiaina. Ja silloinhan tahtoo se omakin masu alkaa pullottamaan. Edessä on jopa 25-vuotinen synnyttäjän rooli ja kotiäitinä vuosikymmeniä. Ja hänkin tarvitsee apua.
Pojat laitetaan usein ammattikouluun, jotta pääsevät "oikeisiin töihin" tienaamaan leipää kasvavan perheen pöytään.
Aika karmeaa, että tällaista tapahtuu vielä 2010-luvun Suomessa.
Onko vanhemmilla oikeus kieltää alle 18-vuotiaan tyttären jatko-opiskelu?
Vanhempien oikeus estää tyttärien opiskelu peruskoulun jälkeen?
Huolestunut Oulusta
1
81
Vastaukset
- väärää tietoa..
Ei tietenkään ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005