Tuosta provokatiiviselta vaikuttavasta ketjusta tuli sellainen mieleen, että tuolla Oulunseudullahan hirveä määrä nuoria tyttöjä ihan oikeasti jää peruskoulun jälkeen "kateisiin" eli ei hakeudu opiskelemaan eikä töihin. Nämä nuoret tytöt katoavat koteihinsa pienempiä hoitamaan äitinsä avuksi - ihan oikeasti!
Raskaana oleva kotiäiti kun olisi muuten aika kovilla ison katraan kanssa ja siksi apu on tervetullutta. Lisäksi kotiin jäävän tyttären riski ajautua pois "Jumalan valtakunnasta" jää selvästi pienemmäksi kuin opiskelijaelämässä. Ja rahaakin säästyy, opiskelu ei aina ole taloudellisesti edes mahdollista. Usein tyttären ainoa "luonnollinen" tie maailmalle käy avioliiton kautta. Siksi kiire aikuistumiseen on kova ja avioliittoja sovitaan heti 18-vuotiaina. Ja silloinhan tahtoo se omakin masu alkaa pullottamaan. Edessä on jopa 25-vuotinen synnyttäjän rooli ja kotiäitinä vuosikymmeniä. Ja hänkin tarvitsee apua.
Pojat laitetaan usein ammattikouluun, jotta pääsevät "oikeisiin töihin" tienaamaan leipää kasvavan perheen pöytään.
Aika karmeaa, että tällaista tapahtuu vielä 2010-luvun Suomessa.
Onko vanhemmilla oikeus kieltää alle 18-vuotiaan tyttären jatko-opiskelu?
Vanhempien oikeus estää tyttärien opiskelu peruskoulun jälkeen?
Huolestunut Oulusta
1
93
Vastaukset
- väärää tietoa..
Ei tietenkään ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774592- 1801837
- 1241540
- 351016
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️16981- 103930
- 78913
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78842- 45807
- 4798