Koira vuokra-asuntoon

koir1

Minulla on hienoinen ongelma. Vuokrasopimus kieltää koiran pidon asunnossa, mutta olen alkanut kuitenkin mielttiä koiran hankimista. Siihen olisi hyviä syitä, kuten se, että koira olisi hyvä koivahti ja seuralainen. Se voisi antaa myös muuta turvaa.

Siksi kysyisinkin, onko mahdollista muutaa vuokrasopimuksen ehtoa tältä osin, vai pitäisikö minun hankia toinen asunto? vai hankisinko vain koiran omin luvin?

Ymmärrän koiranpitoon liityvät ongelmat, kuten karvojen lähtö tai haukunnan aiheutama häiriö naapureille. Miten toimia?

6

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi jos....

      "onko mahdollista muutaa vuokrasopimuksen ehtoa tältä osin"

      On, jos vuokranantaja muutokseen suostuu, ei muuten.

      "hankisinko vain koiran omin luvin"

      Jos vuokrasopimuksessa on kielto lemmikeistä, ja hoommaat kuitenkin koiran, niin silloin rikot sopimusta, ja se taas on selkeä vuokrasopimuksen purkuperuste.

      Hanki sellainen asunto, jossa koiranpito on sallittu.

    • Isänn. toimistosta

      Älä hanki koiraa kerrostaloon, on se sitten oma tai vuokra-asunto.

      Koiran haukunnasta naapurilla on oikeus valittaa isännöitsilälle. Myöskin naapuri voi antaa sinulle varoituksen/ huomautuksen kaksi kertaa ja kolmannen huomautuksen hänmyöskin vie isännäintitoimistoon, jossa isännöitsijän tulee poistaa häiritsevä asukas koirineen. Näin se menee.

      Olen itse töissä isännöintitoimistossa ja itse olen kirjoittanut monet koiranomistajat, joiden koirista on tullut valituksia, ulos ko huoneistosta.

      Kerrostaloissa nimenomaan on otettava naapurit huomioon ja lemmikki ei saa häiritä naapureita se on fakta.

      Kerrostaloissa asuu myöskin opiskelijoita, yötyössäkäyviä, vuorotyöläisiä, joille päivällä nukkuminen on tarpeellista, jotta he jaksavat työssään. Silloin ei enää ajatella isännöitsijänkään toimesta muuta kuin häiritsevän lemmikin, yleensä haukkuvan tai ulvovan koiran häätäminen talosta. Näin se valitettavasti menee.

      Olisi hyvä hankkia sitten kerrostaloon sellainen lemmikki, joka on hiljaa, Niitäkin on.

      • vuokranantaja94949

        Täyttä tuubaa viestissäsi. Naapuri ei ole oikeutettu mihinkään varoituksen antamiseen. Naapuri voi ilmoittaa kyllä isännöitsijälle häiriöstä.
        Vuokranantajan pitää antaa yksi varoitus vuokralaiselle ennen vuokrasopimuksen purkua.
        Taloyhtiön pitää antaa osakkeenomistajalle yksi varoitus ennen huoneistoon hallintaanottoa.


    • Mdlddmd

      Hirveätä skeidaa edellisessä viestissä. Koiran satunnainen haukunta päiväsaikaan on täysin normaalia järjestyslain mukaista elämää. Samalla lailla lapset saa kiljua ja leikkiä meluavasti, saat harjoitella jotain soittamista, saat paukuttaa iskuporakoneella satunnaisesti päiväsaikaan, saat katsoa elokuvia päivällä niin että bassot jytisee käytävälläkin jne. Joten aivan täyttä soopaa että koiran haukkumisesta annetuilla varoituksilla olisi jotain juridista merkitystä.

      Ja muistakaa myös että taloyhtiön "järjestyssäännöt" on sitten vessapaperiin rinnastettavaa tavaraa, järjestyslaki on se mitä kannattaa tutkia. Monesti paikallisilla säännöillä kävellään tuon lain yli.

      Se on sitten toinen asia että koira haukkuu koska se on huonosti koulutettu, se pelkää kaikkia ääniä ja epäilee. Tyhmät omistajat jopa ajattelevat että se on hauskaa. Koiran koulutuksen tarkoitus on se että koira saadaan uskomaan että omistaja on lauman johtaja ja että lauman johtaja suojelee koiraa eikä hänen tarvitse pelätä. Tällöin koira tottelee isäntää, ei hauku, ei karkaile vapaana jne.

    • IDIOOOOOTTTII!!!

      Hei koir1.

      Haluaisitko vuokrata minulle autosi? Lupaan etten tupakoi tai kuljeta mitään koiria siinä. Teemme vuokrasopimuksen. Viikon päästä pettääkin tupakkalakkoni ja tulen tänne nettiin kyselemään että enkö millään voisi tupakoida SINUN AUTOSSASI kun se on niin mukavaa juuria autolla ajaessa ruuhkassa? Ei kai se nyt niin kauhea haitta voi olla jos SINUN AUTOSI haisee voimakkaasti tupakalle? Kiitos kun ymmärrät kun rikon räikeästi allekirjoitettua vuokrasopimusta. :)

    • rakit piikille

      Jos on jo valmiiksi koira niin se on parasta viedä piikille.Pois moiset asunnon tuhoajat ja passkaviskurit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      331
      3106
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2298
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      197
      1631
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1417
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      56
      1293
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      158
      949
    Aihe