Vuokranantaja valittaa

hetikaikkimullenyt

Hei kaikki ihmiset!
Olen vajaa 20v nuori naikkonen.
Miksi vuokranantajani on niin kiukkuinen mulle?
Asunnossani on ollut mielestäni monta vikaa ja olen niistä sanonut monesti vuokraisännälle.
Jokin aika sitten suihkussa ollessani ei vesi valunut viemäriin kunnolla vaan jäi lattiakaivon päälle. Miksi se siihen jäi?? Valitin tästä vuokranantajalle ja hän sanoi että pitäisi putsata lattiakaivo. Sanoin hälle että eihän se kuulu vuokralaisen hoitaa, minä maksan vuokraa tästä asunnosta ja sen pitää olla kunnossa.

Olen eläinrakas ihminen ja koirat ovat mulle kaikki kaikessa. Ostin koiran ja kun vuokranantaja kuuli naapurilta tästä niin hän alkoi valittaa että koirien pito on huoneistossa kielletty. Tämä kertoi jostain yhtiöjärjestyksestä(?) että siellä taloyhtiö on määrätty allergiataloksi jossa ei saa pitää eläimiä. Mä olin että voi video, kuinka joku voi muka määrätä etten saisi koiraa pitää. Voiko muka tuolla lailla ihmistä määrätä? Ois ollu niin ihquu jos koiraa saisi pitää.

Mihin mä voin valittaa tästä??

10

499

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jussi pussi

      Älä provosoi teitä riittää näköjään

    • Oletko blondi?

      "Mihin mä voin valittaa tästä??"

      Katso peiliin ja valita. Ei noin tyhmiä ihmisiä voi ollakaan.

    • muuttamaan mars

      Tämähän tapahtui Porvoossa.

      Laittiakaivon puhdistus ja sen tyyliset huototoimenpiteet kuuluu asukkaalle eli vuokralaiselle.

      Olen kuullut noista allergiataloyhtiöistä, mutta luulin niiden olevan satukertomuksia.

      Ehkä sun vaan kannattaa hakea uusi koti.

    • pidänkoiris.ta

      Harjaa koiraa suihkussa ja ihmettelee kun lattiakaivo tukkeutuu.
      Soittaa ja valittaa vuokranant. että asunnon tulisi olla kunnossa.
      Jos vielä eläimet kielletty talossa niin.....................

      • Mikkonen

        Onko sopparissa mainintaa eläintenpitokiellosta tai siitä että kyseessä on allergiatalo. Jos ei, niin ei vuokranantajalla ole mitään nillittämistä. Ei hän voi ruveta keksimään ehtoja jälkikäteen, eikä muuttelemaan niitä mielensä mukaan. Noista em. asioista olisi pitänyt mainita ennen nimien laittamista paperiin. Tuo allergiatalo juttu kannattaa selvittää huoltoyhtiöstä tai isännöitsijältä. Pitääkö se ylipäätään paikkansa.


      • Pekkanen.
        Mikkonen kirjoitti:

        Onko sopparissa mainintaa eläintenpitokiellosta tai siitä että kyseessä on allergiatalo. Jos ei, niin ei vuokranantajalla ole mitään nillittämistä. Ei hän voi ruveta keksimään ehtoja jälkikäteen, eikä muuttelemaan niitä mielensä mukaan. Noista em. asioista olisi pitänyt mainita ennen nimien laittamista paperiin. Tuo allergiatalo juttu kannattaa selvittää huoltoyhtiöstä tai isännöitsijältä. Pitääkö se ylipäätään paikkansa.

        > Ei hän voi ruveta keksimään ehtoja jälkikäteen, eikä muuttelemaan niitä mielensä mukaan.

        Riippuu siitä, mainitaanko asia yhtiöjärjestyksessä. Vuokranantaja ei voi vuokrata asuntoa yhtiöjärjestyksen vastaisesti, joten ristiriitatilanteessa vuokrasopimus tarvittaessa purkautuu. Se saattaa olla vuokralaisen tappioksi, ellei asiaa ole mainittu. Uusi asunto silloin vain hakuun.


    • Harf-hääh-häh-hää

      Vai oot vajaa ja vielä ihmettelet mikä nakertaa, ihmettele sinä vaan :D

    • kotona siisteyskasva

      Lattiakaivon puhdistus kuuluu vuokralaiselle tai asukkaalle piste. Ikinä en oo mihinkään huoltopuljuun soitellut putsaamaan näitä keittiön hajulukkoja tai muitakaan normaaliin kotisiisteyteen kuuluviin ylläpitoasioihin. Voihan sitä toki pyytää jotain sen vessanpöntönkin harjaamaan. Siivousfirma näitä tekee mutta tuntipalkka pyörii täälläpäin 38€/tunti.

      Tuohon lemmikkiasiaan. Jos vuokrasopimuksessa ei ole kielletty niin sen puolesta voi pitää eläimiä.
      Jos taas yhtiöjärjestyksessä on joku tiukka sääntö ja kyseessä on allergiatalo niin et voi pitää lemmikkiä.

      Soitto isännöitsijälle ja jos huonosti käy niin muuta toki pois. Huomaat sitten miten vaikeaa on löytää asunto koiran kanssa.

    • Smmeme

      Vaikka aloitus on provo niin oikaistaan tässä pari edellistä viestiä.

      On juridisesti aivan yksi hailee onko vuokrasopimuksessa kielletty pitämästä koiraa vai ei. Kyseessä on joka tapauksessa ns kohtuuton, perusoikeuksia loukkaava ehto josta ei tarvitse välittää. Ja täysin sama asia on yhtiön järjestyssääntöjen kohdalla, ja jopa yhtiöjärjestyksen kohdalla. Vähän sama kuin kiellettäisi mummot ja lapset.

      Vain ja ainoastaan tuo allergiatalo-perustelu on missään tapauksessa pätevä estämään koiran pitämistä asunnossa.

      • Omakas

        Ja allergia-asunnoksi saa jokainen vuokranantaja asuntonsa julistaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6223
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3788
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      20
      1470
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe