Tanssinopettajana toimimisen edellytykset?

tellme2dance

Hei kaikki!

Haluaisin kysyä yhtä asiaa; Minkälaiset luvat tarvitaan Suomessa yksityisenä tanssinopettajana toimimiseen? Haluaisin perustaa pienimuotoisen tanssikoulun, mutta minulla ei ole tanssinopettajan koulutusta. En haluaisi opettaa tavallisia tanssilajeja, kuten baletti, show tanssi tai hiphop, vaan erästä tiettyä aasialaista tanssia. En ole siis koulutettu ko. tanssin opettaja, mutta minulla on paljon kokemusta tanssin tanssimisesta, ja omasta mielestäni olen pätevä opettamaan sitä, jollei se ole lupakysymys täällä Suomessa. Onko se mahdollista? Kyseistä tanssia ei tällä hetkellä ole mahdollista harrastaa Suomessa ja siksi haluaisinkin tuoda sen ihmisten saataville.

Kiitos!(:

12

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6767

Et tarvitse yhtään mitään koulutusta tai lupia aloittaaksesi. Jos käytät musiikkia, niin siitä täytyy maksaa teostomaksut. Jos keräät kurssimaksuja, niin niistä täytyy maksaa verot.

• fyudui

Ei ole olemassa vale-tanssinopettajia, koska tanssinopettaja ei ns. suojattu ammattinimike, kuten ei ole myöskään tavallinen opettaja, joka opettaa esim. ekaluokkalaisia alakoulussa. Lääkärit ja hoitajat ovat sitten asia erikseen...

• tatu8

Mä toimin vastaavana työnjohtajana rakennustyömaalla. Multa edellytetään tietyn koulutuksen lisäksi myös riittävästi alan työkokemusta. Paikallinen kunnan rakennuslautakunta hyväksyy tai hylkää... no, mitenkä tämä liittyy tanssiin... no, ei mitenkään! Työmaille ei tanssita!

• Harjaakainen

Vanhaan hyvään aikaan rakennustyömaalla järjestettiin harjakaistanssit. Nykyään rakennustyömaat on vallannut porukka, joka ei suostu kävelemään edes lankun ali, mutta vaatii neonvärisiä haalareita, joissa on muodikkaita remmejä.

• valssaaja2
        Harjaakainen kirjoitti:

Vanhaan hyvään aikaan rakennustyömaalla järjestettiin harjakaistanssit. Nykyään rakennustyömaat on vallannut porukka, joka ei suostu kävelemään edes lankun ali, mutta vaatii neonvärisiä haalareita, joissa on muodikkaita remmejä.

Konepajoilla tilanne on erilainen, siellä tanssitaan enemmän.

http://www.youtube.com/watch?v=ce2E2OjKqQo

• hjjkkk

Tampereen opeillakaan ei mitään muuta kuin tummaiho riittää hyvin ja saa nuorta teinilihaa

• teensex

Teiniä

• Kauko.

Siitä sitten vaan opettamaan. Opettaminen ja tanssiminen ovat eri asioita. Sellaiset jotka eivät tanssista tiedä mitään eivät tarvitse alussa kaikkia hienouksia. Tärkeintä että perusasiat tulevat selvitettyä. Tärkeässä osassa on käsiteellinen mallinnus. Olen havainnut että naisilla sellaiset käsitteet kuten "oikea jalka" "vasen jalka " ovat vaikeita. Kokeneetkin tanssinopettajanaiset sanovat yleensä " takajalka, toinen jalka, vääräjalka, yms."
      Ainakin minun on isossa salissa käytettävä vahvistinta, en kertakikkiaan saa tuotettua riittävän kuuluvaa ääntä. Ilmisesti kysymyksessä on Itialaiset klassiset tanssit ja nuo ovat kai naisten tansseja. Tekevät muuten hyvää Eurooppalisille naisille. Todennäköisesti tunnille tulee myös heikolla suomenkilen taidon omaavia joten kannattaa opetella tärkeimpiä asioita myös muilla kielillä.

• Diplomi poro

Olen Pro Veivaaja kelpaanko opettajaksi?

• "koulutusta"

No onhan noita nähty. Oppisopimuksellakin eräissä "tanssikouluuissa". Haluttava "ammatti" joillekin pesän vonkaajille, koska pesän saanti nykyisessä tanssiskenessä on taattu. Aina löytyy pesänjakajia polleille oppisopimuslaisille :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      462
      2848
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2675
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      272
      1618
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1204
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      441
      1145
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      980
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      938
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      909
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      895
    Aihe