mopokolarista selvinnyt

aivovamma?

Mä olen 19v mies ja ajoin mopokolarin kaks vuotta sitte. Vauhtia oli reilu 60, etujarru meni jumiin ja lensin tangon yli lyöden pääni asvalttiin aika pahasti (oli kypärä päässä). Kolarin jälkeen olin sekava ja unelias, mutta en mennyt tajuttomaksi missään vaiheessa. Sitten menin sairaalaan ja minulla todettiin aivotärähdys. Pääni kuvattiin ja siitä ei löytyny mitään vikaa, joten ne laitto mut kotiin. Sekavuutta ja päänsärkyä oli parina päivänä kolarin jälkeen ja sitte oireet hävisivät. Myöhemmin ilmaantui erilaisia oireita, kuten masentuneisuutta, korvien tinnitystä, hajamielisyyttä ja aloitekyvyttömyyttä. Lisäksi tuntuu, että mikään työ ei onnistu enää normaalisti ja kaikki tekeminen vaatii enemmän ajattelua. Toiset ovat huomauttaneet mulle siitä, että teen työni hitaammin ja huonommin kuin ennen ja puheeni on epäselvempää. Olo on jotenkin "tyhmempi". Oireet ovat pysyneet noin vuoden ennallaan. Mä kävin tässä neurologin luona, mutta se käski mennä psykiatrille. Sitten menin psykiatrille ja se määräsi jotain mielialalääkkeitä. En mä kyllä mikään luulosairas hullu oo!

Voiko nämä ongelmat johtua jostakin aivovammasta? Mä olen ihan raitis enkä käytä mitään aineita, joten päihteet ei oo syynä ongelmiin.

Onko joku kokenu kolarin jälkeen samanlaisia ongelmia ja mikä on ollu lopulta diagnoosina?

3

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä tulevaan

Aika omituinen veto neurologilta passittaa sinut psykiatrille. Kerroithan hänelle onnettomuudestasi?

Itselläni ei ole aivovammaa, mutta miesystävälläni on. Kyllä oireesi nähdäkseni sopisivat aivovammaan. Aivovamma on alidiagnosoitu sairaus. Siihen on saatavissa kuntoutusta, joka parantaa toimintakykyä, joten tärkeää olisi päästä kunnon tutkimuksiin.

Aivotärähdyskin lasketaan lieviin aivovammoihin.

Voisitko mennä toiselle neurologille? Vie mukanasi onnettomuuteesi liittyvät epikriisit ja kirjoita oireita vaikkapa paperille etukäteen. Voit ottaa mukaasi vastaanotolle myös henkilön, joka on tuntenut sinut ennen onnettomuutta ja voi kuvailla sinussa tapahtuneita muutoksia.

• useasti kaatunut

Hei. Itse kun olen useasti pääni lyönyt kovaa on olo kyllä hölmömpi/tyhmempi ja tuntuu että käyn hiukan hitaammin. Minkäs teet, asiasta ei kuitenkaan muut huomauttele..

• pää on herkkä

Mikäli nuo erot entiseen ovat tulleet onnettomuuden jälkeen, niin epäilysi sattavat olla hyvinkin oikeat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe