mopokolarista selvinnyt

aivovamma?

Mä olen 19v mies ja ajoin mopokolarin kaks vuotta sitte. Vauhtia oli reilu 60, etujarru meni jumiin ja lensin tangon yli lyöden pääni asvalttiin aika pahasti (oli kypärä päässä). Kolarin jälkeen olin sekava ja unelias, mutta en mennyt tajuttomaksi missään vaiheessa. Sitten menin sairaalaan ja minulla todettiin aivotärähdys. Pääni kuvattiin ja siitä ei löytyny mitään vikaa, joten ne laitto mut kotiin. Sekavuutta ja päänsärkyä oli parina päivänä kolarin jälkeen ja sitte oireet hävisivät. Myöhemmin ilmaantui erilaisia oireita, kuten masentuneisuutta, korvien tinnitystä, hajamielisyyttä ja aloitekyvyttömyyttä. Lisäksi tuntuu, että mikään työ ei onnistu enää normaalisti ja kaikki tekeminen vaatii enemmän ajattelua. Toiset ovat huomauttaneet mulle siitä, että teen työni hitaammin ja huonommin kuin ennen ja puheeni on epäselvempää. Olo on jotenkin "tyhmempi". Oireet ovat pysyneet noin vuoden ennallaan. Mä kävin tässä neurologin luona, mutta se käski mennä psykiatrille. Sitten menin psykiatrille ja se määräsi jotain mielialalääkkeitä. En mä kyllä mikään luulosairas hullu oo!

Voiko nämä ongelmat johtua jostakin aivovammasta? Mä olen ihan raitis enkä käytä mitään aineita, joten päihteet ei oo syynä ongelmiin.

Onko joku kokenu kolarin jälkeen samanlaisia ongelmia ja mikä on ollu lopulta diagnoosina?

3

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä tulevaan

Aika omituinen veto neurologilta passittaa sinut psykiatrille. Kerroithan hänelle onnettomuudestasi?

Itselläni ei ole aivovammaa, mutta miesystävälläni on. Kyllä oireesi nähdäkseni sopisivat aivovammaan. Aivovamma on alidiagnosoitu sairaus. Siihen on saatavissa kuntoutusta, joka parantaa toimintakykyä, joten tärkeää olisi päästä kunnon tutkimuksiin.

Aivotärähdyskin lasketaan lieviin aivovammoihin.

Voisitko mennä toiselle neurologille? Vie mukanasi onnettomuuteesi liittyvät epikriisit ja kirjoita oireita vaikkapa paperille etukäteen. Voit ottaa mukaasi vastaanotolle myös henkilön, joka on tuntenut sinut ennen onnettomuutta ja voi kuvailla sinussa tapahtuneita muutoksia.

• useasti kaatunut

Hei. Itse kun olen useasti pääni lyönyt kovaa on olo kyllä hölmömpi/tyhmempi ja tuntuu että käyn hiukan hitaammin. Minkäs teet, asiasta ei kuitenkaan muut huomauttele..

• pää on herkkä

Mikäli nuo erot entiseen ovat tulleet onnettomuuden jälkeen, niin epäilysi sattavat olla hyvinkin oikeat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8550
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2429
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      27
      2241
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      36
      1932
    5. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1758
    6. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1737
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      21
      1332
    8. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1143
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      6
      1033
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1015
    Aihe