mopokolarista selvinnyt

aivovamma?

Mä olen 19v mies ja ajoin mopokolarin kaks vuotta sitte. Vauhtia oli reilu 60, etujarru meni jumiin ja lensin tangon yli lyöden pääni asvalttiin aika pahasti (oli kypärä päässä). Kolarin jälkeen olin sekava ja unelias, mutta en mennyt tajuttomaksi missään vaiheessa. Sitten menin sairaalaan ja minulla todettiin aivotärähdys. Pääni kuvattiin ja siitä ei löytyny mitään vikaa, joten ne laitto mut kotiin. Sekavuutta ja päänsärkyä oli parina päivänä kolarin jälkeen ja sitte oireet hävisivät. Myöhemmin ilmaantui erilaisia oireita, kuten masentuneisuutta, korvien tinnitystä, hajamielisyyttä ja aloitekyvyttömyyttä. Lisäksi tuntuu, että mikään työ ei onnistu enää normaalisti ja kaikki tekeminen vaatii enemmän ajattelua. Toiset ovat huomauttaneet mulle siitä, että teen työni hitaammin ja huonommin kuin ennen ja puheeni on epäselvempää. Olo on jotenkin "tyhmempi". Oireet ovat pysyneet noin vuoden ennallaan. Mä kävin tässä neurologin luona, mutta se käski mennä psykiatrille. Sitten menin psykiatrille ja se määräsi jotain mielialalääkkeitä. En mä kyllä mikään luulosairas hullu oo!

Voiko nämä ongelmat johtua jostakin aivovammasta? Mä olen ihan raitis enkä käytä mitään aineita, joten päihteet ei oo syynä ongelmiin.

Onko joku kokenu kolarin jälkeen samanlaisia ongelmia ja mikä on ollu lopulta diagnoosina?

3

262

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä tulevaan

Aika omituinen veto neurologilta passittaa sinut psykiatrille. Kerroithan hänelle onnettomuudestasi?

Itselläni ei ole aivovammaa, mutta miesystävälläni on. Kyllä oireesi nähdäkseni sopisivat aivovammaan. Aivovamma on alidiagnosoitu sairaus. Siihen on saatavissa kuntoutusta, joka parantaa toimintakykyä, joten tärkeää olisi päästä kunnon tutkimuksiin.

Aivotärähdyskin lasketaan lieviin aivovammoihin.

Voisitko mennä toiselle neurologille? Vie mukanasi onnettomuuteesi liittyvät epikriisit ja kirjoita oireita vaikkapa paperille etukäteen. Voit ottaa mukaasi vastaanotolle myös henkilön, joka on tuntenut sinut ennen onnettomuutta ja voi kuvailla sinussa tapahtuneita muutoksia.

• useasti kaatunut

Hei. Itse kun olen useasti pääni lyönyt kovaa on olo kyllä hölmömpi/tyhmempi ja tuntuu että käyn hiukan hitaammin. Minkäs teet, asiasta ei kuitenkaan muut huomauttele..

• pää on herkkä

Mikäli nuo erot entiseen ovat tulleet onnettomuuden jälkeen, niin epäilysi sattavat olla hyvinkin oikeat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      101
      1795
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1170
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      444
      1139
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      131
      822
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      49
      766
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      763
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      718
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      681
    Aihe