TARVITSEN APUA N O P E A S T I !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

KIIRRELLINENNOLIS

ONKO NIKON D3100 DIGIJÄRKKÄRI ? ENTÄ KUMPI ON PAREMPI; CANON EOS 1100D VS NIKON D3100 ? MIKSI?

17

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HUUTAJAJA

      ON DIGIJÄRKKÄRI!
      KUMPIKAAN EI OO PAREMPI, MOLEMMAT ON VAAN HUONOJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Molemmilla pärjää HUUTAMATTAKIN. Ota se joka paremmin sopii käteen. Alkajaluokan vehkeitä mutta toimivat. Itse olen Nikon mies mutta tuskin se Canon mikään virhehankintakaan olisi.

        Valitselasi optiikka ratkaisee enemmän kuin runko joten kiinnitä siihen huomiota.


      • Canonisti minäkin
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Molemmilla pärjää HUUTAMATTAKIN. Ota se joka paremmin sopii käteen. Alkajaluokan vehkeitä mutta toimivat. Itse olen Nikon mies mutta tuskin se Canon mikään virhehankintakaan olisi.

        Valitselasi optiikka ratkaisee enemmän kuin runko joten kiinnitä siihen huomiota.

        Tuossa on se ydin. Ongelmistaan huolimatta aloittelija pärjää molemmilla. Objektiivin valinta ratkaisee paljon. Canoniin esimerkiksi f/2.0 ja Nikoniin f/1.8 35 mm ovat hyviä valintoja aloittelijalle.


    • Hyviä molemmat

      Kumpikin antaa kelvollisesti vastinetta hinnalleen. Nikon pakkaa olemaan hitusen kalliimpi ja samalla se on tuon hintaeron verran parempikin. Järkkäriä valittaessa pitäisi ennakoida tulevia järjestelmän kasvattamistarpeita. Näissä hintaluokissa Nikon antaa enemmän samaan rahaan.

      http://snapsort.com/compare/Canon-1100D-vs-Nikon_D3100
      http://versus.com/en/canon-eos-1100d-vs-nikon-d3100
      http://in.answers.yahoo.com/question/index?qid=20120401222743AAF1Ynj

      Kun puhutaan useamman tonnin järjestelmistä (Canon 5D Mk III vastaavat optiikat), saattaa asetelma kääntyä puolestaan hienokseltaan Canonin voitoksi.

      Olen ollut tyytyväinen Nikon D3100:n käyttäjä ja olen järkkäreissä tukevasti Nikon-leirissä edelleen. Pokkarini on Canon. Valitsisin edelleen samoin, koska minulla ei ole varaa täyskennoisiin ammattilaisvehkeisiin.

    • ENNOLIS

      Kiire lienee varmin keino päätyä väärään valintaan.

      EOS 1100D VS D3100 parempi, miksi?
      Joillekin on parempi se kumpaa haluaa näyttää, toisille taas se kumpaa haluaa käyttää/oppia käyttämään.
      Kameroiden teknisen paremmuuden ratkaisee ensisijassa objektiivi. Noin samanhintaisilla rungoilla ei ole näkyvää eroa kuvan laadussa.

      – mieti ensin mitä haluat kuvata
      – etsi sitten tarkoituksiisi ja kukkarollesi sopiva objektiivi ja lopuksi siihen sopiva runko.

    • moniammattilainen

      Näille KIIRELLISILLE HUUTAJILLE en viitsi vastata koskaan alle vuorokauden odottelulla, koska oppivathan ettei kiireellä saa kuin sutta...

      Osta kumpi tahansa kun tuntuu olevan se kiire tärkein eikä mikään muu!

    • kiireolis

      Järkkärikuumeessa usein unohtuu, että nuo halpismallit on järkkärin kaltaisia muovileluja joissa on peilietsin (ei metallirunkoa eikä prismaetsintä) ja usein oikean objektiivin näköinen kittizoom jossa on muovibajonetti.
      Tarvitaan kallis valovoimainen objektiivi jotta tuollaisen kameran automaattitarkennus toimisi edes tyydyttävästi.

      • Jo Nikon D70 tarkennus toimi hyvin ostamieni optiikoiden kanssa joskaan ne eivät olleet kitissä. Valovoima ei ollut mikään hurrattava kuitenkaan. Zoomejahan ei tuppaa saada paremmalla kuin F2.8.

        Veikkaan Nikonin toimivan ihan kittilasinsa kanssa normaaliolosuhteissa. Canonista en tiedä, en ole käyttänyt yleensäkään kuin pokkaria Canonin puolelta.


    • Valitse rauhassa !

      Pahimmat virheet tekee kiireessä!

      Älä kiirehdi isoa hankintaa tehdessä, v
      vaan rauhoitu ja harkitse rauhassa!

      Vaikka niin kiva olisikin se laite saada nopeasti.. ,)

      Harmittaa vaan sitten niin kovasti, jos hosuen teki valintaa!

      Järkkäri on vuosien valinta ja ostos!

    • kiireettömästi

      Itse vertailin varmaan kuukauden päivät minkä hankkisin ja lopulta päädyin Pentax k-30:n ostoon. Joka paikassa tarjotaan kyllä jos jonkun näköistä canonia tai nikonia mutta ihmisiltä tuntuu aina unohtuvan muut merkit. Samyang 8mm on ollut kovassa käytössä ja nyt laitoin tilaukseen Samyang 16mm f/2.0:n josta tulee varmasti ykkös objektiivi omaan käyttöön. Pentaxin 18-135mm kitti linssi on ollut itselle myös mieluisa. Yhteensopivuus vanhojen objektiivien kanssa on tullut myös testattua kun sain lainaan tädiltä hänen vanhan filmijärkkärinsä objektiiveja ja hyvin pelittää.

    • sonanoija

      Miksi ostaa noita. Kun paremman saa halvemmalla. Sonyn slt 33 300 euroa ja Se on uudempaa tekniikkaa kuin noi niko/cano halppikset

    • saman läpikäynyt

      Järkkärillä ei automaattisesti oteta parempia valokuvia pokkareihin verrattuna. Kun hommaat järkkärin niin alat oppimaan valokuvauksen peruisteita, joihin et pokkarin kanssa koskaan törmäisi.
      Kun ostat järjestelmäkameran niin se meinaa sitä, että järjestelmään tarvitaan useampia osia lähinnä optiikkaa.
      Uutena järkkärin omistajana tulet yllättymään erityisesti syväterävyyden ja tarkennuksen kanssa ja kun hommaat useamman putken niin huomaat, että mittasuhteet kuvassa muuttuvat optiikan mukana.

      • Kuvaaja ottaa kuvat ja kamera on vain apuväline. Kuvien hyvyyttä on yhtä vaikeaa arvostella kuin tyttöjen kauneutta, se mikä toisesta on kaunis ei välttämättä ole toisesta. Sanotaanhan siitäkin, että toinen tykää tyttärestä ja toinen äidistä (minä olen jo isoäiti-ikäluokkaa ja äidit ja tyttäret ovat vaan kivoja ajoittain).

        Sen sijaan järkkärillä saa (kun puhutaan samasta ikäkaudesta) kohinattomampia kuvia kuin pokkarilla tai muulla pienikennoisella.

        Järkkärillä pystyy erottelemaan kohteen taustastaan halutessaan käyttämällä isoa aukkoa kun taas pokkarin kuva on melko terävä varpaista ulkoavaruuteen (kirkkaalla ilmalla). Tuon "saman läpikäyneen" huomio syväterävyydestä on suuri etu järkkärissä. Niissäkin saa laajan terävyysalueen pienellä aukolla niin halutessaan ja laajakulmalla maisemia kuvattaessa.

        Jos kuvaa "kymppikuvia" ja kuvia nettiin niin siihen kelpaa niin pokkari kuin järkkärikin ja pokkarin mukana kuljettaminen on helpompaa. Jos kuitenkin on kiinnostunut vakavasti kuvaamisesta niin järkkäri antaa kokonsa ja massansa vastineeksi uusia mahdollisuuksia pokkariin verrattuna. Itselläni on molempia joita käytän aina mieleni mukaan, yleensä kuitenkin kamera on aina matkassa mukana.


      • putken optiikan…

        ”Kun hommaat järkkärin niin alat oppimaan valokuvauksen peruisteita, joihin et pokkarin kanssa koskaan törmäisi.”

        … mittasuhteet

        Mitkä on sellaiset ”perusteeet” joihin ei törmää pokkarin kassa?
        – merkittävin ”peruste” lienee salaman synkka-ajat. Mun pokkarissa min 1/2000 järkkärissä aika ”törmää” 1/180 sek
        – toinen johon olen ”törmännyt” on painavan kameran kantaminen pitkillä matkoilla
        – toisaalta objektiivin vaihto on järkkärissä yleensä helpompi kuin lisälinssin kiinnitys pokkariin

        Onko joku näistä valokuvauksen peruste?
        Mitkä mittasuhteet muuttuvat putken optiikan mukana (kameran paino)?


    • AINA OIKEASSA

      KYLLÄ ON PAREMPI SE CANON

      • ...

        Samaa pas.kaa eri paketissa noi Canonit ;-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe