hyötysuhde

ihmettelen vaan

Onko kenellekään käynyt vastaavaa, eli olin raskaana kun mies keksi saada lähisukulaisensa suomeen. Ongelmia oli jo ennestään suhteessa. Mieheni sai avullani sukulaisensa suomeen. Kun tämä oli tehty mies häipyi elämästämme ollessani vielä raskaana. Ei myönnä että olisi vaan käyttänyt hyväkseen, mutta miksi muuten jättää raskaana oleva vaimo ja lähteä toisen naisen matkaan? Sukulainen on tutustutettu uuteen puolisoon ja viettävät aikaansa yhdessä. Miksi näin? Ensiksi rakennetaan perhettä kanssani ja sitten hylätään? Onko tämä kovinkin yleistä?

8

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmmmmm1

      Siis onko nainen varmasti sukulainen eikä vaimo? Ymmärrä tuo on aika monille normaali käytäntö ett suomi naista käytetään hyväksi lupa ym asioissa. Olitteko naimisissa? Ja meinaatko pitää lapsen? Ja onko mies halukas olemaan lapsen elämässä?

    • Ihanko totta?

      Ap:lle tiedoksi:tämä on enemmän kuin yleistä. Olet mennyt halpaan niin kuin moni muukin suomalainen tyttö/nainen. Kyllä ne ukot lemmenluritukset osaa kun on joku taka-ajatus ja yrittävät hyötyä. Etkö todellakaan ole ollut tietoinen näistä hyväksikäyttäjistä?
      Pitäisi ajatella vähän pidemmälle asioita ja ottaa huomioon edes oman lapsen kärsimykset, kun sekaannutaan näihin sankareihin.

      • vaikea ennakoida

        Motiiveita on monesti todella vaikea arvioida. Tietysti voi sanoa, että ei kannata ottaa miestä tietyiltä alueilta maailmassa, mutta toisaalta myös noissa maissa on luotettavia ja hyviä miehiä, jotka eivät ole huijaamassa oleskelulupaa. Itsekin olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa, enkä edelleenkään ole ihan varma hänen motiiveistaan. Hän kyllä sanoo hyvällä mielellä ollessaan, että rakastaa minua jne jne, mutta joskus hänen käytöksensä ja kiukkuisena lausuttujen sanojensa pohjalta minulle nousee epäilyksiä hänen todellisista motiiveistaan. Vanhempi sukulaiseni on minua toppuutellut vain odottamaan ja antamaan ajan kulua. En oikeastaan voi muuta kuin odottaa, että miehellä on pysyvämmät oleskeluluvat, ennen kuin oikeasti pääsen selvyyteen hänen lopullisista motiiveistaan. Jos hänen puheensa pitävät paikkansa, niin näen hänet luonani vielä pysyvien oleskelulupien jälkeen. Jos hänen ajoittainen käytöksensä ja kiukun hetkinä purkamansa sanat pitävät paikkansa, niin saan sanoa hänelle hyvästit, kun hänen asiansa ovat selvät. Mutta tosiasia on, että en tiedä, mitä tulee tapahtumaan. Kuitenkin haluan edelleen uskoa, että hänen motiivinsa on rakkaus (tosin en tiedä, miksi joku mies yleensä rakastaisi minua, kun paljon nätimpiäkin naisia on tarjolla).


      • Truelovely
        vaikea ennakoida kirjoitti:

        Motiiveita on monesti todella vaikea arvioida. Tietysti voi sanoa, että ei kannata ottaa miestä tietyiltä alueilta maailmassa, mutta toisaalta myös noissa maissa on luotettavia ja hyviä miehiä, jotka eivät ole huijaamassa oleskelulupaa. Itsekin olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa, enkä edelleenkään ole ihan varma hänen motiiveistaan. Hän kyllä sanoo hyvällä mielellä ollessaan, että rakastaa minua jne jne, mutta joskus hänen käytöksensä ja kiukkuisena lausuttujen sanojensa pohjalta minulle nousee epäilyksiä hänen todellisista motiiveistaan. Vanhempi sukulaiseni on minua toppuutellut vain odottamaan ja antamaan ajan kulua. En oikeastaan voi muuta kuin odottaa, että miehellä on pysyvämmät oleskeluluvat, ennen kuin oikeasti pääsen selvyyteen hänen lopullisista motiiveistaan. Jos hänen puheensa pitävät paikkansa, niin näen hänet luonani vielä pysyvien oleskelulupien jälkeen. Jos hänen ajoittainen käytöksensä ja kiukun hetkinä purkamansa sanat pitävät paikkansa, niin saan sanoa hänelle hyvästit, kun hänen asiansa ovat selvät. Mutta tosiasia on, että en tiedä, mitä tulee tapahtumaan. Kuitenkin haluan edelleen uskoa, että hänen motiivinsa on rakkaus (tosin en tiedä, miksi joku mies yleensä rakastaisi minua, kun paljon nätimpiäkin naisia on tarjolla).

        No se nätti nainen saattaa olla vaikea tapaus eikä niin helposti vietävissä..


      • tieto on valtaa
        vaikea ennakoida kirjoitti:

        Motiiveita on monesti todella vaikea arvioida. Tietysti voi sanoa, että ei kannata ottaa miestä tietyiltä alueilta maailmassa, mutta toisaalta myös noissa maissa on luotettavia ja hyviä miehiä, jotka eivät ole huijaamassa oleskelulupaa. Itsekin olen naimisissa ulkomaalaisen miehen kanssa, enkä edelleenkään ole ihan varma hänen motiiveistaan. Hän kyllä sanoo hyvällä mielellä ollessaan, että rakastaa minua jne jne, mutta joskus hänen käytöksensä ja kiukkuisena lausuttujen sanojensa pohjalta minulle nousee epäilyksiä hänen todellisista motiiveistaan. Vanhempi sukulaiseni on minua toppuutellut vain odottamaan ja antamaan ajan kulua. En oikeastaan voi muuta kuin odottaa, että miehellä on pysyvämmät oleskeluluvat, ennen kuin oikeasti pääsen selvyyteen hänen lopullisista motiiveistaan. Jos hänen puheensa pitävät paikkansa, niin näen hänet luonani vielä pysyvien oleskelulupien jälkeen. Jos hänen ajoittainen käytöksensä ja kiukun hetkinä purkamansa sanat pitävät paikkansa, niin saan sanoa hänelle hyvästit, kun hänen asiansa ovat selvät. Mutta tosiasia on, että en tiedä, mitä tulee tapahtumaan. Kuitenkin haluan edelleen uskoa, että hänen motiivinsa on rakkaus (tosin en tiedä, miksi joku mies yleensä rakastaisi minua, kun paljon nätimpiäkin naisia on tarjolla).

        "Tietysti voi sanoa, että ei kannata ottaa miestä tietyiltä alueilta maailmassa, mutta toisaalta myös noissa maissa on luotettavia ja hyviä miehiä, jotka eivät ole huijaamassa oleskelulupaa. "

        Tuollaisella toisaalta - toisaalta -ajattelulla ei päästä puusta pitkään. Se kuulostaa siltä kuin kaikki olisi kohtalon kädessä ja että mahdollisuudet hyviin ja huonoihin lopputuloksiin olisivat aina samat. Aivan kuin mitään ei voisi tietää.

        On kuitenkin olemassa todennäköisyyksiä, jotka kannattaa ottaa vakavasti. Miten niitä voidaan laskeskella? Ei tarvita korkeampaa matematiikkaa, ihan vain maalaisjärkeä ja vähän katujärkeäkin. Kannattaa kysyä itseltään mm.

        -mitä tietää miehestä (varmasti)
        -esiintyykö salailua, tiettyjen aiheiden välttelyä, ristiriitaisuuksia, valehtelua jne.
        -onko miehen käytöksessä jotain sellaista, mitä ei rakastuneelta ihmiseltä odottaisi
        -mitä mies voisi hyötyä suhteesta (esim. maassa oleskeluun liittyen)
        -mitä mies tuo suhteeseen (taloudellisesti, materiaalisesti), onko jompi kumpi suhteessa enemmän "saamapuolella"
        -miksi mies on tullut Suomeen
        -mistä oloista mies on tullut, mikä on hänen yhteiskunnallinen ja taloudellinen taustansa
        -mikä on miehen kulttuuritausta (ja sen vaikutukset mm. seurusteluun, avioitumiseen, perhe-elämään jne.), onko välillänne odotettavissa kulttuurisia kuiluja, onko miehen käytös epätyypillistä kulttuurinsa toimintatapoihin ja arvoihin nähden jne.

        Mitä enemmän tiedät, sitä varmemmalla pohjalla olet, tämän nyt pitäisi olla itsestään selvää, mutta monille ei tunnu olevan. Tieto on valtaa.


    • rumempi parempi

      Yleensähän on niin, että nämä suomalaiset morsiamet ovat lähestulkoon aina "ei niin nättejä". Helpompi iskeä sellainen, ja varmemmin sellainen pysyy myös uskollisena/kotona, eikä sellaisen perään tarvitse olla niin mustasukkainen kuin mitä kauniista. Myöskin on tavallista, että iskevät yksinäisiä naisia tai henkiseltä kantilta epävakaita naisia. Eipä sillä niin väliä ole, millainen nainen oikeasti on, vaan sillä, että saadaan ne oleskelulupa-asiat kuntoon.

      • NInni m

        Naisena vastaab tähän, että tämä on ikävä kyllä totta!


    • kelantuilla vaan

      hei
      saatko vielä tehtyä koneremontin? onko liian myöhäistä
      oletko käynyt hiv testeissä,?
      miksi autoit lisää heitä suomeen
      mikset auta heitä pois täältä? mikä sen estää?
      hoida oma osuutesi käy synnyttämässä vaikka virossa ja jätä jätös sinne niin et lisää maahanmuuttoviranomaisten jo ennestään kovaa työtaakkaa
      ilmianna heidät viranomaisille väärästä toiminnasta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      171
      30865
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      247
      19855
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      412
      10294
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6485
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      26
      4468
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      195
      3922
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      63
      3622
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1557
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      84
      1397
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1349
    Aihe