Oletteko antaneet anteeksi?

Te joitan on kiusattu niin oletteko niille ihmisille anteeksi jotka ovat kiusanneet sinua?Voisitko kuvitella että voisit antaa heille anteeksi?Itse en ole vielä antanut anteeksi.En tiedä että pystynkö antamaan heille anteeksi.

62

2065

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jännä maailma

      Itse olen tavallaan aika pitkävihainen, mutta kai minä tavallaan olen pääsemässä siitä "kiusaamisesta" yli.

      Eskarissa jo mulle huudeltiin, sillon huudettiin takasin eikä ajateltu sen enempää, heitä kohtaan minulla ei ole mitään kaunoja. Se oli silloin eikä minulle koitunut edes mielipahaa joten...

      Yläasteella pari poikaa nauroivat minulle, mutta heihinkään en kiinnittänyt huomiota, Halveksin heitä, mutta en halua minkään valtakunnan anteeksipyyntöjä. Minun perheelläni ei ehkä ole sitä Ferraria, niinkuin toisella näistä pojista, mutta minä sentään osaan olla ihmisiksi. Sitä se kultalusikka teettää. Aion kostaa pääsemällä elämässä pitkälle ja vasta sitten ilmaantumalla luokkakokouksiin.

      Sen sijaan yläasteen aikaisille "ystävilleni" en voi koskaan antaa anteeksi. Se mitä he tekivät minulle satutti paljon enemmän kuin yhdenkään typerän kiusaajan huutelut. Ainahan mua on sanottu nörtiksi ja friikiksi, näitä leimoja kannan ylpeydellä. Ovat vain kateellisia, koska minä kykenen viihtymään koulussa ja pärjäämään vähällä työllä. Nörtti ja ylpeä siitä.

      Joten kiusaajilleni voin antaa anteeksi, ystävilleni en.

    • Treenasin koko kesän

      Mä annoin "anteeksi" kiusaajilleni kesäloman jälkeen samalla kun hakkasin heitä nyrkeilläni.

    • tyttö 14

      Jos tyyppi on kiusannu sua ens tapaamisesta lähtien eli noin 8 vuotta ni on aikas vaikee antaa anteeks vaik en oo pitkä vihane

    • fghhhhh

      9 vuotta kiusaamista ja syrjintää päivästä toiseen ja sen seurauksena opiskelut meni mönkään ja sairastuin masennukseen josta kärsin vieläkin. Mitäs luulisitte annanko anteeksi. Jos joskus kuulen olevani kuolemansairas niin arvatkaapa mikä tulee olemaan viimeinen tekoni?

    • minulla ei ole nimeä

      miksi antaa anteeksi kiusaajille? ihminen ei koskaan muutu jos annan anteeksi niin sama jatkuu hetken kuluttua uudelleen, ei on helpompiakin tapoja "unohtaa". esim. mennä paikalliseen baariin portsariksi ja hankkia pari omaa kaveri. ja kun nämä kiusaajat sitten jossain välissä saapastelee sisään niin soittaa ne kaverit paikalle ja kun ex- kiusaajilla humalatila nousee ja nousee niin pari tyrmäystippaa tunnu misään ja kun työvuoro on lopuillaan niin paiskata kiusaajat pihalle ja vaihtaa kamppeet ja...
      mitenkäs se sanan lasku menikään... silmä simästä, hammas hampaasta. mutta miten onkaan kahdentoista peräkkäisen vuoden kiusaamisen takaisin maksu?
      miten olisi vaikka kunnon pieksäjäiset?

      minusta ainakin kuulostaa sopivalta ottaen huomioon kaiken sen mitä olen saanut osakseni niiden kahdentoista vuoden aikana.

      • Ei näin!

        Kiusaamallahan se ongelma ratkeaa, ilman muuta. Kukaan ei enää koskaan kiusaa ketään jos kiusaan kiusaajiani. Ei kiusaajaa tietenkään pidä sääliä, mutta ei tuokaan oikea tapa ole.

        Kiusaaminen pitäisi selkeämmin kriminalisoida, niin saisivat maksaa vahingonkorvauksia ja sakkoja ja tehdä yhdyskuntapalvelua, auttaisi paljon paremmin kuin omankäden oikeus.

        Ja jos henkilökohtaista kostoa havittelette, niin menestykää, pärjätkää elämässänne ja tulkaa sitten kertomaan sille kiusaajalle, joka makaa katuojassa, miten paljon parempia ihmisiä olette.

        Anteeksi ei tarvitse antaa, mutta taakseen se pitää jättää. Menneiden vatvominen ei muuta nykyhetkeä, niistä irtipäästäminen antaa tulevaisuudelle mahdollisuuden.


      • vinkki
        Ei näin! kirjoitti:

        Kiusaamallahan se ongelma ratkeaa, ilman muuta. Kukaan ei enää koskaan kiusaa ketään jos kiusaan kiusaajiani. Ei kiusaajaa tietenkään pidä sääliä, mutta ei tuokaan oikea tapa ole.

        Kiusaaminen pitäisi selkeämmin kriminalisoida, niin saisivat maksaa vahingonkorvauksia ja sakkoja ja tehdä yhdyskuntapalvelua, auttaisi paljon paremmin kuin omankäden oikeus.

        Ja jos henkilökohtaista kostoa havittelette, niin menestykää, pärjätkää elämässänne ja tulkaa sitten kertomaan sille kiusaajalle, joka makaa katuojassa, miten paljon parempia ihmisiä olette.

        Anteeksi ei tarvitse antaa, mutta taakseen se pitää jättää. Menneiden vatvominen ei muuta nykyhetkeä, niistä irtipäästäminen antaa tulevaisuudelle mahdollisuuden.

        Fiksu vinkki:

        kosta heille mahdollisimman nopeasti koulujen loputtua, äläkä jää suunnittelemaan ja miettimään heitä pitkään koska siinä menee elämä hukkaan...jos siis olet kostamassa.


      • minulla ei ole nimeä
        vinkki kirjoitti:

        Fiksu vinkki:

        kosta heille mahdollisimman nopeasti koulujen loputtua, äläkä jää suunnittelemaan ja miettimään heitä pitkään koska siinä menee elämä hukkaan...jos siis olet kostamassa.

        "siinä menee elämä hukkaan" miten muka?
        nousen ensin siihen asemaan mistä minun on helppoa selvittää asioita kostoni kohteista sotken hiukan heidän elämäänsä ja suoritanhomman loppuun aikataulussa. joka on suunniteltu hyvin tarkoin.

        ensimmäinen kiusaajista on jo poissa pelistä.
        sabotoin yksi kerrallaan kaikkien elämän kiitokseksi siitä kaikesta mitä tuli hedän suunnaltaan.


      • khuio
        minulla ei ole nimeä kirjoitti:

        "siinä menee elämä hukkaan" miten muka?
        nousen ensin siihen asemaan mistä minun on helppoa selvittää asioita kostoni kohteista sotken hiukan heidän elämäänsä ja suoritanhomman loppuun aikataulussa. joka on suunniteltu hyvin tarkoin.

        ensimmäinen kiusaajista on jo poissa pelistä.
        sabotoin yksi kerrallaan kaikkien elämän kiitokseksi siitä kaikesta mitä tuli hedän suunnaltaan.

        no niinhän se on...älä tuhlaa aikaasi ainakaan likaa kostoon.


      • minulla ei ole nimeä
        khuio kirjoitti:

        no niinhän se on...älä tuhlaa aikaasi ainakaan likaa kostoon.

        miksi muka en tuhlaisi aikaani saan samalla hankittua yhen toisenkin tavoitteen valmiiksi. ja kostoni on vain järjestelmällinen ajan viete sille ajalle että olen varsinasessa päämärässäni.


      • Koulukiusattu
        Ei näin! kirjoitti:

        Kiusaamallahan se ongelma ratkeaa, ilman muuta. Kukaan ei enää koskaan kiusaa ketään jos kiusaan kiusaajiani. Ei kiusaajaa tietenkään pidä sääliä, mutta ei tuokaan oikea tapa ole.

        Kiusaaminen pitäisi selkeämmin kriminalisoida, niin saisivat maksaa vahingonkorvauksia ja sakkoja ja tehdä yhdyskuntapalvelua, auttaisi paljon paremmin kuin omankäden oikeus.

        Ja jos henkilökohtaista kostoa havittelette, niin menestykää, pärjätkää elämässänne ja tulkaa sitten kertomaan sille kiusaajalle, joka makaa katuojassa, miten paljon parempia ihmisiä olette.

        Anteeksi ei tarvitse antaa, mutta taakseen se pitää jättää. Menneiden vatvominen ei muuta nykyhetkeä, niistä irtipäästäminen antaa tulevaisuudelle mahdollisuuden.

        Itselläni on jäänyt kaverin kiusaamisesta huonot muistot, kyseinen henkilö laittoi viellä minut sairaala kuntoon ja jouduin leikkaukseen josta on jäänyt mukava leikkausarpi jotka näen joka päivä ja aina kun näen tuon arven niin muistan mitä tuo idiootti on minulle tehnyt. Eli en voi koskaan unohtaa mitä tämä henkilö on minulle tehnyt, koska näen tämän henkilön aiheuttamat jäljet joka päivä kun herään. Samaa mieltä olen sinun kanssa siitä että anteeksi ei tarvitse antaa. En ole onneksi missä tekemisessä tämän henkilön kanssa mutta anteeksi en anna koskaan


      • Koulukiusattu
        Koulukiusattu kirjoitti:

        Itselläni on jäänyt kaverin kiusaamisesta huonot muistot, kyseinen henkilö laittoi viellä minut sairaala kuntoon ja jouduin leikkaukseen josta on jäänyt mukava leikkausarpi jotka näen joka päivä ja aina kun näen tuon arven niin muistan mitä tuo idiootti on minulle tehnyt. Eli en voi koskaan unohtaa mitä tämä henkilö on minulle tehnyt, koska näen tämän henkilön aiheuttamat jäljet joka päivä kun herään. Samaa mieltä olen sinun kanssa siitä että anteeksi ei tarvitse antaa. En ole onneksi missä tekemisessä tämän henkilön kanssa mutta anteeksi en anna koskaan

        ja vielä lisään tohon minun edelliseen viestiin että henkilö kiusasi minua perus koulun 3luokasta tohon ammattiopisto loppuun asti :(:(:(:(


    • Elämä v****laan

      Mua kiusattiin 9 vuotta ENKÄ IKINÄ ANNA ANTEEKSI!!!!!!!!!

      • Hermoilija14

        Minuu kiusattii 6 vuotta. Ja vähän vieläkii. Aineskii seiskal.


      • Hermoilija14
        Hermoilija14 kirjoitti:

        Minuu kiusattii 6 vuotta. Ja vähän vieläkii. Aineskii seiskal.

        oon mä kai antanu anteeks. Joskus iltaisin ne masentaa ne ajatukset. Joskus viel itken illal. En pysty puhumaa ystävien kaa siit et minuu on kiusattu.


    • Mutta jos suunnittele kostoa sitten tiettää että mitä tekee!Mutta ite en tiedä miten kostaisin kiusaajilleni!

      • Hope i can help

        Voisin ehk auttaa sua jotenki ja kaikkii muitaki joita on kiusattu. Jos vaik ajattelitte mennä antamaan takasin samal mital, nii lisämiehest ei oo koskaa haittaa.

        Mua on itteenikin kiusattu ja tosiaan sitten lopulta kyllästyin ja vedin heitä turpaan, mutta koska heitä oli paljon enemmän jouduin turvautumaan raukkamaisiin iskuihin esim. potku haaroväliin.

        Asun etelä-suomessa jos joku sitä apua tosiaan tarvitsee.


      • Hope i can help kirjoitti:

        Voisin ehk auttaa sua jotenki ja kaikkii muitaki joita on kiusattu. Jos vaik ajattelitte mennä antamaan takasin samal mital, nii lisämiehest ei oo koskaa haittaa.

        Mua on itteenikin kiusattu ja tosiaan sitten lopulta kyllästyin ja vedin heitä turpaan, mutta koska heitä oli paljon enemmän jouduin turvautumaan raukkamaisiin iskuihin esim. potku haaroväliin.

        Asun etelä-suomessa jos joku sitä apua tosiaan tarvitsee.

        Valitan!Asun Oulussa!


      • Hermoilija14
        moguba kirjoitti:

        Valitan!Asun Oulussa!

        Mä asun Kotkassa. Ja hermoilen koko ajan jostaa. Nytkii hermoilen kamalast valin. köksäst ja yhest kysymisest ja yhist osotteist aineskii.


    • Oletteko koskaan onnistuneet kostamaan kiusaajillenne?

      • Tavallaan kai

        No mä ainakin oon sanonu suoraan takasin, kertonu vaikka jätkille miten niiden jutut on siinä päiväkoti-ikästen tyttöjen tasolla (niinkuin olikin, oikeesti kyl yläasteella luulis keksivän jo luovempia loukkauksia kuin "hihhihihii, sä oot lätkässä tohon") Enpä joutunut semmoisia kommentteja sen koommin kuulemaan.

        Eniten kiusaajaan sattuu se, ettei sitä huomioida, kiusaaminen on vaan elämyshakuisuutta ja huomiohuorausta. Jos et edes vilkaise sitä kohti, se ei saa kumpaakaan.

        Toisaalta, voihan sitä aina nöyryyttääkin, mutta ei se aina toimi. Näytä, ettet välitä pätkääkään, älä koskaan menetä malttiasi, vaan anna palautteesi niinkuin asia ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa ja sinä armeliaasti silti kerrot heille mielipiteesi.

        Ihme juoruakkoja olivat kyllä koko lauma, nauraisin partaani jos minulla sellainen olisi, tosin olen tyttö, joten parempi ettei ole.

        Muuan kaverini muuten humautti yhtä kiusaajaansa kepillä naamaan, kiusaaminen vain pahentui, en suosittele!


      • minulla ei ole nimeä
        Tavallaan kai kirjoitti:

        No mä ainakin oon sanonu suoraan takasin, kertonu vaikka jätkille miten niiden jutut on siinä päiväkoti-ikästen tyttöjen tasolla (niinkuin olikin, oikeesti kyl yläasteella luulis keksivän jo luovempia loukkauksia kuin "hihhihihii, sä oot lätkässä tohon") Enpä joutunut semmoisia kommentteja sen koommin kuulemaan.

        Eniten kiusaajaan sattuu se, ettei sitä huomioida, kiusaaminen on vaan elämyshakuisuutta ja huomiohuorausta. Jos et edes vilkaise sitä kohti, se ei saa kumpaakaan.

        Toisaalta, voihan sitä aina nöyryyttääkin, mutta ei se aina toimi. Näytä, ettet välitä pätkääkään, älä koskaan menetä malttiasi, vaan anna palautteesi niinkuin asia ei oikeasti voisi vähempää kiinnostaa ja sinä armeliaasti silti kerrot heille mielipiteesi.

        Ihme juoruakkoja olivat kyllä koko lauma, nauraisin partaani jos minulla sellainen olisi, tosin olen tyttö, joten parempi ettei ole.

        Muuan kaverini muuten humautti yhtä kiusaajaansa kepillä naamaan, kiusaaminen vain pahentui, en suosittele!

        "Oletteko koskaan onnistuneet kostamaan kiusaajillenne?"
        olen jo yhdelle, se alkoi haastaan riitaa humalassa kun se oli heitetty viereisestä kapakasta ulos. olin kavereiden kanssa kaupungilla kaks oli mennyt ostaan kaikille kahvit mie olin ulkona yhden kaverini kanssa odottamassa. no kiusaajani huomasi mut ja tunnistikin vielä ja tuli aukomaan päätä olin kuin en olisi huomannutkaan siitäkun se ärsyyntyi ja alkoi lyömään, jos joku on alkanut hankalaksi vartijalle tai järkkärille niin teitää kuinka nopeasti hallintaote ja maahanvienti suoritetaan. jätkä ei kerennyt saattaa lyöntiään loppuun kun olin jo vetänyt hänet asvalttiin. huikkasin kaverille että voisko hän lainata käsirautoja (kun hänellä on ne aina mukana työn puolesta). sain raudat ja kaveri soitti sillä aikaa "maijan" paikalle (siis poliisin). ex-kiusaajallanitaisi olla hiukan epämukavaa maata klo: 03 asvaltilla minä niskassa istuen melkein tunnin verran, oltiin siinä ja juotiin kahvit kavereiden kanssa naurettin ja harnattiin ex-kiusaajaani. no kun pollisi tuli vihdoinkin kaverini sai rautansa takaisin me päästiin jatkamaan iltaa normaalisti. tosin se jätkä kuulemma meni putkaan ensiavun kautta ilmeisesti joku muukin oli kyllästynyt siihen jätkään tosin en minäkään kohdellut sitä silkki hansikkain. että se siitä kiusaajasta.

        ja kyllä se kannatti!


    • "Anteeksi"

      En ole antanut anteeksi! Enkä ikinä anna anteeksi. Sen verran pahat arvet jätti! Koko sana "anteeksi" on sanonko mistä! MIKSI YHDEN SANAN PITÄISI KORVATA ESIM. MINUN TAPAUKSESSANI 7VUODEN KÄRSIMYKSEN?! MIKSI?! Miksi aikuiset ajattelevat, että "anteeksi" auttaa kaikkeen. Hell no! Ei auta. Se ei helpota oloasi yksinäisinä iltoina tai aikaisina aamuina! Sillä "anteeksi"-sanalla ET tee MITÄÄN! Et ainakaan helpoita oloasi. Prkl. Olen avautunut. En ikinä anna anteeksi. Enkä ikinä pyydä anteeksi. Koko anteeksi sana on perseestä.

      • Tarkoitus, ei sana

        No eihän se sana vaan se, että sitä tarkoitetaan. Oikein käytettynä juuri se yksi sana ilmaisee, miten sen käyttäjä on ollut täysi kusipää ja katuu sitä nyt ja häpeää tekojaan ja on polvillaan anelemassa sulta ettet tuomitse sitä helvetin tuleen.

        Tai sitten sitä ei tarkoiteta ja yritetään vaan päästä pälkähästä.


      • minulla ei ole nimeä
        Tarkoitus, ei sana kirjoitti:

        No eihän se sana vaan se, että sitä tarkoitetaan. Oikein käytettynä juuri se yksi sana ilmaisee, miten sen käyttäjä on ollut täysi kusipää ja katuu sitä nyt ja häpeää tekojaan ja on polvillaan anelemassa sulta ettet tuomitse sitä helvetin tuleen.

        Tai sitten sitä ei tarkoiteta ja yritetään vaan päästä pälkähästä.

        se on loppujen lopuksi vain yksi sana siinä missä muutkin aivan sama mikä on merkitys. SILLÄ EI OLE MERKITYSTÄ! MILLÄÄN EI OLE! sana anteeksi on sana jonka joku on keksinyt että pääsisi pälkähästä helpolla KIUSATULLE SILLÄ SANALLA EI OLE MERKITYSTÄ! opettajat vain katsoo. että joo toi pyytää "anteeksi" joten asia on sillä selvä nyt kätellään ja asia on sillä selvä. SE EI TOSI ASIASSA "SILLÄ SELVÄ". mikään ei muutu. kiusaaminen jatkuu. ja jatkuu. sana ANTEEKSI ON VAIN TEKOPYHÄ KÄSITE KIUSAAJIA VARTEN! KIUSATULLE SE EI MERKITSE MITÄÄN.


      • Tarkoitus, ei sana
        minulla ei ole nimeä kirjoitti:

        se on loppujen lopuksi vain yksi sana siinä missä muutkin aivan sama mikä on merkitys. SILLÄ EI OLE MERKITYSTÄ! MILLÄÄN EI OLE! sana anteeksi on sana jonka joku on keksinyt että pääsisi pälkähästä helpolla KIUSATULLE SILLÄ SANALLA EI OLE MERKITYSTÄ! opettajat vain katsoo. että joo toi pyytää "anteeksi" joten asia on sillä selvä nyt kätellään ja asia on sillä selvä. SE EI TOSI ASIASSA "SILLÄ SELVÄ". mikään ei muutu. kiusaaminen jatkuu. ja jatkuu. sana ANTEEKSI ON VAIN TEKOPYHÄ KÄSITE KIUSAAJIA VARTEN! KIUSATULLE SE EI MERKITSE MITÄÄN.

        No eihän se tietenkään tarkoita mitään jos se vaan pakotetaan suustaan sylkäsemään. Kyllä se pointti tulee aidosta katumuksesta, jonka voi saavuttaa vain aikuistumalla ja uskaltamalla kohdata oma mänttiytensä. Tähän ei moni kykene ja siitä tuo laimentuminen.


    • Kiusaajille ja kisatuille pitäisi varmaan laittaa omat koulut!

      • minulla ei ole nimeä

        eli toisin sano en koti opetusta peliin. koska jos kiusaajaa ei ole ennestään koulussa niin sinne tulee sellainen jos ei muusta niin sanonnasta "joukossa tyhmyys tiivistyy". ja tuosta on aina joku ei mieltä. joku sanoo "ei pidä paikkaansa" koska ei halua myöntää että on yhtä "viisas kuin muut" vaikka olisi oikeasti normaalia kus'päisempi.


    • huoh...

      juu, annoin anteeksi kesäloman aikana... No eipä paljon auttanu ku jo viikko koulujen alun jälkeen se alko taas ja pahempana... Taas uus vuosi rumbaa ja katotaan ens vuonna uudestaan...

    • Minulla olisi yksi ehodotus niille jotka ei ole viellä ole kostaneet!
      Kirjoittakaa kirje koulukisaajile ja niille jotka ovat olleet teille paskoja ihmisiä!

    • Hyvä kysymys. Voiko antaa anteeksi jotain sellaista mikä on oikeastaan anteeksi antamatonta? Mietin vain sitä, että kumpi kärsii tilanteesta enemmän se joka antaa anteeksi vai se joka ei anna ja kantaa kaunaa... Jos pystyy antamaan anteeksi voi jättää asian taakseen, antaa sen olla. Jos ei voi antaa anteeksi asia pyörii usein mielessä ja sitä voi juuri hautoa kostoa tai jotain muuta, joka tapauksessa itse pitää kiusaamista yllä. Ajattelen, että jos pystyy antamaan anteeksi selviää tilanteesta voittajana. Vaikea asia.
      t.Meri, Espoosta

      • Minulla ei ole nimeä

        Mutta ajatteles toiselta katilta jos sua on kiusattu suurin osa elämästäsi niin antaisitko asian olla? jos kiusaaminen vie kaiken siis aivan kaiken. niin luovutko vielä niistä kahdesta asiasta mitkä sinulla on? oma henki ja viha siitä kaikesta mitä sinulle on tehty... luopuisitko asiasta joka saa sinut vielä haluamaan elää... luopisitko asiasta jo saa sinut rakentamaan omaa tulevaisuuttasi.

        ei jos en olisi alkanut ajatelemaan näin niin olisi vain jossain vaiheessa kun piti valita ammatti niin olisi vain mennyt kiusaajieni luo sanonut ääneen että "olen antanut anteeksi" ja kävellyt pois. noin parin tunniin päästä olisi jossain metsässä pirissyt puhelin soittoja olisi ehkä tullut mutta en olisi ollut niihin vastaamassa... ehkä parin kolmen päivän jälkeen joku olis keksinyt jäljittää pihelimen signaalin tulo paikan ja löytänyt mut. ehkä kurkku auki, ehkä itseni myrkyttäneenä, ehkä silmukassa jonkin puunlatvassa, tai jotain pirstystä päivään tyyliin kännykkä lammen rannalla jossain helposti luodettävässä paikassa ja siinä viesti tarkasta paikasta lammessa.

        Niin tämä ajttelu tapa on yllättävän monesta "vääränlainen" tyyliin: "ei nuin saa jatella, että kostamalla kiusaajille saavuttaisit jotain. Luuletko olevasi parempi ihminen jos haudot kostoa, luuletko että olisit parempi kuin kiusaajat kostamalla, kosto ei muuta mitään, tuhlaat elämäsi hautomalla kostoa koko ajan" tuo on yleinen reaktio kun kerron itsestäni hiukankaan enemmän.

        tai niin kuin ammattikoulun terkkari kun tuli hänen aloitteestaan koulukiusaaminen puheeksi "sinua on kiusattu kyllä paljon et kai vain haudo niistä ajoista kostoa" heti asenteesta näki että jos olisin sanonut suoraan niin siitä olisi seurannut monen tunnin saarna siitä ettei sitä saisi tehdä. no onneksi olen lähes yhtä hyvä näyttelmään ja valehtelemaan (jos tarve vaatii en siis tee sitä aina). onnistui silläkin kertaa ja sain kuulla en klassisen lauseen "No hyvä minulle olisi ollut turha yrittää valehdella näen valehtelian jo pelkästä ilmeestä"
        että joopa joo.

        no kukuin elää tavallaan ja tämä ajattelu tapa pitää minut hengissä kun on edes jokin jonka vuoksi pitää pysyä pystyssä.

        en toki sano että tämä toimisi kaikilla, mutta minut se pitää elossa.


    • ale18

      Klik kläk...pam!!!!1 kiusaaja!!!!!

    • Miksiköhän koulukisaajat kiusaavat?Mitä ne siitä hyötyy?Onko oikeastaa mitään järkeä kiusata ketään?

    • aion tappaane vitun

      mä ite luulin et voin mut näin kylillä niin meni päivä vituiks ei muutaku katottu toisii silmii mut sillon tajusin et en pysty antaa anteeks en ikinä tai ainakaan ilman kunnon kostaoo mua kidutettiin monta vuotta ja elin ympäristös missä 5 tyyppii ei vihannu mua syyttä mut paljastu myöhemmin et 2 niisti puhuu musta paskaa ... vitun hienoo mulla tällä hetkellä yks kaveri joka siitä mestasta et niin hyvin se meni perkele mut pari muutaki frendii o

    • iwkwkdnd

      10 vuotta sitä kesti. enkä ikinä anna anteeksi

    • Hauta kutsuu jo

      En ole pystynyt antaa anteeksi. Kiusaaminen on mielessäni vieläkin ja voin pahoin edelleen.

      • Me lapset

        Tuo kiusaaminen on vähän niinku semmonen homma, että sitä on todella vaikea antaa anteeksi. Itsekkään en ole antanut anteeksi koska haavat ovat syviä.


    • ystäväni puolella

      tää on vaan mun mielipide mun parasta kaveri kiusattiin kun hän oli kolmosella ja tämä sama henkilö on kiusannut minua mutta ei yhtä pahasti(hän on myös kiusannut muita tämä sama kiusaaja). paras kaverini oli silloin kolmosella melkeen koko lukuvuoden ilman kaveria ,e ystävystyimme vasta nelosella. Minä ja paras kaverimme inhotaan häntä vieläkin eikä kaverini ole antanut hänelle anteeksi eikä hänen tarvitsekkaan. Tämä Vitun idiootti huora kiusaaja on nykyään myös samassa koulussa meidän kansamme (olemme seiskalla). Emmekä tule toimeen hänen kannssaan. Voisin joka kerta kun hän edes vilkasee minua hakata hänet maan tasalle sillä tiedän mitä tuskaa hän on aiheuttanut. Joten suojelkaa ystäviänne kiusaajilta ja älää antako kiusaajille anteeksi heidän kuuluu maistaa omaa lääkettään!!!!!!!

    • kaikkienpuolesta

      En ole, enkä aio antaakaan. Niistä ajoista on kulunut jo tovi, ts.vuosikausia on kulunut ja vielä muistan ne itseään täynnä olevat peen nuolijat. Oikeastihan ne kiusaajat olivat älyltään tyhmempiä kuin minä.On kausia, jolloin asiat pulpahtavat mieleeni. No jokunen pissis on jollain "reittä pitkin" tms. tavalla päässyt aika pitkällekin. Osa häärää jotain entisillä sijoillaan. Aika näyttää, minne näiden pissisten ja imbesillikovisten elämät kantaa, en tiedä kaduttaako niitä silloinen idioottimaisuus. Ihan kivahan se olisi, jos pääsis aitiopaikalle valaisemaan kanssatyötovereille millaista käytöstä toisia kohtaan nämä herrantertut nuorempana harrasti. Jos tilaisuus tulee, varmasti käytän mahdollisuuden. Mielestäni ihminen ei oikeasti sisimmältään kovinkaan paljon muutu.

    • iyk

      En ole antanut kiusaamista anteeksi vaikka yli olen siitä päässyt. Ehkä sitten jos kiusaaja joskus tulee pyytämään anteeksi ja on oikeasti pahoillaan minulle.

      Mutta näistä henkilöistä puhuttaessa en usko sen tapahtuvan koskaan.

    • DF123

      Itse en ainakaan tule koskaan antamaan anteeksi. Koko peruskouluajan olin kiusattu. Miksi antaisin anteeksi jotain mikä suoraan sanottuna pilasi koko lapsuuteni. Opettajat koulussa eiv't saaneet mitään aikaan, että kiusaaminen loppuisi. Vanhemmat puhuivat kiusaajien vanhemmille, mutta eihän heidän kiltit lapset ketään kiusaa.

      Onneksi olen saanut nauttia heidän kärsimyksistään näin aikuisiällä. Kerran kun olin omien kaverieni kanssa iltaa istumassa baarissa, niin yksi näistä kiusaajista tuli yksin paikalle jotenkin surullisen oloisena. Näki meidät ja pyysi voisiko istua pöytään, sanottiin, että istu pois. Sitten hän kertoi kuinka oli pahoillaan kiusaamisestani ja kuinka hänen äitinsä oli kuollut. Hän kysyi voisinko antaa anteeksi johon vastasin, että ikinä en anna anteeksi vaikka kaikki sukulaisesi kuolisivat ja ihan oikein, että äitisi kuoli (aika karua näin jälkeenpäin ajateltuna) ja lähdin kävelemään pois pöydästä. Hän suuttui ja viskasi tuoppinsa suoraan päähäni takaapäin, josta kaaduin pyörtyneenä maahan ja heräsin seuraavana päivänä sairaalasta. Kysyin mitä oli tapahtunut, ja kaverini kertoivat. Kiusaaja sai jonkin pienen sakkotuomion tuosta.

      Yli olen kyllä jo päässyt noista ajoista, vaikkakin olisi ihan kivaa muistella lapsuutta muutenkin joskus sitten vanhempana, kuin sitä kuinka joka päivä kiusattiin.

    • Jokuoutovaa

      Annan anteeks kiusaajalle, mutta en ikinä kaverille joka petti mut. Eli muutin nelosella toiseen kouluun ja siitä se alko. Siihen asti oli aina ollu hyvin kavereita ja sillee. Kaikki haukku ja puhu selän takana paskaa ekasta päivästä lähtien Se kolme vuotta oli helvettiä jopa opettaja vihas mua. Kestin tän kaiken sillä että tiesin kaverini tulevan yläasteella samaan kouluun. Kaikki alkokin hyvin. Me päästiin samalle luokalle ja vittuilu loppu. Seiska oli niin ihana kaikki muuttu ja sain elämäniloni takas. Kasilla alko alamäki kaverini ja mä oltiin saatu paljon uusia kavereita. Sehän siis oli hyvä mutta sitten kaveri alko oleen paljon kiusaajani kans eikä se mua haitannu. Olin valmis alottaan alusta, mutta sitten se alko haukkuu ja vittuilee mulle. Mun kaveri ties et se oli mun vanha kiusaaja mut ei ees yrittäny puhuu sille vaa nauro vaan.Yritin myös varottaa sitä, kun tiesin et se on semmone et ensi on nii kaveria ja sitte puhuu paskaa. Kaveri ei uskonu mua. No se jatko mulle ilkeilyä koko aajan sen vuoden. Kaveri nauro vaa sen jutuille. Nyt oon ysillä ja se tyyppi puhuu kaverista paskaa. Ja annan sille kiusaajallee anteeks. Se on vaa mädäntyny paskiaine ihan sama. Mut kaverilleni en voi antaa anteeks en ikinä. Se vittu sattu nii syvälle ku paras kaveri lähti siihe mukaa. Oon katkera sille. Kaikkein eniten satutti kuitenki se ettei se uskonu ku yritin varottaa sitä. Nyt ollaa kavereita se on myöntäny et olin oikeessa ja että se kiusaaja vittuili mulle ja se ite ei tehny asialle mitää. Se on halannu mua kun ollaan puhuttu asiasta. Yhtä sanaa en oo kuitenkaa kuullu. Enkö anna anteeks enne ku tajjuaa ite pyytää, jos sillonkaa.

    • Osalle olen antanut anteeksi, osalla en. Yläasteaikaiset kiusaajani ovat edelleen mustalla listallani ja tuskin tulevat sieltä lähiaikoinakaan poistumaan. Siedän kyllä heitä tarvittaessa, mutta eivätpä tunteeni heitä kohtaan todellakaan kovin lämpöisiä ole. Tosin voisin kyllä kuvitella antavani heillekkin anteeksi, mikäli he vain todella osoittaisivat olevansa pahoillaan sitä, mitä ovat tehneet. Mutta koska anteeksipyydön sijaan tuli parin vuoden tauonkin jälkeen vain kehotus tappaa itseni ja muuta yhtä mukavaa, niin suhtaudun melko pessimistisesti siihen, että he katuisivat yhtään mitään. Vaikka toisaalta eihän kaikkia saisi tuomita sen takia, että yksi jaksaa edelleen jouhaa p*skaa, mutta silti... Ehkä olen vain liian ennakkoluuloinen heitä kaikkia kohtaan, mutta ilman anteeksipyyntöä tai selkeitä katumuksen merkkejä ei kyllä helposti miulta anteeksiantoa heru.

    • Selviytyjä

      Minua on kiusattu koska perheeni ei ollut kovin varakas, koska minulla oli "läskiperse", koska olin hyvä koulussa, koska olin "outo", koska pikkuveljeni kuoli ja surin häntä ja niin edelleen. Minua kiusattiin koulussa ja rakkaimman harrastukseni parissa.
      Olen antanut anteeksi. En varmaan koskaan unohda kaikkea sitä, mitä minulle on sanottu, enkä niitä loputtomia mustelmia joita sain, kun "isot pojat" löivät. En unohda koskaan. Mutta anteeksi olen antanut. Viha ja katkeruus vain myrkyttävät. Minä ymmärsin, että en ollut syyllinen ja minuun vain purettiin kiusaajien omaa pahaa oloa, kateutta ja katkeruutta. Minä taistelin ja selvisin voittajana, koska en antanut heidän tuhota minua ja myrkyttää mieltäni.

      • Selviytyjä

        oho suomi24 tulkitsi ilmaisuni törkeäksi. Niin minua siis kiusattiin takapuoleni koosta.


    • Olen antanut kiusaajalleni anteeksi, mutta jos vielä tulisi vittuilemaan liian pahasti, niin löisin. Toisaalta ei huolta, koska se kiusaaja muutti mun kipukynnystä rajusti. Nykyään melkein mikään kipu ei ole liian paljon.

    • Onko kenelläkään toimivia ideoita?

      • minulla ei ole nimeä

        toimivia ideoita mihin?


      • minulla ei ole nimeä kirjoitti:

        toimivia ideoita mihin?

        Kostamiseen!


      • myrkyn keittäjä
        moguba kirjoitti:

        Kostamiseen!

        joo etisiydy samoihin juhliin kiusaajiesi kanssa ole muka huomaavasi heidät vahingossa ja tarjoa juotavaa kaikille jollain verukkeela (esim. "näiden yhteisten vuosien muistoksi" sanoilla) mutta sujautat kaikkien muiden laseihin esim. gammaa tai jotain muuta rauhoittavaa ja tasaat tilit sopivan tilaisuuden tullen.

        en suosittele enkä yllytä, mutta hei se en ollut minä joka sekoitti huumeita toisten laseihin!


    • Rehellisesti ...

      En ole. Ei ole kyllä pyydettykään. Kiusaamisesta on yli kymmenen vuotta ja todennäköisesti kostan, jos tulevat vastaan myöhemmin elämässä.

    • vihdoinvapaa

      Olen antanut kiusaajille anteeksi vihdoin, mutta meni siihen sen pari vuotta. Käyn edelleen terapeutilla juttelemassa mutta vihdoin olen onnellinen. Viha kiusaajia kohtaan oli kuluttavaa ja vei turhaan voimia. Vaikka edelleen iljettää ja etoo osa heistä niin ennemmin säälin heitä. Minä selvisin, olen vahva ja minulla on koko elämä edessä ! :)

      Toivon todella että vihan unohtaa ja kostot ovat huono idea. Siinä vain vajoaa kiusaajien tasolle

    • Maybe some day

      En ole, koska en pysty - vaikka kiusaamisesta on jo vuosia. Haluaisin kyllä, mutta ainakaan vielä en voi. Ehkä jonakin päivänä sitten.

    • Vammanen Lapsi

      Jos joku on mulle jotain ilkeetä sanonu niin mä olen vaan kysynyt että "Oliko toi kauheen fiksua?" tai "Eikö sulla ole parempaa tekemistä?". Parempi antaa niille jotain mietitäävää, ehkä ottavat opikseen.

      • 1101101111

        Koitettu on ei toimi


    • random1

      Mä annoin anteeksi kiusaajalleni kunnes kaikki alkoivat kiusaamaan häntä joten en ole hänen enkä muidenkaan puolella olen puolueeton ettei enempää riitoja syntyisi.

    • -H-

      Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi kuinka helppo olisi lavastaa itsemurha tapoksi. Kiusaajathan ovat kuitenkin kahdenlaisia niitä jotka kiusaavat sanoilla ja niitä jotka kiusaavat hakkaamalla. Ajatellaan tilanne jossa kiusaajat ovat hakkaavaa tyyppiä. Kun kiusaajat alkavat hakaamaan niin alkaa yllyttämään heitä lisää, vaikka tekeekin kipeää provosoi heitä lisää ja lisää aina enemmän ja enemmän lopulta kun he tajuavat lopettaa niin voi olla, että he tajuavat että jokin on pielessä...
      Mites sitten, he ovat vastuussa teoistaan ei paljon auta selittely polliisille että "mutta kun se yllytti". Häkki keilahtaa.

    • Kattokaa päivämäärä

      Ei varmana enää käy täällä...

    • haarukka
    • Kosto auttaa puhdistamaan sielua!Ja hahmottamaan elämää!

    • viihaankiusaajia

      mä en ainaskaa ikinä anna anteeks niille jotka on kiusannu mua joskus ne kaikki sais lentää helvettii tässä ja nyt!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      356
      4257
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      280
      2404
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      136
      1713
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1494
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1443
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1287
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1275
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      57
      1170
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1084
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      343
      1026
    Aihe