Mistä kannattaa hankkia sähkö?

sijjda

Olen muuttamassa tässä ihan pian Kuopioon ensimmäiseen asuntooni ja olisi aika hankkia jonkinlainen sähkösopimus. Ikinä ennen ei siis ole tullut sähkösopimuksia tehtyä. Mitä suosittelette? Jos ottaa sähkön jostain muusta kuin Kuopion Energiasta, niin tuleeko sähkölle jotain siirtomaksuja?

26

1885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilowattinen

      jospa ihan itse ottaisit asioista selkoa

      • pullamössöt pönttöön

        Mitäs --vettiä kuvittelet kysyjän tuossa juuri nyt tekevän? Mahdollisesti ottavan itse asiasta selkoa - ja sitten tekevän asiallisten ohjeiden ja vinkkien ja neuvojen jälkeen omat hintavertailut ja lopulta oman ensimmäisen sähkösopimuksensa.. ?

        Kerrassaan hienoa että nuoret itse kysyvät vinkkejä ja neuvoja, kaikille ei se oma äiskä pyyhi pyllyä ja maksa ja hoida sähkösopimuksia vielä 30 vuotiaanakin..


    • 45345353

      Siirrosta nyt joutuu aina maksamaan Kuopion Energialle, sähkön voi ostaa miltä yhtiöltä tahansa. Vilkaise vaikka http://www.sahkonhinta.fi/

      • suunnitellen säästää

        Yksinasuja ei taida voittaa, muuten kuin suunnittelemalla sähkön käyttönsä. Ei turhaa valojen ylläpitoa, energialamput, vanhat sähkölaitteet uudempiin( jääkaappi sun muut) ...pöytäkone vie paljon sähköä, läppäri ei vie, uunissa kannattaa paistaa useita ruokia, leipoa pakkaseen jne...

        Itse sorruin tekemään sähkösopimuksen, kun sain mainossoiton, vaan purin sopimuksen kun huomasin parin vuoden jälkeen ettei säästöä. Silti kahdesta yhtiöstä laskut ja sekin hankaloittaa seurantaa.


      • hui-juu
        suunnitellen säästää kirjoitti:

        Yksinasuja ei taida voittaa, muuten kuin suunnittelemalla sähkön käyttönsä. Ei turhaa valojen ylläpitoa, energialamput, vanhat sähkölaitteet uudempiin( jääkaappi sun muut) ...pöytäkone vie paljon sähköä, läppäri ei vie, uunissa kannattaa paistaa useita ruokia, leipoa pakkaseen jne...

        Itse sorruin tekemään sähkösopimuksen, kun sain mainossoiton, vaan purin sopimuksen kun huomasin parin vuoden jälkeen ettei säästöä. Silti kahdesta yhtiöstä laskut ja sekin hankaloittaa seurantaa.

        http://www.sahkonhinta.fi/ ja http://www.sahkovertailu.fi/ ovat kunnollisia

        Lukuisat muut ovat tosiasiassa jonkin yhden puljun myyntikanavia


      • Anonyymi
        suunnitellen säästää kirjoitti:

        Yksinasuja ei taida voittaa, muuten kuin suunnittelemalla sähkön käyttönsä. Ei turhaa valojen ylläpitoa, energialamput, vanhat sähkölaitteet uudempiin( jääkaappi sun muut) ...pöytäkone vie paljon sähköä, läppäri ei vie, uunissa kannattaa paistaa useita ruokia, leipoa pakkaseen jne...

        Itse sorruin tekemään sähkösopimuksen, kun sain mainossoiton, vaan purin sopimuksen kun huomasin parin vuoden jälkeen ettei säästöä. Silti kahdesta yhtiöstä laskut ja sekin hankaloittaa seurantaa.

        Joo nyt kuluttajaa viedään kuin sikaa. Osta tästä. Kuopion torilla tulivat pitkän aikaa suuhun asti. Sitten tuli Helsinkin sanomat lisäksi. Kiusaksi asti päivän lehti nyt ilmaiseksi.


    • kysyä saa!

      Kuten jo siis vastattu, fiksut ihmiset asiallisesti, ja peräkammarin adhd-nörtit muuten - sähkölasku koostuu aina kahdesta firmasta, siitä joka omistaa piuhat ja siitä joka niitä piuhoja pitkin kotiisi sähköä myy. Kuopiossa saat niistä kaapeleista aina tietyn laskun Kuopion Energialta, mutta itse sähkön saat ostaa ihan mistä haluat. Itse ihan äsken tuolta em. linkistä etsin halvimman firman, joka oli 220Energia, ja tilasin "Kerrostalo-liittymän", jossa saa käyttää sähköä niin paljon kuin sielu sietää, ja kuukausimaksu on aina 12,90e . Yhtään laskua ei vielä ole tullut joten en voi suositella ja varoittaa, mutta tuntuu kyllä hyvältä kun voi tietokonetta ja isoa telkkua pitää päällä miten tahtoo eikä tule yllätyksiä.

      (joo vihreät arvot eivät tässä valitettavasti kyllä pääse oikeuksiinsa....)

    • Tollo Peloton

      Töpselistä elikkä pistorasiasta.

    • petosta stana

      Se on ihan sama miltä yhtiöltä sen energian ostaa kun suurin osa laskusta on siirtomaksua jota ei voi kilpailuttaa. Täyttä kusetusta koko "kilpailutus", kuinka tyhminä päättäjät kansalaisia pitävät??!!

    • kilowattinen

      Niin tyhminä mitä näyttävät olevan... Ja kun muistaa millainen buumi sähkönkilpailutus oli takavuosina, hohhoijaa...

    • lifemocker

      vattenfall

    • porvarit perk...

      Siirtomaksu maksetaan paikalliselle yhtiölle. KE:n siirtomaksu on "halpa" verrattuna Savon Voiman siirtohintoihin, jotka ovat kaksikertaiset... Ja tähän yhtiöön Kuopion päättäjät ovat KE:tä fuusioimassa. Myös kaukolämmön hinnoissa SV on selvästi kalliimpi.

      Fuusion jälkeen kuopiolaisten sähkönsiirtohinta kaksinkertaistuu ja kaukolämmön hintaan tule Savon Voima lisä n. 50%...

    • kuopiolaiset maksaa

      Siirtomaksu maksetaan paikalliselle yhtiölle. KE:n siirtomaksu on "halpa" verrattuna Savon Voiman siirtohintoihin, jotka ovat kaksikertaiset... Ja tähän yhtiöön Kuopion päättäjät ovat KE:tä fuusioimassa. Myös kaukolämmön hinnoissa SV on selvästi kalliimpi.

      Fuusion jälkeen kuopiolaisten sähkönsiirtohinta kaksinkertaistuu ja kaukolämmön hintaan tule Savon Voima lisä n. 50%...

      • Säilymme ymmärtäen.

        Hannu Lauerma saattaa olla oikeasa.Kuopion maisemissa Suomalaisista väkivaltaisimmat.Asukit.
        Kun sähkösopimuskin on käänettävä kiven alta rautakangella,Porvarit perk lienee lähimpänä tulkintaa elintilasta ja Kuopion nykytilasta.


    • sijda

      kiitos vastauksista :) Ehkäpä valitsen tuon Kuopion Sähkön, tuntuu kaikista yksinkertaisimmalta ja hintoja laskettuani ei tunnu kovin kalliiltakaan. Vaikka olisihan näitä halpoja 220 Energia yms. mutta netistä löytyy niistä niin paljon kaikkea kritiikkiä, etten uskalla riskeerata.

      • sijda

        Kuopion Energia siis!!


      • helppo säästö

        Eihän kerrostaloasunnon sähkön kulutuksella kovinkaan paljon kilpailuttamisella voita, mutta jopa niin vähäisellä kuin 2000 kw kulutuksella vuodessa säästää useamman kympin Kuopion Energian hintoihin verrattuna. Itse olen sähkölämmittäjä ja katson sähkönhinnat läpi aina vähän syksymmällä. Jo yli 15 vuotta sähköyhtiönä on ollut aina joku muu kuin Kuopion energia tai Savon Voima. En ole mennyt noihin edes kuukausittain vaihtuviin hintoihin vaan tavallisilla hinnoillakaan ei ole tullut suuria yllätyksiä. Pari viime vuotta olen ollut Vaasan Sähkön asiakas. Mutta lokakuussa käyn tilanteen läpi.


      • helppo säästö
        helppo säästö kirjoitti:

        Eihän kerrostaloasunnon sähkön kulutuksella kovinkaan paljon kilpailuttamisella voita, mutta jopa niin vähäisellä kuin 2000 kw kulutuksella vuodessa säästää useamman kympin Kuopion Energian hintoihin verrattuna. Itse olen sähkölämmittäjä ja katson sähkönhinnat läpi aina vähän syksymmällä. Jo yli 15 vuotta sähköyhtiönä on ollut aina joku muu kuin Kuopion energia tai Savon Voima. En ole mennyt noihin edes kuukausittain vaihtuviin hintoihin vaan tavallisilla hinnoillakaan ei ole tullut suuria yllätyksiä. Pari viime vuotta olen ollut Vaasan Sähkön asiakas. Mutta lokakuussa käyn tilanteen läpi.

        Itse käytän energiamarkkinat-sivuston hintavertailua


      • Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. :)
        Sääli, että sinulla on meistä huono kuva. Teemme kaikkemme, jotta mielipiteesi meistä paranisi jatkossa!


      • helppo säästö kirjoitti:

        Itse käytän energiamarkkinat-sivuston hintavertailua

        Käy tutustumassa myös Energiaviraston (entinen Energiamarkkinavirasto) kilpailutussivuun: http://www.sahkonhinta.fi/


      • ennakkoriitely
        energia220 kirjoitti:

        Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. :)
        Sääli, että sinulla on meistä huono kuva. Teemme kaikkemme, jotta mielipiteesi meistä paranisi jatkossa!

        Joko se älyvapaa ennakkolaskutus on poistettu?


    • Hyvä kysymys! :)
      Sähkön hinta kannattaa ensimmäiseksi kilpailuttaa Energiaviraston sähkön kilpailutukseen tarkoitetulla sivulla. Sähkön siirron veloittaa aina paikallinen siirtoyhtiö, mutta sähköenergian hinnan voit kilpailuttaa.

      Sähkösopimuksen teet helposti netissä!
      Seuraavasta linkistä pääset esimerkiksi 220 Energian sivulle, josta voit ostaa aina edullista sähköä: https://www.220energia.fi/tee-sahkosopimus/

    • Turhauttavaa...

      Kuopion Energiaan ei kannata ainakaan laskutuksen osalta luottaa. Olen tilannut firmalta e-laskun, joka napsaistiin suoraan tililtä, mutta se vaihtui yllättäen mitään ilmoittamatta paperilaskuun, jonka jälkeen tulikin muistutuslaskuja, kun olen tottunut kaikki laskuni saamaan netin kautta ja paperipostina tulee vain roskapostia. Asiakaspalvelussa pyöriteltiin peukaloita ja ei tajuttu, miten näin on voinut tapahtua, mutta laskuista ei voinut joustaa eli kaikki muistutusmaksut piti maksaa.

      Turhapa tässä oli vastaan tapella, kun KE on lähes täysmonopoli täällä ja inttämisestä menee vain sähköt pois. Vaihdoin kuitenkin paikkaa, josta sähkö tulee, vaikka siirtomaksu meneekin KE:n kautta.

    • säästöjä hankkimassa

      Voiko veroparatiisin kautta hankkia sähköä? Olisin halukas vähentämään ne alvit ja sähköverot laskustani.

    • Anonyymi

      On ja jos et ota kylkiästä wäre jopa puolta kalliimpi siirto on.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      313
      2859
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2203
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      84
      1651
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      189
      1541
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1345
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1243
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1094
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      20
      1092
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1039
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      921
    Aihe