Terse!
Oon 17-vuotias tyttö, jolla ei ole mitään hajua opintotuesta. Mun mutsi saa koko elantonsa sossusta/toimeentulotukea. Hän ei voi tehdä mitään töitä ja näin. Nyt tuli postista päätös mun opintotukeen, jossa sanottiin että saan 98e kuussa. Se on aika vähän, mutta sillä mennään. Äiti sano, että en saa pitään näistä yhtään, vaan ne katsotaan toimeentuloksi ja vähennetään kuukaudessa meiltä. Nyt mun pitäis antaa mutsin ottaa koko 98e mun tililtä, koska kuulemma sen verra vähemmä tulee sit kuussa. Pitääkö tää paikkaansa? Aika hullulta vaikuttaa. Eikä tää oo mikään sellane et oon rahakipee pikkuteini. Mutsilla on historiassa tapana kusettaa raha-asioissa, kun alkoholisti on.
Nyt apua!
4
558
Vastaukset
- sdgrt
No se, että tuo voidaan vähentää toimeentulotuesta pitää kyllä paikkansa. Se, että äitisi saa ottaa rahat sinulta, ei tietenkään ole oikein. Rahat ovat sinun ja sinun opintojasi tukemaan tarkoitettu ja itse sinä teet päätöksen siitä, miten rahasi käytät.
- näin se kai menee
Siis eihän opintotukisummaa mistään toimeentulotuesta vähennetä, vaan periaattessa lapsilisästä joka siis loppuu lapsen täyttäessä 17?
- 7854
näin se kai menee kirjoitti:
Siis eihän opintotukisummaa mistään toimeentulotuesta vähennetä, vaan periaattessa lapsilisästä joka siis loppuu lapsen täyttäessä 17?
Miten ihmeessä opintotuki voitais vähentää lapsilisästä, jota ei saa :D Kyllä se nimenomaan vähennetään toimeentulotuesta, jossa huomioidaan koko talouden tulot siis myös lapsen saama opintotuki.
- blöröröröö
7854 kirjoitti:
Miten ihmeessä opintotuki voitais vähentää lapsilisästä, jota ei saa :D Kyllä se nimenomaan vähennetään toimeentulotuesta, jossa huomioidaan koko talouden tulot siis myös lapsen saama opintotuki.
Siksi siinä lukeekin, että periaatteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341708- 401638
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631390- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091134Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2761091- 701083
- 74955
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19948Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888