Kuinka pyörä keväällä käyntiin?

Vihree tyttö

Täysin vihreä aikuinen kevaristi kyselee talvisäilytyksestä. Ei siis kokemusta kaksipyöräisistä koskaan ennen.

Minulla on lämmin varasto talvisäilytykseen. Mitkä ovat ihan välttämättömimmät talvisäilytystoimenpiteet? Ihan vaan sellaiset, että keväällä jollakin konstilla saisi pyörän käyntiin. Kyseessä on 4-tahtikevari, ajoa ei tule kovin paljon, ja sekin pääasiassa kaupunkiajoa. En viitsisi viedä maksulliseen talvisäilytykseen, jos jotenkin muuten selviän.

Olen kuullut, että polttoaineen talvisäilytykseen käy myös Masinol. Onko näin? Tällä hetkellä on pientä epätasaisuutta käynnissä, ja moottori pyrkii sammumaan tyhjäkäynnillä joten kannattaako tuota Masinolia kokeilla jo nyt? Joka tapauksessa meinaan seuraavaksi tankata 98-oktaanista.

5

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...awkward...

      Tuossakin on monenlaista koulukuntaa ja hifistelijää. Ite olen tehnyt vain seuraavat toimenpiteet ennen talvisäilöön laittoa.

      -Pessyt enimmät liat pyörästä
      -Tankki täyteen bensaa.
      -Pyörä keskituelle.
      -Öljynvaihto.
      -Akku irti.


      Talvella sitten lataillu vähä akkua ja pari kertaa käyttänyt lämpimäksi. vaihtanut kulutusosia mikäli on tarvetta.

    • Bensaan

      Stabilointiainetta tankkiin.

      Motonetista saa.

    • Motoristi.

      98 tankkiin, ja tankki täyteen. Ylläpitolaturia olen käyttänyt, ja käyttänyt sanotaan kuukauden välein.. näillä eväillä jo aika monta vuotta..

    • Liiterin sankari

      Keväällä on sitten syytä tehdä muutakin kuin vain käynnistää ja lähteä baanalle.

      Talvisäilytykseen lämpimässä riittää nuo " awkward " in neuvot. Niillä pärjää hyvin, olen itse samaa kaavaa noudattanut jo vuosia. En ole tankannut, sillä yleensä olen tehnyt jotain huoltoa, jossa tankki on poistettava. Keväällä sitten tankkaa täyteen uutta bensaa ja hyvin pyörä käy.

      Tuo epätasaisuus käynnissä... Syitä on monia riippuu siitä, mikä pyörä ja minkälainen kone.

    • Aika helppoa

      Olen minäkin joskus kikkaillut vaikka mitä. Viimeiset viisi vuotta olen syksyllä tankannut tankin täyteen (98 tietenkin). Keväällä lataan akun ja aloitan ajokauden. Pyörä on koko talven kuivassa ja lämpimässä tallissa.

      Jotkut vanhemmat pyörät voi lämmittää puhaltimella (lohko ja öljypohja), jos epäilee, että käynnistymisessä on ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe