Oon tässä jo pitkään miettinyt piirtopöydän hankkimista itselleni, koska olisi kiva piirrellä koneella ja käyttää mahdollisesti kouluprojekteissa. Olen siis lukion toista vuotta nyt käymässä. Tulevaisuudessa aion IT-alalle ja kaikennäköinen näprääminen ohjelmien sun muiden kanssa kiinnostaa, joten ei kai olisi pahitteeksi myös opetella käyttämään piirtopöytää?
Joten mikä olisi hyvä piirtopöytä ensikertalaiselle? En luultavasti aio sitä käyttää muuhun kuin satunnaiseen piirtelyyn ja kuvien muokkaamiseen. Ja hintakaan ei saisi olla kovin korkea. Tässä yksi mitä itse olen katsellut:
http://www.pixmania.fi/fifi/piirtopoyta/wacom-piirtopoyta-bamboo-pen/10767481--art.html#consumer-advices
Ja jos löytyy omia kokemuksia kyseisten vempeleitten kanssa, niin olkaa hyvä ja kertokaa kaikin mokomin.
Hyvä piirtopöytä aloittelijalle?
8
3787
Vastaukset
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11654022#comment-0
Bamboo piirtopöydät näyttävät olevan ainakin laadukkaita ja muistaakseni siskollani oli sellainen muutama vuosi sitten ja hyvin pelasi.- Quon
Kiitokset! ◡ ‿ ◡
- huasha87
Kannattaa muistaa piirtopöytää valitessa, että tuo koko on sen piirtoalueen koko,
toimii huomattavasti paremmin isommalla piirtopöydällä. Pienellä se on kuin käyttäisi hiirtä tosi pienen hiirimaton päällä.
Aloittelijalle suosittelen tuota XP-Pen DECO 01 . Edullisia, ja helppokäyttöisiä, kun käytön kerran opettelee.
Päädyin itse small-kokoiseen XP-Pen DECO 01 piirtopöytään joka maksaa n. $ 80 . Jo tässä pienimmässä mallissa piirtoalue on itselleni enemmän kuin tarpeeksi iso. enkä vaihtaisi isompaan tai pienempään (10"x6.25" piirtoala) . Myös eri paineentunnistustasoja (8192) on enemmän kuin muistan.
https://www.xp-pen.com/goods/show/id/224.html
https://www.storexppen.com/buy/52.html- Vanhaketju
Eiköhän aloittajaja ole jo löytänyt alustan kun aikaan kulunut 5-vuotta:D Nykyään ne alkavat olla jo muutenkin turhia kun tablettimet ja kosketusnäyttö kannettavat ovat yleistyneet.
- Goodyear
Mulla on 15" Levono tapletti. Siinä on kosketusnäyttö ja piirto-ohjema vakiona.
En tosin harrasta sillä piirtämistä että en tiedä sen soveltuvuutta laajempaa käyttöön?
Nut noita piirtojuttuja näyttäis löytyvän nykyään tableteistakin.- Tuossanoin
Toki voit piirrellä sormella, oli tabletti mikä tahansa. Ammattimaiseen piirtämiseen ja muistiinpanojen tekemiseen vaaditaan kuitenkin stylus-kynä ja piirtämiseen optimoitu tabletti. Piirtäminen onnistuu esimerkiksi uusilla ipadeilla, Samsungin lippulaivoilla ja surface-laitteilla.
Mutta eiköhän tämä ketju jouda jo unohtaa, 5 vuotta on pitkä aika. - Pehmee-Jänis
Android tapletin saa ainakin Ubuntuun interaktiiviseksi piirtoalustaksi, klusterointia ja paljon muuta kivaa. Jos sellaista työasemaa tarvii.
Lenovo Miix tullut kokeiltua sellaisena.
Aloittelijalle kuiteskin Wacom se helpoin ratkaisu.
Niissä oli joskus ominaisuus että winkone yritti bootata itsensä siittä, joten ei käynistynyt jos USB bootti ole koneessa päällä.
- Pehmee-Jänis
Wacom on hyvä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662288Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381883Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣241568Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711540Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.861293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1841204Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬241120Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1101115En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9942- 77939