Onko tietoa, saako HH kaipaamansa kipurahat

tikanmäeltä

Heikki vaimoineen ja tuomaroineen oli vaatinut kohtuullista korvausta tutuksi tulleessa jupakassa.
Hänelle on kaup. hallitus luvannut rahat 2 viikon sisällä kouraan.
Onko hän saanut asiallista korvaustaan ja onko kh pitänyt sanansa?
Vai KYYKYTTÄÄKÖ tikanmäki haankilaakin ?

Jos näin on niin mihin tässä voi enää luottaa ?

130

1350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LEX-finland

      Hankilalle voitaisiin maksaa ainoastaan 1000 € korvaus saamattomista Nihakin kokouspalkkioista, jos ei tyydytä voi haastaa kaupungin oikeuteen ja hävitä juttunsa ja maksaa asianajajansa. Ei pelottelulla ja uhkailuun suostumisella kuulu kunnan asioita hoitaa.
      Vastuuvakuutus ei korvaa mitään ellei ole oikeudenpäätöstä.
      Antakaa Hankilan antaa haaste, jota en usko tulevan.

    • lakialukenut

      laittakoot laskun Nihakille - mitä se kaupungille kuuluu??? Jos kaupunki ei olisi saanut antaa potkuja Nihakista, niin sehän on Hankilan ihan oma moka, jos uskoi saaneensa potkut!!!!!! Nihakilta pitää ne korvaukset vaatia!!!

      • Nuttuperä

        Päätä seinään vain Hankila, kestääkö antaa haaste noin löyhillä perusteilla, kun kaupunki tarjoaa tonnia Nihakista.
        Katsellaan pikkutitan tapausta.


    • mene- tiedä

      just juu, mitä Nihak ja muut itselliset hallinnot uskoivat valtuuston haluun, että jäsen vaihdetaan.

      Varmaan näillä yhteisöillä oli suuri halua tehdä tämä vaihdos, minkä saivat nyt tehtyä, kun valtuusto antoi signaalin mahdollisuudelle.

      jos oikein mieluinen edustaja, olisivat ruvenneet lakia lukemaan ja todenneet, ettei näin käy.

    • kahveetunnilta

      Ja hemmot huomio!!!Nyt työmaalle siitä purkamaan patoutumia niin kahvikin maistuu kahville!ka

      • kahveetunnilta

        Pomo muuten keskeytti eilen.


    • Liikaa isottelua

      Nyt tais Hankilanpoika jäädä nuolemaan näppejään.

      • Jompi kumpi

        Jopa on mielenkiintoista. Hallitus on tilanteessa, jossa sen on hyväksyttävä sopimus, jolloin se kantaa aikamoisen vastuun! Tai se ei hyväksy, jolloin hallituksen pj. Ja T ikkanen ovat toimineet omissa nimissään! Et silleen


      • LEX-finland
        Jompi kumpi kirjoitti:

        Jopa on mielenkiintoista. Hallitus on tilanteessa, jossa sen on hyväksyttävä sopimus, jolloin se kantaa aikamoisen vastuun! Tai se ei hyväksy, jolloin hallituksen pj. Ja T ikkanen ovat toimineet omissa nimissään! Et silleen

        Ikävä kyllä eivät kerinneet maksaa laskua, niin olisivat itse päässeet maksajiksi.
        Tikanmäellä ei mitään toimivaltaa tässäasiassa.
        Tiedotettiinko hallitukselle tästä viranhaltijapäätöksestä, jotta hallitus olisi voinut käyttää otto-oikeuttaan. Tikanmäki on jäävi käsittelemään asiaa kunnanhallituksessa koska on osallinen tähän päätökseen, tästä on hallintolain mukaisesti toimielimen päätettävä mikäli ei itse jäävää itseään.
        Päätöksestä ei voi edes valittaa. Jäsenen on hallituksessa esitettä Tikanmäkeä jäävättäväksi jolloin hänen on välittömästi poistuttava kokoushuoneesta.
        Näin kertoo hallintolaki !


    • Takuulla ei

      Turha tässä on enää jääväillä. Asia on selvä. HH saa mitä ansaitseekin, eli paskasen "ei tipu".

      • Kiitti ed. Hallitus

        Erittäin perusteltu oikaisuvaatimus ed. Hallituksen jäseniltä. Kiitos monien puolesta.


    • Jäikö jäljet

      Hankilaa puraisi nyt oikein kunnolla omat koirat.

    • 0,00 euroa

      Valtuustoryhmistä vain Proo on nähdäkseni ollut Hankilantappauksessa koko ajan maksatusta vastaan.
      Nyt kepunkin kelkka on näköjään kääntynyt ja tikanmäenkö johdolla hankila jää saldoon 0 e.

      • EX-kepu

        Onko Proolla valtuustoryhmää, kuka on puheenjohtaja ja kuka varapuheenjohtaja ja ketkä ovat allekirjoituksellaan liittyneet ryhmään, onko ryhmäpaperi luovutettu valtuustonpuheenjohtajalle, jos näi ei ole, niinon vain kasa villejä yhteislistalta valittuja valtuutettuja.


    • ansionmetsästäjä2

      hyvä homma, jos niin käy. olikin niin absurdia lähteä vaatimaan korvausta menetetyistä ansionmenetyksistä, mitä ei ole tullut, kun ei tullut ansionmenetyksiä.

      siis haettiin korvausta menetetystä ansionmenetyksen menettämisestä. :) aivan mahtavaa. kyseinen henkilö tullaan muistamaan "ai niin, se ansionmetsästäjä" :)

      • H-ankila

        Onpa kovat palkkiot olleet Hankilalla, kun yhdessä vuodessa saanut yli 4000€,
        toiset eivät ole saaneet tuota summaa koko vaalikaudessa.
        Hyvimpä on poika nokittanut ja pöljät ovat maksamassa.
        Palkkiot voi tarkistaa molempien kirjanpidosta ainakin siihen suostuvien osalta ja verrata Hankilan vaatimuksiin.


    • Y-vieskalle syytös.

      Ylivieskan kaupunginvaltuusto

      Kaupunginhallitus § 190 31.10.2011
      Kaupunginvaltuusto § 71 08.11.2011
      Uuden henkilön valitseminen Heikki Hankilan tilalle Jokilaaksojen pelastuslaitoksen johtokunnan jäseneksi
      215/2/30/2011
      KHALL § 190
      31.10.2011
      Pyhäjärven kaupunginvaltuusto on todennut Heikki Hankilan luottamustoimen päättyneeksi Jokilaaksojen pelastuslaitoksen johtokunnan jäsenen tehtävään ja valinnut hänen tilalleen jäljellä olevaksi toimikaudeksi Risto Mäkeläisen.
      KAUPUNGINJOHTAJA: Kaupunginhallitus esittää kaupunginvaltuustolle, että Heikki Hankilan tilalle Jokilaaksojen pelastuslaitoksen johtokunnan jäseneksi valitaan Risto Mäkeläinen jäljellä olevaksi toimikaudeksi.
      KAUPUNGINHALLITUS: Hyväksyttiin.
      KVALT § 71
      8.11.2011
      KAUPUNGINVALTUUSTO: Valitsi Heikki Hankilan tilalle Jokilaaksojen pelastuslaitoksen johtokunnan jäseneksi Risto Mäkeläisen jäljellä olevaksi toimikaudeksi.

      ----------------
      Ylivieskan kaupunginvaltuusto osoitetiedot ja päätökset Ylivieskan kaupungin sivuilta. Hankilan lakimies Kankaala , lähestytkö väärää kaupunkia?

      • Nuttuperä

        Paljompa on jäänyt yhdeltä vuodelta kokouspalkkioita saamatta, tuskin kokokaudelta on kenellekään maksettu Hankilan vaatimaa summaa.
        Nuo kokouspalkkiothan olisivat haihtuneet korvaamattomiin matkoihin etelästä.


    • EX-kepu

      Pois on päässyt meiltä Heikki, jäänyt on vain Hankilanneva ja sekin riittää meille.

    • oikeus voitti

      Olipa hyvin sanottu.

    • Joo ja

      Hankilakin näyttää tyytyneen osaansa.

    • Tuo edellä

      sanottu, että pöljät ovat maksamassa hänkilalle pitää lähes koko hallituksen osalta paikkansa.

    • löytyy läheltä

      Paha on syyttää Pyhäjärven tekemistä virheistä Ylivieskaa.
      Hallinto-oikeus on tuominnut Pyhäjärven valtuuston päätöksen lain vastaiseksi siltä osin, kun Hankila oli erotettu pelastuslaitoksen johtokunnan jäsenyydestä. Pyhäjärvi oli estänyt Hankilalta mahdollisuuden hoitaa tuota tehtävää.

      Pyhäjärven valtuusto oli 26.9. 2011 pitämässään kokouksessa päättänyt kaupunginjohtajan esittelyn mukaisen hallituksen ehdotuksen perusteella valita Heikki Hankilan tilalle jäljellä olevaksi toimikaudeksi 2009-2012 Jokilaaksojen Pelastuslaitoksen johtokunnan jäseneksi Risto Mäkeläisen.

      • Yli vieskaan

        Voiko Pyhäjärven valtuusto siis tehdä laitonta päätöstä asiassa, josta Ylivieskan kaupunki on tehnyt päätöksen? Ylivieskan kaupunki on asiassa toimivaltainen, ei Pyhäjärvi. Niinpä vaatimukset tulee osoittaa Ylivieskaan.


      • Silellä ainakin
        Yli vieskaan kirjoitti:

        Voiko Pyhäjärven valtuusto siis tehdä laitonta päätöstä asiassa, josta Ylivieskan kaupunki on tehnyt päätöksen? Ylivieskan kaupunki on asiassa toimivaltainen, ei Pyhäjärvi. Niinpä vaatimukset tulee osoittaa Ylivieskaan.

        näyttää voivan. Lue löytyy läheltä tekstin kunnanvaltuuston päätökset pöytäkirjoista ja ja hallinto oikeuden päätös. Nimittäin Pyhäjärveltä.


      • Isäntä/kunta
        Silellä ainakin kirjoitti:

        näyttää voivan. Lue löytyy läheltä tekstin kunnanvaltuuston päätökset pöytäkirjoista ja ja hallinto oikeuden päätös. Nimittäin Pyhäjärveltä.

        Pyhäjärvellä on ollut vain esitysoikeus, mutta päätöksen on tehnyt on tehnyt isäntäkunnan kunnanvaltuusto josta valitusoikettakaan ei ole Pyhäjärven kunnanjäsenellä. Tässäjuuri on hallinnollinen probleema isäntäkunnissa.
        Asiasta olemassa KHO:n päätös Haapavedeltä.


    • mull ei oo rahhoo

      ja tikanmäki esitti kaiken lain tuntijana lainvastaisen päätöksen eteenpäin...hahaaa jo on pokkaa. jukka se on joka on p ö l i j ä
      hankilan pariskunta saap kiehua omilla kustannuksillaan vaikka maailman tappiin.
      kirnun huuhtelu o ny loppu.

    • Niin on

      ja luikuri on luikuri. Onko tikanmäkinenkin ?

    • että mitä

      Ennen sanoivat että kyllä terva tehtävän tekkee ,kun on siihen liisteriin ihtensä ajanna . Hyvä on siihen tervaan vuan kaikki ja piste. Löytyyköhän miestä hallituksessa joka tottee että on aika erota ja piste. On näitä lain kiemurointia jo tarppeeksi.

    • ei tipu

      Pääasia on että omat keput pettivät hankilan pojan. Ei euroja ja sillä siisti.

      • Sovittu maksu

        Eihän hallitus voi enää perääntyä, Jukka mennyt sopimaan maksusta


      • hallitus maksaa
        Sovittu maksu kirjoitti:

        Eihän hallitus voi enää perääntyä, Jukka mennyt sopimaan maksusta

        Ne maksavat, jotka eivät jättäneet eriävää mielipidettä. Näin on.


    • kaliffien kaliffi

      minä päätän tällä paikkunnalla.
      minä olen
      tie, totuus, ja ja ja, omankäden oikeus sekä laki.

      ei täällä kukaan muu osaa mitään eikä tiedä mistään.minä, minä.
      ja minä nimitän itseni kalffiksi kaliffin paikalle maanantaina.

      minä esitän, minä päätän ja minä maksan.heikinkin vaatimukset viimeisen päälle.

      tosin en omasta pussista vaan yhteisestä kukkarostahan minä.
      miksi en maksaisi, eihän kukaan minulle voi mitään, eikä mahda, minä olen minä.

      hiljentykäämme..minä vaadin kuuliaisuutta ja kättelyä, sylihalausten käytön minä itse päätän. minä.

    • ja laki....

      on aina kuten MINÄ sen kulloinkin sovellan....

      -Kun asiasta on valitettu--siitä voidaan päättää.
      -Kun asiasta on valitettu--siitä ei voi päättää.

    • minä-buceét

      minä olen niin no joskus ailahtelevainen, minä, minä en ihan joka päätöspykälässä,

      tiedä onko aiempi käsittely ollut itseni esittämä ja päätämä vai minun päätökseni käynnistämä, no mitä noista, ei mene omasta pussista, vaikka ei sillä, kyllä siellä massia olis..mutta minähän olen ainut veronmaksaja paikkakunnalla..minä

      minä en voi edes sairastua enää, ei ole yksinkertaisesti vara ottaa sitä riskiä..sairaslomasta

      sekaisinhan asiat menisi, jos minä en olisi minänä minättämässä.

    • Edzerrfrrfrr

      Itkettääkö?

      • H-ankila

        Toimielin voi seuraavassa kokouksessa muuttaa päätöstään, mutta ei samassa.
        Nyt olisi kyllä aika muuttaa eikä hakata päätä seinään Hankilan kanssa.


    • minä-buckée

      valittaa, itkettää, valittaa, itkettää....hohhoijaa sinäpä olet vuosituhannen välkky älytessäsi nämä kaksi sana....

      tiedätkö sinä niiden merkityksen...

      et

      koska silloin et kirjoittaisi niitä, nehän ovat itkettääkö, valittaako, itkettääkö, valittaako

    • Kannattaakko uskoa ?

      Nyt Hankilaa viedään.
      Uskon että hänelle syötetään rauhoittavia lääkkeitä malliin, Pasi tulloo, sitten syssymmällä, asia on selvä...

    • Ja vaikka Pasi

      ei tullut, niin tulihan Veikko ja kuinka nyt rumpa pyörii. Uskon että on semmonen tutuina että HH: lla ei tässä suhteessa pyihi hyvin.

    • ei luottamusta

      Hankila ei ole oikeutettu mihinkään kaupungin varojen osalta.

      Itsensä olisi ollut pyytää ero luottamustehtävistä, mutta toimi kierosti.

      • OUTUTO ESITYS KH:LTA

        IHMETTELIN, ja KAUHISTUN aikoinaan hallituksen kokouslistassa ollutta ehdotusta maksusta HH.lle. EI MITÄÄN KORVAUKSIA TEKEMÄTTÖMISTÄ TÖISTÄ ja sillä siisti. Oletteko kuulleet vanhaa sanontaa " ei ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa". TOIVOTTAVASTI niitä hulluja ei ole Pyhäjärvellä.


      • OUTUTO ESITYS KH:LTA kirjoitti:

        IHMETTELIN, ja KAUHISTUN aikoinaan hallituksen kokouslistassa ollutta ehdotusta maksusta HH.lle. EI MITÄÄN KORVAUKSIA TEKEMÄTTÖMISTÄ TÖISTÄ ja sillä siisti. Oletteko kuulleet vanhaa sanontaa " ei ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa". TOIVOTTAVASTI niitä hulluja ei ole Pyhäjärvellä.

        Samaa ajattelen, mutta kyllähän tuossa on ahneus huipussaan.
        Miksi ihmeessä olemaan ahne kun elämä on niin lyhyt ja kaikki joudumme aikanaan vastuuseen kaikesta ?
        Parempi elää köyhänä jottei tartte olla kamelina neulansilmässä.


    • pippuria liikaa

      Minä-minä ja päällikkö joutuvat konkreettisesti syömään sopimuksensa, jonka ovat kiimoissaan väsänneet HH,n mieleiseksi.

      Mikäli kokouksesta tihkuneet tiedot pitävät kutinsa, vt kj Tikkanen on vedättänyt asian poies listalta, että mukamas haetaan neuvotteluratkaisua.


      Sen kun neuvottelevat minä-minä ja päällikkö ihan kaksistaan..tai nelistään tai itsekseen..itteppä ovat " luulevaisen ja voitokkaan "sopparin sorvanneet.

      Ketä tämä muita, kuin em asianosaisia koskiskaan?

      Neuvottelujen aika oli ja meni.

    • Ajattele HH

      Joo, näin näkyy olevan. HHta vain vedetään höplästä. Ootahhan poika kyllä rahat tulee, tosin puolitettuna. Näin varmaan uskotellaan että HH rauhottuisi eikä alkaisi vouhottaa rahojensa perään.

      • Eikö Hankila vaadikkaan

        Hankila pidä sopimuksesta kiinni, vaadi korvausta sopimuksen allekirjoittamien kautta kaupungilta


      • V-ero
        Eikö Hankila vaadikkaan kirjoitti:

        Hankila pidä sopimuksesta kiinni, vaadi korvausta sopimuksen allekirjoittamien kautta kaupungilta

        Hankilalle olisi vahingonkorvaus kuin lottovoitto josta ei menisi verojakaan.


    • aika menee ohi

      HH taitaa odotella ansaitsemattomia rahojaan kuin kuuta nousevaa, mutta onkko homma turhaa ? Kselkka on jo tainnut kääntyä, eikä edes Tikkanen voi olla avuksi. Ja olisihan se päätöntä touhua se.

    • kuka auttaa hädässä

      Miten on tikkasen ja tikanmäen kaupungin puolesta allekirjoittama sopimus, jonka kumpikin osapuoli allekirjoituksella vahvisti. Maksuehto 14 päivää ym. ehtoja. H Hankila ja rouvansa myös allekirjoittaneet sopimuksen.

      Kaupunginhallitus ei ollut oikeuttanut sopimusta tekemään. Hankilalla on oikeus hakea vaatimustaan käräjien kautta. Saako kaupunki korvauksen vakuutuksista vai jääkö se näiden kahden henkilökohtaisesti vastattavaksi?

      Mielenkiintoista, eikö totta?

    • Juudaksen suudelma

      Mielestäni ei kukaan, eikä mikään. Ei ole edes tarvista auttaa.

      Kun HH on niin kiimoissaan loukatun egonsa puolesta, ja taas maksusitoumuksen solmineet kiimoissaan nimenkirjoittamisessaan, niin siinä ovat osapuolet. Maksakoon itse tai sopikoon veljien kes´ken parhain päin.

      Muille kyseinen isojen ja pienten miesten kukkoilu ei kuulu..


      Todelliset vastuunpäivät ovat alkaneet 5.8.2013 kaupunginhallitukselle, sekä esteellisille.

    • Jotain rotia

      Ompa ahne heppu, onneksi ei enää valtuutettuna.
      Pelottaa ajatellakkin mitä ahneus teettäs päätöksissä !

    • noin ja noin

      Ihmettelyttää se näköjään monia muitakin, kuin vain minua, tämä Heikin leikki kaupungin kukkarolla.

      Ennakkotapaus tästä tullee, se on jo selvä.

      Mikäli yksikään kaupunkilaisten euro liikahtaa järvenpääläistyneen pikkupoliitiikon tilille., niin kaupunginhallitus saa varautua vastaaviin, lähes vastaaviin tahi muokattuihin kulukorvausvaatimuksiin., jokainen muualla työssäkäyvä voi laskuttaa matkakorvauksia siitä, kun käväsee joskus kotona. esimerkiksi.

      Olen tietoinen, jotta eräät henkilöt ovat jo valmistelleet korvausvaatimuksen mm. matkoista kotiinpäin, ansionmenetyskorvauksia ja oletettujen kokouspalkkioiden menetyksitä, jos olisi asettunut ehdolle, tullut valituksi ja saanut jalkansa piensti rattaisiin..

      eihän se ole mitenkään itsestäänselvyys, saapiko niitä, mutta hallintoa voi ihan syystäkin kuormittaa ...ovathan he niin typeriksi käyneet.

      ei se hullu oo joka pyytää, vaan joka maksaa:))

      • laattojen laskija

        HH voisi rahoja odotellessa käydä tarkistamassa yläkoulun ja lukion katoksissa olevien pihalaattojen lukumäärän. Josko lukema olisi muuttunut sitten yläkouluvuosien ;-)


    • voi fittu

      Itkuja itkujen perään. Tule tule hyvä itku, älä tule paha itku!!!

    • Hoh Hoijaa

      Tuota miten, paniko hallitus tänään HH laskun maksuun, kun siitä on ollut niin paljon harmia kun ei olle vielä rahoja pääässyt laittamaan ansaitseneelle ?

    • 453623546

      Tuon laskun maksu julistettaneen salaiseksi, koska muuta mahdollisuutta ei ole. Tämän vuoden tilinpäätös julistetaan salaiseksi, koska muuta mahdollisuutta ei ole.

      Jos joku alkaa tätä selvittämään, niin sitten pitkin hampain myönnetään, että "jos on virhe tullut, niin pitää korjata, mutta jne jne.... pashaaa"

      heheeh - ihankuin Kuusniemen Hakkarainen ja Kiiski... :) hihihiiii

      • kohtaavat Exoduksen

        Heh heh. Kukas on Kylmälehto, joka sivistyssanoja viljelee, kuten nulliteettia. Kylmälehdon vastustajat kohtaavat Exoduksen.


    • näin se menee????

      Saatta olla HH:n lasku maksetaan viranhaltijapäätöksellä ja sellaisilla tunnuksilla, joita hullu ei huomaa ja viisas ei virka.

      En usko, että heikki hankila painaa vaateitaan villasella. Vain rahalla.

    • Näin se on

      Rahaa, mulle rahaa, tahtoo, rahaa.
      Olen pyytetön ihminen joka haluaa auttaa kuntalaisia.

    • Joku mainitsi

      taannoin tuolla edellä, että on hyvä ettei HH ole enää valtuustossa. Olisi aikamoisen huono asia Pyhäjärvelle jos olisi. Mutta mutta onhan noita pikku hoo hoita kyllä. Nimittaäin Uuskepu kokonaisuudessaan, johtotähtenä piippotikanmäkineen.

    • lippikylältä

      vasemmisto on niin uuskepua että.... yöks.

      jos olis vielä Remes Kalle elossa ja valtuustossa, niin laittaisi vasuritkin ruotuun. on aaikoihin eletty, mitä nykyvasurit huseeraa. pitäisi ottaa hajurakoa uuskepuihin.

      mutta ei lie vielä kiirettä. kun on vaalikauden viimeinen syksy, niin sitten jos hieman suuntaa muuttaa vaalien ajaksi.

      • hymy p y l l y y n

        Kolme kymmenestä 27.6.2011 valtuuston kokouksesta ilmoittamatta poistuneesta eli ns. kesäyön juoksijasta, oli vasureita, demarit mukaan lukien kaikkiaan viisi "vasemmistolaista". Aikamme "työkansan tuntojen tulkit".


    • outoa on

      Toisaalta viime vaalien alla ei vasemmistoilta ollut minkäänlaisia irtiottoja . Paremminkin piipon taholta oli vain liimautumista tikanmäkeen.

    • tieto tulee 24-kautt

      Niin, ja Heikki Hankilalla on kaupungin puolesta, tikanmäen ja vs. tikkasen , allekirjoittama sitova sopimus korvauksista ja ehdoista, joita Hankila esitti, ettei vie asiaa eteenpäin.
      Nyt hallitus (vs.tikkanen) on ottanut asian pois asialistoilta. Jää vain nähtäväksi miten se korvataan? Saakohan kansa tietää.?

      Kaupunginhallitus ei ollut sopimusta hyväksynyt, eikä siitä ollut ehtoa sopimuksessa Hankilan kanssa.

      Että sillä lailla. Käräjillä tavataan.

    • Hyvä HH

      Vaadi vain ja vaikka oikeuden kautta oikuksiasi.

    • Ootavaanmutta älä pi

      Turha vaatia. Olikos se niin että kepu pettää aina? Ja Uuskepu vielä varmimmin.

    • ehtona oli

      No, lopettiko HH vaateensa. Mitä sanoo tikkasen ja tikanmäen sopimus?

    • pyhäj. puol. voitti

      Kepun poorukkaa halusi maksaa HHlle mutta onneksi ovat tulleet toisiin ajatuksiin, Ajatuksiin jota pyhäjärveisten puolustajat ovat ajaneet, Eihän kellään HHta vastaan henkilönä ole mutta tuota vaadetta...

    • hiijo hei

      Milläs se kaupöunginhallitus on poannut Heikki Hankilan "summun" tukkoon.

      Vai kuuluuko perästä, kun molempia sopijapuolia koskeva sopimus on allekirjoitettu ja sitovasti,kylläkin ilman kaupunginhallituksen lupaa, mutta kuitenkin kaupungin puolesta.

      • äasaägsnasgn

        Kun hallitus ei ole hyväksynyt sopimusta, siitä sopimuksestakaan ei voi tehdä valitusta, koska ei ole kaupunikia sitova sopimus.


    • Entäpä

      Mitenkäs tämä Hankilan keissi sujuu? Hallituksen kokous on kohtapuoliin, joko pennit on jonossa?

      • Euno

        Hyvin näyttää etenevän.


    • kuka vastaa

      Iisalmen Sanomat uutisoi "Salmettaressaan", että Heikki Hankilalle on suoritettu 16 000 euroa.

      Onko lehti oikeassa?

    • O nko totta ?

      No siitäkö se johtuukin , kun on maksettu että Hankilan tapaus ei ole ollut esillä päättävissä elimisssä ?

    • syksyn kymysykset?

      Olikos siitä päätöksestä oikaisuvaatimusta tai valitusta tehtynä vai miten se oli? Joko oli siis lainvoimainen päätös? Vai oliko sopimuksen tekemisestä saatikka maksamisesta päätöstä ensinkään? Onko rahat siitä huolimatta jo maksettu? Mitenkäs sen lainmukaisen rikastumiskiellon kanssa taas olikaan tämmöisissä tapauksissa? Kestääkö asia päivänvaloa vai pitääkö hoitaa hämärissä? Onko kyseessä Suomen mittakaavassa ennennäkemätön rahasumma, verrattuna esimerkiksi pahoinpitelystä suoritettavaan korvaukseen? Pitääkö asiaa vielä selvitellä A-studion toimesta?

    • 232323432

      Tottakai pitää rahat maksaa oman puolueen miehelle. Mitä asiaa enään penkomaan, rahat meni jo ja takaisin ei voi saada.

      Onhan Jukkiksellekin maksettu lentokentän läpi jo vuosia, miksei sitten Heikkikselle?

      • Kuusenmäkinen

        niin, miljoonia! On se kumma ettei usean viranomaisen useissa tutkimukissa kuitenkaan näy mitään! On ne ovelia!


    • Ovat kannatettavia ä

      Ovelia veljekset ovat. Toinen syö sen kun kerkiää kaupungin pöydästä ja kassasta ja toinen vaikka on toisilla apajilla ollut iät ja ajat.

    • yhtä köyttä

      Nythän HHlla on varaa osallistua seuraaviin vaaleihinkin. Kyllä Uuskepu pitää pojastaan huolen.

      • vero karhu

        Meneekö rahasta ansiotulo-, pääomatulo-, arvonlisä-, perintö-, vai lahjavero?


    • Siksikö ?

      Hyvin oivallettu. Ja vielä puolue vero ?

    • Kuusenmäkinen

      Sääli on tunne jottei toivois, mutta pyrkii pintaan, itkekää, itkekää, kyllä se siitä helpottaa. Tai sittenkin,

    • jfujgjgj

      Mitä tääällä ruikutatte, Kyllä tehdystä työstä kuluuu maksaa

    • ei oikeutta, ei

      Joo, mielipiteitä on monia.... mutta

      Tuntien Heikki Hankilan "pilkunviilaajaksi", on pakko ihmetellä, kuinka hän (rouvansa kanssa) viitsii, kehtaa, ilkeää, lähetellä tällaisia huu-haa laskuja Pyhäjärvelle. Ja entä maksajat? Mitä ??
      Mies ei ole tehnyt mitään, että olisi palkkansa ansainnut. Rouvasta puhumattakaan.

      Kyllä nyt meni niin vastoin lakia hommat. Pyhäjärven kaupunginhallitus tulee saamaan (mitä olen kuunnellut) melkoiset rapsut ja vastuuseen tällaisesta korvauspäätöksestä.

      Se, jos oikeus olisi antanut päätöksen--- korvataan--- ei korvata--- on aivan eri juttu.

      Ei sentään Herra Hankila ja Rouva, liene sellaisia persoonia tässä valtakunnassa, että itse voi päättää. Voi onnetonta.

      Herra Hankilan väite, että hänen henkilötietojaan on annettu julki, samoin rouvan. Mutta googlettakaa fonectasta, sieltä löytyy tieto, ei sitä pyhäjärviset päättäjät ole keksineet, saatikka julkaisseet.
      Valitus on tehtävävä- mihin? hallinto-oikeuteteen-- vai Kanne virkavirheestä käräjille??
      Se, että Pyhäjärvi on velvollinen korvaamaan luottamustehtävistä. Annetaan oikeuden ratkaista. Niinhän ratkaisi Hallinto-oikeuskin, että ylikunnalliset luottamustehtävät olisi tullut antaa olla. Vastuu on siellä valintansa päättäneillä, muuttaa Hankilan tilalle Pyhäjärven kaupunginvaltuuston esittämät henkilöt.

      Vastuussa ovat esittelijät (khall pj ja vs.kj) ja päättäjinä koko hallitus, ellei tullut eriävää mielipidettä laitettua päätökseen.

      Maksu ja korvaus? ei ole Pyhäjärven valtuuston asia. Vastuu on Nihakin ja Jokilaaksojen.....

    • ....................

      pitikö kaverille työntää tukku veroeuroja taskuun, ettei liikoja haastelis
      menneistä ajoista. Ei näitä maksettuja korvauksia voi mitenkään ymmärtää.

    • ossaako hävetä

      Mies on palkkansa ansainnu. Sutki mikä sutki.

    • ota malka omasta

      Tämä herra,joka on niin hyvä lain tulkitsija ja lainlukija jokaisen toisen kohdalla:

      Eikö tullut pieneen mieleen pyytää eroa kunnallisista luottamustehtävistä, kun perusti perheen ja pysyvän kodin etelä-Suomeen.

      Se vain on niin, että äidistä ja isästä on luopuminen, kun perheen perustaa.

    • molskis sano eemeili

      Näinhän tuo näyttää tuo Fonecta toimivan. Sieltä löytyy sama osoitetieto, mikä maistraatin päätöksestä, josta tässä oli kysymys. Rikkooko Fonectakin siis henkilötietolakia ja minkälaisia sanktioita on luvassa Fonectalle? Tai järvenpääläisten verovirastolle, siellä kun on kaikkien järvenpääläisten verotkin yksityiskohtaisesti tarkistettavissa julkisista rekistereistä? Niin kuin kaikkialla muuallakin.

      Aika köykäisellä pohjalla on tämä asia, sano.

    • helppoa rahastusta

      Hei hulinaa.

      Jos nimeäsi ja osoitettasi käytetään asiakirjoissa, ohjeeksi on annettava:

      Osoita Pyhäjärven kaupungille 3500 euron lasku, samoin rouvasi nimi, jos esiintyy näissä yhteyksissä, siitäkin 3500 euron lasku Pyhäjärven kaupungille.

      Nyt on ennakkoratkaisu, että korvauksia suoritetaan.

    • odottavan aika

      Kyllä nyt on niin ihmeellinen päätös, että ei se mene kaaliin, ei vaikka yrittäisi.
      Mitä sanoo Heikki Hankila. Odottaa mahdollisesti jännittyneenä, saako rahat, vai hakeeko joku oikaisua ja sitä kautta valittaa ratkaisusta. Ja Heikki sen kuin odottaa.

    • Kyllä nyt olisi

      oikea aika antaa hohoon odotella rahojaan, eli oikaisuja ja asiallisia valituksia tarvitaan.

      On tedella uskomatonta toimintaa hallituksen Uuskepuilta. Lääkäri Erkkiläkin kehtaa.

    • Miten törkeää

      Otsikon kysymys on edelleen ajankohtainen !

      Nimittäin tänäpäivänä on uutisoitu näillä sivuilla että kaup. hall. pötykirjat ovat sekaisin tai jotenkin puutteelliset tai jotain kuitenkin.

      Onko täten yritetty hämärtää tätä Hankiloiden rahastusta ?

    • otetaan herroilta

      Lienee maksettu. Ainakin jossain vilahti tieto.

      Valitusta kehiin, ei ole oikeutta maksaa tekemättä mitään, eikä- kuluja ole syntynyt..

    • hehhehhhh

      Nuin, nuin sitä pittää.

    • Revi tuosta

      Tikkanen ja Tikanmäki tehneet laittomia sopimuksia Hankilalle maksamisesta kun hän toimi laitomasti valtuutettuna yms.

    • korkoa!!!

      Toivottavasti on maksettu. Muuten korot raksuttaa.

    • Ompas ehdotus

      Turhaa se on Hankilan kannattajien tai itsensä puhua koroista. Ei mitään ja sillä siisti.

      On aikoihin eletty- korot !

    • jos heikille niin

      Lain tulkintaa Tikkaselta ja Tikanmäeltä.. Hoh hoijaa.

      Jos on maksettu Heikki Hankilalle, niin perittäköön korkojen kanssa takaisin.

      24 000 euroa on kova summa, kun ei ole siihen minkäänlaista oikeutta.

      Eläköön, Eläköön, Eläköön!!

      Jos Heikille, niin minulle kans!!, eikös tämä ole motto tällaiseen.

    • soppien soppa

      On tämä soppa tämä Hankilasoppa. Ymmärränkö oikein tuolta toisaalta luettuna että kun Tikanmäen ja Tikkasveikon kahdestaan hallituksen nimissä tekemä hankilallemaksatussopimus ei ole tuottanut viellä tulosta, niin asiaa hoidetaan Helsingin päässä. Eli, lakimies Katariina V. ja itse pääjehu hankila hoitavat homman lakimiehen 280e/h arvovallalla kaupungin piikkiin.

    • muut.

      Heikki Hankilan kipurahoista annettu "vedenpitävä ja kaikin kiemuroin koristeltu" vastine hallinto-oikeuteen kaup.hall. 31.12.2013 .

      Kiitos Vierula ja vierivät kivet. hahha hhaa

      http://dynasty2.pyhajarvi.fi/kokous/2013469-9-1.PDF

      Nyt sitten lakimiehen ostettu rehellisyys ottaa mittaa maksetun miehen paino-arvosta

    • ei lokiikkaa kaup.jo

      Toisessa ketjussa ymmärtääkseni otaksuttiin Hankilan esittäneen tiukaa linjaa ( onko ihan uhkailua ) kaupungille päin että eurot olisi kotiutettava sinne päin. Siksiköhän se kaup.johto on ollut maksamassa kun pelkäävät Hankilan valituksia jos rahaa ei tule. Mutta toisaalta valituksia kaup. johto ei pelkää. Valittihan se KHO: n Tikanmäki, Piippo asiakumppaneiden valituken Rinnevaarasta . ja samalla taaas maksaa Viertulalle jne...

    • Tyytyväisiä riittää

      Hoo Hoosta ei ole kuulunut aikoihin, joko hän on rahansa saanut ? Vai käykö tässä kuten monessa nyky hallituksen touhussa että kasvatetaan korkoa korolle ?

    • sopimus on sopimus

      Heikki uhkasi käräjäoikeudella, ellei maksuihin suostuta.

      Heikillä on kaupungin puolesta allekirjoitettu sopimus. Hänellä on oikeus.

    • kysympähä hhltakin

      Mutta kauanko hän jaksaa odottaa. Toinen pääarkkitehdeistä saattaa joutua lähtemään kainuun suuntaan ja toinenkin... mitenkäs sitten suu pannaan ?

    • 4213523513

      viimeisinä töinään maksavat...

      on järkyttävää luettavaa, miten asioita hoidetaan poliittisella tasolla kaupungissamme!

      todella järkyttävää ja surullista.

    • kerropa meille

      Kirjoittakaapa tänne faktaa!!!

      Onko Heikki Hankilalle maksettu tikkasen ja tikanmäen sopimuksella heikki ja vaimonsa Hankila allekirjoitettu sopimuksessa sovittu 16400 euroa(aikaisemmin 24 000 euroa).

      Asiastahan on valitus Oulun Hallinto-oikeudessa

    • eivät hoppuile

      Luulisin että hh jää nuolemaan näppejään. Perusteluina totean että nyky hämmentäjillä näyttää olevan sellainen taktiikka joka asiaan että viivytellään ja annetaan ajan hoitaa asiat pois päiväjärjestelystä. Sitä paitsi onhan se hh jo kaukanakin, etäisyyskin auttaa asian hoitumiseen.

    • tementiaa

      Tuskimpa nuo horiskot muistavatkaan koko maksatusta ?

    • vero karhu

      Meneekö rahasta ansiotulo-, pääomatulo-, arvonlisä-, perintö-, vai lahjavero?

      • Selevin päin?

        Onko verokarhu vetäny karhua? Perintövero? Lahjavero?


    • vai mitä

      Sehän olisikin sopivaa jos verottaja perisi siitä ansaitsemattomasta suuresta ja maksuunpanemattomasta rahasummasta suuren veron.

    • katkua on

      "Kerroppa meille", ei ainakaan vuodenvaihteeseen mennessä, kuulin varmalta taholta.

      Mutta eihän tämä todista mitään mitä jälkikäteen on tapahtunut.

      Eihän pitänyt maksaa lentokentän tilintarkastuksestakaan, ( siis siitä nesteelle kuljetetusta ja loppumatka taas eri kyydillä " joka peräti valtuustossa puitiin. Mutta olipa nyt sekin maksettu. Tämä Pyhäjärvi on lainkiertämisen pyhäkkö, jossa normaalia kunnallislakia voi lukea jokainen omalla tavallaan ja käyttäytyä sen mukaan ja lisäksi lakia luetaan ja ymmärretään omalla tavallaan sekä asiota voidaan hoitaa ylivallan avulla sopivaksi katotulla tavalla välittämättä jne......

    • Hyvää tietoa

      Joo, no tuo se selittää miksi asiassa ollaan kuin pissi sukassa.

    • Näin on mennyt

      Olen lueskellut Pyhäjärven päätöksiä ja näitä palstoja. Monen asian kohdalla tulee eteen kysymys, mitä Pyhäjärvi on voittanut tai menettänyt päätösten seurauksena.
      Ottaaksemme esiin yhden, tämän HH:n tapauksen. Etsitään vastausta kysymykseen, mitä Pyhäjärvi voitti. Mitä se voitti taloudellisesti, imagollisesti tai kotiseudun merkityksen ja julkisuuden kannalta?
      # Valtuusto 29.08.2011 § 42 totesi HH:n vaalikelvottomaksi kunnallisiin luottamustehtäviin ja katsoi tehtävät päättyneiksi. Samalla se katsoi päättyneeksi sellaisiakin tehtäviä, joihin Pyhäjärvi ei ollut edes valinnut häntä.
      # Tuon toimenpiteen seurauksena tuli pitkä valitusrumba. Pyhäjärvi käytti useita ulkopuolisia asioiden hoitajia ja omien viranhaltijoidensa aikaa asian vatvomiseen ja valituksiin ja vastineisiin.

      1. Mitään taloudellista tai muutakaan hyötyä ei tuon seurauksena Pyhäjärvi ole saanut.
      2. Taloudellisia ja muita menetyksiä sen sijaan on tullut. Asiamiesten palkkioiden, omien johtavassa asemassa olevien ajan käytön muodossa, verotuloja on menetetty, HH:lle jouduttu maksamaan korvauksia kun oli estetty hoitamasta luottamustehtäviä organisaatioissa, joiden valinta ei kuulunut Pyhäjärvelle, julkisuuskuva sai pahan kolauksen, ihmisten välisiin suhteisiinkin tämän kaltaiset toimet ovat omiaan jättämään säröjä.
      3. Valtuuston päätöksestä noin vuoden kuluttua, 2012, oli uudet vaalit, jolloin asia olisi ollut hoidettavissa ilman taloudellisia ja muita menetyksiä. Silloin asia olisi ollut pois päiväjärjestyksestä.
      4. Nyt asia vieläkin vuonna 2014 on ajankohtainen. Näillä palstoilla siihen palataan vähän väliä. Monet hallintoelimet ovat näiden kuluneiden vuosien aikana joutuneet käsittelemään asiaa ja käyttämään aikaa ja rahaa.

      Asioiden hoitamiseksi on useita tapoja. Niistä on valittava viisain. Tässä vain yksi esimerkki. "Taistelut" vain jatkuvat eivätkä ota laantuakseen. Näistä ei hyödy kukaan, ei ainakaan Pyhäjärvi.

    • Jatkuu se

      Tämmöistä täällä on ollu.

    • Ei tarvii tehä muuta

      Kuulin juuri, että asiasta on valitettu eteenpäin tässäkin asiassa. Siis asia on aktuelli vuosiksi eteenpäin.

    • Kysyn ?

      Kuka siitä muka on valittanut ?

    • Miinattu

      Ei ku rahhaa mennee. Mikäs tekkee, ku valtuusto on niin sanonu.

    • vai kuinka

      Tietääkseni valtuusto ei ole päättänyt maksaa Hankilalle. Tai onko kuitenkin niin ettei Hankillan korvausasia ole vielä ollutkaan valtuustossa. Siitähän lienee Tikkasen ja Tikanmäen maksatus yritys ?

    • eihän toki näin

      ei ole korvausasia, uskokaa jo. Käräjille menee, jos sitä yrittävät.
      Muistelen, että korvusta maksettaisiin, ettei H vie asiaa käräjille.
      Jokainen voi käräjöidä, ihan miltä se tuntuu ja jos asia on sen avoinen.

    • Uskollisena tavoille

      Käräjät on ne kun kannattaa, entisellä periaatteella etiäpäin. . Mitäs muuttaan kun on toiminu tähänki asti.

      • Muistakaa!!!

        Sopimalla voittaa aina.


    • kaunista päivää

      Yksi asia on, että kutsutaan Tita Rinnevaara hoitamaan virkaansa.
      No, sanotko nyt, että ei käy. Mutta sopimalla voittaa aina!!!!

    • etteepäin pitt

      silloin kaikki riidat on sovittu ja tulee vielähalvemmaksi. ja nykyinen vois jatkaa hallinto tai kehitysjohtajana

    • lähtee kolmannella

      ei vt kj tikkasesta ole hallintojohtajaksi, kun kaikki päätöksiin liittyneet lakipalvelut ja lakitulkinnat ostetaan vierulan lakitoimistosta. ja mitä ei osteta, hän kirjoittaa ns. oman esittelyn niin kuin rapo ja tikanmäki käskee.

      Nykyinen "jatkettu johtajuus" kuitataan hintaan 7500 e / kk ja jarrumies toimii " rauhoittelevana isähahmona" viraston kaakattavalle kanalaumalle.

      Mitä voimme johtopäätellä agendasta?

      Turhanpäiväinen ja aikaansaamaton hallinto vm. 2013 -

    • ei ole olikea

      ei,ei. Olette käsittäneet väärin tikkasen touhut. Mukava mies, mutta toimii toisin kuin lupaa.

    • StoPPa

      Tämäkö on teidän neuvottelua, taitoa ja kykyä. Toivottavasti se pysähtyy näille palstoille.

    • %%%%

      Olen havaitsevinani jutuissa käskemistä komentelua ja viisastelua ja ylenkatsetta.

    • Asia on pläkki

      Sanokaa mitä sanotte mutta hh jää nuolemaan näppejään.

    • vika tikki

      Sen verran kallis tikki tuo terveyskeskus, että vahingonkorvauksiin ei herune rahaa. Tuplajättiboonusten piikki menee kiinni?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      135
      1868
    2. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      91
      1585
    3. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      83
      1288
    4. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      93
      1278
    5. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      125
      1058
    6. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      889
    7. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      46
      863
    8. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      106
      819
    9. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      8
      816
    10. Sä olet nainen niin

      Loistava ihminen että en muista ketään kuka pääsisi samalle tasolle kanssasi. Piristystä päivääsi. T:J
      Ikävä
      32
      753
    Aihe