Metsästys on sairasta

Raivostutta

Metsästys saa minut raivoihini. Minua suorastaan oksettaa ajatus pitkin metsiä juoksevista punapipoisista/liivisistä äijistä (ja muijista) juoksemassa aseet tanassa viattomien eläinten perässä tai kykkimässä veneessä kaislikon suojissa ampumassa osrsia ym. vesilintuja. Joten arvoisat metsästäjät, PERUSTELKAA onko metsästys jotenkin VÄLTTÄMÄTÖNTÄ Suomen luonnolle.

154

9921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tervaskanto

      Mitä pirua minä sulle perustelemaan hienoa harrastustani,varsinkin kun et ymmärrä asiasta hevonpask..
      Kohan pysyt poissa minun tieltäni.
      Ps.Raivos on mulle yhtä tyhjänkanssa,hyttysen ininää jos sitäkään.

      • Junnu

        välttämätöntä niin kauan kun ihminen on luonnossa hääräilemässä. Ilman metsästäjiä taudit tappaisivat liiat yksilöt pois. Mieluummin ottaisin kuulan kallooni ja lähtisin kertaheitolla kuin kituisin ehkä vuosia sairaana ja nälkäisenä.


      • Raivostunut

        "Hieno" harrastus? Ja PÖH!


      • Raivostunut
        Junnu kirjoitti:

        välttämätöntä niin kauan kun ihminen on luonnossa hääräilemässä. Ilman metsästäjiä taudit tappaisivat liiat yksilöt pois. Mieluummin ottaisin kuulan kallooni ja lähtisin kertaheitolla kuin kituisin ehkä vuosia sairaana ja nälkäisenä.

        voivat itse hoitaa ton kannan karsimis puolen ilman pyssyn paukettakin, näin satoja vuosia ilman metsästystä. Ja sitäpaitsi sairaudet jo sinällään karsivat eläinkantoja sinällään, joten toikin on huono peruste.


      • Varjo
        Raivostunut kirjoitti:

        voivat itse hoitaa ton kannan karsimis puolen ilman pyssyn paukettakin, näin satoja vuosia ilman metsästystä. Ja sitäpaitsi sairaudet jo sinällään karsivat eläinkantoja sinällään, joten toikin on huono peruste.

        Tietyt ihmisen toiminnan vuoksi runsastuneet lajit tappaisivat osan lajeista sukupuuttoon ellei niitä vähennettäisi runsaasti.

        Esimerkiksi variksia ammutaan parisataatuhatta vuodessa juuri tämän vuoksi.

        Ihmisen toiminta vaikuttaa luontoon siinä määrin, että jotain on pakko tehdä, ei auta vaan odottaa luonnon palaavan alkuperäiseen tilaansa koska olemme itse peruuttomattomasti toimineet luontoa muuttavasti jo pitkään.

        Toiseksi; mitä enemmän käytämme metsästä saamaamme ravintoa sen vähemmän kuormitamme luontoa. Luonto ei kuormita itseään ja jokainen lihakilo tai ravinto, jonka saamme luonnosta on aina pois tehotuotannon lihakiloista/kasviskiloista. Sen sijaan lihansyönnin lopettamalla ei voi vaikuttaa, koska kasvissyöjänä ostat edelleen tehotuotannon tuottamia elintarvikkeita ja tapat edelleen eläimiä tehotuotannon kautta välillisesti.


      • Erämies
        Raivostunut kirjoitti:

        voivat itse hoitaa ton kannan karsimis puolen ilman pyssyn paukettakin, näin satoja vuosia ilman metsästystä. Ja sitäpaitsi sairaudet jo sinällään karsivat eläinkantoja sinällään, joten toikin on huono peruste.

        ...vaan kuinka monta tuhatta vuotta ihmiset on eläny näihin päiviin saakka metsästyksen ansiosta


      • metsästäjätwittuun

        Tässä kiteytyy TUONKIN metsästäjän mielensairaus :

        ""Kohan pysyt poissa minun tieltäni.""

        Väkivallalla ja tappamisella heti uhkailemassa jos aiheellisesti kritisoi sairasta hupitappotouhua

        Haloo POLIISI! Selvittäkää nikki tervaskannon henkilöllisyys. Voi löytyä ruumiita puutarhastaan...


      • metsästäjät-wittuun
        Junnu kirjoitti:

        välttämätöntä niin kauan kun ihminen on luonnossa hääräilemässä. Ilman metsästäjiä taudit tappaisivat liiat yksilöt pois. Mieluummin ottaisin kuulan kallooni ja lähtisin kertaheitolla kuin kituisin ehkä vuosia sairaana ja nälkäisenä.

        surkea tietopohja sulla

        Petoeläimet hoitaa sairaat yksilöt pois, ei siellä kännääviä tussaripellejä tarvita. Ampuvat usein toisiaankin kännätessään, ei paha....


      • Anonyymi

        Tämä tervaskanto on jo maan alla!


      • Anonyymi
        Raivostunut kirjoitti:

        "Hieno" harrastus? Ja PÖH!

        Sinuna en kauheasti huutelis toisten harrastusten perään. Mistä lihat tulee jos ei metsästys käy?


      • Anonyymi
        metsästäjätwittuun kirjoitti:

        Tässä kiteytyy TUONKIN metsästäjän mielensairaus :

        ""Kohan pysyt poissa minun tieltäni.""

        Väkivallalla ja tappamisella heti uhkailemassa jos aiheellisesti kritisoi sairasta hupitappotouhua

        Haloo POLIISI! Selvittäkää nikki tervaskannon henkilöllisyys. Voi löytyä ruumiita puutarhastaan...

        Viherpiipertäjät isnisee. Tiiätkö pässi kuinka monta vuosituhatta on eletty metsästyksen varassa?


      • Anonyymi
        metsästäjät-wittuun kirjoitti:

        surkea tietopohja sulla

        Petoeläimet hoitaa sairaat yksilöt pois, ei siellä kännääviä tussaripellejä tarvita. Ampuvat usein toisiaankin kännätessään, ei paha....

        Tänään tiistaina puolenpäivän aikaan istuimme juuri äsken nuotiolla valmistamassa pikaruokaamme. Laitoimme outdoors ruokapusseihin kuumaa vettä marjasaalistamme ihaillen. Kaverini sanoi, että kato taakses. Niinpä tein. Pussi läikähti, sillä siinä se oli. Kookas hirvinaaras, tuskin viidentoista metrin päässä. Arvioi hetken meitä ja käveli rauhallisesti pois. Liekö haistanut herkullisen retkiruokamme vai oliko sitten vaan utelias.
        Upea näky. Päivän suuri tapahtuma ei ollutkaan puolukkasaalis tai herkullinen retkiruoka. Tapahtuma oli ylvään kuningattaren vierailu.
        Metsäluontomme on ihmeellinen.


      • Anonyymi
        metsästäjät-wittuun kirjoitti:

        surkea tietopohja sulla

        Petoeläimet hoitaa sairaat yksilöt pois, ei siellä kännääviä tussaripellejä tarvita. Ampuvat usein toisiaankin kännätessään, ei paha....

        Ongelma on, että petoeläimiä ei ole tarpeeksi ja populaatiot eivät pysyisi samana vaan kasvaisivat silti liian nopeasti. esim variksia ammutaan satoja tuhansia ja ne silti ovat ongelma joissain kohti maata.


      • Anonyymi
        Raivostunut kirjoitti:

        voivat itse hoitaa ton kannan karsimis puolen ilman pyssyn paukettakin, näin satoja vuosia ilman metsästystä. Ja sitäpaitsi sairaudet jo sinällään karsivat eläinkantoja sinällään, joten toikin on huono peruste.

        "näin satoja vuosia ilman metsästystä", metsästystä on harjotettu tuhansia vuosia, ihmisen ja muiden lajien toimesta (kannattaa muistaa että ihminenkin on eläin)


      • Anonyymi

        Millainen ihminen pitää eläinten tappamista harrastuksena? Suuntaa seuraavan kerran se piikku omaan päähäsi ja vedä liipaisimesta.


      • Anonyymi

        Tulipahan taas selväksi kuinka on suvaitsevainen avaaja on.
        Aivopesty.
        Kuuluisiko animaliaan tai muuhun aivopesulahkoon. Siellä tuollaisia kasvatetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen ihminen pitää eläinten tappamista harrastuksena? Suuntaa seuraavan kerran se piikku omaan päähäsi ja vedä liipaisimesta.

        Menisit helvettiin kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinuna en kauheasti huutelis toisten harrastusten perään. Mistä lihat tulee jos ei metsästys käy?

        terveellisempää elää ilman lihaa, ihminen voi elää ilman että syö toisia eläviä olentoja.
        Nautojen tehokasvatus lihalla mässääjien takia on jo aiheuttanut Brasilian sademetsien tuhon ja se kaikki tulee jokaisen maksettavaksi ilmastonmuutoksen tuomana katastrofina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään tiistaina puolenpäivän aikaan istuimme juuri äsken nuotiolla valmistamassa pikaruokaamme. Laitoimme outdoors ruokapusseihin kuumaa vettä marjasaalistamme ihaillen. Kaverini sanoi, että kato taakses. Niinpä tein. Pussi läikähti, sillä siinä se oli. Kookas hirvinaaras, tuskin viidentoista metrin päässä. Arvioi hetken meitä ja käveli rauhallisesti pois. Liekö haistanut herkullisen retkiruokamme vai oliko sitten vaan utelias.
        Upea näky. Päivän suuri tapahtuma ei ollutkaan puolukkasaalis tai herkullinen retkiruoka. Tapahtuma oli ylvään kuningattaren vierailu.
        Metsäluontomme on ihmeellinen.

        niin, miten hienoa on elävien luontokappaleiden kanssa toveruus, kunnioitus, kyky ihailla..
        antaa rauha, olla rauhassa.. luontoon ei kuulu tappovälineet!Luonto ja elämä on
        kohtaamista ja yhteyttä varten... olemme yhtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulipahan taas selväksi kuinka on suvaitsevainen avaaja on.
        Aivopesty.
        Kuuluisiko animaliaan tai muuhun aivopesulahkoon. Siellä tuollaisia kasvatetaan.

        Suomen lakiin on tulossa eläinoikeudet.
        On lukuisia tutkimuksia miten eläimillä on tietoisuus ja tunteet, niilläkin,
        elämisen halu ja oikeus. Perusteeton huvitappaminen on väärin.
        Ei ole oikeutta tappaa muita eläviä olentoja.
        Opetelkaa ihailemaan ja kunnoittamaan luonnon ja elämän verkoston ihmeellisyyttä.
        Nöyränä metsään rakastavalla asenteella. Puhua voi lempeästi eläimille ja voi kokea ystävyyden niiden kanssa.


      • Anonyymi
        metsästäjät-wittuun kirjoitti:

        surkea tietopohja sulla

        Petoeläimet hoitaa sairaat yksilöt pois, ei siellä kännääviä tussaripellejä tarvita. Ampuvat usein toisiaankin kännätessään, ei paha....

        Unohat vaan sen että ihminen on petoeläin


      • Anonyymi
        Raivostunut kirjoitti:

        "Hieno" harrastus? Ja PÖH!

        Voisi liittyä Bird Lifeen ja harrastaa luontoretkiä ja lintujen ihailua ja suojelua ilman sivistymättömiä tappovälineitä.
        Tappoaddikteille on olemassa palkka-armeija Wagner ja vastaavaa.
        Mieluummin jopa ihmisten lahtaaminen( meitä on liikaa taakkana tälle planeetalle!) kuin
        sukupuuttoon ajautuvien viattomien eläinten
        häiriintyneen ja sokean koneihmisen uhrina.
        Afrikassa norsut ja sarvikuonot lähes kadotuksen omia psykopaattisten ahneiden ampujien takia.
        Miesten mielisairas maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "näin satoja vuosia ilman metsästystä", metsästystä on harjotettu tuhansia vuosia, ihmisen ja muiden lajien toimesta (kannattaa muistaa että ihminenkin on eläin)

        ennen nälkään riistaa ja ei haulikoita ja kiväärejä, sarjatulta..
        nykyajan mässäävä usein ylipainoinen tappaja vain huvittelee, harjoitellaan ampumista elävillä olennoilla ajankuluna.. samat tyypit muillakin tavoin ovat tuhoisia koko planeetalle..
        laji jonka soisi kuolevan sukupuuttoon täältä terrorisoimasta, nämä barbaarit..


      • Anonyymi
        metsästäjätwittuun kirjoitti:

        Tässä kiteytyy TUONKIN metsästäjän mielensairaus :

        ""Kohan pysyt poissa minun tieltäni.""

        Väkivallalla ja tappamisella heti uhkailemassa jos aiheellisesti kritisoi sairasta hupitappotouhua

        Haloo POLIISI! Selvittäkää nikki tervaskannon henkilöllisyys. Voi löytyä ruumiita puutarhastaan...

        Muutama vuosi ilman hirvenmetsästystä, niin iltamyöhään ei juuri autolla kannata ajella. Lisäksi riista on arvokasta, metsästys edellyttää yleensä maanomistusta . Eli mitä se köyhälle kuuluu jos talossa naidaan ? Ihminen ollut alunperin metsästäjä,-keräilijä , nykyihminen on kehittynyt niistä jotka alkoivat käyttää lihaa ravinnoksi. Juurien ym syöjät hävisivät. Jos joku metsästää laillisesti alueella missä hänellä on siihen oikeus, niin sehän ei muille kuulu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään tiistaina puolenpäivän aikaan istuimme juuri äsken nuotiolla valmistamassa pikaruokaamme. Laitoimme outdoors ruokapusseihin kuumaa vettä marjasaalistamme ihaillen. Kaverini sanoi, että kato taakses. Niinpä tein. Pussi läikähti, sillä siinä se oli. Kookas hirvinaaras, tuskin viidentoista metrin päässä. Arvioi hetken meitä ja käveli rauhallisesti pois. Liekö haistanut herkullisen retkiruokamme vai oliko sitten vaan utelias.
        Upea näky. Päivän suuri tapahtuma ei ollutkaan puolukkasaalis tai herkullinen retkiruoka. Tapahtuma oli ylvään kuningattaren vierailu.
        Metsäluontomme on ihmeellinen.

        Suomessa on sellainen laki, maanomistajalla on oikeus metsästää . Vaikka se kalliossa asuvaa hörhöä ottaa päähän ? Nykyihminen kehittyi niistä jotka oppivat metsästämään juurien ja muiden kasvien syönnin lisäksi. Pelkät kasvissyöjät tuhoutuivat .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen ihminen pitää eläinten tappamista harrastuksena? Suuntaa seuraavan kerran se piikku omaan päähäsi ja vedä liipaisimesta.

        Kyllähän todistettu fakta ihmisen historiasta on se, alkuihmisistä ne jotka osasivat metsästää ja käyttivät lihaa ravinnokseen. Heistä kehittyi nykyihminen, ne jotka söivät pelkkiä kasviksia tuhoutuivat . Jos joku ituhippi on sitä mieltä että metsästys on väärin , niin voidaan todeta että pidä huoli omista asioistasi. Mä asun nykyään pk-seudulla ja en käy edes sorsajahdissa enää, mutta maksan metsästyskortin kannatuksen vuoksi .


    • mittakirvesmies

      vaan ei kireäpipoinen :)

      "Perustelu" on helppo ja yksinkertainen:
      Metsästys ei ole välttämätöntä Suomen luonnolle.

      Paitsi, että sehän ei ollut perustelu, vaan toteamus olemassa olevasta faktasta. Luonto ei tarvitse ihmistä sen enempää metsästäjänä kuin mihinkään muuhunkaan.

      Kun täällä nyt kuitenkin ollaan ja eletään, niin jotain täytyy tehdä, että ei tule nälkäkuolema kesken kaiken. Joku viljelee maata elannokseen, joku toinen ajelee bussia sinistä ja ostaa evästä ratinväännöstä saamallaan rahalla. Itse rakentelen taloja, jotta saan rahaa ostaa osan ruuastani ja osan haen suoraan metsistä ja järvistä. Helppoa ja yksinkertaista.

      Koeta välttää pahoinvoitikohtauksia käydessäsi elintarvikekaupoissa - useimmissa niistä on myytävänä ihmisten syötäväksi tapettujen eläinten osia.

      :)

      • Raivostunut

        tuontoeläomet ja metsän eläimet ovatkin kaksi eri asiaa.


      • Varjo
        Raivostunut kirjoitti:

        tuontoeläomet ja metsän eläimet ovatkin kaksi eri asiaa.

        Tuotantoeläimet kuluttavat luontoa, metsän eläimet eivät kuluta luontoa. Kumman valitset suojellaksesi luontoa ja syödäksesi lihaa?


      • JiiTee
        Raivostunut kirjoitti:

        tuontoeläomet ja metsän eläimet ovatkin kaksi eri asiaa.

        Kerropas ihan rauhassa, omin sanoin, mutta perustellusti ja selkeästi että mikä sen eron tekee?


      • Raivostutta
        Varjo kirjoitti:

        Tuotantoeläimet kuluttavat luontoa, metsän eläimet eivät kuluta luontoa. Kumman valitset suojellaksesi luontoa ja syödäksesi lihaa?

        ovat polveutuneet villeistä eläinkannoista jotka ihminen on kesyttänyt omaksi hyödykseen. Mutta villieläimet kuuluvat luontoon. Eli ihmisen ei enää nykyaikana tarvitse lainkaan metsästää.


      • Raivostutta
        JiiTee kirjoitti:

        Kerropas ihan rauhassa, omin sanoin, mutta perustellusti ja selkeästi että mikä sen eron tekee?

        välillä muilla palstoilla.


      • JiiTee
        Raivostutta kirjoitti:

        ovat polveutuneet villeistä eläinkannoista jotka ihminen on kesyttänyt omaksi hyödykseen. Mutta villieläimet kuuluvat luontoon. Eli ihmisen ei enää nykyaikana tarvitse lainkaan metsästää.

        Tarkoitako siis että koska tuotantoeläinten "luonnollinen" (siis luonnollinen niiden omassa elinympäristössä eli ihmisen hyötyeläimenä) loppu on teurastus, niiden tappaminen on ok?


      • Mä.
        Raivostutta kirjoitti:

        ovat polveutuneet villeistä eläinkannoista jotka ihminen on kesyttänyt omaksi hyödykseen. Mutta villieläimet kuuluvat luontoon. Eli ihmisen ei enää nykyaikana tarvitse lainkaan metsästää.

        Eihän se 'villieläin' poistu luonnosta, vaikka se ammuttaisiinkin. Kun se syödään ja paskotaan luontoon, niin sehän jää kiertokulkuun.
        Vai pitäisikö kaikkien villieläinten elää ikuisesti?


      • Kkk
        Raivostutta kirjoitti:

        välillä muilla palstoilla.

        Onko vastauksesi siis 'olin muilla palstoilla',
        kysymykseen mikä on luonnossa elävän ja tuotantoeläimen ero?
        Ymmärrän, ettet eroa pysty sanomaan niillä kun ei mitään eroa ole. Ei mitään.


      • JaKe

        Eikö ihminen ole osa luontoa? niin minä ainaki oon sen ymmärtäny.


      • Raivostuttaa
        JaKe kirjoitti:

        Eikö ihminen ole osa luontoa? niin minä ainaki oon sen ymmärtäny.

        siellä luonnossa pitää kulkea pyssy kädessä?


      • Varjo
        Raivostutta kirjoitti:

        ovat polveutuneet villeistä eläinkannoista jotka ihminen on kesyttänyt omaksi hyödykseen. Mutta villieläimet kuuluvat luontoon. Eli ihmisen ei enää nykyaikana tarvitse lainkaan metsästää.

        Koska kesyeläimet on helpompia tappaa, ne eivät tunne kipua kun niitä ammutaan pultilla otsaan tai vedetään sähköllä äly pois?

        Kyllä luoti on huomattavasti tuskattomampi vaihtoehto. Ja toiseksi; riista ei kuluta luontoa toisin kuin tuotantoeläimet (jos toisto ei auta oppimiseen, niin turha tätä keskustelua on jatkaa).


      • Mä.
        Raivostuttaa kirjoitti:

        siellä luonnossa pitää kulkea pyssy kädessä?

        Ei tartte mennä pyssy kädessä. Itsekkin liikun lähes aina ilman.


      • Kalkas

        Mistä noita osrsia voi pyytää? itse kun en ole varmaankaan ikinä nähnyt:DD


      • Anonyymi
        Raivostunut kirjoitti:

        tuontoeläomet ja metsän eläimet ovatkin kaksi eri asiaa.

        molemmilla on oikeus elää ilman että ihminen orjuuttaa niitä ja terrorisoi niiden luonnollisen oman elämänsä oikeutta!


    • JEN

      Vai metsästys on sairasta? En ole tiennyt. Kiitos kun kerroit! Pahoittelen syvästi sulle enkä käy enää ikinä metsällä. Kiitos taas kerran valaistuksesta!

    • sikke

      tappaminen on kivaa

      • Raivostutta

        no annettaan eläimille pyssyt käpäliin ja pistetään ne jahtaamaan sua, jos tappaminen kerta on niin "kivaa."


      • Kkk
        Raivostutta kirjoitti:

        no annettaan eläimille pyssyt käpäliin ja pistetään ne jahtaamaan sua, jos tappaminen kerta on niin "kivaa."

        Luonto ei toimi noin. Ehdotuksesi on täysin hypoteettinen, miksi siis vaivaudut??


    • Raavitutta

      Tämä kylä kuluisi urheilun vastutajat -palasatalle paremmin kuin suunistuspalstale. Sorri.

      Suunnistus saa minut raapimaan itseäni. Minua suorastaan oksettaa ajatus pitkin metsiä juoksevista tiukkatrikoisista poijista (ja likoista) juoksemassa kompassit tanassa viattomien rastien perässä tai hiihtämässä suksilla tai pyörillä kallioilla ja suoilla. Joten arvoisatsuunnistajat, PERUSTELKAA onko suunnistus jotenkin VÄLTTÄMÄTÖNTÄ Suomen luonnolle tai yhteskuntarakentelle.

      • XXXX

        XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


      • Anonyymi

        Saatikka. Miten nämä suunnistajat tuhatpäisinä laumoina, häiritsevät luonnon eläimiä. Juuri kun niillä on pesät, poikaset, vasat. Jukolanviesti pitäisi lailla kieltää. Luonnon herkimpään aikaan.


      • Anonyymi

        siihen ei sisälly ainoaa murhaa...
        murha on rikos..


    • Riivattu

      Opiskelu saa minut raivoihini. Minua suorastaan oksettaa ajatus pitkin kampusta lukevista punapäisista/silmäistä äijistä (ja muijista) tavaamassa viivaimet tanassa viattomia kirjoja tai kykkimässä tietokoneen suojissa etsimässä jatko-opiskelupaikkaa ym. tiedonlähteitä . Joten arvoisat opiskelijat, PERUSTELKAA onko opiskelu jotenkin VÄLTTÄMÄTÖNTÄ Suomen luonnolle.

      • XXXXXXXXXXX

        XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


    • Mä.

      Vai etkö vielä tajunnut?

      • Raivostuttaa

        Tainut tajuta jotain vitun URPO!


    • Kkk

      Mäkään en tiennyt, että se on sairasta... Mutta.. mites lihan ostaminen kaupasta.. ja nahkajalosteiden roikottaminen kaupan hyllyillä. Yksityisautoilu tappaa 2 miljoonaa lintua vuosittain. Mikä on näiden asioiden terveydentila?
      Jos yksikin on mielestäsi tervettä niin mikä tekee metsästyksestä sairasta?
      Et sinäkään mitään JÄRKIperustetta näköjään ole keksinyt. Onko maatiloilla kasvatettava siipi- ja muu karja jotenkin syntistä kun luonnossa elävät on viattomia?
      Laitetaan kana ja teeri vierekkäin; sano saatana miten ne on eri asia!!!??? Kanan saa tappaa, mutta teertä ei????? Molemmat ihan samanlaisia eläimiä, eri värisiä vaan.
      Välttämättömyydestä luonnon puolesta en tiedä, mutta syömisen luokittelisin aikalailla tärkeäksi puuhaksi. Katson olevani etuoikeutetussa asemassa voidessani hakea edes osan käyttämästäni valkuaisesta suoraan luonnosta. Hakisin enemmänkin, jotta ei tarvitsisi osallistua tehotuotannon tukemiseen mutta pääkaupunkiseutulaisena siinä on omat rajoituksensa. Sika parka ei edes pääse kääntymään karsinassaan elämänsä aikana. Sorsat, jotka viime viikoloppunakin ammuin eli taatusti onnellisemman elämän kuin yksikään tuotettu kana tai sika. Ja riistaa kunnioitetaan aivan toisella tavalla kuin tehotuotettua karjaa; sitä ei jauheta roskaruoan väliin, ei pizzan täytteeksi vaan nautitaan suurella mielihyvällä parhaan reseptin mukaisesti valmistettuna.

      • Raivostuttaa

        JOTKA ON LUOTU SITÄ VARTEN ETT IHMINEN KÄYTTÄÄ NE OMIIN TARPEISIINSA.


      • Mä.
        Raivostuttaa kirjoitti:

        JOTKA ON LUOTU SITÄ VARTEN ETT IHMINEN KÄYTTÄÄ NE OMIIN TARPEISIINSA.

        Kuka sinun näkemyksesi mukaan on luonut TUOTANTOeläimet?


      • JiiTee
        Raivostuttaa kirjoitti:

        JOTKA ON LUOTU SITÄ VARTEN ETT IHMINEN KÄYTTÄÄ NE OMIIN TARPEISIINSA.

        Tuolla logiikalla voisi sanoa, että jänis on luotu saaliiksi. Vai luuletko että se jänö hyvän elämän elettyään kuolee puhtoisten lakanoiden väliin jänisten vanhainkodissa.

        Ja luuletko että sitä teuraspossua yhtään lohduttaa se että se on "luotu" ihmisen tarpeisiin siinä vaiheessa kun pultti ammutaan aivoihin - ja sitä ennen on eletty karsinassa jossa tilaa on alle neliö per kärsä.


      • Raivostuttaa
        Mä. kirjoitti:

        Kuka sinun näkemyksesi mukaan on luonut TUOTANTOeläimet?

        LUOJA on luonut kaiken elollisen.


      • Mä.
        Raivostuttaa kirjoitti:

        LUOJA on luonut kaiken elollisen.

        Mitä varten luoja on luonut LUONNON eläimet? Vai nimitätkö niitä villieläimiksi?
        Onko eläimet eritelty raamatussa, vai mistä tuo jako tulee?
        Sanotaankos siinä isossa kirjassa jotain, että meidän ihmisten pitäisi hallita ja vaalia luontoa?
        Kerroppa sinä ensin, että mitä ymmärrät sen tarkoittavan, niin minä kerron sitten oman näkemykseni. Tapanani ei kylläkään ole toimia minkään historiallisten kirjoitusten pohjalta, vaan järkeä käyttäen, mutta tässä asiassa niiden välillä ei ole ristiriitaisuutta.


    • JaKe

      aluksi pieni huomautus: METSÄSTÄJÄT ei juokse metsässä eläinten perässä!!
      Asiaan: minun mielipide on että jos ei metsästettäis, taudit leviäis, hirvikolarit kasvais ym.. Lisäksi metsästäjät saa lihan suoraan luonnosta ja niin hyvää lihaa ei kaupan tiskiltä löydy.. ei oo koskaan harmittanu että metsästän eikä harmita nytkään.. Ihmiset on ottaneet ravinnon luonnosta jo monien vuosisatojen ajan.

      • Raivostuttaa

        tauteja on ollut maailman sivu,luonnon oma keino pitää kanta kurissa. Ja, hei haloo, just syksyllähän hirvikolareiden määrä on suurinmillaan.


      • Mä.
        Raivostuttaa kirjoitti:

        tauteja on ollut maailman sivu,luonnon oma keino pitää kanta kurissa. Ja, hei haloo, just syksyllähän hirvikolareiden määrä on suurinmillaan.

        Pidätkö sinä Raivostunut hirvikolareita huonona jutskana?


    • jaaha

      onpas sinulla omituisia ajatuksia.kannattaisi varmaankin kääntyä psykiatrin puoleen ennen kuinon liian myöhäistä. ai niin eihän ne sairaat itse tautiaan tajua vaan luulevat olevansa terveitä eivät siten tarvitse apua.joten luultavasti sinäkin jonain päivänä joudut pakkohoitoon hyvän ystävän avustamana.

    • aina metsällä

      Metsästys on parasta mitä voi tehdä housut jalassa.

      • juups

        mukaanlukien kalastuksen!!!


    • maikki

      Ysrtävä hyvä, lue ensi töiksesi vaikka metsästäjän oppaat ja saat ehkä uutta näkemystä ajatuksillesi. Tappaminen on aina tappamista, tapahtuipa se metsässä tai teurastamossa. Asiallisessa metsästyksessä riistaeläimelle ei tuoteta tarpeetonta kärsimystä, sitä ei elävänä kuljetella ja säilytetä tiloissa joissa se kokee stressiä. Asiallisessa metsästyksessä riisteläin lopetetaan usein siten, ettei se ole edes sitä metsästäjää havainnut. Tarkoituksena ei ole julmalla ja raa'alla tavalla surmata viattomia eläimiä.
      Tämän tappamisen lisäksi Suomessa suurimman riistanhoitotyön tekevät metsäsätäjät. He huolehtivat riistaeläinten talviruokinnasta ym:sta omalla kustannuksellaan, ja todellakin vaivoja säästämättä. Montako heinäpaalia tai suolakiveä olet metsään vienyt ihan luontokappaleiden iloksi? Tänä päivänä Suomen riistakanta taitaa juuri laillisen metsäsätyksen takia voida paremmin kuin aikohin. Riistaa veloittaa enemmän monissa paikoissa muut lailliset elinkeinot kuten metsätyöt.

      • Raivostuttaa

        Kyllä minä tiedän että metsästys on muutakin kuin pelkästään ampumista.


    • Rosvottu

      Valokuvaaminen saa minut raivoihini. Minua suorastaan oksettaa ajatus pitkin metsiä juoksevista baskeripäisistä / taskuliivisistä äijistä (ja muijista) juoksemassa zoomit tanassa viattomien eläinten perässä tai kykkimässä kuvauskojussa naamioverkon suojissa napsimassa kuvia linnuista ym. luonnon eläimistä. Joten arvoisat valokuvaajat, PERUSTELKAA onko valokuvaus jotenkin VÄLTTÄMÄTÖNTÄ Suomen luonnolle tai bruttokansantuotteen kiihtyvän kasvun turvaamiselle.

    • uuno

      Onko "osrsi" jokin uusi laji joka on laskeutunut kaislikon läheisyyteen.

      • Mä.

        Harva alle 12v osaa kirjoittaa noinkaan virheetöntä tekstiä.


    • Seriffi

      Olisi toivottavaa - ei pakollista - kirjoittaa samalla nimimerkillä samassa keskustelussa.
      On sattunut niinkin, että siirtymällä toisen nimimerkin taakse tuetaan uudella nimimerkillä omaa mielipidettään!
      On reilua meitä kaikkia kohtaan, että huomioimme tämän! Näin menetellen saamme keskusteluun myös uskottavuutta.

    • Armagedom

      ÄLä valita asiasta josta et tiedä yhtikäs mitään.
      Suomessa on jo iät ja ajat metsästetty. Ennen ruuaksi mutta nykypäivänä se on vastapaino työlle ja vaikkapa koululle. Ja jos Suomessa ei metsästettäisi esim. vaikka hirviä niin kolarit lisääntyisivät,metsätaimikoille aiheutuisi tuhoa ja niin sanotut peltohirvet söisivät maanviljelijöiden satoa. Itse tiedän tämän asian koska olen itse metsästäjä. Vaikka sanonkin tämän asian itse metsästys on rattoisaa ja hauskaa puuhaa.

    • vtt

      saaterin jeesustelijat vetäytykää helekkariin näiltä sivuilta jos ootte jotenki metsästystä vastaan!!! metsästys on maailman vanhimpia harrastuksia/elinkeinoja niin miksi se pitäisi lopettaa?? jos ei sun papan pappa ois aikoinaan metsästelly niin luulisimpa että ei suakaan ois olemassa!! nälkä ois voinu tehdä "vanhan aikaset"!!!

    • Elämäntapa

      Jälleen kerran olemme palstoille saaneet todellisen luonnonsuojelijan, joka sohvalla haisten vetää kärsäänsä hampurilaista, joka on juuri sopivasti täytetty pekonilla, naudan pihvillä ym. rasvaherkuilla. Tämä henkilö väittää metsästystä murhaamiseksi, ajan haaskaukseksi ja ties miksi. Itse hän sytyttää pitkän marisätkän syötyään sen pekonihampurilaisensa ja elää näin ollen omassa pienessä ahtaassa ajatusmaailmassaan. Oletkohan koskaan ajatellut, miten monta possua on tapettu, että saadaan se hampurilaisesi maistumaan niin sairaan hyvälle. Joten onko pilvenpolttelu ja sosiaalituen varassa eläminen perusteltua, on kai jos se on hänen elämäntapansa. Joten älä enää vaivaudu arvostelemaan toisten elämäntapaa kiitos!!

    • majavantappaja

      haiistaaakkkaaaaa piiiiiiiiiiiip eläinaktivistit

    • Jovain

      ...saat sie poika oksentaa mihin haluat. Met otamma syömäelukat sieltä mistä laki sallii. Mieluiten tapan ite, niin tiijän mitä saan. Koirat haukkuu ja karavaani kulukee! Varsinki ajokoirat!!!!!

    • Raivohullu aktivisti

      Miten te pystytte puremaan porkkanoita ja muita vihanneksia?? Oksettaa ajatuskin perunan kuorimisesta!! Miltä siitä tuntuu ku kuori lähtee? Tomaatistaki oikein veri pursuaa ku purasee, HÄVETKÄÄ!! Sairasta syödä yhtään mitään. Sitä vaan että perkele siellä kukaan hullu juokse pyssyn kanssa, kävelemälläki kerkiää. Ja sulle pitäs vielä jotain perustella??

    • Lukekaa tämä

      Taas joku joka valittaa metsästyksen turhuudesta luonnolle. Ei kannata puhua semmosesta asiasta mistä ei tiedä! Jos esim. kyyhkysiä ja sorsia ei metsästettäisi, niitä olisi kohta joka paikka täynnä ja ne söis viljat pelloista. Hirviä metsästetään, jotta ne eivät aiheuttaisi tuhoja taimikoille ja viljelyksille. Myös hirvikolareita tulisi aivan rutosti, jos hirvet saisivat lisääntyä rajoittamattomasti. Kettuja, minkkejä, näätiä ym. petoja metsästetään, jotta ne eivät tappaisi kaikkia linnunpoikasia ja jäniksiä.

      Metsästys on hyvä harrastus: saa liikkua luonnossa, oppii tuntemaan luontoa, kunto kasvaa, saa irrottautua arjesta, jutella kavereiden kanssa niitä näitä.........

      Metsästys ei ole mitään punapipoisten äijien sadistista eläinten kiduttamista ja päätöntä tappamista, vaan se on tärkeää riistanhoitotyötä.

    • joopa joo

      Kuulkaas nyt hyvä herrasväki, ottakaapa järki käteen.

      Olen eläinrakas, mutta syön lihaa, olen luontorakas, jopa kuljen kameran kanssa kuvaamassa kaikkea.

      Kuvaamisessa ei ole mitään pahaa, eikä se tee kenllekkään haittaa.

      Metsästyksessä ei ole mitään pahaa, JOS ja KUN se tehdään asiallisesti ja oman ruokapäydän kunniaksi.

      Mutta....mutta....nämä nykyajan metsästäjät....hyi helvetti.

      Jopa keskenkasvuiset pojat siellä pyssyt olalla, suurisanaisesti kehuvat kuinka he tappoivat niin ja niin monta elukkaa. Isot miehet kerskuvat tappamisella.

      " Sitäkin hirveä piti posauttaa kolme kertaa ennenkuin kaatui". Olen tarpeekseni kuunnellut tuollaista.

      Jopa KÄVELIVÄT PIHANI läpi kovaäänisesti ja kiväärit LAUKAISUvalmiina. Kun satuin siitä huomauttamaan, niin kiroilut vain sain osakseni.

      Kun 20 miestä kaataa yhtä hirveä?????onko siinä järkeä. Sitten vielä väittävät sen olevan urheilua....??????

      Minä nautin ainakin enemmän kuvistani, joissa metsän ja muutkin eläimet ovat ihan elävinä malleina. Katselen niitä sitten kotona, ja muistelen havumetsän ääniä ja tuoksuja.

      Tässä yksi näkökanta.

      N-60

      • äskeiseen

        Miksi luonnon tasapaino on järkkynyt????????

        Ihminen ahneuksissaan metsästänyt Sudet, karhut, kohta ketut, ahmat, ym. pedot lähes sukupuuttoon.

        Ei ole enään luonnossa ketään joka pitäisi tasapainoa. Pedot syö pienempiään, ja isompiaan, varsinkin niitä heikkoja ja sairaita. Hirvet ovat pitäneet luonnonvesakot aisoissa, hiiristä, myyristä on ollut ravintoa pikkupedoille.

        Nyt ihminen pistää koiran remmiin omalle pihalle ja susi tulee ja nappaa helpon saaliin, joka rukka ei edes pääse karkuun. AMMUTAAN SUSI.????

        Minä mieluummin ampuisin sen ihmisen, joka jättää eläimensä avuttomaksi. Sudella kun ei ole jänöjä siellä metsässä tarpeeksi, kas kun ihminen on ne ampunut.......

        Että sillai,,,,haluatteko lisää?????kommentteja.

        N-60


      • metästäjä ja cowboy
        äskeiseen kirjoitti:

        Miksi luonnon tasapaino on järkkynyt????????

        Ihminen ahneuksissaan metsästänyt Sudet, karhut, kohta ketut, ahmat, ym. pedot lähes sukupuuttoon.

        Ei ole enään luonnossa ketään joka pitäisi tasapainoa. Pedot syö pienempiään, ja isompiaan, varsinkin niitä heikkoja ja sairaita. Hirvet ovat pitäneet luonnonvesakot aisoissa, hiiristä, myyristä on ollut ravintoa pikkupedoille.

        Nyt ihminen pistää koiran remmiin omalle pihalle ja susi tulee ja nappaa helpon saaliin, joka rukka ei edes pääse karkuun. AMMUTAAN SUSI.????

        Minä mieluummin ampuisin sen ihmisen, joka jättää eläimensä avuttomaksi. Sudella kun ei ole jänöjä siellä metsässä tarpeeksi, kas kun ihminen on ne ampunut.......

        Että sillai,,,,haluatteko lisää?????kommentteja.

        N-60

        Metästys on parasta! Saa liikkua luonnossa eikä missään ihme salilla tai zumbassa tai crosfittissä! Saa lähiruokaa joka suoraan luonnon onnellisista eläimistä! Se terveellistä lähiruokaa ja tietää mistä se tulee. Eläimet eivät kärsi jos metsästäjä tietää mitä tekee ja metsästäjät myös tietää. Parempi eläinten on kuolla kuin jatkaa todennäköisesti sairauteen päättyvään elämäänsä.
        Riistanhoitoyhdistys ja ministeriö kyllä pitää huolen ettei mitään eläimiä metsästetä sukupuuttoon


    • sikalanpitäjä

      Kyllähän metsästäjissä on paljon sairaita kusipäitä, tuossakin lähistöllä yksi kusipää ammuskelee autostaan ja tuvanikkunasta kettuja ja jäniksiä ja jättää niille sijoilleen, sadisti mikä sadisti

    • runkkueinari

      Voitte kaikki vetää käteenne, olittepa sitten metsästäjiä tai metsästyksen vastustajia?

    • asiaselvä

      1. Kannattaako valittaa jos ei osaa edes kirjoittaa. 2. Metsästys ei ole pyssyjen kanssa juoksemista. 3. Tiedätkö asiasta oikeasti muuta kun sen mitä netissä lukee? 4. Kerro sinä miksi metästys on sairasta?

    • Eitätäpäivää
      • LuuseritLiikkeellä

        huvimetsästys on syrjäytyneiden, joutilaiden ja tukiaisten varassa keinottelevien junttien puuhastelua.


    • Järkihoi

      "luuserit liikkeellä" ?? Metsästäjiin ja innokaimpiin kuuluu Suomen eliitti herrat jostain kumman syystä myös . Nalle walhroosilla on kartano Salon seudulla sekä muutamia saaria missä on riistan ruokintaa ja puuhastelevat siellä . Fazerilla on kartano Hauholla jossa vastaavat järjestelyt .

      Kyllä nämäkin kaverit lidlistä varmaan eineksensä saisivat lunastettua mutta mistäköhän johtuu tämä heidän yms. metsästäjien puuhastelu ?

      Mietippä ihan ite

    • Majavasta saa hyvän lippalakin kun laittaa pään sen perssilmään

    • Jorma82946

      Raivostutta, oot näköjään helsinkiläinen hippi joka tajuu näistä hommista vittuukaan. Sinun perään ne koirat pitäs laittaa. Kiristääkö kukkahattu kenties? Vitun kehäkolmosen apina

    • Että_piti_sitten

      jonkun kaivaa tämäkin viestiketju historian hämärästä...

    • SyyJaSeuraus

      Hyvä on kaivettu taas verta nenästä .

      Nykyisin menee "vihapuheeksi" ja kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan "metsästäjiä" eli Fobba asialle ja syytettä niskaan ja pallo jalkaan .

    • Metsästäjänmallia

      Dementoituneita metsästäjiä on maassamme kymmeniä tuhansia, ja väitän että nämä ovat vaaraksi muille metsässä liikkujille.
      Näön ja kuulon huonontuminen vielä lisää vahinkoriskiä.
      Eräs urho unohti irrottaa koiransa auton vetokoukusta ennen kuin lähti huristelemaan kotiin, vasta sivullisten väkliintulo keskeytti ajelun.
      Tällaisille horiskoille pitäisi langettaa pysyvä metsästyskielto ja aseet otettava pois.
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/201612152200040775_uu.shtml?utm_campaign=uutisboksi_201511&utm_source=aamulehti

    • Jahtijokke

      Joulu on taas ovella ja kinkkuja tarjolla. Varmaan maistuu sullekkin.Mikä on egolookisempaa kuin metsästys ja riistan liha, ja oikein säädeltynä luonnon tasapaino säilyy. Possut ja muut tuotantoeläimet kärsivät vankeudessa kunnes sähkö ja hilti vapauttavat tuskaisen elämän, mieti sitä. Oletko ajatellut että joku lähiomainen voi kuolla esim. hirvikolarissa ? Voi olla että muutat kantaasi metsästykseen kun kannat läheisesi arkkua kirkkomaalle. Metsästys on välttämätöntä luonnon tasapainon säilyttämiseksi.Miksi emme ottaisi luonnosta sitä mitä ihminen on jo ottanut satoja tuhansia vuosia. Meillä syödään jouluna kauris ja hirvipaistia, jänislihapullia, fasaanipataa suppilovahverokastikkeen kera... Sulla täytyy olla bulimia tai joku muu ruuansulatushäiriö jos häjyä teköö...

      • eföqögqojoeijoe

        Enpä ole kinkkua ostanut moniin vuosiin enkä osta. Rehuilla kasvatetun, paskassa rypeneen sian perseen puolisko ei oikein houkuttele, mutta paljon ihmiset kuitenkin kinkkua syö, ihminenhän on sitä mitä syö, eli sikoja suurin osa :)))


    • Anonyymi

      Viattomien, tuntevien ja elämänhaluisten lintujen joukkomurhaaminen taas alkanut!
      Sepelkyyhkyjä murhataan 250 000! Huvittelua. Sieluttomat lahtarit.
      Nälkä ei ole. Lintujen kauneutta, sielukkuutta ja tietoisuutta ei nähdä, sokeat moukat pyssyineen..
      Vesilinnut, kesyyntyneet ystävät.. murhaajat kyttäämässä heti kun mahdollista.
      Halveksittavaa. Jokaisen elävän olennon elämän lopetus on murha.
      Ihmisellä ei ole oikeutta. Eläinten tunteet ja tietoisuus ylittää ihmisen ymmärryskyvyn.
      Sepelkyyhky, lempeimpiä lintuja, kaunis hopeavaloinen olento. Ruokkii kyyhkysmaidolla poikasiaan, tuskin ehtivät lentämään päästä kun tappajat kimpussa.
      Minua oksettaa, järkyttää tämä. Syksyt muuttuneet maanpäälliseksi helvetiksi kun tunnen lintujen tuskan.

    • Anonyymi

      Lisäksi suuri osa vesilintuja sukupuuton partaalla, mm sotkat ja moni muu laji, koska
      huvitappajat hilluneet niin paljon.

    • Anonyymi

      Eihän se kaupunkilaisille olekaan välttämätöntä mutta se on monen maalla asuvan ihmisen harrastus tai elinkeino. Ottaa päähän tommoset viherpiipertäjät jotka ei tiedä asiasta hevon v***** mutta tulee silti kitisemään viisaammille.

      Ps. Opettele kirjoittamaan

      • Anonyymi

        Sano yksikin metsästyksellä leipänsä tienaava? Minä asun maalla vähintään yhtä paljon kuin sinäkin enkä ole kuullut yhdestäkään ammattimetsästäjästä. Sellaisiakin on muutamia toki aikanaan ollut kun varakkaat patruunat palkkasivat jonkun hankkimaan taloon riistaruokaa mutta ne ajat lienevät olleet ja menneet.
        Asun maalla enkä oikein jaksa ymmärtää metsästäjiä, vähän yksinkertaisiltakin yleistiedoiltaan usein vaikuttavat.
        Siellä oli eilen UKK:n kansallispuistossa metsästäjä ampua paukauttanut pyöräilijän hengiltä. Vissiin niin samannäköisiä ja -kokoisia ovat metsästäjä ja pyöräilijä? Teräviä koviksia nämä metsästäjät.


    • Anonyymi

      Erinomainen harratus; saa liikkua luonnossa, kuunnella luonnon ääniä, nähdä sen tapahtumia. Katsoa koiran työskentelyä, nauttia sen haukusta, Jännittää onnistuuko saaliin saaminen.
      Saada saalista ja nauttia siitä kotipöydän ääressä. Ja joskus saada hyviä metsästysmuistoja, sarvia, nahkoja ym.

    • Anonyymi

      Hienoa sakkia nämä metsämiehet. Huvikseen ampuvat naapurien kissoja ja omilla pojillaan tapattavat "miehuudentunnustuksena" lemmikkikoiransa, sitten mieslaumassa jahtavat ilvestä seisten pyssyjen kanssa tienvarressa ( passipaikat jopa reilun sadan metrin välein) , ilves pitää saada hengiltä kun se tappaa kissoja ja koiria. Ovelimmilla metsästäjillä on ns.kyttäyskoppeja metsässä jossa lämmitys, videot ( pornoa ) ja viinaa. Nämä on niin monesti nähty ja totisinta totta.

      • Anonyymi

        Kannattaa niiden naapureiden huolehtia paremmin kissoistaan ja olla päästämättä niitä HEITTEILLE kulkemaan.

        Vastuullisen ja lakeja noudattavan naapurin kissaa on melko hankala tappaa. Ainakaan niin, ettei jäisi kiinni tekemisistään.

        HUOLEHTIKAA KISSOISTANNE, ÄLKÄÄKÄ VINKUKO!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa niiden naapureiden huolehtia paremmin kissoistaan ja olla päästämättä niitä HEITTEILLE kulkemaan.

        Vastuullisen ja lakeja noudattavan naapurin kissaa on melko hankala tappaa. Ainakaan niin, ettei jäisi kiinni tekemisistään.

        HUOLEHTIKAA KISSOISTANNE, ÄLKÄÄKÄ VINKUKO!

        Tappajat on tappajia, eivätkä muuksi muutu. Valmista ruokaa saa kaupasta, ei nykyään tarvitse metsästää ruoan takia. Metsästäjät saisivat huolehtia myös hurtistaan, eivät turhaan vinkuisi :) kun susi hurtan nälkäänsä syö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa niiden naapureiden huolehtia paremmin kissoistaan ja olla päästämättä niitä HEITTEILLE kulkemaan.

        Vastuullisen ja lakeja noudattavan naapurin kissaa on melko hankala tappaa. Ainakaan niin, ettei jäisi kiinni tekemisistään.

        HUOLEHTIKAA KISSOISTANNE, ÄLKÄÄKÄ VINKUKO!

        Näin taas yksi kissojentappaja paljasti itsensä, hyvä "Tauno".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappajat on tappajia, eivätkä muuksi muutu. Valmista ruokaa saa kaupasta, ei nykyään tarvitse metsästää ruoan takia. Metsästäjät saisivat huolehtia myös hurtistaan, eivät turhaan vinkuisi :) kun susi hurtan nälkäänsä syö.

        Eli jos ulkoistaa sen tappamisen muille, niin asia on kunnossa?

        Joo, niinhän se on... rahaa tulee seinästä, liha syntyy lihakaupan vakuumipakkauksiin itsekseen ja ne sudet, ketut ja jänikset juttelee niin kivasti keskenään... Senhän Disney on opettanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli jos ulkoistaa sen tappamisen muille, niin asia on kunnossa?

        Joo, niinhän se on... rahaa tulee seinästä, liha syntyy lihakaupan vakuumipakkauksiin itsekseen ja ne sudet, ketut ja jänikset juttelee niin kivasti keskenään... Senhän Disney on opettanut.

        Hyvä "Uuno" , kannattaa lääkkeet, alkoholi ja aseet pitää erillään. Tappaja on tappaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tappajat on tappajia, eivätkä muuksi muutu. Valmista ruokaa saa kaupasta, ei nykyään tarvitse metsästää ruoan takia. Metsästäjät saisivat huolehtia myös hurtistaan, eivät turhaan vinkuisi :) kun susi hurtan nälkäänsä syö.

        Mikä siinä kissoista huolehtimisessa on niin ylivoimaista, ettei sitä voisi ihminen hoitaa?

        Kun huolehtii lemmikistään, eikä päästä sitä HEITTEILLE kulkemaan, niin ongelmia ja vaaroja on paljon vähemmän.

        Oletko sinä kenties yksi näistä hankalista kissanomistajista Hangossa? https://www.slideshare.net/JariHiltunen1/seitseman-kissaa-ja-sosiopaatit-kissanomistajina


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ainakin hirvet voisi ampua kaikki pois ennen metsästyksen lopettamista sillä nehän levittävät hirvikärpäsiä, syövät taimikot ja aiheuttavat kuolonkolareita.
      Metsämiehet voisivat kaikkien hirvien lahtaamisen jälkeen pitää kaikkien aikojen peijaiset joissa viina virtaa ja laulu soi kokonaisten hirvenruhojen käristyessä nuotiolla ja lopuksi hauduttamalla maakuopissa.
      Kylläpä metsänjumala Tapio innoissaan näistä kemuista.

      • Anonyymi

        Kyllä tuholaiset pois eli hirvi ja majava. Niistä ei ole ihmisille, eikä metsätaloudelle mitään hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuholaiset pois eli hirvi ja majava. Niistä ei ole ihmisille, eikä metsätaloudelle mitään hyötyä.

        Kaikki nisäkäslajit pitäisi poistaa luonnosta, sillä niistä ei ole kuin harmia. Syödään kotieläimiä ja ihmisen omia riistaeläimiä sekä kaloja, tehdään vahinkoa taimikoilla, pelloilla, kasvimailla ja puutarhoissa, ryöstellään pikkulintujen pesiä, aiheutetaan kolareita, pelotellaan naisia ja lapsia, tunkeudutaan pihapiireihin, jyrsitään talojen nurkkia ja tapetaan poroja. Kaikki pois, kaikki nisäkäslajit luonnosta pois pienimmästä suurimpaan. Ihminen on metsän kuningas ja riistaeläimet on luotu vain ihmistä varten.


    • Anonyymi

      Säällisessä elämisessä ei pitäisi olla mitään vaarallista ja turvallisuutta uhkaavaa.

    • Anonyymi

      No voi prinsessaa

    • Anonyymi

      Hitlerin Aatu vastusti metsästystä, ei tykännyt tappamisesta! Nyt on Aatulle tullut seuraajia, eivät tykkää tappamisesta.
      Saas nähdä milloin metsästäjät kerätään keskitysleireihin ja miksi???
      Olikohan Aatun menetelmät luvassa?

    • Anonyymi

      Kyyhkyt ovat älykkäitä, tuntevia lintuja. Miksi sepelkyyhkyt ovat vainottuja, pulujakaan ei saa ampua! Ei lempeämpää lintua kuin sepelkyyhky. Sepel tarkoittaa seppeltä, kaulalla valkoinen pyhä seppele. On pyhän hengen ja rakkauden lintu!
      Hellä, lempeä, kaunis, hieno lintu, ruokkii kyyhkymaidollaan poikasia kuukausia: niitä ammutaan jo pesiinsä!
      Olen pohjattoman onneton ja kärsin koko sydämestäni joka elokuu kun viattomien minulle RAKKAIDEN lintuystävieni joukkoteurastus alkaa!
      Pyydän: lopettakaa!

    • Anonyymi

      Katsokaa kun kyyhkyt hellivät toisiaan enemmän kuin mitkään muut linnut! Kyyhkyläiset-ilmaisu siitä. Eivät ota uutta puolisoa koskaan jos oma kumppani kuolee!
      Tuntevia lintuja! Miten kukaan voi murhata näitä pyhiä lintuja!
      Pysähtykää, katsokaa sepelkyyhkyjen ihmeellisyyttä. Suojelkaa niitä.
      Rukoilen pihani sepelkyyhkyjen puolesta taas nyt kyyneleet silmissä!
      Haluavat palata takaisin kotiin, ovat kotiuskollisiakin.. haluavat palata kiitäen ilolla kotiin taas ensi keväänä jostain kaukaa...
      odotan niitä, rakkaimpia ystäviäni!

    • Anonyymi

      Suurin osa metsästäjiä on peräkkäin poikia tai ylipainoisia mätähampaisia juntteja.

      • Anonyymi

        Ja tieto perustuu mihin?

        Etkö ole saanut persettä muilta, kuin metsästäjiltä?

        Vai etkö ole saanut persettä keneltäkään?

        Ikinä?


    • Anonyymi

      Kun muutama prosentti ihmisistä on psykopaatteja, sellaiset ovat niitä jotka poikkeusoloissa alkavat toteuttaa kidiuttamista, tappamista.. kuten natsiSaksassa ja sotaoloissa.. samalla psyyken rakenteella olevat ihmiset tunteettomasti lahtaa eläimiä kun eivät ihmisiä voi olla ilman vankilaa.. tosin laitonta metsästystä on todella paljon sekä ammuskelua huvin vuoksia, eläimiä lahdataan kuin savikiekkoja ajankuluksi..
      ei kykyä empatiaan ihmisiä kohtaan, puhumattakaan muista luontokappaleista.
      Näitä ihmiskunnan mätäpaiseita ja roskasakkia on liian paljon... saavat aikaan aivan liikaa pelkkää pahaa olemassaolollaan tällä planeetalla.
      Kaltaistensa takia Linkolasta tuli kommenteissaan ihmisvihaaja. Oli myös suuri lintujen rakastaja. Sellainen on kunnioitettava tosimies, kaltaisensa.

    • Anonyymi

      Ihmiset rakastavat lintuja, ruokkivat ja bongaavat.. ilman tappovälineitä!
      Vain surkimukset kulkee pyssyjensä kanssa, jonkinlaisia egonsa jatkeita aseet..
      kun pään ja sydämen sisältö on pelkkää tyhjää...
      ei yhtä filosofista kysymystä koskaan liittyen oman itsen sisimmän tutkintaan, Jumalaan, perimmäisiin kysymyksiin, eettisyyteen.. automaattipäät, mitään ajattelematta, automatiaa koko oleminen.. ei pysähdyksen hetkeä, ei omaatuntoa.. oma ego täyttää koko universumin..
      yksikään lintuihminen( joita on paljon!) ei tapa ainoaa lintua. Itse jo lapsena hoidin siipirikkolintuja. Jos teen testamentin jätän kaiken lintuhoitoloille!

    • Olen metsästäjä jolla on myös paljon tuttavia.
      Eräs perhetuttumme on lääkäri joka halusi pojastaan, ainoasta lapsesta myös lääkärin.
      Poika pääsi toisella yrittämisellä sitten Ouluun opiskelemaan.
      Hankala matka ja pojalle hommattiin auto jotta kulkeminen kotiin olisi nopeampaa.
      Sitten eräänä perjantaina poika lähti taas Oulusta kohti kotia.
      Tapahtui se joka tapahtuu turhan usein. Tuli hirvikolari. Poika tuli Helsinkiin vuorokauden myöhässä mutta ruumispussissa.
      Isä ja äiti aivan shokissa. Pitkään. Molemmat täysin masentuneita ja hukassa. Molempien elämä loppui alle vuodessa.

      Kertokaa nyt metsästyksen vastustajat miten ilman kannan hoitoa voimme välttää tällaiset vuotuiset tapahtumat?
      Laitetaanko kaikille teille esim 40 kn/h rajoitus? Rakennetaanko riista-aitaa muutama tuhat kilometriä? Varustetaanko hirvet GPS-laitteilla?
      KERTOKAA

      • Anonyymi

        Saat vihreiltä vastustajilta vastauksen, että autoilun voi lopettaa kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat vihreiltä vastustajilta vastauksen, että autoilun voi lopettaa kokonaan.

        Näinhän se on. Mutta kuka maksaa sitten vihreiden sosiaalituet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on. Mutta kuka maksaa sitten vihreiden sosiaalituet ?

        Lupaan järjestää juhlat koko meidän kylälle mikäli se päivä koittaa, että vihreitä ei enää ikinä tueta verovaroin vaan joutuvat itse hankkimaan elantonsa.


    • Anonyymi

      Riistanhoidolliset syyt, tänä vuonna hirviä on suomessa noin 70k, Hirven sijainti ekolokerossa on sillä tavalla hauska että ilman metsästystä heillä olisi rajoittamaton ympäristö. (eksponentiaalinen kasvu mahdollista, ja loppua ei tule ennen kuin liian myöhäist')

      Jos tänä vuonna hirven metsästys lopetettaisiin olisi ensi vuonna hirviä suomessa
      130k
      tämän jälkeena bout ekspotentiaalinen kasvu
      2024: 200k
      2025: 400k
      2026: 800k
      2027: 1.6 milj
      2028 3.2 milj
      2029: 6.4 milj
      2030: yli 10 miljoonaa
      (tarkaa lukua hankala arvioida, mutta näin se oikeasti about menisi)

      Nämä 10 miljoonaa hirveä söis taimi-istutukset kokonaan, muutenkin metsät ja pellot paskaksi. Muille eläimille hyvin haitallista myös (ravinnon puute)

      Susien ja karhujen määrä nousisi hyvin paljo.

      Vuosittain kuolee jo nyt tarpeeksi ihmisiä hirvikolareihin, mietippä tilanne 10 miljoonan hirven kanssa

      Samankaltaisia seurauksia myös muiden lajien metsästyksen lopettamisesta, mutta koska hirven metsästykseen sopii tuo pinnallinen kuvauksesi, ja koska hirven metsästys on aika helvetin suosittua, on se hyvä esimerkki

      • Anonyymi

        Hys hys!
        Lukemalla numerosi moni vihreä menettäisi yöunet joita ei saa takaisin edes jointin poltolla ennen nukkumaanmenoa.
        Pidetään vaan nämä virkeät vihreä täällä kaupungeissa jakamassa erehtymätöntä tietoa meidän metsistä ja metsästyksestä.


      • Anonyymi

        2021 kolareita oli 1686. näistäkin suurin osa oli jo ennen hirvestyksen alkua.
        Kysynkin .Mitkä tai Ketkä laittaa Sorkkaeläimet liikelle ilta ja aamu hämärissä?
        Aina Koirien irtipääsyn jälkeen.Elokuun 20 päivän jälkeen rytisee joko kolarein
        tai sorsastuksessa.Maatalouden piikiin tuskin on mitään laitettavaa,ainoastaan
        juurikkat valmistuvat myöhemmin.Karhutkaan eivät syö syksysin lihaa,marjoja ja viljaa kylläkin.Suuri hirvivaelluskaan ei voine olla syynä.reitit on hyvin suojattu ja ilmoitettu autoilijoille.Hirvikanta Suomessa oli 2021: Kahdeksankymmetätuhatta yksilöä metsästyksen jälkeen,voi vain arvailla paljonko talven aikana lisäänty,oma veikkaukseni olisi Kolmellakymmenellätuhanella eli 2022 hirviä olisi 110 tuhatta.Metsähakuiden takia siirtymä tulee olemaan suurta,sekä hirvien hävikki. Älkää Harrastako Metsästystä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2021 kolareita oli 1686. näistäkin suurin osa oli jo ennen hirvestyksen alkua.
        Kysynkin .Mitkä tai Ketkä laittaa Sorkkaeläimet liikelle ilta ja aamu hämärissä?
        Aina Koirien irtipääsyn jälkeen.Elokuun 20 päivän jälkeen rytisee joko kolarein
        tai sorsastuksessa.Maatalouden piikiin tuskin on mitään laitettavaa,ainoastaan
        juurikkat valmistuvat myöhemmin.Karhutkaan eivät syö syksysin lihaa,marjoja ja viljaa kylläkin.Suuri hirvivaelluskaan ei voine olla syynä.reitit on hyvin suojattu ja ilmoitettu autoilijoille.Hirvikanta Suomessa oli 2021: Kahdeksankymmetätuhatta yksilöä metsästyksen jälkeen,voi vain arvailla paljonko talven aikana lisäänty,oma veikkaukseni olisi Kolmellakymmenellätuhanella eli 2022 hirviä olisi 110 tuhatta.Metsähakuiden takia siirtymä tulee olemaan suurta,sekä hirvien hävikki. Älkää Harrastako Metsästystä!

        Totta kai kolareita on eniten ennen hirvenmetsästyksen alkua. Olisi todella outoa jos niitä olisi enemmän hirvenmetsästyksen jälkeen.


    • Anonyymi

      Sinuako taas Metsästäjät oksettaa , montako sankollista on tullu sitä oksennusta .

    • Anonyymi

      Kukaan täällä varmaan enään ole mutta ei me mitään osrsia ammuta. PERUSTELE mikä laji osrsa on.

      • Anonyymi

        Se on varmaan näitä vihreiden uusia lajinimityksiä tonkiaisten ja muiden hölmöjen uusnimityksien kanssa.🤣


    • Anonyymi

      Yhtä perusteltua kuin marjastus, sienestys ja kalastuskin. Jos metsästys ravinnon hankintana kiellettäisiin typerän ideologian takia, niin samaan sarjaan kuuluisi myös muut edellä mainitutkin kieltolistoille.

      • Anonyymi

        Ei hullupi ideolokia jos marjastuksesta/sienestyksestä perittäisiin keruuluvat pientä vuosimaksua vastaan.Tähän kun vielä liitetäisiin teknolokia mukaan.harrastajia varmasti riitäisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hullupi ideolokia jos marjastuksesta/sienestyksestä perittäisiin keruuluvat pientä vuosimaksua vastaan.Tähän kun vielä liitetäisiin teknolokia mukaan.harrastajia varmasti riitäisi.

        Marjastus ja sienestys pitää poistaa muutenkin jokamiehenoikeuksista, koska metsästystäkin suitsitaan jatkuvasti. Jatkossa marjastus ja sienestys voitaisiin sallia maanvuokrasopimuksia vastaan metsästysseuroille jäsenineen. Samoin kalastus siirtää täysin vain osakaskuntien hallintaan mato-ongintaa ja pilkkimistä myöden.
        Teidän vihreiden "ideolokia ja teknolokia" tuntien ette sitä vähääkään tee edes nyt marjojen ja sienien eteen, kun se on vapaata ettekä oikeuksien poistamisen jälkeen ollenkaan. xD


    • Anonyymi

      Metsästys ei ole harrastu.Suomessa laki antaa harrastaa,niistä on oikein maininat ja allekirjoitukset. Suunistus on harrastus kilpailutoimintana.
      Eläinten Tappaminen ei ole harrastys.Suomessa Eläinkannaan kasvaessa liikaa ,poisto säädetään katoluvilla.

    • Anonyymi

      Esim. suden metsästys on Suomen luonnon eläinten suojelulle aivan välttämätön toimenpide, sillä sudet tappavat ja syövät hirvi- ja peurakannat sukupuuton partaalle, eivätkä metsäkanalinnutkaan säästy susilta. Se lisäksi suden tappavat maaseudulla tuotantoeläimiä, koska ne on helpompi tappaa laitumilla sekä navetoissa.
      Että aina kun suden ampumiseen tulee tilaisuus, niin ei kun vaan henki pois.

      • Anonyymi

        Tyypillinen ajattelutapa ahneelle punaniska juntille.


      • Anonyymi

        Wau! Kyllä oot rohkea jos suden ammut! WAUUU!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Wau! Kyllä oot rohkea jos suden ammut! WAUUU!

        Sitten vaan paikallisen huoltoaseman baariin kertomaan kaikille että suden ammut, muut punaniskajuntit kumartaa sulle ja taputtelevat olalle ja joku hikinen punaniskajuntti voi kouraista sinua tapapuolestakin ja kuiskaa korvaasi "kiitos viime kerrasta"!


    • Anonyymi

      Mee hoitoon

    • Anonyymi

      Vesa- Matti Loiri suri ja katui yhtä ainoaa pikkulintua jonka kivitti lapsena.
      Sensijaan joukkomurhaajilla ei ole lainkaan omaatuntoa. Miten monta elämää on
      ilman todellista kosmista oikeutta riistetty ja tuhottu!!!!!

    • Anonyymi

      Minä hieman epäilen tuota aloitusta?! Tuskin on aloittaja nähnyt että punapipoiset ja punatakkiset äijät JUOKSEE pitkin metsiä🤣
      Kyllä me nykyään mahaansa kuljettaa neliveto autolla teitä pitkin.

    • Anonyymi

      Eikä ole vaan selkeä valinta jopa nyäänkin.

    • Anonyymi

      Jokainen hengenriisto liipaisinta painaen on laskelmoitu murha!
      Jos murhaat jonkun lemmikin on rikos. Monilla on syviä tunteita luonnon eläimiä kohtaan, moni kärsii todella paljon ja suree tätä silmitöntä joukkomurhaamista!

      • Anonyymi

        Eläimet vasta joukkomurhaajia ovatkin.Repivät saaliinsa elävänä palasiksi.
        Kyllä niille pitäisi käydä saarnaamassa käytöstapoja,vai kuinka.


    • Anonyymi

      Maailmankaikkeudessa vallitsee karman laki. Todennäköisesti nämä huvitappajat tulevat itse kokemaan väkivaltaisen kuoleman. Mitä teet muille eläville teet itsellesi. Niin se varmuudella kosmisen lain mukaan menee. Koska on reinkarnaatio, saattaa syntyä itse linnun muotoon ja tulee tapetuksi, kivuliaan tuskallisesti. Tosin lintu on liian kaunis paikka pahoille sieluille edes lyhyesti käväistä.
      Kansanperinteessä ja luonnonkansoilla poismenneet myös ottavat linnun muodon.
      Muidenkin eläinten. Tapetaan veljiä ja sisaria.

      • Anonyymi

        Tämän palstan kansanperinteen mukaisesti kaikki järkevästä aivotoiminnasta erkaantuneet muuttuvat sekopäiksi hihhulipelleiksi.


    • Anonyymi

      Metsästys on väärin, eläimet ovat syntyneet omaan lihakuoreensa, se että eivät näytä meiltä ei oikeuta tappamaan niitä. Kyllä eläimet tappavat toisiaan, sekään ei oikein.. Ehkä tulevaisuudessa jokainen eläinlaji on omalla rajatulla alueellaan niin ei kukaan aiheuta kenelläkään uhkaa. 3d tulostettava ruoka ja e pilleri ruokaan pitää populaatiot sopivan kokoisina ja helppo hoitoisina.

      • Anonyymi

        Näin puhuu luonnosta täysin erkaantunut hihhuli. Aaltolan fanikuntaa.


    • Anonyymi

      Metsästän yleensä naisia nahkahaulikolla

    • Anonyymi

      Uutimissa tänään: "Suomen laajimman salametsästyksen esitutkinta on valmistunut
      Esimerkiksi rauhoitettuja lintuja tapettiin hetken mielijohteesta ilman mitään järjellistä syytä."

      Että silleen, no kunhan rysäpöksyt aloittavat sotilaallisen erikoishöperäätiön Suomea vastaan, niin pohjois-savon sankarimetsästäjille on jo uusi osoite tiedossa, se on Libanon, siellä kuulemma paikallisilla sankarimetsästäjillä on lintujen muuttoaikaan tapana mennä metsästämään niitä muuttavia lintuja ja tuhansittain lintuja silloin tapetaan eikä osuman saaneita vaivaannuta edes hakemaan sieltä maastosta vaan ne jätetään mätänemään sinne minne putosivat. Eli ihka aitoa sankarillista metsästystä siellä harjoitetaan myös siellä Liibbanonissa.

      • Anonyymi

        Metsästyksen vastustajien ilonpäivä päästä jälleen mielipuuhaansa metsästäjien demonisoimiseen. xD


    • Anonyymi

      One shot is best.
      -thisisthis-

    • Anonyymi

      Metsästäjät ovat suomen armeijan osa, niin ruuan kuin puolustuksen osaltakin. T.Tutkien vastustaja metsästyksessä.

    • Anonyymi

      Bakteerien metsästys terveyskeskuksissa ja tappaminen penisilliinillä on todella sairasta.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe