kiviainesten ce- merkintä

ce-standardi

tiedättekö onko ce-merkintää monellakaan soratoimittajalla?

jos ei ole, niin joutuu rakentaja äkkiä purkaan talonsakin jos ei ole käytetty ce-merkittyjä tuotteita...

8

2091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CE merkinnästä

      Kyllä niitä rupeaa olemaan. CE- merkintää ei tarvita yli 90mm raekoon kiviaineksissa. Jos siis toimitat 0-100mm soraa täyttöihin, niin sillä ei ole harmonisoitua tuotestandardia, eikä sitä tarvitse CE merkitä. Samoin vapautettu on kaikki suoraan penkasta otetut tavarat. Esim. suodatinhiekka on usein käyttökelpoista seulomattakin.
      Eikä taloa pureta, vaan otetaan näyte-erä, joka seulotaan ja jos se täyttää standardit niin asia kunnossa ja jatkossa velvoitetaan CE merkitsemään.
      Mutta pikkuhiljaa kannattaa ne CE asiat hoitaa päiväjärjestykseen niin ei tule ongelmia.

    • merkinnätOK

      eipä ole isoillakaan toimijoilla asiat kuulemma kunnossa, joutuneet rikkeisiin puuttumaan tukes:in taholta.

      • hohoi

        Murskeilla ce merkintä.Laatu on hyvää hihnan alla.Mutta monessa paikassa se pilataan tuhkalla.Ainakin lahdessa saa tosi epäkuranttia tavaraa.Itse olen murskalla töissä ja ihmettelen että vastaan otto päässä ei tarkisteta mitä tulee.Monesti tuhkasta saa seulottua hiekotus sepelin ja lopun voi sotkea multaan.


    • Turha on turhaa

      Jos on tilattu CE merkittyä tavaraa, niin voiko kuitenkin toimittaa merkitsemätöntä ?
      Kyllä voi, mutta ei ehkä kannata. Tavarantoimittajan rahapussissa käy sen jälkeen pyörre...

    • Savihiekka

      Rantahiekka on halvempaa, kuin virallinen hiekka. Joten sitä kannattaa käyttää reilusti ja mursketta vähemmän. Katetta jää ihan mukavasti.

    • Tosi on

      Eipä sora siitä muutu, oli merkitty, tai ei. EU vouhotuksia, ei merkitystä Suomessa.

    • weikkakka

      CE vakuutus
      Me vakuutamme oletettavasti kyllä täyttävän euroopan komission oletetut vaatimukset
      Pillarikuski nn

      Merkintää ei laiteta jokaiseen hiekkajyvään, Rane näyttää tarvittaessa.

    • nöppelöö

      Tosiaan kun se hihnalta tippuu se on CE merkittyä.Mutta siitä eteen päin se on jotain muuta.Monessa paikassa tuhka sotketaan alle 0-90 siin.Eli saatte raakki tavaraa.Ainut taho joka valvoo vastaan otto päässä on VR.Sinne ei paska tavara kelpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 111
      2188
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      60
      2046
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1951
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1412
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1344
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1337
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe