Missä mielessä kotona olevien vanhempien lapsilla pitäisi olla edes osapäivähoitopaikkaa? Eikö vanhempien tule ihan itse kyetä hoitamaan lapsiaan. Elleivät kykene, on jossakin jotain vikaa.
Toivottavasti nyt puututaan viimein siihenkin, että psyykkisesti sairaat, kotona makaavat äidit joutuvat itse hoitamaan lapsensa kun kerran ovat yksinhuoltajiksi hinkuneet. Näillä keinoin punnitaan kyky huoltajuuteen, kestävätkö hermot vai tehdäänkö lapsista mielisairaalakamaa, vai kertakaikkiaan henki lapsilta pois.Ja taas saavat sosiaalityöntekijät näyttää valtaansa., lapsilla ei niin väliä..
"Jos molemmat vanhemmat ovat työttömiä ja kotona, voisi miettiä, voisiko lapsi olla päivähoidossa vain osan päivää, Tynkkynen miettii.
Hänen mukaansa kyseeseen voisi tulla puolipäivähoito.
– Vihreät ovat tähän asti puolustaneet päivähoito-oikeutta, mutta tässä taloustilanteessa on tätäkin ehkä mietittävä. Jos haluamme kestävyysvajetta umpeen, on asiaa mietittävä."
Satakunnan Kansa uutisoi päivähoitoasiaa
10
92
Vastaukset
- Iina0307
Lapsi kaipaa hoivan ja huolenpidon lisäksi ikäistään seuraa. Jos kotonaolevilta vanhemmilta poistetaan oikeus edes lasten osapäivähoitoon, niin silloin pitäisi huolehtia siitä, että joka kunnassa on tarpeellinen määrä kerhopaikkoja, missä lapset voivat käydä. Lapsen sosiaalinen kehittyminen alkaa jo pienenä ja ennen kouluun menoa olisi hyvä oppia toimimaan ikäistensä ryhmissä.
- von Lagerbom
Vaikkapa seurakunnan kerhossaolo kerran viikossa riittää kyllä. Ja lapsi tietenkin mukaan kauppaan ym, niin näkee ja tapaa ikäisiäänkin..
- vastuunottoa
Vastuu lapsen sosiaalisesta kehittymisestä on vanhemmilla! On se kumma jos kotona
oleva vanhempi/vanhemmat eivät tuota hommaa(kaan) ehdi/viitsi hoitaa. - Näinon..
Oletko Magnus itse osapäivä- vai kokopäivätyössä tai kokopäivähoidossa muutoin ?
Virikettä tarvitaan kaikille ikäluokille.
Satakunan Kansa tulee kirjastoon. Levikki ja kiinnostus porilaisten asioihin on olematon täällä. Rauma on eri juttu.- Magnusti Afrikasta
Ei Magnusta kiinnosta vastailla muiden kysymyksiin. Herra käy mieluummin dialogia itsensä kanssa eri nimimerkkien turvin. Pelottava kaveri.
- tutuntuttu tietää
Magnusti Afrikasta kirjoitti:
Ei Magnusta kiinnosta vastailla muiden kysymyksiin. Herra käy mieluummin dialogia itsensä kanssa eri nimimerkkien turvin. Pelottava kaveri.
Eipä taida Mangusti olla töissä lainkaan. Eikä ollut enää aikoihin.
- Lounli-Raideri..
tutuntuttu tietää kirjoitti:
Eipä taida Mangusti olla töissä lainkaan. Eikä ollut enää aikoihin.
Onhan se tietysti hyvä, jos lapsella on mahdollisuus olla päiväkodissa. Minulla ei ollut. Olen ollut lapsena paljon yksikseni kotona, koska molemmilla vanhemmillani oli työ joka vaati pitkää päivää tehtäväksi ja aika paljon matkustamistakin. Kyllä yksinolossakin on omat hyvät puolensa, ehtii ajatella asioita. No ehkä sen verran siitä oli haittaakin, että olen sellainen vähän erakkoluonne nyt aikuisenakin. Mutta ihmisen on hyvä joskus viihtyä omassa seurassaankin. Nykymaailman kiireisessä elämänrytmissä ihminen ehtii liian harvoin olla yksin. On kaikenlaisia velvoitteita, Facebookit yms. joita pitää kokajan seurailla ja niihin kirjoitella. Minulla ei tule olemaan ehkä koskaan Facebook-profiilia. Uskon, että siitä tule vielä ihmiskunnalle pelkkää harmia ja haittaa. Ihmisen elämänpiirin ei ole hyvä olla kaikkien luettavissa ja muutenkin on ylimääräinen työ vastailla kaikille ja kommentoida joitain tylsistyttäviä bilekuvia tms. joissa itse näkee vaan liikaa juoneita, räkä poskella olevia ihmisraukkoja, jotka luulevat että heillä oli tuolloin hauskaa..
Lounli-Raideri.. kirjoitti:
Onhan se tietysti hyvä, jos lapsella on mahdollisuus olla päiväkodissa. Minulla ei ollut. Olen ollut lapsena paljon yksikseni kotona, koska molemmilla vanhemmillani oli työ joka vaati pitkää päivää tehtäväksi ja aika paljon matkustamistakin. Kyllä yksinolossakin on omat hyvät puolensa, ehtii ajatella asioita. No ehkä sen verran siitä oli haittaakin, että olen sellainen vähän erakkoluonne nyt aikuisenakin. Mutta ihmisen on hyvä joskus viihtyä omassa seurassaankin. Nykymaailman kiireisessä elämänrytmissä ihminen ehtii liian harvoin olla yksin. On kaikenlaisia velvoitteita, Facebookit yms. joita pitää kokajan seurailla ja niihin kirjoitella. Minulla ei tule olemaan ehkä koskaan Facebook-profiilia. Uskon, että siitä tule vielä ihmiskunnalle pelkkää harmia ja haittaa. Ihmisen elämänpiirin ei ole hyvä olla kaikkien luettavissa ja muutenkin on ylimääräinen työ vastailla kaikille ja kommentoida joitain tylsistyttäviä bilekuvia tms. joissa itse näkee vaan liikaa juoneita, räkä poskella olevia ihmisraukkoja, jotka luulevat että heillä oli tuolloin hauskaa..
Onhan se hyvä että on lapsille päivähoitopaikkoja kun molemmat vanhemmat käyvät töissä. Mutta.. Maamme asiat pitäisikin olla siinä mallissa, että toinen vanhemmista olisi kotona lasta hoitamassa niin kauan kuin lapsi vielä hoitamista tarvitsee, eli ainakin koko ala-asteiän. Mutta olet varmaan laittanut merkille että nykyisin päivähoitoa saavatkin suurelta osin kotona löhöilevien, psyykkisesti sairastavien yksinhuoltajaäitien lapset. Äitien, jotka eivät itsenäisesti kykene lapsistaan huolehtimaan.
Ja tiedoksi aiempiin kysymyksiin ja kommentteihin. En kirjoittele muilla nimimerkeillä.- Kuukkeli Kuu-ukkeli
MagnusVonLagerbom kirjoitti:
Onhan se hyvä että on lapsille päivähoitopaikkoja kun molemmat vanhemmat käyvät töissä. Mutta.. Maamme asiat pitäisikin olla siinä mallissa, että toinen vanhemmista olisi kotona lasta hoitamassa niin kauan kuin lapsi vielä hoitamista tarvitsee, eli ainakin koko ala-asteiän. Mutta olet varmaan laittanut merkille että nykyisin päivähoitoa saavatkin suurelta osin kotona löhöilevien, psyykkisesti sairastavien yksinhuoltajaäitien lapset. Äitien, jotka eivät itsenäisesti kykene lapsistaan huolehtimaan.
Ja tiedoksi aiempiin kysymyksiin ja kommentteihin. En kirjoittele muilla nimimerkeillä.Kyllä on katkera mies. Voin vain todeta viestejesi perusteellaa, että sosiaaliviranomaiset tekivät täysin oikean päätökset tapauksessanne.
Ja kyllä kirjoittelet eri nimierkeillä. Monet juttuihisi vastanneista käyttävät juuri samankaltaisia lauserakenteita ja kielioppivirheitä, kuin sinä itse. Tuon päättelyyn ei tarvitse kovin välkky olla. - von Lagerbom
Kuukkeli Kuu-ukkeli kirjoitti:
Kyllä on katkera mies. Voin vain todeta viestejesi perusteellaa, että sosiaaliviranomaiset tekivät täysin oikean päätökset tapauksessanne.
Ja kyllä kirjoittelet eri nimierkeillä. Monet juttuihisi vastanneista käyttävät juuri samankaltaisia lauserakenteita ja kielioppivirheitä, kuin sinä itse. Tuon päättelyyn ei tarvitse kovin välkky olla.Tuo on aiemmalta nimitykseltään luulosairautta. Minä en kirjoittele muilla nimimerkeillä. No aika näyttää mikä oli oikea päätös. Jos tarkoituksena on äidin ja lapsen elämä tuhota niin sitten se oli oikea päätös. Jo valmiiksi psyykensairas äiti sairastuu omantuntonsa toimesta vielä lisää. Tällainen tapaus sattui lähiaikoina. Äiti esteli tapaamisia melkein yhdeksän vuotta, lapset huostaanotettiin jonka jälkeen vasta isän ja lasten tapaamiset alkoivat sujumaan. Kaikilta psyykensairailta äideiltä pitäisi ottaa lapset pois. On kai parempi että edes lapsi pysyy terveenä..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek206276Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.253797Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1712913- 292830
- 821724
- 1471602
- 91583
- 1481561
- 121298
- 211232