Recaron kaukalosta

turvamamma

Meillä käytössä recaron turvakaukalo vauvalla, mutta poitsu on nyt 5kk eikä varmasti mahdu kaukaloon talvella kun pitäis olla vaatettakin päällä. Selkänojan säätö on jo isoimmalla mahdollisella. Selkänojan pituus riittää kyllä vielä ainakin vähän aikaa, mutta hartiat ottaa nyt jo kiinni sivuttaissuojiin jos on vähänkään enemmän vaatetta. Lisäksi vyöt on jo hartian kohdalla, eli kun vähän kasvaa vielä tai on sitä vaatetta enemmän päällä hartia vyöt painaa vielä enemmän hartioita alaspäin/kasaan. Tuohon kaukaloon muka vuoden ikäinen pitäis mahtua.. Onko muilla samaa ongelmaa, miten olette ratkaisseet? Ei haluttais kuitenkaan kovin pienelle ostaa vielä turvaistuinta.

3

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isompaan pienenä

Meillä oli sama ongelma. Hartioiden kohdalta kaukalo kapenee tosi nopeasti, vaikka selkänojan pituus muuten riittäisi. Oli pakko siirtää isompaan istuimeen ja sellaisia hyviä, joihin voisi asennon puolesta laittaa jo alle puolivuotiaan ei tuntunut juurikaan löytyvän. OIkeataan aniona vaihtoehto oli lopuksi Cybex Sirona, jossa pienen asento selkä menosuuntaan oli meidän mielestä ainoa kelvollinen ja Isofixt piti tietysti olla. Plussana kanssa sivuttain kääntö kun pienen laittaa istuimeen.

• emmaljunga ensi kauk

kyllä emmaljungan kaukalo on paljon tilavampi verrattuna recaroon.:)
      mahtuu n. 12 kk asti

• ei luottoa noihin

Emmaljungan kaukalo taas ei ole kovinkaan turvalliseksi testeissä havaittu. Päinvastoin niitähän jouduttiin pyytämään korjaukseen heti kättelyssä. Kannattaa ostaa sellainen kaukalo, joka on oikein tunnetun turvaistuinvalmistajan suunnittelema ja valmistama. Emmaljungat, orat, ym. lastenvaunumerkit ostavat kaukalonsa halpistehtailta ja laittavat omat logonsa istuimen kylkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3874
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3425
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2811
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2478
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1879
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1829
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1766
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      29
      1578
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1468
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1248
    Aihe