SAKKODIREKTIIVI VOIMAAN

ÖÖRVELLI

Marraskuussa 2013 tulee voimaan koko Euroopan unionin aluella direktiivi, jonka tarkoituksena on helpottaa tiedonvaihtoa liikennerikkomuksista eri valtioiden viranomaisten välillä.
Direktiivi mahdollistaa sen, että EU-maiden viranomaiset voivat esimerkiksi automaattisen liikenteenvalvonnan yhteydessä tarkistaa suoraan toisen maan rekisterissä olevan auton tiedot.

Suomessa tietojenluovutuksesta vastaa Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi.

Direktiivin tarkoituksena on parantaa liikenneturvallisuutta koko EU:ssa. Muun muassa tiedot missä tahansa EU:n sisällä ajetuista ylinopeuksista, turvavyön tai kypärän käyttämättä jättämisestä, punaisia tai stop-merkkiä päin ajamisesta ja matkapuhelimen käytöstä ajaessa välitetään jatkossa eteenpäin Suomen valtion viranomaisille.

Myös tiedot rattijuoppoudesta tai huumeiden vaikutuksen alaisena ajamisesta siirtyvät luonnollisesti yli rajojen. Jatkossa onkin yhä tärkeämpää selvittää etukäteen muiden EU-maiden liikennesäännöt ja esimerkiksi promillerajat, jottei mahdollisista liikennevirheistä ulkomailla aiheudu turhia ongelmia myöhemmin Suomesta.

Euroopassa tehdään komission arvioiden mukaan 100 miljoonaa jäsenmaiden välistä matkaa autolla vuosittain. Suurin osa matkoista on joko liike- tai lomamatkoja.

IS

0

78

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
        Ikävä
        60
        6394
      2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
        Ikävä
        100
        3302
      3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
        Oulainen
        25
        2636
      4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
        Ikävä
        21
        2238
      5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
        Suomi24 Blogi ★
        356
        1806
      6. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
        Ikävä
        27
        1781
      7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
        Ikävä
        25
        1540
      8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
        Ikävä
        49
        1432
      9. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
        Perussuomalaiset
        226
        1423
      10. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
        Tunteet
        32
        1398
      Aihe