Hääsormukset

Onnellinen

Heipparallaa!!!! Mitenkäs on kun on menty kihloihin ja molemmilla kimaltelee kaunis sormus nimettömissään ja myöhemmin on tarkoitus mennä naimisiin, niin silloin onko ainoastaan naiselle sormus ostettava, vaiko onko käytäntö myös miehelle jos haluaa..?? En tiedä miten on, niin jos joku osaisi kertoa!!!

11

4086

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Janna

Perinne on, että vain naiselle tulee vihkisormus. Halutessaan voi kyllä hankkia sormuksen myös miehelle, me teimme niin.

• utelias

tai osaako joku muu sanoa, että missä sormissa sitten niitä sormuksia pidetään. Siis kun mennään naimisiin, mihin tämä kihlasormus menee?

Ovatko molemmat sormukset vasemmassa nimettömässä, vai missä???

• Rinkula
        utelias kirjoitti:

tai osaako joku muu sanoa, että missä sormissa sitten niitä sormuksia pidetään. Siis kun mennään naimisiin, mihin tämä kihlasormus menee?

Ovatko molemmat sormukset vasemmassa nimettömässä, vai missä???

Molemmat sormukset vasemmassa nimettömässä, ei niitä tarvitse tai pidä siirrellä mihinkään.

• utelias
        Rinkula kirjoitti:

Molemmat sormukset vasemmassa nimettömässä, ei niitä tarvitse tai pidä siirrellä mihinkään.

vielä että kumpi sormus ylempänä, kumpi alempana!? =)

• Janna
        utelias kirjoitti:

vielä että kumpi sormus ylempänä, kumpi alempana!? =)

Sormusten järjestys on makuasia. Meillä ja tuttavapiirissämme pidetään vihkisormusta "alimmaisena" eli sormen tyvessä. Tämä siksi, että vihkisormuksemme ovat kivellisiä ja ovat hieman paremmin suojassa eivät tartu helposti, kun ovat alimmaisena. Kokeilemalla selviää omaa silmää miellyttävä versio. Minusta sormukseni näyttäisivät omituiselta, jos sileä kihlasormus olisi suurehkokivisen vihkisormuksen alla.

• Simppu

Minkäs ikäisiä olette?
      Kuulostaa kovin siltä, että nuorena kihloihin menitte...

• FlyingDemon85

Tuo se on hassu juttu, että tuosta aina keskustellaan.. miksi siitä puhutaan ja kauhistellaan? onko ikä este kihlaukselle tai naimisiin menolle? ymmärrän kyllä kaikkien huolen nuorten hätäilystä.. itse olen seurustellut puoli vuotta, ollut kihloissa 5kk ja menossa ensi heinäkuussa naimisiin.. kunhan sulhanen ensin täyttää 18. kaikki ihmiset kauhisteli sitä kun me olemme niin kauhean nuoria ja meidän kahden vuoden ikä eroa, joka tässä tapauksessa on näin päin. mutta itse olen täysin valmis ja haluan viettää loppuelämäni nykyisen avomieheni kanssa, ja samoin tuntee itse sulhanenkin. ei kai tarvitse yleisen mielipiteen vuoksi odottaa, että ollaan 25?

• morsian 05
        FlyingDemon85 kirjoitti:

Tuo se on hassu juttu, että tuosta aina keskustellaan.. miksi siitä puhutaan ja kauhistellaan? onko ikä este kihlaukselle tai naimisiin menolle? ymmärrän kyllä kaikkien huolen nuorten hätäilystä.. itse olen seurustellut puoli vuotta, ollut kihloissa 5kk ja menossa ensi heinäkuussa naimisiin.. kunhan sulhanen ensin täyttää 18. kaikki ihmiset kauhisteli sitä kun me olemme niin kauhean nuoria ja meidän kahden vuoden ikä eroa, joka tässä tapauksessa on näin päin. mutta itse olen täysin valmis ja haluan viettää loppuelämäni nykyisen avomieheni kanssa, ja samoin tuntee itse sulhanenkin. ei kai tarvitse yleisen mielipiteen vuoksi odottaa, että ollaan 25?

Ehkä järkevää olisi.. Eihän jokaisen auta vuorollaan kertoa "kun minä olin 18,20,25.." Minusta ei ole ainakaan mitään hävitty jos odotetaan sinne 25- vuotiaaksi, ainakin, ennen sitoutumista. Ethän toki voi itsekään väittää että suurin osa teininä solmituista liitoista olisi ikuisia?? Minusta henkilökohtaisesti olisi ollut liian varhain edes silloin 25- vuotiaana ruveta miettimään elämää niin pitkälle. Nyt ollaan miehen kans kohta 30, huhtikuussa mentiin kihloihin ja ens vuonna naimisiin. Ehkä viiden vuoden päästä voi sitten harkita sitä paikoilleen asettumista. Olen ihan eri ihminenkin kuin joskus 20- vuotiaana, ihan teinityttönä. Tykkäsin silloin erilaisista jätkistäkin. Voi kiesus, kun olisi tullut silloin ripustauduttua johonkin kloppiin.. Iu. Itsepähän teet päätöksen, mutta muista että elät vain kerran.. muutakin kannattaa kokeilla kuin pelkkää vakiintumista. Esim maailman kiertäminen iahn yksin on valtavan avartava kokemus.

• Onnen potkaisema
        morsian 05 kirjoitti:

Ehkä järkevää olisi.. Eihän jokaisen auta vuorollaan kertoa "kun minä olin 18,20,25.." Minusta ei ole ainakaan mitään hävitty jos odotetaan sinne 25- vuotiaaksi, ainakin, ennen sitoutumista. Ethän toki voi itsekään väittää että suurin osa teininä solmituista liitoista olisi ikuisia?? Minusta henkilökohtaisesti olisi ollut liian varhain edes silloin 25- vuotiaana ruveta miettimään elämää niin pitkälle. Nyt ollaan miehen kans kohta 30, huhtikuussa mentiin kihloihin ja ens vuonna naimisiin. Ehkä viiden vuoden päästä voi sitten harkita sitä paikoilleen asettumista. Olen ihan eri ihminenkin kuin joskus 20- vuotiaana, ihan teinityttönä. Tykkäsin silloin erilaisista jätkistäkin. Voi kiesus, kun olisi tullut silloin ripustauduttua johonkin kloppiin.. Iu. Itsepähän teet päätöksen, mutta muista että elät vain kerran.. muutakin kannattaa kokeilla kuin pelkkää vakiintumista. Esim maailman kiertäminen iahn yksin on valtavan avartava kokemus.

En olisi (tarkoitan siis itseäni!) ollut todellakaan valmis menemään naimisiin n. 18-23 vuotiaana. Enkä ensimmäisen tai toisenkaan poikaystävän kanssa. Luuli heitä kyllä elämäni mieheksi ja jälkeenpäin suorastaan naurattaa kuinka saatoin niin erehtyä. Ja muutenkin olen muuttunut paljon niistä ajoista (onneksi!). Itselläni ei ollut pitkiä suhteita (max. vuosi). Nyt olen ollut saman miehen kanssa 6 vuotta. Ystäväni seurusteli 14 vuotiaasta 17 vuotiaaksi saman pojan kanssa. Seuraava suhde kesti 4 vuotta jne. Hän meni vasta 28 vuotiaana naimisiin ja tuntuu nyt löytäneen sen oikean. Hän oli aiemminkin kihloissa, mutta onneksi ei ehtinyt naimisiin saakka.

Nyt 28 vuotiaana olen vasta alkanut harkitsemaan lapsenkin hankkimista. Mutta vieläkin mietin, että jos odottaisin vuoden tai kaksi. Tai jopa kolme! (mutta en loputtomiin, koska sitten se voi olla myöhäistä!) Siskoni sai lapsen 23 vuotiaana ja oli kyllä mielestäni valmis äidiksi. Nyt hänellä on 3 lasta.

Uskon, että suurin osa n. 13-19 vuotiaana aloitetuista seurusteluista ei kestä vuosikymmeniä (tämä on vain mun mielipide). Mutta ei voi sanoa, että kaikille se 25 olisi oikea ikä mennä naimisiin tms. Ihmiset on niin erilaisia. Ja ihmiset löytää "sen Oikean" eri aikaan. Mutta on kyllä aika riski ainakin esim. ensimmäisen seurustelukumppanin ja vuoden yhdessäolon jälkeen mennä naimisiin! Miksi ei voisi odottaa edes 2-3 vuotta? Onnellinen voi olla vaikkei olisi naimisissa...

Itse elin sinkkuelämää (välillä seurustelin) 22 vuotiaaksi kunnes tapasin nykyisen mieheni. Ja en ole koskaan ollut niin onnellinen, kun olen hänen kanssaan. Ehdin kyllä nähdä elämää ihan tarpeeksi ja ei sinkkuus aina niin mukavaa ollut. Mutta en kyllä ollut menossa naimisiin hänen kanssa vuoden tai kahden seurustelun jälkeen (vaikka hän tuntui oikealta). Ehkä jos olisin vielä 30 vuotiaana naimaton voisin kuvitella meneväni nopeampaa naimisiin. Ei silloin viitsi vuosia seurustella... Vaikken nyt silloinkaan ihan kenen kanssa vaan naimisiin menisi!

Ehkä nämä kauhistelijat tarkoittavat vain hyvää ja puhuvat omasta kokemuksestaan. Vaikka kaikille ei tietysti käy samoin. Ja kuten sanottu ihmiset on erilaisia, kaikki ei halua esim. kiertää maailmaa yksin vaikka toiselle se olisi upea kokemus.

Tästä tuli nyt vähän pitkä... hups...

• Ihmettelijä
        FlyingDemon85 kirjoitti:

Ehkä se pelkkä ikä ei kauhistuta/ihmetytä vaan se, että jo kuukauden seurustelun jälkeen on valmis menemään naimisiin! Kihlaushan on lupaus avioliitosta. Kuinka voi kuukauden seurustelun jälkeen (ja rakkauden ensi huumassa) tuntea toisen niin hyvin, että tietää että hänen kanssaan vietän loppuelämäni? Ehkä joku voi tuntea, mutta mä en voisi millään kuvitella meneväni kihloihin (tai jopa naimisiin) kuukauden seurustelun jälkeen! En edes vaikka olisin 25 vuotias! Kahden vuoden ikäero nyt ei ole vielä mitään. Tai no tietysti tuossa iässä miehet ei ole niin kypsiä, kun naiset. Siis yleisesti, ei aina. Serkkuni on 21 ja seurustelee 32 vuotiaan naisen kanssa! Siinä vasta ikäeroa… ja tällä naisella on 14 vuotias lapsi.

Enemmän kauhistuttaisi kyllä sellainen, että olisitte 1 kk – 1 vuoden seurustelun jälkeen hankkimassa lapsia! Avioliittokin on iso ja vakavasti otettava askel (kaikki kai haluamme mennä vain kerran naimisiin?), mutta lapsen saaminen on vielä isompi. Silloin ei varsinkaan kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä.

En sano, etteikö teidän suhde voisi kestää, mutta ymmärrätte varmaan ihmettelijöitäkin? Vai ovatko he tosiaan vain hassuja? Koska se on kuitenkin aika harvinaista, että tuossa iässä nykyään mennään naimisiin (vai onko?). Ja vuosikin on monen mielestä lyhyt yhdessäoloaika, saatikka sitten kuukausi. Ja harva ihminen on vain yhden tai edes kahden ihmisen kanssa elämänsä aikana. Tosin ihmiset alkaa seurustelu ym. kuviot eri ikäisenä. Jotkut alkaa seurustelemaan jo 11 vuotiaana, toiset vasta 16 vuotiaana tai vanhempana. Mutta kuitenkin…

Toivotan silti onnea ja ehkä kuulutte niihin poikkeuksiin ja näytätte epäilijöille!!

• näin

Molemmilla valkokultainen kihlasormus. Naiselle vihkisormus erikseen, miehelle kihlasormukseen kaiverretaan lisäksi vihkipäivä ja sormus kiillotetaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      3121
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1055
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      997
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    8. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      847
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      832
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      801
    Aihe