Linkkejä Sahaja yogasta kiinnostuneille

Patrick

Tässä hieman linkkejä muun muassa entisiltä jäseniltä, jotka eivät ole kokeneet liikettä ihan positiivisena, vaikka ovatkin olleet jäseninä pitemmän tai lyhemmän ajan. Toistuvasti esiin tuodaan muun muassa raha ja kaikkien jumalien inkarnaationa palvotun johtajan upeat talot, sekä se, että uusilta jäseniltä tietoisesti pimitetään tietoa. Kyseenalaisena pidetään myös Jogan voimaa parantaa aidsin kaltaisia tauteja.
http://www.clas.ufl.edu/users/gthursby/rel/india/sycritic.htm
http://www.kheper.net/topics/gurus/Sahaja-cult.htm
http://www.freedomofmind.com/resourcecenter/groups/s/sahaja/test3.htm
http://sahajacult.com/
http://www.sahaja-yoga.org/
http://www.adishakti.org/

Tässä on aivan murto-osa löytämistäni Sahaja-yogaa käsittelevistä sivustoista. Kyllä näitä kun lukee, niin vaikuttaa, että kaikki eivät ole todellakaan tyytyväisiä kyseiseen uskontokuntaan. Lahkosta eronneita seuraa myös näiden sivustojen mukaan kauhea kirous, joten poispääsy ei ole helppoa. Kannattaa tutustua!
Kirjoittanut: Patrick 7.9.2004, klo 00.00

18

1791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Markus

      Niinkuin aikaisemmissa kirjoituksissa on tullut ilmi, on kaikilla asioilla, sekä hyvillä, että pahoilla, omat kannattajansa ja vastustajansa.

      Lähettämäsi linkit ovat murto-osa siitä mitä Sahaja Joogasta on kirjoitettu. Negatiivisesti asian kokevat, ovat murto-osa siitä ihmisryhmästä, jotka ovat Sahaja Joogaa harjoittaneet.

      Heillä on jokaisella oma tarinansa ja omat taustansa, joita emme me lukijat voi tietää.


      ***


      Et ole ensimmäinen joka yrittää hyvää asiaa teilata.
      Sahaja Jooga ei ole ensimmäinen hyvä asia, jota umpimieliset yrittävät saada alas.


      ***


      Et myöskään vastannut edelliseen viestiini, missä kysyin rationaalisia todisteita väittämillesi.
      Miksi luet mielummin epäonnistuneen marginaaliryhmän kirjoituksia, etkä huomioi kolikon toista puolta ollenkaan?
      Eikö se ole umpimielistä?


      ***


      Tunnetko Mahatma Gandhin tarinan?
      Jos tunnet, kysy itseltäsi, miksi Gandhi halusi Shri Matajin ashramiinsa asumaan, ja miksi Hän kysyi Shri Matajilta apua meditaatioon ja hienorakenteeseen liittyvissä asioissa?

      Yritä vielä kysyttyäsi katsoa, onko se kiukkumielinen egosi, joka siellä haluaisi jotain ilkeän nasevaa heittää, vai voisiko kysymyksen kysyä avoimen vilpittömästi, ja niin myös saada vilpittömän vastauksen sydämestään.

      Se vaatii nöyryyttä, ja avointa mieltä.


      Mahatma Gandhilla, niinkuin varmaan me kaikki tiedämme, oli nöyrä ja avoin mieli.
      Siksi hänellä oli hyvä diskriminaatio-, eli oikean ja väärän erotus kyky.

      • Patrick

        On aivan päästään sekaisin, kun on mennyt tuollaiseen epäjumalanpalvontalahkoon mukaan. Kamala asia... Säälin sinua vilpittömästi sydämestäni, en kateudesta tai katkeruudesta, vaan puhtaasti hyväsydämisyyttäni.
        Tässä vähän infoa liikkeenne sivustolta. Jooga.org
        Ihmisessä on hienorakenne, joka on heijastus kaikkeuden rakenteesta (makrokosmos/mikrokosmos). Tätä hienojakoista tasoa olemuksessamme on kutsuttu chakrajärjestelmäksi, jonka kunnosta ihmisen psykofyysinen terveys on kiinni. Chakra on sanskriittia ja tarkoittaa pyörää. Fyysisellä tasolla chakrat tulevat ilmi hermojärjestelmme pleksuksina eli hermokimppuina, jotka vastaavat alueensa elinten toiminnasta ja tiedonkulusta keskushermostoon. Hienojakoisemmalla tasolla chakrat sisältävät myös informaatiota ihmiseen sisäänrakennetuista ideaaleista ominaisuuksista.

        Voi jessus täysin pseudotieteellistä hölynpölyä. Täysin ristiriidassa tieteen ja psykologian kanssa. Kuka voi uskoa tuollaista sontaa niin kuin lähes kaikki muukin, mitä järjestönne opettaa... Johtajanne on Jumala tai kaikki mahdolliset Jumalat yhdessä, ja vielä Sokrateskin hän on. Käsittämätöntä potaskaa! Millähän perusteella se on muka rationaalista?

        Jos kerran olet jäsen, niin saat varmasti hankittua käsiisi talouden tunnusluvut uskontokunnaltasi, mikäli salattavaa ei löydy. Minä en onnistunut niitä löytämään, ja mikäli sinä et niitä käsiisi saa, niin voidaan olettaa, että salattavaa löytyy. Ole hyvä, ja pyydä saada nähdä ne. Tuo ne myös epäilijöiden tietoon! Mikäli et niitä tänne toimita, tulen pitämään järjestöänne huijauksena, jonka tarkoituksena on salata rahojen käyttötarkoitus, joka mitä todennäköisimmin on johtajan palatsejen rakentaminen (Niitä hänellä jäsenten kertomusten mukaan on useita).


      • Mamaki
        Patrick kirjoitti:

        On aivan päästään sekaisin, kun on mennyt tuollaiseen epäjumalanpalvontalahkoon mukaan. Kamala asia... Säälin sinua vilpittömästi sydämestäni, en kateudesta tai katkeruudesta, vaan puhtaasti hyväsydämisyyttäni.
        Tässä vähän infoa liikkeenne sivustolta. Jooga.org
        Ihmisessä on hienorakenne, joka on heijastus kaikkeuden rakenteesta (makrokosmos/mikrokosmos). Tätä hienojakoista tasoa olemuksessamme on kutsuttu chakrajärjestelmäksi, jonka kunnosta ihmisen psykofyysinen terveys on kiinni. Chakra on sanskriittia ja tarkoittaa pyörää. Fyysisellä tasolla chakrat tulevat ilmi hermojärjestelmme pleksuksina eli hermokimppuina, jotka vastaavat alueensa elinten toiminnasta ja tiedonkulusta keskushermostoon. Hienojakoisemmalla tasolla chakrat sisältävät myös informaatiota ihmiseen sisäänrakennetuista ideaaleista ominaisuuksista.

        Voi jessus täysin pseudotieteellistä hölynpölyä. Täysin ristiriidassa tieteen ja psykologian kanssa. Kuka voi uskoa tuollaista sontaa niin kuin lähes kaikki muukin, mitä järjestönne opettaa... Johtajanne on Jumala tai kaikki mahdolliset Jumalat yhdessä, ja vielä Sokrateskin hän on. Käsittämätöntä potaskaa! Millähän perusteella se on muka rationaalista?

        Jos kerran olet jäsen, niin saat varmasti hankittua käsiisi talouden tunnusluvut uskontokunnaltasi, mikäli salattavaa ei löydy. Minä en onnistunut niitä löytämään, ja mikäli sinä et niitä käsiisi saa, niin voidaan olettaa, että salattavaa löytyy. Ole hyvä, ja pyydä saada nähdä ne. Tuo ne myös epäilijöiden tietoon! Mikäli et niitä tänne toimita, tulen pitämään järjestöänne huijauksena, jonka tarkoituksena on salata rahojen käyttötarkoitus, joka mitä todennäköisimmin on johtajan palatsejen rakentaminen (Niitä hänellä jäsenten kertomusten mukaan on useita).

        Chakrat eivät ole sahaya yogan yksinomaisuutta, vaan myös hindulaiset, buddhalaiset ja monet vakavasti otettavat new age -opettajat tuntevat ne. "Moniuskonnollinen" (= eri uskonnollisista perinteistä ammentava) intuitiivinen parantaja Caroline Myss on kirjoittanut hienosti asiaa valottavan kirjan Hengen Anatomia.

        Se, mitä mieltä kukin on kyseisestä sahaya yoga -liikkeestä, on taas ihan oma juttunsa. = o D


      • Larza
        Mamaki kirjoitti:

        Chakrat eivät ole sahaya yogan yksinomaisuutta, vaan myös hindulaiset, buddhalaiset ja monet vakavasti otettavat new age -opettajat tuntevat ne. "Moniuskonnollinen" (= eri uskonnollisista perinteistä ammentava) intuitiivinen parantaja Caroline Myss on kirjoittanut hienosti asiaa valottavan kirjan Hengen Anatomia.

        Se, mitä mieltä kukin on kyseisestä sahaya yoga -liikkeestä, on taas ihan oma juttunsa. = o D

        Pysykää kaukana tuollaisesta touhusta. Se on syntiä, ja synnin palkka on KUOLEMA! Älkää pitäkö muita Jumalia.


      • Markus
        Patrick kirjoitti:

        On aivan päästään sekaisin, kun on mennyt tuollaiseen epäjumalanpalvontalahkoon mukaan. Kamala asia... Säälin sinua vilpittömästi sydämestäni, en kateudesta tai katkeruudesta, vaan puhtaasti hyväsydämisyyttäni.
        Tässä vähän infoa liikkeenne sivustolta. Jooga.org
        Ihmisessä on hienorakenne, joka on heijastus kaikkeuden rakenteesta (makrokosmos/mikrokosmos). Tätä hienojakoista tasoa olemuksessamme on kutsuttu chakrajärjestelmäksi, jonka kunnosta ihmisen psykofyysinen terveys on kiinni. Chakra on sanskriittia ja tarkoittaa pyörää. Fyysisellä tasolla chakrat tulevat ilmi hermojärjestelmme pleksuksina eli hermokimppuina, jotka vastaavat alueensa elinten toiminnasta ja tiedonkulusta keskushermostoon. Hienojakoisemmalla tasolla chakrat sisältävät myös informaatiota ihmiseen sisäänrakennetuista ideaaleista ominaisuuksista.

        Voi jessus täysin pseudotieteellistä hölynpölyä. Täysin ristiriidassa tieteen ja psykologian kanssa. Kuka voi uskoa tuollaista sontaa niin kuin lähes kaikki muukin, mitä järjestönne opettaa... Johtajanne on Jumala tai kaikki mahdolliset Jumalat yhdessä, ja vielä Sokrateskin hän on. Käsittämätöntä potaskaa! Millähän perusteella se on muka rationaalista?

        Jos kerran olet jäsen, niin saat varmasti hankittua käsiisi talouden tunnusluvut uskontokunnaltasi, mikäli salattavaa ei löydy. Minä en onnistunut niitä löytämään, ja mikäli sinä et niitä käsiisi saa, niin voidaan olettaa, että salattavaa löytyy. Ole hyvä, ja pyydä saada nähdä ne. Tuo ne myös epäilijöiden tietoon! Mikäli et niitä tänne toimita, tulen pitämään järjestöänne huijauksena, jonka tarkoituksena on salata rahojen käyttötarkoitus, joka mitä todennäköisimmin on johtajan palatsejen rakentaminen (Niitä hänellä jäsenten kertomusten mukaan on useita).

        Ensimmäisessä kappaleessa kirjoitat vilpittömästä sydämestäsi ja puhtaasta hyväsydämisyydestäsi.
        Se mitä kirjoitus tyylistäsi heijastuu, sotii pahasti näitä ominaisuuksia vastaan.

        Toisesta kappaleesta:
        Eihän kukaan ole sanonutkaan, että Sahaja Jooga olisi rationaalista.
        Ihmisessä on kaksi puolta, järki sekä tunteet.
        Totuus on näiden kahden ominaisuuden täydellisessä tasapainossa, (vrt. kultainen keskitie).
        Järki ei tule ikinä ymmärtämään kaikkeutta.
        Jos ihmisellä ei olisi syvempää tietoisuutta kuin mieli, ei ihminen edes ymmätäisi ajattelevansa.
        Tiede tai psykologia ei ikinä tule selvittämään mikä on totuus, mikä on Jumala, mistä elämä sai syntynsä jne.jne..

        Kolmannesta kappaleesta:
        Minä en ole jäsen sen enenpää kuin kukaan muukaan. Koska Sahaja Joogassa ei ole jäseniä, ihmisiä tulee, ihmisiä menee.
        En tiedä talouden tunnusluvuista, enkä välitä tietääkään. Jos sinä ne haluat tietää, joudun pyytämään sinua etsimään ne itse.
        Syytteitä voi halutessaan heitellä, samoin valheita.
        Elämme kuitenkin maailmassa missä on syytön, kunnes toisin todistetaan.

        Kirjoitit aikaisemmin että www.sahajayogafacts.org vastaus oli irrationaalinen, eikä ollut esittää dokumentteja.
        Onko tarjoamissasi linkeissä dokumentteja?
        Ovatko kirjoitukset niissä varmasti täysin totta?

        Kirjoitit aikaisemmin myös omilla aivoilla ajattelemisesta, nyt tuntuu että pohjaat kaiken tietosi marginaaliryhmän kirjoituksiin.
        Eihän se ole omilla aivoilla ajattelua.


        ***


        Olen vastannut kirjoituksissani varmasti kaikkin väittämiin, mitä on esitetty "epäkohtina", "huijauksina", tai "omituisuuksina". Joihinkin olen vastannut jo useampaankin kertaan.
        Sahaja Joogaa voi ymmärtää ainoastaan oman kokemuksensa kautta, päästessään meditaatioon, täydelliseen tasapainoon.
        Silloin on oma opettajansa, oma Gurunsa, ja pohjaa asian nimen omaan 'omilla aivoilla' ajatteluun.

        Tuntuu hieman että et ole kovinkaan suurella huomiolla, etkä ainakaan liian objektiivisella asenteella perehtynyt kirjoituksiini, tai muiden kirjoituksiin, missä kerrotaan Sahaja Joogan tuomista hyvistä kokemuksista, tai missä annetaan vastauksia valheellisiin väittämiin tai epäilyihin.

        Luotan kuitenkin vielä sydämellisyyteesi ja siihen että ainakin yrität lukea tämän objektiivisesti.
        Vastasin jo 'minun kokemukseni' otsakkeen alla Shri Matajin 'palatseja' koskeviin syytöksiin.
        Huvilat ovat poikkeuksetta joogien talkoovoimin rakennuttamia/restauroimia. Joogit myös asuttavat taloja, joten ne eivät suinkaan ole pelkästään Shri Matajin käytössä. Osan näistä huviloista Shri Mataji on ostanut omilla rahoillaan.

        Vaikka en tässä 'talouden tunnuslukuja' osaa sinulle hupparini taskuista kaivaakaan, pyydän sinua vasta vuoroisesti ajattelemaan omilla aivoillasi, että paljonko esittelytilaisuuksien tilavuokrat, mainostaminen ym.ym. maksaa.
        Esimerkkinä voidaan ottaa Royal Albert Hall Lontoon keskustassa. RAF:ia pidetään joidenkin mukaan maailman kauneimpana konsertti salina. Lontoota yhtenä maailman kalleimmista kaupungeista.
        Royal Albert Hallissa tarjottiin useiden vuosien ajan seekkereille, eli totuutta etsiville ihmisille mahdollisuus tutustua johonkin minkä he sydämissään halusivat löytää. Itse olin paikalla vuonna 2001 ja salissa oli arvion mukaan n.5000 muuta henkeä.
        Shri Matajin vetämän itse-oivallus meditaation jälkeen, Hän kysyi; "kuinka moni tunsi sisällään Kundalini-energian, ja sen virtauksen kämmenissään ja päälakensa päällä?" Noin 10 000 kättä nousi ilmaan.

        Irrationaalista, eikö totta?


        ***


        Olen saanut Sahaja Joogasta sen mitä olen halunnutkin, eli rauhan ja tasapainon sisälleni, tässä kiireisessä, huonoja arvoja ja itsekkyyttä suosivassa kulttuurissa.
        Olen antanut Sahaja Joogalle juuri sen mitä olen halunnut, kenenkään pyytämättä tai vaatimatta.


        Jos haluaa tutustua Sahaja Joogaan, on ensi maanantaina 13.9 hieman tavallista isompi esittely tilaisuus Aktia-salissa Yrjönkadulla Helsingissä.
        Mukaan tarvitaan kiinnostus asiaa kohtaan, halu tutustua itseensä ja avoin mieli.
        Ennakkoluuloisella asenteella onnistuu helposti todistamaan egolleen, että homma on täyttä humpuukia.

        Sokea usko ja ennakkoluuloisuus, ovat kummatkin negatiivisia, toistensa vastakkaisia ominaisuuksia.


        Avoimuus on siinä välissä, sitä tarvitaan tässä elämässä.



        www.royalalberthall.com
        www.showpartners.fi/aktia-f-sf.htm


      • justihin
        Markus kirjoitti:

        Ensimmäisessä kappaleessa kirjoitat vilpittömästä sydämestäsi ja puhtaasta hyväsydämisyydestäsi.
        Se mitä kirjoitus tyylistäsi heijastuu, sotii pahasti näitä ominaisuuksia vastaan.

        Toisesta kappaleesta:
        Eihän kukaan ole sanonutkaan, että Sahaja Jooga olisi rationaalista.
        Ihmisessä on kaksi puolta, järki sekä tunteet.
        Totuus on näiden kahden ominaisuuden täydellisessä tasapainossa, (vrt. kultainen keskitie).
        Järki ei tule ikinä ymmärtämään kaikkeutta.
        Jos ihmisellä ei olisi syvempää tietoisuutta kuin mieli, ei ihminen edes ymmätäisi ajattelevansa.
        Tiede tai psykologia ei ikinä tule selvittämään mikä on totuus, mikä on Jumala, mistä elämä sai syntynsä jne.jne..

        Kolmannesta kappaleesta:
        Minä en ole jäsen sen enenpää kuin kukaan muukaan. Koska Sahaja Joogassa ei ole jäseniä, ihmisiä tulee, ihmisiä menee.
        En tiedä talouden tunnusluvuista, enkä välitä tietääkään. Jos sinä ne haluat tietää, joudun pyytämään sinua etsimään ne itse.
        Syytteitä voi halutessaan heitellä, samoin valheita.
        Elämme kuitenkin maailmassa missä on syytön, kunnes toisin todistetaan.

        Kirjoitit aikaisemmin että www.sahajayogafacts.org vastaus oli irrationaalinen, eikä ollut esittää dokumentteja.
        Onko tarjoamissasi linkeissä dokumentteja?
        Ovatko kirjoitukset niissä varmasti täysin totta?

        Kirjoitit aikaisemmin myös omilla aivoilla ajattelemisesta, nyt tuntuu että pohjaat kaiken tietosi marginaaliryhmän kirjoituksiin.
        Eihän se ole omilla aivoilla ajattelua.


        ***


        Olen vastannut kirjoituksissani varmasti kaikkin väittämiin, mitä on esitetty "epäkohtina", "huijauksina", tai "omituisuuksina". Joihinkin olen vastannut jo useampaankin kertaan.
        Sahaja Joogaa voi ymmärtää ainoastaan oman kokemuksensa kautta, päästessään meditaatioon, täydelliseen tasapainoon.
        Silloin on oma opettajansa, oma Gurunsa, ja pohjaa asian nimen omaan 'omilla aivoilla' ajatteluun.

        Tuntuu hieman että et ole kovinkaan suurella huomiolla, etkä ainakaan liian objektiivisella asenteella perehtynyt kirjoituksiini, tai muiden kirjoituksiin, missä kerrotaan Sahaja Joogan tuomista hyvistä kokemuksista, tai missä annetaan vastauksia valheellisiin väittämiin tai epäilyihin.

        Luotan kuitenkin vielä sydämellisyyteesi ja siihen että ainakin yrität lukea tämän objektiivisesti.
        Vastasin jo 'minun kokemukseni' otsakkeen alla Shri Matajin 'palatseja' koskeviin syytöksiin.
        Huvilat ovat poikkeuksetta joogien talkoovoimin rakennuttamia/restauroimia. Joogit myös asuttavat taloja, joten ne eivät suinkaan ole pelkästään Shri Matajin käytössä. Osan näistä huviloista Shri Mataji on ostanut omilla rahoillaan.

        Vaikka en tässä 'talouden tunnuslukuja' osaa sinulle hupparini taskuista kaivaakaan, pyydän sinua vasta vuoroisesti ajattelemaan omilla aivoillasi, että paljonko esittelytilaisuuksien tilavuokrat, mainostaminen ym.ym. maksaa.
        Esimerkkinä voidaan ottaa Royal Albert Hall Lontoon keskustassa. RAF:ia pidetään joidenkin mukaan maailman kauneimpana konsertti salina. Lontoota yhtenä maailman kalleimmista kaupungeista.
        Royal Albert Hallissa tarjottiin useiden vuosien ajan seekkereille, eli totuutta etsiville ihmisille mahdollisuus tutustua johonkin minkä he sydämissään halusivat löytää. Itse olin paikalla vuonna 2001 ja salissa oli arvion mukaan n.5000 muuta henkeä.
        Shri Matajin vetämän itse-oivallus meditaation jälkeen, Hän kysyi; "kuinka moni tunsi sisällään Kundalini-energian, ja sen virtauksen kämmenissään ja päälakensa päällä?" Noin 10 000 kättä nousi ilmaan.

        Irrationaalista, eikö totta?


        ***


        Olen saanut Sahaja Joogasta sen mitä olen halunnutkin, eli rauhan ja tasapainon sisälleni, tässä kiireisessä, huonoja arvoja ja itsekkyyttä suosivassa kulttuurissa.
        Olen antanut Sahaja Joogalle juuri sen mitä olen halunnut, kenenkään pyytämättä tai vaatimatta.


        Jos haluaa tutustua Sahaja Joogaan, on ensi maanantaina 13.9 hieman tavallista isompi esittely tilaisuus Aktia-salissa Yrjönkadulla Helsingissä.
        Mukaan tarvitaan kiinnostus asiaa kohtaan, halu tutustua itseensä ja avoin mieli.
        Ennakkoluuloisella asenteella onnistuu helposti todistamaan egolleen, että homma on täyttä humpuukia.

        Sokea usko ja ennakkoluuloisuus, ovat kummatkin negatiivisia, toistensa vastakkaisia ominaisuuksia.


        Avoimuus on siinä välissä, sitä tarvitaan tässä elämässä.



        www.royalalberthall.com
        www.showpartners.fi/aktia-f-sf.htm

        Se "kundaliinienergia" mikä virtaa päälaen ja käden välissä on aivan normaalia ilmaa...
        Kun joogan vetäjä käskee hieromaan kättä (kun se on laskettuna pään päälle)jota kestää muutaman minuutin-ja sitten nostamaan käden Noin 10-15 cm pään yläpuolelle niin tottakai siinä tuntuu ilman virtausta,kun sekä käsi että pää on lämpimiä...
        Uskomatonta käännytystä...
        Ei meditaatioon ole ennenkään tarvittu minkään matamin palvontaa!!


      • Patrick
        Markus kirjoitti:

        Ensimmäisessä kappaleessa kirjoitat vilpittömästä sydämestäsi ja puhtaasta hyväsydämisyydestäsi.
        Se mitä kirjoitus tyylistäsi heijastuu, sotii pahasti näitä ominaisuuksia vastaan.

        Toisesta kappaleesta:
        Eihän kukaan ole sanonutkaan, että Sahaja Jooga olisi rationaalista.
        Ihmisessä on kaksi puolta, järki sekä tunteet.
        Totuus on näiden kahden ominaisuuden täydellisessä tasapainossa, (vrt. kultainen keskitie).
        Järki ei tule ikinä ymmärtämään kaikkeutta.
        Jos ihmisellä ei olisi syvempää tietoisuutta kuin mieli, ei ihminen edes ymmätäisi ajattelevansa.
        Tiede tai psykologia ei ikinä tule selvittämään mikä on totuus, mikä on Jumala, mistä elämä sai syntynsä jne.jne..

        Kolmannesta kappaleesta:
        Minä en ole jäsen sen enenpää kuin kukaan muukaan. Koska Sahaja Joogassa ei ole jäseniä, ihmisiä tulee, ihmisiä menee.
        En tiedä talouden tunnusluvuista, enkä välitä tietääkään. Jos sinä ne haluat tietää, joudun pyytämään sinua etsimään ne itse.
        Syytteitä voi halutessaan heitellä, samoin valheita.
        Elämme kuitenkin maailmassa missä on syytön, kunnes toisin todistetaan.

        Kirjoitit aikaisemmin että www.sahajayogafacts.org vastaus oli irrationaalinen, eikä ollut esittää dokumentteja.
        Onko tarjoamissasi linkeissä dokumentteja?
        Ovatko kirjoitukset niissä varmasti täysin totta?

        Kirjoitit aikaisemmin myös omilla aivoilla ajattelemisesta, nyt tuntuu että pohjaat kaiken tietosi marginaaliryhmän kirjoituksiin.
        Eihän se ole omilla aivoilla ajattelua.


        ***


        Olen vastannut kirjoituksissani varmasti kaikkin väittämiin, mitä on esitetty "epäkohtina", "huijauksina", tai "omituisuuksina". Joihinkin olen vastannut jo useampaankin kertaan.
        Sahaja Joogaa voi ymmärtää ainoastaan oman kokemuksensa kautta, päästessään meditaatioon, täydelliseen tasapainoon.
        Silloin on oma opettajansa, oma Gurunsa, ja pohjaa asian nimen omaan 'omilla aivoilla' ajatteluun.

        Tuntuu hieman että et ole kovinkaan suurella huomiolla, etkä ainakaan liian objektiivisella asenteella perehtynyt kirjoituksiini, tai muiden kirjoituksiin, missä kerrotaan Sahaja Joogan tuomista hyvistä kokemuksista, tai missä annetaan vastauksia valheellisiin väittämiin tai epäilyihin.

        Luotan kuitenkin vielä sydämellisyyteesi ja siihen että ainakin yrität lukea tämän objektiivisesti.
        Vastasin jo 'minun kokemukseni' otsakkeen alla Shri Matajin 'palatseja' koskeviin syytöksiin.
        Huvilat ovat poikkeuksetta joogien talkoovoimin rakennuttamia/restauroimia. Joogit myös asuttavat taloja, joten ne eivät suinkaan ole pelkästään Shri Matajin käytössä. Osan näistä huviloista Shri Mataji on ostanut omilla rahoillaan.

        Vaikka en tässä 'talouden tunnuslukuja' osaa sinulle hupparini taskuista kaivaakaan, pyydän sinua vasta vuoroisesti ajattelemaan omilla aivoillasi, että paljonko esittelytilaisuuksien tilavuokrat, mainostaminen ym.ym. maksaa.
        Esimerkkinä voidaan ottaa Royal Albert Hall Lontoon keskustassa. RAF:ia pidetään joidenkin mukaan maailman kauneimpana konsertti salina. Lontoota yhtenä maailman kalleimmista kaupungeista.
        Royal Albert Hallissa tarjottiin useiden vuosien ajan seekkereille, eli totuutta etsiville ihmisille mahdollisuus tutustua johonkin minkä he sydämissään halusivat löytää. Itse olin paikalla vuonna 2001 ja salissa oli arvion mukaan n.5000 muuta henkeä.
        Shri Matajin vetämän itse-oivallus meditaation jälkeen, Hän kysyi; "kuinka moni tunsi sisällään Kundalini-energian, ja sen virtauksen kämmenissään ja päälakensa päällä?" Noin 10 000 kättä nousi ilmaan.

        Irrationaalista, eikö totta?


        ***


        Olen saanut Sahaja Joogasta sen mitä olen halunnutkin, eli rauhan ja tasapainon sisälleni, tässä kiireisessä, huonoja arvoja ja itsekkyyttä suosivassa kulttuurissa.
        Olen antanut Sahaja Joogalle juuri sen mitä olen halunnut, kenenkään pyytämättä tai vaatimatta.


        Jos haluaa tutustua Sahaja Joogaan, on ensi maanantaina 13.9 hieman tavallista isompi esittely tilaisuus Aktia-salissa Yrjönkadulla Helsingissä.
        Mukaan tarvitaan kiinnostus asiaa kohtaan, halu tutustua itseensä ja avoin mieli.
        Ennakkoluuloisella asenteella onnistuu helposti todistamaan egolleen, että homma on täyttä humpuukia.

        Sokea usko ja ennakkoluuloisuus, ovat kummatkin negatiivisia, toistensa vastakkaisia ominaisuuksia.


        Avoimuus on siinä välissä, sitä tarvitaan tässä elämässä.



        www.royalalberthall.com
        www.showpartners.fi/aktia-f-sf.htm

        No lähdetäänpä nyt liikkeelle siitä, että teidän organisaatiolla on käyttövaroja, joista varmasti pidetään kirjaa, sillä siihen on maassa kuin maassa velvollisuus.Tuloja Sahaja Yogassa kerätään mm. jäsenten Intian matkoista, jotka jo vuosia sitten maksoivat lentolippujen lisäksi 8000 markkaa. Itse oli pari vuotta sitten Intiassa, ja majoitus neljän tähden hotellissa täysihoidolla oli paljon edullisempi kuin tuo summa! Ilmaa hinnoissa on valtavasti, ottaen huomioon, että majoittuminen noilla matkoilla on pääasiassa jumppasaleissa ja junissa. Entäpä äänitemyynti, liikkeen sisäoppilaitos ja sairaala. Kukahan kerää rahat tästä! Olet lahkon uhri, etkä edes uskalla kysyä varainkäytöstä ylemmiltä tahoilta, sillä pelkäät, että oma asemasi lahkossa kärsii siitä.
        Varovaistenkin arvioiden lahko tuottaa kymmeniä miljoonia euroja voittoa, kuten entisten jäsenten sivustoilla todetaan.
        Se että johtaja rakennutta palatsejaan talkootyönä jäsenillä on häikäilemätöntä hyväksikäyttöä sekin. Tokihan sinne on mukava välillä päästää porukkaa kylään, sillä tulevathan he palvomaan johtajaansa Jumalana ja tuomaan lahjoja.
        Kaikki ne Jumalat ja henkilöt, joita johtajanne väittää pitävänsä sisällään ovat olleet nöyriä ja vaatimattomia. Esimerkiksi Jeesus, joka ei paljoa koreillut. Kaikista uskomattominta on, että johtajanne väittää olevansa myös uudesti syntynyt Sokrates! Sokrateshan asui tynnyrissä ja halusi tietoisesti elää mahdollisimman yksinkertaista elämää. Sahaja jogan yltäkylläisyydessä porskuttava johtaja sen sijaan elelee palatseissa ja vaikuttaa varsin hyvin ravitulta... Tyhmä hän ei ole sen minä myönnän. Hyväuskoisia höynäytettäviä ovat ne jotka menevät lankaan.
        Itse tivasit aikaisemmin rationaalisia perusteita, ja nyt olet sanomassa, että näitä asioita ei voi järjellä perustella. Teidän liikkeen osalta olet oikeassa, sillä eihän tuossa touhussa ole järjen häivääkään. Joku aikaisemmin totesi, että noita tuntemuksia saa muualtakin, eikä niiden selittämiseen ole mitään henkilökulttia ennenkään tarvittu. Olen täysin samaa mieltä.
        Järki ei tule ainakaan pitkään aikaan ymmärtämään kaikkeutta, mutta järjellä pystyy kyllä erottamaan sadut tosielämästä. Järkeä ei kannata jättää narikkaan kun menee uskonnollisen lahkon kokoukseen. Mikäli sen virheen tekee tulee aivopestyksi pahemman kerran. Voi käydä vaikka niin, että ei ole edes kiinnostunut tietämään mihinkä sen liikkeen rahallinen hyöty menee, minkä vuoksi on valmis tekemään työtä, sekä käyttämään kallista aikaa ja omia varojaan muille saarnaamiseen.
        Sitä en usko, että jäseniä noin vain tulee ja menee. Liikkeestä lähtijöitä seuraa uskomusten mukaan sairaudet ja vitsaukset. Eli jos on joskus erehtynyt huijaukseen mukaan, niin siitä on varmasti vaikea päästä eroon. Huijauksesta tuohtuneita eroon päässeitä jäseniä on, ja monet heistä ovat kirjoittaneet surullisen historiansa liikkeen aivopestyinä jäseninä myös internettiin.
        Se miksi väität, että kirjoitan tänne kateuttani tai katkeruuttani ei ole totta. Mutta uskontojen uhrien sivulla kerrottiin, että jäsenet sanovat aina juuri noin, mikäli liikettä tai sen johtajaa kritisoidaan. Mielestäni sekin on oiva osoitus aivopesusta: Ohjelmoitu vastaus kaikkeen kritiikkiin. Tosiasia on, että en viitsisi käyttää kallista aikaani tänne kirjoitteluun, mikäli en hyväsydämisyyttäni haluaisi saada ihmisiä ymmärtämään, että ei kannata uskoa aivan mihin tahansa.
        Oikea totuus ja onni löytyvät jokaisen ihmisen sydämestä ei minkään rikkaan huijarin palvomisesta.


      • Markus
        Patrick kirjoitti:

        No lähdetäänpä nyt liikkeelle siitä, että teidän organisaatiolla on käyttövaroja, joista varmasti pidetään kirjaa, sillä siihen on maassa kuin maassa velvollisuus.Tuloja Sahaja Yogassa kerätään mm. jäsenten Intian matkoista, jotka jo vuosia sitten maksoivat lentolippujen lisäksi 8000 markkaa. Itse oli pari vuotta sitten Intiassa, ja majoitus neljän tähden hotellissa täysihoidolla oli paljon edullisempi kuin tuo summa! Ilmaa hinnoissa on valtavasti, ottaen huomioon, että majoittuminen noilla matkoilla on pääasiassa jumppasaleissa ja junissa. Entäpä äänitemyynti, liikkeen sisäoppilaitos ja sairaala. Kukahan kerää rahat tästä! Olet lahkon uhri, etkä edes uskalla kysyä varainkäytöstä ylemmiltä tahoilta, sillä pelkäät, että oma asemasi lahkossa kärsii siitä.
        Varovaistenkin arvioiden lahko tuottaa kymmeniä miljoonia euroja voittoa, kuten entisten jäsenten sivustoilla todetaan.
        Se että johtaja rakennutta palatsejaan talkootyönä jäsenillä on häikäilemätöntä hyväksikäyttöä sekin. Tokihan sinne on mukava välillä päästää porukkaa kylään, sillä tulevathan he palvomaan johtajaansa Jumalana ja tuomaan lahjoja.
        Kaikki ne Jumalat ja henkilöt, joita johtajanne väittää pitävänsä sisällään ovat olleet nöyriä ja vaatimattomia. Esimerkiksi Jeesus, joka ei paljoa koreillut. Kaikista uskomattominta on, että johtajanne väittää olevansa myös uudesti syntynyt Sokrates! Sokrateshan asui tynnyrissä ja halusi tietoisesti elää mahdollisimman yksinkertaista elämää. Sahaja jogan yltäkylläisyydessä porskuttava johtaja sen sijaan elelee palatseissa ja vaikuttaa varsin hyvin ravitulta... Tyhmä hän ei ole sen minä myönnän. Hyväuskoisia höynäytettäviä ovat ne jotka menevät lankaan.
        Itse tivasit aikaisemmin rationaalisia perusteita, ja nyt olet sanomassa, että näitä asioita ei voi järjellä perustella. Teidän liikkeen osalta olet oikeassa, sillä eihän tuossa touhussa ole järjen häivääkään. Joku aikaisemmin totesi, että noita tuntemuksia saa muualtakin, eikä niiden selittämiseen ole mitään henkilökulttia ennenkään tarvittu. Olen täysin samaa mieltä.
        Järki ei tule ainakaan pitkään aikaan ymmärtämään kaikkeutta, mutta järjellä pystyy kyllä erottamaan sadut tosielämästä. Järkeä ei kannata jättää narikkaan kun menee uskonnollisen lahkon kokoukseen. Mikäli sen virheen tekee tulee aivopestyksi pahemman kerran. Voi käydä vaikka niin, että ei ole edes kiinnostunut tietämään mihinkä sen liikkeen rahallinen hyöty menee, minkä vuoksi on valmis tekemään työtä, sekä käyttämään kallista aikaa ja omia varojaan muille saarnaamiseen.
        Sitä en usko, että jäseniä noin vain tulee ja menee. Liikkeestä lähtijöitä seuraa uskomusten mukaan sairaudet ja vitsaukset. Eli jos on joskus erehtynyt huijaukseen mukaan, niin siitä on varmasti vaikea päästä eroon. Huijauksesta tuohtuneita eroon päässeitä jäseniä on, ja monet heistä ovat kirjoittaneet surullisen historiansa liikkeen aivopestyinä jäseninä myös internettiin.
        Se miksi väität, että kirjoitan tänne kateuttani tai katkeruuttani ei ole totta. Mutta uskontojen uhrien sivulla kerrottiin, että jäsenet sanovat aina juuri noin, mikäli liikettä tai sen johtajaa kritisoidaan. Mielestäni sekin on oiva osoitus aivopesusta: Ohjelmoitu vastaus kaikkeen kritiikkiin. Tosiasia on, että en viitsisi käyttää kallista aikaani tänne kirjoitteluun, mikäli en hyväsydämisyyttäni haluaisi saada ihmisiä ymmärtämään, että ei kannata uskoa aivan mihin tahansa.
        Oikea totuus ja onni löytyvät jokaisen ihmisen sydämestä ei minkään rikkaan huijarin palvomisesta.

        Unohdat ystäväni koko ajan vapaaehtoisuuden.
        Oli sitten kyse kustannuksiin osallistumisesta, tai talkootyöstä, niihin osallistutaan iloa tuntien, koska asia on sisimmissään ymmärretty arvokkaaksi.

        Sitä arvoa ei voi rinnastaa mihinkään maalliseen.

        Se mitä me Sahaja Joogasta saadaan, ei ole rahalla mitattavissa.
        Sitä on mahdoton kuvailuista täysin käsittää, mutta on omituista, ettet ymmärrä, tai suostu edes ottamaan mahdollisuutena sitä, että Sahaja Jooga voisi toimia ja tuoda sisältöä sen harjoittajille.

        Jos olisimme kaikki aivopestyjä, kumoaisi se tietysti asian, mutta epäilen hiukan uskotko itsekään siihen.
        On ihmeellistä, että kirjoituksieni perusteella luet minut aivopestyksi, tai pääni täräyttäneeksi.
        Kirjoitanko todellakin niin sekavia?

        En ole tarkoittanut väittää sinua katkeroituneeksi, en itse asiassa ole motiiveistasi päässyt selville, sillä et itsestäsi ole paljoa kertonut.
        Suuri osa näistä nettiin kirjoittaneista, ovat käsitykseni mukaan katkeroituneita, ja olen korostanut että koska emme voi heidän syitään täysin tietää, ei kirjoituksia pitäisi uskoa sokeasti.
        Taustalla on usein juuri raha-asioissa väärin käyttöjä, tai jotain muuta moraalitonta, kuten esim. aviopuolisonsa pettämistä ym.
        Siksi heidät on ohjattu kollektiivista ulos.

        Valheista olen kirjoittanut, sillä Sahaja Joogassa kaikki todellakin on vapaaehtoista.
        Jotkut ovat kirjoittaneet painostuksesta. Jos joku painostaa ja tulee paha olo, miksei lähde kävelemään, tai torju painostuksia? Miksi ylipäänsä on siellä missä painostetaan? Sahaja Joogassa nimen omaan painotetaan olemaan oma Gurunsa, ja etsimään vastauksia sisältään.
        Jos pääsee meditaatioon, niin mitään painetta ei ole edes olemassa, niinkuin jo aikaisemminkin kirjoitin.

        Itse en ole ikinä kohdannut painostusta.

        Tottakai missä tahansa ystävä porukassa voi ystävänsä valinnoista antaa palautetta, ja yrittää ohjata parempaan valintaan. Sahaja Joogassa kunnioitetaan korkeata moraalia, ja jos toimii sitä vastaan, ei sitä tule täysin hyväksyäkään. Et sinäkään varmaan täysin hyväksyisi läheisen ystäväsi, tai esim. pikku sisaresi tai äitisi valintoja, jos ne sotisivat täysin omaa sisäistä moraalikäsitystäsi vastaan, mihin sydämestäsi luotat ja mitä kaikki suuret inkarnaatiot ovat opettaneet.

        Jotkut ovat puhuneet kirouksista. Miten tälläista voi pokkana väittää, saati sitten uskoa. Jos joku tällaista väittää, on hän varmaan alunperinkin ollut pahasti kateissa.
        Sahaja Joogassa ovat ovet avoinna kaikille.
        Jos mukaan eksyy mentaalisesti häiriintyneitä, tai paha aikeisia ihmisia, on aivan ymmärrettävää, että sitten kirjoittelua löytyy.
        Toivoin vain objektiivista suhtautumista näihin kirjoituksiin.

        Totta kai mittarinsa voi saada täyteen myös juuri näiden Shri Matajin kuvien ja inkarnaatio juttujen vuoksi.
        Kirjoitan mielelläni niistä lisää, mutta paremmalla ajalla, sillä niistä ei ehkä ihan parilla lauseella, tai edes kappaleella selviä.

        Pyysin sinulta rationaalisia dokumentteja netistä löytämiisi väittämiin, tarkoitin että meditaatiota, ja Sahaja Joogan ydintä ei voi järjellä ymmärtää.

        Vastaukseni kirjoittajien katkeruudesta ei ole ohjelmoitua, mielestäni se vain on ilmeistä, olenhan jutellut useita kymmeniä tunteja tällaisen tapauksen kanssa ja tunnen muutaman muun. Kunnioitan häntä edelleen hyvänä ystävänäni ja toivon hänelle pelkkää hyvää. Näen kuitenkin selvästi hänen huono vointisuutensa ja hänen selittelyjensä läpi, mitkä johtuvat vain ja ainoastaan hänen omista valinnoistaan. Onhan hänellä vapaa tahto esim. polttaa pilveä tai hyppiä sängystä toiseen. Minä en sitä voi enkä aio yrittääkään estää, mutta en minä sitä hyvänä asianakaan pidä, koska näen vaikutukset. Jos hän tuntee syyllisyyttä, tuntee hän sitä omassa tunnossaan, mistä ei kannattaisi ketään syyttää, vaan katsoa peiliin ja tarkastella omia valintojaan.
        Toki myös minun suhtautumisellani on merkitystä, ja toki haluan kasvaa myötätuntoisemmaksi.

        Se että kirjoittelijat varoittavat meidän kuvailevan heitä katkeriksi, kuvastaa lähinnä heidän omaa oveluuttaan, yrittää ehkäistä asioiden julkituleminen.


        ***


        En alunperinkään ole kirjoituksillani ottanut tavoitteekseni kenenkään käännyttämistä.
        Koska itse olen Sahaja Joogalta saanut niin paljon, ja tiedän sydämessäni sen olevan hyvä asia minulle, ja näen useasta lähimmäisestäni saman asian, halusin nämä kirjoitukset kirjoittaa, jotta ihmisillä olisi mahdollisuus tutustua kolikon toiseenkin puoleen.

        Tottakai aluksi kun löysin Sahaja Joogan, olin asiasta niin innoissani, että halusin 'käännyttää' isäni, äitini, kaikki muutkin sukulaiseni ja ystäväni.
        Pikku hiljaa opin ymmärtämään, että se on mahdottomuus, koska kaikki tapahtuu oman puhtaan halun myötä, enkä voi sitä halua kenellekään antaa, saati sitten pakottaa.
        Sen sijaan yritämme antaa Sahaja Jooga kokemuksen niille, jotka siitä ovat kiinnostuneita. Siksi teemme työtä Sahaja Joogan eteen. Tunnemme että se on tärkeää, ja että se kuuluu kaikille ketkä sitä haluavat. Raha tai aika on siinä pieni uhraus, kun saa sisälleen sen, mitä Sahaja Jooga voi antaa.

        Isäni ei vieläkään ole meditaatiota kokeillut, ja vähitellen olen päässyt irti kiintymyksestäni se hänelle antaa. Hän kokeilee, jos on kokeillakseen.
        Äitini on meditoinut säännöllisesti jo reilut kolme vuotta, mutta ei ole yhtä aktiivisesti osallistunut kollektiivin toimintaan kuin esim. minä. Hän käyttää Sahaja Joogaan juuri sen ajan ja efortin minkä haluaa ja parhaakseen näkee. Jatkaa työelämäänsä aivan normaalisti, tosin hieman pirteämpänä, iloisempana ja terve menestys työpaikalla on entisestäänkin kohentunut. Käsittääkseni hän ei tue Sahaja Joogaa rahallisesti ollenkaan.
        Pikku sisareni meditoi silloin tällöin, mitä on jatkunut kolmen vuoden ajan. Hän ei ole penniäkään Sahaja Joogalle lahjoittanut, eikä kukaan ole sitä pyytänyt. Hän ei ole Shri Matajin olemusta täysin sisäistänyt, mutta on huomannut diabetesta sairastaessaan, että koneen mittaamat veriarvot ovat parantuneet aina meditaation jälkeen.
        Hän tykkää kyllä pitää Shri Matajin hymyilevää kuvaa yöpöydällään.


        ***


        Olet aivan oikeassa siinä että oikea totuus ja onni löytyy sydämestä.

        Mutta sitähän Shri Mataji juuri haluaa.

        Ei hän toivokaan mitään muuta, kuin että meditoimalla tutustumme itseemme ja siihen mitä sydämestämme löytyy.

        Ei hän ole pyytänyt meitä palvomaan häntä, vaan nimen omaan sisällämme olevaa elämän voimaa, joka mm. sydäntämme pitää käynnissä, ja joka Sahaja Jooga meditaatio tekniikalla tulee meidän käyttöömme, myös arkisessa elämässä, rauhan, tyytyväisyyden, ilon, yhteenkuuluvuuden, anteeksiannon ja puhtaan luovuuden muodossa.


        ***


        En pyydä ketään uskomaan kirjoitustani Sahaja Joogasta sokeasti.
        Pyydän kuitenkin että otatte asian hypoteesina, hyväksyen sen, että jotain tällaista voi oikeastikin olla olemassa.


        Joka tapauksessa, olen iloinen että keskustelumme on saanut inhimillisemmän sävyn. Yritetään kunnioittaa toisiamme näkemys eroista huolimatta.

        Kyllä me tänne kaikki mahdutaan.


        Ps.Ensi kerralla Markus-sedän satu tuokiossa tarinoita inkarnaatioista, ja heidän eroavaisuuksistaan ja merkityksistään evoluutiomme eri vaiheissa.
        Malttamattomat voivat tutustua hieman asiaan jo 'TOTUUS', tai 'Tao' otsakkeiden alla, Markandeya nimimerkillä heistä kirjoitettuani.


      • Yogi Bear
        justihin kirjoitti:

        Se "kundaliinienergia" mikä virtaa päälaen ja käden välissä on aivan normaalia ilmaa...
        Kun joogan vetäjä käskee hieromaan kättä (kun se on laskettuna pään päälle)jota kestää muutaman minuutin-ja sitten nostamaan käden Noin 10-15 cm pään yläpuolelle niin tottakai siinä tuntuu ilman virtausta,kun sekä käsi että pää on lämpimiä...
        Uskomatonta käännytystä...
        Ei meditaatioon ole ennenkään tarvittu minkään matamin palvontaa!!

        Mutta eihän se selitä sitä, että se sama energia, sama virtaus, tuntuu myös vasemmassa kädessä, joka on koko ajan ollut avonaisena sylissä kämmenpuoli ylöspäin.

        Eihän se myöskään selitä sitä, että kun Shri Mataji vetää Itse-oivallus meditaation, ei kammentä tarvitse edes painaa päälaen päälle, vaan riittää että kämmenet ovat avoinna Häntä kohti, ja silti virtaus tuntuu.

        Eihän se selitä sitääkään, että energia virtaus tuntuu tulevan kämmenistä ulos päin, päälaelta ylöspäin?

        Näin ei pysty myöskään, ainakaan minulle, selittämään sitä että kun virtaus tuntuu, tulee siitä erittäin hyvä olla.
        Hermot lepäävät, sydän täyttyy ilosta ja autuudesta, mieli rauhoittuu ja muuttuu myötätuntoiseksi.

        Se ei myöskään selitä sitä, että miten Kundalini energiasta, ja sen viileästä virtauksesta on puhuttu jo tuhansia vuosia.

        Ja miten ihmeessä se virtaus saattaa tuntua ihan missä vain, yks kaks yllättäin, aina jonkun epäitsekkään oivalluksen myötä, saman hyvän olon saattelemana, joka sadoille tuhansille ihmisille on antanut sisällön elämäänsä ja vastauksen kysymyksiinsä?

        En myöskään kirkkaimmalla järjellänikään pysty ymmärtämään, että miten esim. Adi Shankaracharya, suurena pyhimyksenä tunnettu mies joka eli n.1300 vuotta sitten, on osannut tämän kaiken ennustaa tapahtuvaksi, juuri tänä aikana?

        Ei kai hän vain ollut huijari?

        Enpä oikein usko, uskon ennemminkin niin, että Luojan luoma trikki on se, että ne jotka yrittävät aivojensa avulla elämää ymmärtämään, ovat umpikujassa.
        Ne jotka nöyrtyvät ja ymmärtävät oman pienuutensa ja aivojensa rajallisuuden, on heillä mahdollista se perimmäinen Sydämestään löytää.


        Rauhaa, huumorintajua ja rakkautta kaikille tasapuolisesti. Olemmehan me kaikki saman Luojan luomia.

        Sekä Sinä, että Minä.

        Uskoimme me siihen tai emme.


        Marvel The Yogi Bear


      • Patrick
        Markus kirjoitti:

        Unohdat ystäväni koko ajan vapaaehtoisuuden.
        Oli sitten kyse kustannuksiin osallistumisesta, tai talkootyöstä, niihin osallistutaan iloa tuntien, koska asia on sisimmissään ymmärretty arvokkaaksi.

        Sitä arvoa ei voi rinnastaa mihinkään maalliseen.

        Se mitä me Sahaja Joogasta saadaan, ei ole rahalla mitattavissa.
        Sitä on mahdoton kuvailuista täysin käsittää, mutta on omituista, ettet ymmärrä, tai suostu edes ottamaan mahdollisuutena sitä, että Sahaja Jooga voisi toimia ja tuoda sisältöä sen harjoittajille.

        Jos olisimme kaikki aivopestyjä, kumoaisi se tietysti asian, mutta epäilen hiukan uskotko itsekään siihen.
        On ihmeellistä, että kirjoituksieni perusteella luet minut aivopestyksi, tai pääni täräyttäneeksi.
        Kirjoitanko todellakin niin sekavia?

        En ole tarkoittanut väittää sinua katkeroituneeksi, en itse asiassa ole motiiveistasi päässyt selville, sillä et itsestäsi ole paljoa kertonut.
        Suuri osa näistä nettiin kirjoittaneista, ovat käsitykseni mukaan katkeroituneita, ja olen korostanut että koska emme voi heidän syitään täysin tietää, ei kirjoituksia pitäisi uskoa sokeasti.
        Taustalla on usein juuri raha-asioissa väärin käyttöjä, tai jotain muuta moraalitonta, kuten esim. aviopuolisonsa pettämistä ym.
        Siksi heidät on ohjattu kollektiivista ulos.

        Valheista olen kirjoittanut, sillä Sahaja Joogassa kaikki todellakin on vapaaehtoista.
        Jotkut ovat kirjoittaneet painostuksesta. Jos joku painostaa ja tulee paha olo, miksei lähde kävelemään, tai torju painostuksia? Miksi ylipäänsä on siellä missä painostetaan? Sahaja Joogassa nimen omaan painotetaan olemaan oma Gurunsa, ja etsimään vastauksia sisältään.
        Jos pääsee meditaatioon, niin mitään painetta ei ole edes olemassa, niinkuin jo aikaisemminkin kirjoitin.

        Itse en ole ikinä kohdannut painostusta.

        Tottakai missä tahansa ystävä porukassa voi ystävänsä valinnoista antaa palautetta, ja yrittää ohjata parempaan valintaan. Sahaja Joogassa kunnioitetaan korkeata moraalia, ja jos toimii sitä vastaan, ei sitä tule täysin hyväksyäkään. Et sinäkään varmaan täysin hyväksyisi läheisen ystäväsi, tai esim. pikku sisaresi tai äitisi valintoja, jos ne sotisivat täysin omaa sisäistä moraalikäsitystäsi vastaan, mihin sydämestäsi luotat ja mitä kaikki suuret inkarnaatiot ovat opettaneet.

        Jotkut ovat puhuneet kirouksista. Miten tälläista voi pokkana väittää, saati sitten uskoa. Jos joku tällaista väittää, on hän varmaan alunperinkin ollut pahasti kateissa.
        Sahaja Joogassa ovat ovet avoinna kaikille.
        Jos mukaan eksyy mentaalisesti häiriintyneitä, tai paha aikeisia ihmisia, on aivan ymmärrettävää, että sitten kirjoittelua löytyy.
        Toivoin vain objektiivista suhtautumista näihin kirjoituksiin.

        Totta kai mittarinsa voi saada täyteen myös juuri näiden Shri Matajin kuvien ja inkarnaatio juttujen vuoksi.
        Kirjoitan mielelläni niistä lisää, mutta paremmalla ajalla, sillä niistä ei ehkä ihan parilla lauseella, tai edes kappaleella selviä.

        Pyysin sinulta rationaalisia dokumentteja netistä löytämiisi väittämiin, tarkoitin että meditaatiota, ja Sahaja Joogan ydintä ei voi järjellä ymmärtää.

        Vastaukseni kirjoittajien katkeruudesta ei ole ohjelmoitua, mielestäni se vain on ilmeistä, olenhan jutellut useita kymmeniä tunteja tällaisen tapauksen kanssa ja tunnen muutaman muun. Kunnioitan häntä edelleen hyvänä ystävänäni ja toivon hänelle pelkkää hyvää. Näen kuitenkin selvästi hänen huono vointisuutensa ja hänen selittelyjensä läpi, mitkä johtuvat vain ja ainoastaan hänen omista valinnoistaan. Onhan hänellä vapaa tahto esim. polttaa pilveä tai hyppiä sängystä toiseen. Minä en sitä voi enkä aio yrittääkään estää, mutta en minä sitä hyvänä asianakaan pidä, koska näen vaikutukset. Jos hän tuntee syyllisyyttä, tuntee hän sitä omassa tunnossaan, mistä ei kannattaisi ketään syyttää, vaan katsoa peiliin ja tarkastella omia valintojaan.
        Toki myös minun suhtautumisellani on merkitystä, ja toki haluan kasvaa myötätuntoisemmaksi.

        Se että kirjoittelijat varoittavat meidän kuvailevan heitä katkeriksi, kuvastaa lähinnä heidän omaa oveluuttaan, yrittää ehkäistä asioiden julkituleminen.


        ***


        En alunperinkään ole kirjoituksillani ottanut tavoitteekseni kenenkään käännyttämistä.
        Koska itse olen Sahaja Joogalta saanut niin paljon, ja tiedän sydämessäni sen olevan hyvä asia minulle, ja näen useasta lähimmäisestäni saman asian, halusin nämä kirjoitukset kirjoittaa, jotta ihmisillä olisi mahdollisuus tutustua kolikon toiseenkin puoleen.

        Tottakai aluksi kun löysin Sahaja Joogan, olin asiasta niin innoissani, että halusin 'käännyttää' isäni, äitini, kaikki muutkin sukulaiseni ja ystäväni.
        Pikku hiljaa opin ymmärtämään, että se on mahdottomuus, koska kaikki tapahtuu oman puhtaan halun myötä, enkä voi sitä halua kenellekään antaa, saati sitten pakottaa.
        Sen sijaan yritämme antaa Sahaja Jooga kokemuksen niille, jotka siitä ovat kiinnostuneita. Siksi teemme työtä Sahaja Joogan eteen. Tunnemme että se on tärkeää, ja että se kuuluu kaikille ketkä sitä haluavat. Raha tai aika on siinä pieni uhraus, kun saa sisälleen sen, mitä Sahaja Jooga voi antaa.

        Isäni ei vieläkään ole meditaatiota kokeillut, ja vähitellen olen päässyt irti kiintymyksestäni se hänelle antaa. Hän kokeilee, jos on kokeillakseen.
        Äitini on meditoinut säännöllisesti jo reilut kolme vuotta, mutta ei ole yhtä aktiivisesti osallistunut kollektiivin toimintaan kuin esim. minä. Hän käyttää Sahaja Joogaan juuri sen ajan ja efortin minkä haluaa ja parhaakseen näkee. Jatkaa työelämäänsä aivan normaalisti, tosin hieman pirteämpänä, iloisempana ja terve menestys työpaikalla on entisestäänkin kohentunut. Käsittääkseni hän ei tue Sahaja Joogaa rahallisesti ollenkaan.
        Pikku sisareni meditoi silloin tällöin, mitä on jatkunut kolmen vuoden ajan. Hän ei ole penniäkään Sahaja Joogalle lahjoittanut, eikä kukaan ole sitä pyytänyt. Hän ei ole Shri Matajin olemusta täysin sisäistänyt, mutta on huomannut diabetesta sairastaessaan, että koneen mittaamat veriarvot ovat parantuneet aina meditaation jälkeen.
        Hän tykkää kyllä pitää Shri Matajin hymyilevää kuvaa yöpöydällään.


        ***


        Olet aivan oikeassa siinä että oikea totuus ja onni löytyy sydämestä.

        Mutta sitähän Shri Mataji juuri haluaa.

        Ei hän toivokaan mitään muuta, kuin että meditoimalla tutustumme itseemme ja siihen mitä sydämestämme löytyy.

        Ei hän ole pyytänyt meitä palvomaan häntä, vaan nimen omaan sisällämme olevaa elämän voimaa, joka mm. sydäntämme pitää käynnissä, ja joka Sahaja Jooga meditaatio tekniikalla tulee meidän käyttöömme, myös arkisessa elämässä, rauhan, tyytyväisyyden, ilon, yhteenkuuluvuuden, anteeksiannon ja puhtaan luovuuden muodossa.


        ***


        En pyydä ketään uskomaan kirjoitustani Sahaja Joogasta sokeasti.
        Pyydän kuitenkin että otatte asian hypoteesina, hyväksyen sen, että jotain tällaista voi oikeastikin olla olemassa.


        Joka tapauksessa, olen iloinen että keskustelumme on saanut inhimillisemmän sävyn. Yritetään kunnioittaa toisiamme näkemys eroista huolimatta.

        Kyllä me tänne kaikki mahdutaan.


        Ps.Ensi kerralla Markus-sedän satu tuokiossa tarinoita inkarnaatioista, ja heidän eroavaisuuksistaan ja merkityksistään evoluutiomme eri vaiheissa.
        Malttamattomat voivat tutustua hieman asiaan jo 'TOTUUS', tai 'Tao' otsakkeiden alla, Markandeya nimimerkillä heistä kirjoitettuani.

        No tästähän alkaa pikkuhiljaa jo kehittyä kirjeenvaihtoa...
        Tällä kertaa et tosin paljon vaivautunut kommentoimaan edellisessä viestissäni esittämääni kritiikkiä muun muassa rahoituksen pimittämisestä. Etsin asiasta tietoa Italian suunnalta niin kuin neuvoit, ja sekä kannattajien, että vastustajien sivustoilla mainittiin liikken Italiassa toimiva rahoituskomitea, joka hoitaa liikken rahavirtoja, ja entisten jäsenten (rahoituskomiteassa toimineiden) mukaan tulonsiirtoja suoraan Shri Matajin yksityisille tileille. Löysin myös ranskankielisen sivuston (kieli ei ongelma olen asunut myös Ranskassa), jossa on kuvia johtajanne "luukuista" sekä varsin uskottava rahoitusasiantuntijoiden tekemä laskelma liikkeen rahavirroista (Muutaman vuoden vanha tosin ja vielä frangeissa). http://members.tripod.com/toutsursahajayoga/finances.htm
        Kannattaa katsoa ainakin asumusten kuvat, vaikka ei ranskaa ymmärtäisikään. Sivustolle oli linkitetty myös italialaisen rahoituskomitean selvitys rahojen käytöstä. Valitettavasti siinä ei ollut ainuttakaan lukuarvoa, sen sijaan lukuisat johtajan talot sekä erilaisia hankkeita todettiin liikkeen rahoittamiksi.
        Olen miettinyt Shri Matajin tarkoituksia, ja muutenkin tutustunut hänen historiaansa myös teidän liikkeenne sivustoilta, enkä vaan kolikon toiselta puolelta. Olen päätynyt eräiden varsin neutraaleiden tahojen näkemykseen, jonka mukaan Shri Mataji on tehnyt eritoten nuorempana hienoja tekoja auttamalla ihmisiä ja ajamalla Intian itsenäisyyttä (josta hän myös istui vankilassa). Sittemmin hän olisi suoraan sanottuna saanut vakavalaatuisia mielenterveydellisiä ongelmia, jonka johdosta hän varmasti itsekin uskoo olevansa eri jumalien inkarnaatio maan päällä. Myös rahanahneus on astunut mukaan kuvaan. Hän on ilmeisesti erittäin taitava psykologisilta taidoiltaan, ja hallitsee varsin hyvin joukkohypnoosin tai meditaation kuten te haluatte sitä kutsua. Psykologiasta myös opimme, että tämä avoin mieli ja vapaaehtoisuus ovat ehdoton edellytys suggestopedisten toimenpiteiden toimivuudelle. Mikäli asiaan suhtautuu skeptisesti voi osoittaa, että Shri Matajin opettamat metodit ovat humpuukia. Se missä vapaaehtoisuus muuttuu ohjelmoiduksi toiminnaksi onkin veteen piirretty viiva.
        Vaikutat periaatteessa ihan terävältä kaverilta, mutta olet antautunut touhuun mukaan kyseenalaistamatta sitä, ja siksi siitä on tullut sinulle todellisuutta, josta on vaikea irtautua. En epäile sitä, että et saisi touhusta positiivisia kokemuksia, mutta sitä tosiasiaa se ei muuta, että kyseessä on huijaus, johon liittyy olennaiselta osalta joukkosuggestio ja aivopesu.
        Kyselit motiiveitani, joten voin ne sinulle kertoa. Olen asunut eri puolilla maailmaa, käynyt kymmenissä maissa ja kouluttautunut varsin pitkälle. Melko nuoresta iästäni huolimatta olen nähnyt ja kokenut paljon sekä ajatellut paljon asioita. Olen myös eri maissa asuessani nähnyt ystävien ja tuttavien antautuvan mukaan erilaisiin lahkoihin, mukaan lukien Sahaja Yoga. Olen nähnyt kuinka älykkään nuoren ihmisen itsetunto ja terve kritiikki voidaan murtaa, ja kuinka hänestä tulee osa laumaa ilman omaa persoonallisuutta ja arvostelukykyä. Kultista saatuihin hyvänolon tunteisiin toiminta ei jää. Henkilö uhraa yhä enemmän voimavarojaan ja taloudellisia resursseja huijauksen levittämiseksi laajemmalle. Hänen vapaa-aika täyttyy liikkeen palvelemisesta ja tunnetuksi tekemisestä. Myös sosiaaliset suhteet saattavat kärsiä. Jossain vaiheessa hän voi tuntea ahdistuneisuutta, ja psyykkisiä oireita. Uskonnolliseen lahkoon kuuluneen tuttavanikin traagisen kuolemankin olen joutunut näkemään.
        Henkilökulteissa riskit ovat myös suuret, sillä johtajan sanoma otetaan vastaan absoluuttisena totuutena. Toisin kuin isommissa kirkoissa, joissa on demokraattiset päätöksentekomekanismit ja papisto. Henkisesti epävakaat henkilöt, jotka jopa kuvittelevat olevansa itse Jumala voivat olla vaarallisia yhteisölleen eritoten koska mielenterveydellisten ongelmien on tapana pahentua sairauden edetessä pidemmälle. Toinen vaihtoehto tietysti on, että Shri Mataji on läpeensä paatunut ilkeä ihminen, jonka tarkoituksena on vain rahastaa. Siihen en kuitenkaan usko, sillä hän on myös rahoittanut pienehköjä hyväntekeväisyyshankkeita ja nuorempana elänyt hyveellistä elämää nykyäänkin hän rahoittaa muutakin oman ylellisen luksuselämänsä ohella. Sen paremmin en usko, että hän olisi uudesti syntynyt Jumala, Allah, Sokrates ja ties mikä. Paitsi että järki kieltää sen uskomasta, niin myös sydämmessä tuntuu pahalta, että tuollaisiin valheisiin saadaan ihmisiä aivopestyä.
        Se että näet ystäviesi käyttävän huumeita ja tekevän muuta pahuutta on valitettavaa. Joissain tapauksissa jopa aivopesukultti saattaa olla parempi vaihtoehto ainakin fyysiselle terveydelle kuin huumeiden käyttö tai vakava alkoholismi. Itse henkilökohtaisesti tiedän, että moraalisesti korkeatasoinen elämä on mahdollista myös valtauskontomme Luterilaisen kirkon yhteydessä, tai jopa kirkkoon kuulumatta. Itsestä ja toisista huolehtimiseen ja rakkauteen ei tarvita mitään lahkoa tai intialaisen matamin palvomista. Omatunto ja rakkaus on jokaisen ihmisen sydämessä, ja se löytyy sieltä arkipäiväisissä tilanteissamme ilman mitään meditointia tai yliluonnollisia kokemuksia, mikäli niin haluamme! Kyllähän me kaikki tänne mahdutaan ja sinuakin kunnioitan, vaikka uskontoasi läpinäkyvänä huijauksena pidän. Tiedän että sen paremmin sinä tai kukaan muutkaan jäsenet eivät ole mukana pahuuttaan, vaan uskovat rehellisesti asiaansa. Se että tämä usko on saatu aikaan taitavan manipuloinnin ja suggestopedian avulla on kuitenkin ikävä tosiasia. Tiedän että voisin itse yhtä hyvin olla uhri joka epätoivoisesti yrittäisi puolustaa uskoaan. Toivon sinulle kaikkea hyvää, ja niin kauan kuin nautit uskostasi niin hyvä niin. Jos alkaa jossain vaiheessa tuntua pahalta, niin muistele asioita, joita olen sinulle kirjoittanut. Ja terve kyseenalaistaminen on aina paikallaan, itsekään en ihan kaikkea usko mitä Luterilainen kirkko opettaa. ;-) En varmaan ehdi ainakaan vähään aikaan kirjoittaa, sillä maalliset kiiret painaa päälle...


      • Markus
        Patrick kirjoitti:

        No tästähän alkaa pikkuhiljaa jo kehittyä kirjeenvaihtoa...
        Tällä kertaa et tosin paljon vaivautunut kommentoimaan edellisessä viestissäni esittämääni kritiikkiä muun muassa rahoituksen pimittämisestä. Etsin asiasta tietoa Italian suunnalta niin kuin neuvoit, ja sekä kannattajien, että vastustajien sivustoilla mainittiin liikken Italiassa toimiva rahoituskomitea, joka hoitaa liikken rahavirtoja, ja entisten jäsenten (rahoituskomiteassa toimineiden) mukaan tulonsiirtoja suoraan Shri Matajin yksityisille tileille. Löysin myös ranskankielisen sivuston (kieli ei ongelma olen asunut myös Ranskassa), jossa on kuvia johtajanne "luukuista" sekä varsin uskottava rahoitusasiantuntijoiden tekemä laskelma liikkeen rahavirroista (Muutaman vuoden vanha tosin ja vielä frangeissa). http://members.tripod.com/toutsursahajayoga/finances.htm
        Kannattaa katsoa ainakin asumusten kuvat, vaikka ei ranskaa ymmärtäisikään. Sivustolle oli linkitetty myös italialaisen rahoituskomitean selvitys rahojen käytöstä. Valitettavasti siinä ei ollut ainuttakaan lukuarvoa, sen sijaan lukuisat johtajan talot sekä erilaisia hankkeita todettiin liikkeen rahoittamiksi.
        Olen miettinyt Shri Matajin tarkoituksia, ja muutenkin tutustunut hänen historiaansa myös teidän liikkeenne sivustoilta, enkä vaan kolikon toiselta puolelta. Olen päätynyt eräiden varsin neutraaleiden tahojen näkemykseen, jonka mukaan Shri Mataji on tehnyt eritoten nuorempana hienoja tekoja auttamalla ihmisiä ja ajamalla Intian itsenäisyyttä (josta hän myös istui vankilassa). Sittemmin hän olisi suoraan sanottuna saanut vakavalaatuisia mielenterveydellisiä ongelmia, jonka johdosta hän varmasti itsekin uskoo olevansa eri jumalien inkarnaatio maan päällä. Myös rahanahneus on astunut mukaan kuvaan. Hän on ilmeisesti erittäin taitava psykologisilta taidoiltaan, ja hallitsee varsin hyvin joukkohypnoosin tai meditaation kuten te haluatte sitä kutsua. Psykologiasta myös opimme, että tämä avoin mieli ja vapaaehtoisuus ovat ehdoton edellytys suggestopedisten toimenpiteiden toimivuudelle. Mikäli asiaan suhtautuu skeptisesti voi osoittaa, että Shri Matajin opettamat metodit ovat humpuukia. Se missä vapaaehtoisuus muuttuu ohjelmoiduksi toiminnaksi onkin veteen piirretty viiva.
        Vaikutat periaatteessa ihan terävältä kaverilta, mutta olet antautunut touhuun mukaan kyseenalaistamatta sitä, ja siksi siitä on tullut sinulle todellisuutta, josta on vaikea irtautua. En epäile sitä, että et saisi touhusta positiivisia kokemuksia, mutta sitä tosiasiaa se ei muuta, että kyseessä on huijaus, johon liittyy olennaiselta osalta joukkosuggestio ja aivopesu.
        Kyselit motiiveitani, joten voin ne sinulle kertoa. Olen asunut eri puolilla maailmaa, käynyt kymmenissä maissa ja kouluttautunut varsin pitkälle. Melko nuoresta iästäni huolimatta olen nähnyt ja kokenut paljon sekä ajatellut paljon asioita. Olen myös eri maissa asuessani nähnyt ystävien ja tuttavien antautuvan mukaan erilaisiin lahkoihin, mukaan lukien Sahaja Yoga. Olen nähnyt kuinka älykkään nuoren ihmisen itsetunto ja terve kritiikki voidaan murtaa, ja kuinka hänestä tulee osa laumaa ilman omaa persoonallisuutta ja arvostelukykyä. Kultista saatuihin hyvänolon tunteisiin toiminta ei jää. Henkilö uhraa yhä enemmän voimavarojaan ja taloudellisia resursseja huijauksen levittämiseksi laajemmalle. Hänen vapaa-aika täyttyy liikkeen palvelemisesta ja tunnetuksi tekemisestä. Myös sosiaaliset suhteet saattavat kärsiä. Jossain vaiheessa hän voi tuntea ahdistuneisuutta, ja psyykkisiä oireita. Uskonnolliseen lahkoon kuuluneen tuttavanikin traagisen kuolemankin olen joutunut näkemään.
        Henkilökulteissa riskit ovat myös suuret, sillä johtajan sanoma otetaan vastaan absoluuttisena totuutena. Toisin kuin isommissa kirkoissa, joissa on demokraattiset päätöksentekomekanismit ja papisto. Henkisesti epävakaat henkilöt, jotka jopa kuvittelevat olevansa itse Jumala voivat olla vaarallisia yhteisölleen eritoten koska mielenterveydellisten ongelmien on tapana pahentua sairauden edetessä pidemmälle. Toinen vaihtoehto tietysti on, että Shri Mataji on läpeensä paatunut ilkeä ihminen, jonka tarkoituksena on vain rahastaa. Siihen en kuitenkaan usko, sillä hän on myös rahoittanut pienehköjä hyväntekeväisyyshankkeita ja nuorempana elänyt hyveellistä elämää nykyäänkin hän rahoittaa muutakin oman ylellisen luksuselämänsä ohella. Sen paremmin en usko, että hän olisi uudesti syntynyt Jumala, Allah, Sokrates ja ties mikä. Paitsi että järki kieltää sen uskomasta, niin myös sydämmessä tuntuu pahalta, että tuollaisiin valheisiin saadaan ihmisiä aivopestyä.
        Se että näet ystäviesi käyttävän huumeita ja tekevän muuta pahuutta on valitettavaa. Joissain tapauksissa jopa aivopesukultti saattaa olla parempi vaihtoehto ainakin fyysiselle terveydelle kuin huumeiden käyttö tai vakava alkoholismi. Itse henkilökohtaisesti tiedän, että moraalisesti korkeatasoinen elämä on mahdollista myös valtauskontomme Luterilaisen kirkon yhteydessä, tai jopa kirkkoon kuulumatta. Itsestä ja toisista huolehtimiseen ja rakkauteen ei tarvita mitään lahkoa tai intialaisen matamin palvomista. Omatunto ja rakkaus on jokaisen ihmisen sydämessä, ja se löytyy sieltä arkipäiväisissä tilanteissamme ilman mitään meditointia tai yliluonnollisia kokemuksia, mikäli niin haluamme! Kyllähän me kaikki tänne mahdutaan ja sinuakin kunnioitan, vaikka uskontoasi läpinäkyvänä huijauksena pidän. Tiedän että sen paremmin sinä tai kukaan muutkaan jäsenet eivät ole mukana pahuuttaan, vaan uskovat rehellisesti asiaansa. Se että tämä usko on saatu aikaan taitavan manipuloinnin ja suggestopedian avulla on kuitenkin ikävä tosiasia. Tiedän että voisin itse yhtä hyvin olla uhri joka epätoivoisesti yrittäisi puolustaa uskoaan. Toivon sinulle kaikkea hyvää, ja niin kauan kuin nautit uskostasi niin hyvä niin. Jos alkaa jossain vaiheessa tuntua pahalta, niin muistele asioita, joita olen sinulle kirjoittanut. Ja terve kyseenalaistaminen on aina paikallaan, itsekään en ihan kaikkea usko mitä Luterilainen kirkko opettaa. ;-) En varmaan ehdi ainakaan vähään aikaan kirjoittaa, sillä maalliset kiiret painaa päälle...

        ...alkaa pikku hiljaa kiireet repimään pois tietokoneen äärestä.


        Väitteitä aivopesusta, tai joukko hypnoosista, on minun käytännössä vaikea todistaa erheellisiksi, koska jos sanon tuntevani Sahaja Joogan todellisuuden sydämessäni, väittäisin varmasti niin myös ollessani aivopesty..


        Samoin joudun toteamaan, että pyynnöt rahaliikenteen esittämiseksi käy kohdallani kohtuuttomiksi. En ole kouluja käynyt, enkä yksinkertaisesti aio nähdä vaivaa alkaa soittelemaan Italiaan, Intiaan, ym. mistä jotain dokumentteja saattaisi löytyä.
        Jos dokumentteja löytyisikin, miksi teidän tarvitsisi niitä uskoa?
        Ja varmasti raha-asioita vapaaehtoisesti ilman palkkaa hoitavilla on parempaakin tekemistä kuin tämän forumin asioiden selvitteleminen.
        Ja olemmehan jo myöntäneet, että Huvilat ovat hienoja, ja että haluamme että Shri Mataji saa sen kohtelun minkä katsomme hänen ansaitsevan.
        Rahaa varmasti liikkuu paljonkin, enkä tietenkään pysty niitä kaikkia jäljittämään.

        Kristuksen tai Sokratesin aikoina ajat olivat toisenlaisia. Heidän tehtävänsä henkisessä kasvussamme oli aivan eri.
        Ei ollut internettiä, televisiota, sanomalehtiä ym.ym.
        Sahaja Joogassa on satoja tuhansia ihmisiä, joista useat tuhannet ovat hyvin korkea tuloisia.
        Tottakai joogit haluavat tarjota iäkkäälle Rouvalle hyvää kohtelua. Jokainen laittaa kykynsä ja halunsa mukaan osuutensa, ja näin Shri Matajin ei tarvitse esim. ottaa lentokentältä ruuhka bussia, vaan hänellä on auto kuljetus, ja vielä hienolla autolla, jossa on kukka koristelut. Miksi hänen tarvitsisi tästä kieltäytyä? Todistaisiko se muka jotain?
        Hyvän tekeväisyys ei maailmaa pelasta, se on hyvä juttu, mutta isossa mittakaavassa todella pieni tekijä.
        Sen sijaan maailma pelastuu, jos ihmiset löytävät sisältään rauhan ja yhteenkuuluvuuden.
        Tämän tosiasian vuoksi haluamme levittää Sahaja Joogaa.
        Mikä voisi olla antoisampi tavoite, tai antoisampi tapa käyttää aikansa ja energiansa?

        Hyväntekeväisyys asiana on kuin laittaisi elefantille laastarin naarmuun, kun sillä samaan aikaan on syöpä kohdussa ja kaamea päänsärky.
        Jos katsot uutisia, ei ole vaikea hahmottaa missä kunnossa ihmisen ja yhteiskuntamme tila on, noin niinkuin kekimäärin.
        Kaappaukset, raiskaukset, terrori, huumeet, lastenryöstöt, luonnon epätaspaino ym.ym..
        Joku oli kirjoittanut linkeissä, että niin kauan kuin on nälänhätää ja kärsimystä, ja Shri Mataji ottaa vastaan lahjojaan ja pitää kultaisia korvakorujaan, en suostu hyväksymään että hän on pyhä.
        Jos Shri Mataji muuttaisi tynnyriin, ja kaikki Sahaja Joogan varat suunnattaisiin esim. Afrikan nälkäänäkeville, olisiko se joku ratkaisu?
        Kuinka pitkäksi aikaa se olisi minkään näköinen ratkaisu?
        Ehkäisisikö se tulevaisuudessa vihan pitoa venäläisten ja tshetseenien välillä?
        Entäs jenkkien ja arabien?
        Ehkäisisikö se lasten hyväksikäytön?
        Rahalla ei maailmaa pelasteta, raha ei kuitenkaan ole paha asia, jos sitä käyttää oikein.

        Yksi puhtaista ominaisuuksista sisällämme on anteliaisuus. Sahaja Jooga on moninkertaistanut tämän ominaisuuden ainakin itsessäni. Kaikki suuret inkarnaatiot ovat puhuneet anteliaisuudesta, auttavaisuudesta ja jakamisesta. Miksi anteliaisuus ja talkootyö olisi Sahaja Joogassa aivopesun tulos? Eikö ole mahdollista että se ilo minkä sielumme siitä saa, olisikin todellista, niinkuin kaikki Inkarnaatiot ovat opettaneet, ihmisten vain ollut sitä vaikea sisäistää, koska heillä ei ole yhteyttä niihin todellisiin arvoihin mitkä kulttuurimme on onnistunut peittämään.

        Shri Mataji on itse erittäin antelias.
        Jos ympärillä on tuhansittain ihmisiä, jotka haluavat kiitollisuuttaan ja kunnioitustaan lahjoin osoittaa, pitäisikö hänen kieltäytyä antamasta ihmisten ilmaista anteliaisuuttaan, joka on hyvä ominaisuus?
        Materialismi ei ole sitä, että on materiaa ympärillään, vaan sitä että on pihi ja pitää materiaa henkisiä arvoja tärkeämpänä.
        Askeesi ei nykypäivän maailmaa myöskään pelastaisi.
        Ahneus ei ole sitä että sydämellisesti hymyillen ottaa vastaan lahjoja tai kukkia.

        Usko pois Patrick, olen minä asiaa kyseenalaistanut, ja luettuani ensimmäisen kerran nuo linkit pari vuotta sitten, lähti minunkin mieleni oravanpyörään mukaan. Niiden lukeminen oli kuitenkin paljon lähempänä aivopesua kuin meditaatio, jossa aivot lepäävät hermojen ohella.

        Meditaation kuvailu alkaa hieman väsyttämään, koska sitä ei voi kuitenkaan kuvailuista ymmärtää.
        'Aivot lepäävät', on helppo tuomita; 'aivot narikkaan'
        Meditoidessa Kundalini virtaa aivojen läpi, tietoisuuden ollessa paljon kirkkaampi kuin ajatellessa. Näin ihminen on käytännössä paljon enemmän hereillä, ja paljon enemmän läsnä todellisuudessa.
        Mielen turha yliaktiivisuus vain jää pois.

        Koska tunnut samoin uskovan itse asiaasi, etkä ole pelkästään sota jalalla, en loukkaannu Shri Matajin mielenterveyttä koskeviin kommentteihin.
        Jos tutkit tarkemmin, huomaat että hän on erittäin kunnioitettu mm. Italiassa, ja valittu vuoden naishenkilöksi siellä, tai jotain vastaavaa. Hän on ollut ehdolla Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi ja vaikka ex-jäsenet tätäkin asiaa yrittivät mustamaalata, en nimenomaan heiltä löytänyt mitään dokumentteja tai muutakaan järkevää mustamaalauksien tueksi. Sen lisäksi hänellä on useita muita, virallisten tahojen arvon tunnustuksia.
        Tuskin vakavasti häiriintyneelle myönnettäisiin tällaisia, ja vielä ympäri maailmaa, rationaalisissa ja vähemmän rationaalisissa kulttuureissa.

        Kun puhut psykologiasta ja avoimen mielen tärkeydestä hypnoosissa, puhun minä aivoimesta mielestä objektiivisuutta tarkoittaen.
        Sahaja Joogassa nimen omaan kehoitetaan epäilemään jos siihen löytyy syytä, tutkimaan, ja sitten kun/jos tuntee asian, olemaan rehellinen sen edessä.
        Ei tulisi myöskään epäilyillään estää Joogan tapahtumista, vaan ottaa asian hypoteesina.
        Hypnoosi on jotain mentaalista, Sahaja Jooga henkistä. Jos ei myönnä henkisien asioiden olemassaolon mahdollisuutta itselleen, ei voi Joogaa kokea. Kyse ei ole yliluonnollisesta vaan täysin luonnollisesta kokemuksesta, jolloin mieli rauhoittuu, sen sijaan että se muuttuisi jotenkin persoonattomaksi.
        Sahaja Jooga on täynnä hienoja persoonia.

        Mitä olen sinusta tulkinnut, olet rationaalinen ja luotat asioihin mitkä ovat tieteen todentamia.
        Rationaalisessa ev.lut kulttuurissamme, ei meille ole ala-asteella opetettu chakroista, eikä meitä ole muutoinkaan kehoitettu pitämään huomiotamme sisällämme. Mitä nyt rukoillessa ehkä silmät kiinni.
        Jeesuksen ihmeteoista meille on kerrottu, mutta ei muiden.
        Siksi on aika kova haaste alkaa sinulle näistä chakroista ja sisällämme olevasta hienorakenteestamme kirjoittamaan. Kyseessä on kuitenkin asia, josta vanhin tieto uloittuu 14 000 vuoden taakse. Kundalinia esittäviä muinaisia maalauksia löytyy useista korkeakulttureista, mm. etelä-amerikasta, Kiinasta ja käsittääkseni jopa Suomesta =)
        Miten se yht'äkkiä voisi olla hypnoosia, jos tämä ikivanha tieto Shri Matajin avulla todentuu täysin loogisesti sisällämme meditaatiossa. Miten se voisi olla hypnoosia, jos ystäväni joka ei ole nähnyt minua vuosiin, huomaa ilahtuen minussa tapahtuneen muutoksen ja kokeiltuaan meditaatiota, tuntee aivan saman viileän virtauksen, josta on puhuttu tuhansia vuosia, ja josta on ennustettu että se tulee suurten ihmisjoukkojen käyttöön juuri näinä aikoina Suuren Naisen ilmi tuomana.
        Kristuksen tehtävä oli tuoda meille anteeksi anto.
        Shri Matajin tehtävä on yhdistää meidät siihen voimaan joka on meidät luonut.
        Shri Mataji on ensimmäinen Inkarnaatio, joka voi antaa sen useille (tuhansille) kerrallaan, ja tähän on tilaus, koska tellus ei voi hyvin.
        Shri Mataji on se 'Comforter' jonka Jeesus meille lupasi.
        Niinkuin Sami hyvin 'minun kokemukseni' otsakkeen alla totesi; tuntisitko sinä Jeesuksen jos hän kävelisi sinua kadulla vastaan?

        Kristityt puhuvat aivan samasta Kundalini energiasta Pyhänä Henkenä, Islamissa sen nimi on Ruh, Kiinassa Tao. Uskonnot eivät vain ole osanneet tuoda sitä konkreettisesti esiin, tienneet sen koostumuksesta. Nyt on sen sijaan sen aika.

        Suuria puheita, jotka on helppo tuomita yltiöpäisiksi, mutta:

        Chakrat voi tuntea, kundalinin voi tuntea, ja mikä tärkeintä niiden vaikutuksen ja syy-yhteydet voi selkeästi nähdä elämässään ja itsessään. Hypnoosi on jotain aivan muuta, se menee alitajuntaan, eli aivojen takaosaan, hienorakenne sen sijaan kattaa hermojärjestelmämme ilmentämänä koko kehon.
        Se mitä ex-jäsenet eivät ole pystyneet selittämään, on se, että miten on mahdollista tuntea nämä ns. värähtelyt.
        He ovat antaneet vain jotain todella hataria perusteluja ja spekulaatioita, ja ovat ovelasti aloittaneet asian käsittelemisen juuri tyyliin; "jos odotat jotain järkevää selitystä 'värähtelyille', emme voi sitä antaa.." ja yrittävät vähätellä asian merkitystä tyyliin 'just joo, niinpä niin'
        En riitaa haastaakseni, vaan asioiden esille tuomisen vuoksi, pyydän sinulta vastausta 'Yogi Bearin', eli siis meikäläisen kirjoittamaan tekstiin, joka kysyy 'justihin'ilta selvitystä tälle asialle, joka on huomattavasti oleellisempi, kuin Shri Matajin pankkitilin saldo.

        Puhuit kulteista, jonkun kuolemasta ja tuttavistasi.
        Tarkentaisitko mitä tarkoitat.
        Tuttavallesi on varmasti voinut käydä juuri näin, mutta jos kyseessä ei ole Sahaja Jooga, ei asialla ole mitään tekemistä tämän keskustelun kanssa.
        Päin vastoin osio saattaa hämätä, eli 'aivopestä' jotain ulko puolista näin luulemaan.
        Jos syyt 'sotajalkaisuuteesi', johtuu siitä että olet menettänyt ystäviäsi kultteihin, ja nähnyt heidän rappeutuvan, älä anna tämän sokaista sinua Sahaja Joogan kohdalla.


        ***


        Vaikka en pysty tyydyttämään tiedonnälkääsi rahavirtojen suhteen, enkä voi halutessasi estää sinua pitämästä minua aivopestynä, voin hieman ehkä lieventää huoliasi Sahaja Joogan harrastamistani kohtaan kertomallani vielä tämän näin:

        Elämän laatuni on moninkertaistunut, samoin moraalini ja kykyni tulla ihmisten kanssa toimeen.
        Elämäni on muuttunut kaikilla osa-alueillaan paremmaksi.
        Vaikka olen nuori Joogassa, näen useista pitempään, esim. 25 vuotta harrastaneista, että ikäviä rappeutumis yllätyksiä ei ole tiedossa, vaan päinvastoin laatu paranee, jos vain jaksaa meditoida ja tutustua itseensä. Aivopesun uskoisi tulevan mentaali häiriöinä esiin ennenpitkää.
        Sama määrä rahaa millä olen tukenut Sahaja Joogaa neljän vuoden aikana,(aloitin n. kaksi vuotta sitten osallistumisen kustannuksiin), saattoi minulla mennä hurjinpana viikonloppuna bailaamiseen, Joogaa edeltävänä aikana.
        Nyt ei ole morkkiksia eikä päänsärkyjä.
        Ei myöskään turhia heräte ostoksia, tai käsitystä siitä että materia, raha, tai uralla pärjääminen toisivat onnen.

        Jos minut on aivopesty, tai minua huijataan, niin aika hyvin ovat onnistuneet.

        Kiitos.


      • Tervettä?
        Markus kirjoitti:

        Unohdat ystäväni koko ajan vapaaehtoisuuden.
        Oli sitten kyse kustannuksiin osallistumisesta, tai talkootyöstä, niihin osallistutaan iloa tuntien, koska asia on sisimmissään ymmärretty arvokkaaksi.

        Sitä arvoa ei voi rinnastaa mihinkään maalliseen.

        Se mitä me Sahaja Joogasta saadaan, ei ole rahalla mitattavissa.
        Sitä on mahdoton kuvailuista täysin käsittää, mutta on omituista, ettet ymmärrä, tai suostu edes ottamaan mahdollisuutena sitä, että Sahaja Jooga voisi toimia ja tuoda sisältöä sen harjoittajille.

        Jos olisimme kaikki aivopestyjä, kumoaisi se tietysti asian, mutta epäilen hiukan uskotko itsekään siihen.
        On ihmeellistä, että kirjoituksieni perusteella luet minut aivopestyksi, tai pääni täräyttäneeksi.
        Kirjoitanko todellakin niin sekavia?

        En ole tarkoittanut väittää sinua katkeroituneeksi, en itse asiassa ole motiiveistasi päässyt selville, sillä et itsestäsi ole paljoa kertonut.
        Suuri osa näistä nettiin kirjoittaneista, ovat käsitykseni mukaan katkeroituneita, ja olen korostanut että koska emme voi heidän syitään täysin tietää, ei kirjoituksia pitäisi uskoa sokeasti.
        Taustalla on usein juuri raha-asioissa väärin käyttöjä, tai jotain muuta moraalitonta, kuten esim. aviopuolisonsa pettämistä ym.
        Siksi heidät on ohjattu kollektiivista ulos.

        Valheista olen kirjoittanut, sillä Sahaja Joogassa kaikki todellakin on vapaaehtoista.
        Jotkut ovat kirjoittaneet painostuksesta. Jos joku painostaa ja tulee paha olo, miksei lähde kävelemään, tai torju painostuksia? Miksi ylipäänsä on siellä missä painostetaan? Sahaja Joogassa nimen omaan painotetaan olemaan oma Gurunsa, ja etsimään vastauksia sisältään.
        Jos pääsee meditaatioon, niin mitään painetta ei ole edes olemassa, niinkuin jo aikaisemminkin kirjoitin.

        Itse en ole ikinä kohdannut painostusta.

        Tottakai missä tahansa ystävä porukassa voi ystävänsä valinnoista antaa palautetta, ja yrittää ohjata parempaan valintaan. Sahaja Joogassa kunnioitetaan korkeata moraalia, ja jos toimii sitä vastaan, ei sitä tule täysin hyväksyäkään. Et sinäkään varmaan täysin hyväksyisi läheisen ystäväsi, tai esim. pikku sisaresi tai äitisi valintoja, jos ne sotisivat täysin omaa sisäistä moraalikäsitystäsi vastaan, mihin sydämestäsi luotat ja mitä kaikki suuret inkarnaatiot ovat opettaneet.

        Jotkut ovat puhuneet kirouksista. Miten tälläista voi pokkana väittää, saati sitten uskoa. Jos joku tällaista väittää, on hän varmaan alunperinkin ollut pahasti kateissa.
        Sahaja Joogassa ovat ovet avoinna kaikille.
        Jos mukaan eksyy mentaalisesti häiriintyneitä, tai paha aikeisia ihmisia, on aivan ymmärrettävää, että sitten kirjoittelua löytyy.
        Toivoin vain objektiivista suhtautumista näihin kirjoituksiin.

        Totta kai mittarinsa voi saada täyteen myös juuri näiden Shri Matajin kuvien ja inkarnaatio juttujen vuoksi.
        Kirjoitan mielelläni niistä lisää, mutta paremmalla ajalla, sillä niistä ei ehkä ihan parilla lauseella, tai edes kappaleella selviä.

        Pyysin sinulta rationaalisia dokumentteja netistä löytämiisi väittämiin, tarkoitin että meditaatiota, ja Sahaja Joogan ydintä ei voi järjellä ymmärtää.

        Vastaukseni kirjoittajien katkeruudesta ei ole ohjelmoitua, mielestäni se vain on ilmeistä, olenhan jutellut useita kymmeniä tunteja tällaisen tapauksen kanssa ja tunnen muutaman muun. Kunnioitan häntä edelleen hyvänä ystävänäni ja toivon hänelle pelkkää hyvää. Näen kuitenkin selvästi hänen huono vointisuutensa ja hänen selittelyjensä läpi, mitkä johtuvat vain ja ainoastaan hänen omista valinnoistaan. Onhan hänellä vapaa tahto esim. polttaa pilveä tai hyppiä sängystä toiseen. Minä en sitä voi enkä aio yrittääkään estää, mutta en minä sitä hyvänä asianakaan pidä, koska näen vaikutukset. Jos hän tuntee syyllisyyttä, tuntee hän sitä omassa tunnossaan, mistä ei kannattaisi ketään syyttää, vaan katsoa peiliin ja tarkastella omia valintojaan.
        Toki myös minun suhtautumisellani on merkitystä, ja toki haluan kasvaa myötätuntoisemmaksi.

        Se että kirjoittelijat varoittavat meidän kuvailevan heitä katkeriksi, kuvastaa lähinnä heidän omaa oveluuttaan, yrittää ehkäistä asioiden julkituleminen.


        ***


        En alunperinkään ole kirjoituksillani ottanut tavoitteekseni kenenkään käännyttämistä.
        Koska itse olen Sahaja Joogalta saanut niin paljon, ja tiedän sydämessäni sen olevan hyvä asia minulle, ja näen useasta lähimmäisestäni saman asian, halusin nämä kirjoitukset kirjoittaa, jotta ihmisillä olisi mahdollisuus tutustua kolikon toiseenkin puoleen.

        Tottakai aluksi kun löysin Sahaja Joogan, olin asiasta niin innoissani, että halusin 'käännyttää' isäni, äitini, kaikki muutkin sukulaiseni ja ystäväni.
        Pikku hiljaa opin ymmärtämään, että se on mahdottomuus, koska kaikki tapahtuu oman puhtaan halun myötä, enkä voi sitä halua kenellekään antaa, saati sitten pakottaa.
        Sen sijaan yritämme antaa Sahaja Jooga kokemuksen niille, jotka siitä ovat kiinnostuneita. Siksi teemme työtä Sahaja Joogan eteen. Tunnemme että se on tärkeää, ja että se kuuluu kaikille ketkä sitä haluavat. Raha tai aika on siinä pieni uhraus, kun saa sisälleen sen, mitä Sahaja Jooga voi antaa.

        Isäni ei vieläkään ole meditaatiota kokeillut, ja vähitellen olen päässyt irti kiintymyksestäni se hänelle antaa. Hän kokeilee, jos on kokeillakseen.
        Äitini on meditoinut säännöllisesti jo reilut kolme vuotta, mutta ei ole yhtä aktiivisesti osallistunut kollektiivin toimintaan kuin esim. minä. Hän käyttää Sahaja Joogaan juuri sen ajan ja efortin minkä haluaa ja parhaakseen näkee. Jatkaa työelämäänsä aivan normaalisti, tosin hieman pirteämpänä, iloisempana ja terve menestys työpaikalla on entisestäänkin kohentunut. Käsittääkseni hän ei tue Sahaja Joogaa rahallisesti ollenkaan.
        Pikku sisareni meditoi silloin tällöin, mitä on jatkunut kolmen vuoden ajan. Hän ei ole penniäkään Sahaja Joogalle lahjoittanut, eikä kukaan ole sitä pyytänyt. Hän ei ole Shri Matajin olemusta täysin sisäistänyt, mutta on huomannut diabetesta sairastaessaan, että koneen mittaamat veriarvot ovat parantuneet aina meditaation jälkeen.
        Hän tykkää kyllä pitää Shri Matajin hymyilevää kuvaa yöpöydällään.


        ***


        Olet aivan oikeassa siinä että oikea totuus ja onni löytyy sydämestä.

        Mutta sitähän Shri Mataji juuri haluaa.

        Ei hän toivokaan mitään muuta, kuin että meditoimalla tutustumme itseemme ja siihen mitä sydämestämme löytyy.

        Ei hän ole pyytänyt meitä palvomaan häntä, vaan nimen omaan sisällämme olevaa elämän voimaa, joka mm. sydäntämme pitää käynnissä, ja joka Sahaja Jooga meditaatio tekniikalla tulee meidän käyttöömme, myös arkisessa elämässä, rauhan, tyytyväisyyden, ilon, yhteenkuuluvuuden, anteeksiannon ja puhtaan luovuuden muodossa.


        ***


        En pyydä ketään uskomaan kirjoitustani Sahaja Joogasta sokeasti.
        Pyydän kuitenkin että otatte asian hypoteesina, hyväksyen sen, että jotain tällaista voi oikeastikin olla olemassa.


        Joka tapauksessa, olen iloinen että keskustelumme on saanut inhimillisemmän sävyn. Yritetään kunnioittaa toisiamme näkemys eroista huolimatta.

        Kyllä me tänne kaikki mahdutaan.


        Ps.Ensi kerralla Markus-sedän satu tuokiossa tarinoita inkarnaatioista, ja heidän eroavaisuuksistaan ja merkityksistään evoluutiomme eri vaiheissa.
        Malttamattomat voivat tutustua hieman asiaan jo 'TOTUUS', tai 'Tao' otsakkeiden alla, Markandeya nimimerkillä heistä kirjoitettuani.

        Kirouksiin uskovia taitaa löytyä enemmän joogan sisältä kuin ulkoa. Tämä uhkaus on lähetetty entisille jäsenille. Huu!

        http://groups.yahoo.com/group/talk-about-sahaja-yoga/message/3722

        I request you to stop publishing and circulating all these false
        allegations and propaganda against HH Shri Mataji Nirmala Devi.

        If you do not then punishment for each one of your acts will not only
        come to you but will also affect your family, children and all
        associated.

        Please take this as a warning as I do not see a very bright future of
        you / you all. You have no idea about the power of the Godess. She
        who slays the most powerful of all demons single handedly, she who
        rides a lion, she who comes on this earth again and again to save
        humanity and is the most powerfull of all the incarnations on this
        earth.

        I am just one of her child and very worried about your existence.

        Save yourself and ask for forgiveness as she is also the Mother, the
        mother of all her childern.


      • ..kaiken laisia
        Tervettä? kirjoitti:

        Kirouksiin uskovia taitaa löytyä enemmän joogan sisältä kuin ulkoa. Tämä uhkaus on lähetetty entisille jäsenille. Huu!

        http://groups.yahoo.com/group/talk-about-sahaja-yoga/message/3722

        I request you to stop publishing and circulating all these false
        allegations and propaganda against HH Shri Mataji Nirmala Devi.

        If you do not then punishment for each one of your acts will not only
        come to you but will also affect your family, children and all
        associated.

        Please take this as a warning as I do not see a very bright future of
        you / you all. You have no idea about the power of the Godess. She
        who slays the most powerful of all demons single handedly, she who
        rides a lion, she who comes on this earth again and again to save
        humanity and is the most powerfull of all the incarnations on this
        earth.

        I am just one of her child and very worried about your existence.

        Save yourself and ask for forgiveness as she is also the Mother, the
        mother of all her childern.

        niinkuin lienee tullut selväksi


      • Tervettä?
        ..kaiken laisia kirjoitti:

        niinkuin lienee tullut selväksi

        No hei, mites nää teidän gurun jutut? Aika uhkaavilta nämäkin kuulostaa:

        "Complete Dedication the Only Way" talk at Cowley Manor Seminar, 31 July 1982
        "As today I told you, that it is necessary that you have to recognise me. And that recognition is fixed, that condition is fixed. I cannot change it. As Christ has already said, that 'Anything against me will be tolerated, will be forgiven, but anything against the Holy Ghost will not be'. It's a very big warning... a very big warning."
        NB: Shri Mataji claims to be the incarnation of the Holy Ghost and the mother of Christ.

        Eli iso varotus kaikille, jotka jotain häntä vastaan sanoo tai tekee. Tai jotka ei "tunnista" häntä.

        Ganesha Puja, September 1999, Cabella
        "Shri Ganesha punishes sometimes through earth quakes. Specially where people are fundamentalist or where people practice black magic. She mentioned the Turkey earth quake. Mother told the story of the quake in India (in Lahore ??) where there is a Ganesh festival and people have a special statue of Shri Ganesha. After the festivities, people got drunk and then they started singing all kinds of things to Shri Ganesha. After that there was the earth quake and so many of them were taken inside the earth. There is a Sahaja center there, but all around the centre the earth opened, but no Sahaja Yogi died. The center remained all right."
        NB: Shri Mataji claims that Ganesha (the elephant-headed Hindu god) is both her son and one of her own divine aspects).


        Eli hän rankaisee pahoja ihmisiä lähettämällä maanjäristyksiä????


      • Tervettä
        Tervettä? kirjoitti:

        No hei, mites nää teidän gurun jutut? Aika uhkaavilta nämäkin kuulostaa:

        "Complete Dedication the Only Way" talk at Cowley Manor Seminar, 31 July 1982
        "As today I told you, that it is necessary that you have to recognise me. And that recognition is fixed, that condition is fixed. I cannot change it. As Christ has already said, that 'Anything against me will be tolerated, will be forgiven, but anything against the Holy Ghost will not be'. It's a very big warning... a very big warning."
        NB: Shri Mataji claims to be the incarnation of the Holy Ghost and the mother of Christ.

        Eli iso varotus kaikille, jotka jotain häntä vastaan sanoo tai tekee. Tai jotka ei "tunnista" häntä.

        Ganesha Puja, September 1999, Cabella
        "Shri Ganesha punishes sometimes through earth quakes. Specially where people are fundamentalist or where people practice black magic. She mentioned the Turkey earth quake. Mother told the story of the quake in India (in Lahore ??) where there is a Ganesh festival and people have a special statue of Shri Ganesha. After the festivities, people got drunk and then they started singing all kinds of things to Shri Ganesha. After that there was the earth quake and so many of them were taken inside the earth. There is a Sahaja center there, but all around the centre the earth opened, but no Sahaja Yogi died. The center remained all right."
        NB: Shri Mataji claims that Ganesha (the elephant-headed Hindu god) is both her son and one of her own divine aspects).


        Eli hän rankaisee pahoja ihmisiä lähettämällä maanjäristyksiä????

        Kaikki me saamme ansiomme mukaan, tavalla tai toisella.


      • tao
        Tervettä kirjoitti:

        Kaikki me saamme ansiomme mukaan, tavalla tai toisella.

        elämässä, tässä vai joskus myöhemmin ?


      • joskus
        tao kirjoitti:

        elämässä, tässä vai joskus myöhemmin ?

        joillekkin joskus myöhemmin

        käytännössä kuitenkin kokoajan


    • ratio

      Joo kiitos vaan linkeistä.

      Nämä ristiriitaisuudet ovat varsin osuvia ja hyviä esimerkkejä SY:n älyttömyydestä, joten pistän ne tähän.

      Some Contradictions in Sahaja Yoga

      1) You are your own guru, but you are told to follow your leaders.

      2) Mataji says that SY can cure all kinds of diseases, but SY's continue toget serious physical and mental illnesses which SY doesn't cure, and mataji herself also goes to various doctors.

      3) SY is free and open to everyone, but notice that most of the SY's mataji surrounds herself with are either high-paid professionals or wealthy individuals. Very few SY's of modest means are among the chosen few who get to spend much time with her. If you doubt this, check it out for yourself.

      4) The "experience" which is talked about in SY is said to be spontaneous, but if you ask most SY's they rarely experience it spontaneously. In fact, they must follow a formalized meditation routine, repeat mantras, use symbolic props and so forth - all to generate the "spontaneous" experience.

      5) SY is a belief system, in spite of how it is presented otherwise. It is a religion with its own inherent beliefs, like other religions.

      6) SY is said to unite the religions of the world, but it is predominently Hindu.

      7) Mataji's family always gets to sit in the front row at the music programs, even though they are not SY's. SY's are told to forget about their attachments to their families and concentrate only on spirituality. Meanwhile, Mataji travels the world visiting her family and they get to sit up front with her while the SY's sit in the back and watch a video monitor. Why is she so attached to her family if they aren't SY's? As she said, SY is your family now.

      8) Listen closely to Mataji's public programs on tape. She has been repeating the same lecture over and over and over for years. This is also true for many puja lectures.

      9) Mataji claims to have been Jesus' mother in the past, as well as many other important figures. Yet, she offers very little specific information about the life of Jesus or anyone else. Why does she not set the record straight once and for all about Jesus and his life, what he really did, and so forth?

      10) There is very little substantive information given to SY's about the subtle body. Mataji told SY's that she didn't write a book about it because then it would just be mental knowledge and of no use. In addition, she said that all SY's should become experts in the knowledge of "vibrations". Nonetheless, SY's are not experts, there is not a clear understanding of how to actually use "vibrations" to detect or treat serious diseases. SY's don't even know the basics about how chakras function.

      11) SY is meant to unite humanity, but because it has set itself apart as a distinct religion it is adding to the division of humanity. By being separate it is divisive. It can only unite humanity if all humans join into it.

      12) Mataji says she is God, and that God has no interest in money. Yet she has taken hundreds of thousands of unaccounted "dakshinat" over the years. She has never provided an accurate accounting of where all the collected money goes.

      13) Mataji has said that SY is natural and spontaneous, and therefore she never needs to tell SY's what to do because they can feel what is good for themselves. Yet, she is continually telling SY's what to do and what to not do.

      14) Mataji says she needs no comforts at all, yet she travels and lives in the lap of luxury.

      15) In America all SY's were specifically encouraged to send a letter to their government officials (who had no idea who mataji is) which asked these officials to send mataji a birthday greeting. SY's were given an example of a letter to send out. Later, SY's and mataji proudly exclaimed about how many government officials recognized mataji and sent her birthday greetings. SY willingly participated in this sham.

      16) Mataji has been sharply criticising America for 20 years for its social and ethical decline (calling it a "demonocracy"), but she does not mind her grandchildren attending expensive American colleges, and now she herself plans to live here for much of the year.

      17) In Mataji's letters to the ex-SY website, she makes a number of errors in her comments about specific individuals involved. She says she is omniscient, but she makes errors.

      18) When mataji makes errors she is still considered to be omniscient, because, being in charge of the universe as she is, when she makes errors she is doing it intentionally. That is her maya power, to trick humans. SY's believe this.

      19) Mataji says you can't organize God, but she has created a huge organization in the name of God.

      20) Mataji and SY's use some photographs which are considered "miraculous" yet are clearly known to be photographic flaws (such as a flashbulb causing a light, which is then said to be light emanting from one of her chakras).

      21) Have you ever read her recent book? Some sections are clearly excerpts from lectures, which she has repeated many times. This book was supposed to give humanity an understanding of her vision. If you have read this book you will know that it clarifies very little. It is barely organized.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe