Mitä lahjaksi 2-v. tytölle, kehittävää tekemistä muttei lelu?

piipu

Vanhemmat sanoivat siis että tytölle voi ostaa jotain tekemistä, mielellään kehittävää muttei liian vaikeaa. Ei saa olla lelu.
No, nyt ei tule mitään enää mieleen mikä olisi hyvä, kaupat on kierrelty.
Tytöllä on isoveli, sillä on palapelejä, legoja, junaratoja yms.
Tykkää leikkiä kovasti vauvallaan, oiskohan jotain siihen liittyvää...?

6

8264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelit?

      meillä oli tykättyjä 2v lahjoja haban ensipelit. (minun ensimmäinen pelini: "hedelmätarha" ja "värit ja muodot" . Olivat juuri sopivan haasteellisia meidän tytölle.

    • leluja ja pelejä

      Meidän 1v8kk tytön rakkain lelu on vauva, joka ääntelee. En itse siitä tykännyt, kun tyttö sai sen 1v. lahjaksi (anopin tuoma lahja), mutta siitäpä on tullut tytön rakkain lelu. Eli tuollainen n. 30cm pitkä vauva, joka sanoo: mamma, pappa, helou, byebye sekä naurahtaa ja itkee.

      Itse toivoisin vauvalle uutta vaatetta, sillä entiset ovat aika rähjääntyneet kun vauva kulkee tytön mukana joka paikassa.... :D

      Myös käsilaukut ovat nyt aika pop; kirppareilta löydetyt laukut ovat aina täynnä tavaraa ja otetaan kauppaankin oma kassi mukaan.

      Isoveljen dominopalaset kiinnostavat paljon sekä mm. magneetit (magneettipalapelit sekä magneettikirjaimet).

    • ....

      Meillä kohta 2 vee tykkää mm.

      - leikkiastioista & leikkikeittiöstä
      - pakata ja purkaa tavaraa kassiin (lähtee "matkalle" :) )
      - tehdä torneja innoissaan mistä tahansa palikoista
      - muovailuvahasta & piirtämisestä
      - tarrojen liimailusta

      Löytyiskö näistä?

    • 2-vuotiaan äiti

      Meiltä löytyy myös juuri 2 vuotta täyttänyt tyttö. Kehittävistä leluista mieluisia ovat nuppipalapelit (tykkää myös tavallisista palapeleistä, mutta ei osaa tehdä niitä eli minä kokoan ja tyttö katselee vierestä), palikkatesti on myös kiva ja vastaavat kokoamislelut ja palikat.

      Muuten hoivaa myös kovasti vauvoja, tykkää nukenvaunuista ja niihin kerätään ties mitä olentoa mukaan. Kirpparilta ostin pari pientä leikkitaloa pienille leluille ja ne ovat olleet suuressa suosissa. Tykkää availla niissä ovia ja ikkunoita sekä laittaa pikkuolentoja sisälle. Nyrkkiin mahtuvat otukset, esim. muumit, ovat erittäin rakkaita ja niitä lajitellaan ja hoivataan. Ruokaleikit ovat myös suosiossa.

      Meillä tytöllä on myös isoveli ja veljen jalanjäljissä tyttö tykkää todella paljon junista ja leikkii aktiivisesti brion junilla. Leikkii myös paljon autoilla ja dubloilla. Erona se, että veli rakentaa dubloista robotteja ja mörköjä, tyttö leikkii enemmän hahmoilla ja eläimillä eikä niinkään rakenna mitään.

      Synttärit oli pari viikkoa sitten ja selvästi kaikista mieleisin lahja loppujen lopuksi oli muumipehmolelu, joka on siitä asti ollut sängyssä vieressä. Myös nuppipalapelin tyttö kaivaa säännöllisesti esiin ja leikkii paloilla, osaa kootakin sen, mutta leikki siitä lopulta syntyy.

      Ja kirjat ovat myös tärkeitä. Jos on joku lasta kiinnostava aihe (kuten meillä ne muumit), voi katsella siihen liittyvän kirjan. 2-vuotias jaksaa kuunnella jo vähän pitempiä tarinoita.

    • j4ddddd

      No jos ei leluja saa olla nii onko pelit leluja. 2v:lle myydään tosi kivoja pelejäkin, jossa voi harjoitella värejä yms. Jos nukeilla kerran leikkii niin onko hänellä nukelle vaatetta tai vaikka semmoinen kantokopassa/kaukalossa oleva pikkunukke ei mielestäni hurjia maksa. Ja meidän tuon ikäinen tykkää kovasti syöttää vauvaa, joten miten olisi jokin vauvan tarvikepakkaus jossa on muoviastioita tai hoitovälineitä (se on kyllä lelu....) Tai sitten ihan vain askartelusetti jossa esim. paperi, tarroja ja kyniä salkussa (voit koota itse ihan millasen haluat). Sehän on ainakin kehittävä lahja ja tekemistä vaikka sadepäiviksi.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1475
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1092
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe