Excelin lomake tietojen syöttöön

anjovix1

Aikoinaan Excelissä oli valintavaihtoehto 'Lomake', joka muodosti sarakkeista pystytasoon syöttöalustan, johon pysytyi lisäämään, poistamaan ja muuttamaan tietoja fiksummin kuin normaali taulukkoon. Nyt en sitä v. 2010 versiosta löydä mistään? Ei kai sitä ole poistettu?

8

1302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikatyökalu

      Kyllä se siellä vielä on. On vain piilotettu hyvin.
      Napsauta yläriviltä oikealta sitä "Mukauta Pikatyökaluriviä"-nuolta ja sieltä valitse "Lisää komentoja".
      Avautuvassa ikkunassa valitse ensin kohtaan "Valitse komennoista" kohta "Kaikki komennot". Sieltä pitkästä listasta löytyy kohta "Lomake".

      • anjovix1

        Kiitos paljon! Olipas piilopaikassa.


    • pohdiskelua1

      Ihmettelen vain, älä hermostu, Anjovix:

      Lopulta on aivan sama syöttää tiedot suoraan soluihin, molemmissa tilanteissa täytyy säätää esim nolla- alkuiset.

      Miksi käytät lomaketta, etkä suoraan kirjoita tietoja soluihin:
      tabilla seuraavaan soluun oikealle ja enterillä uudelle riville (juuri oikeaan paikkaan)

      Yksinkertaisen laiskan miehen pohdiskelua

      • mielestäni lomalkkeelta helpompi lukea ja näkee kaikki yhden tietueen tiedot kerralla. Siinä lomakkeella on HAKU, joka helpottaa huomattavasti pitlässä listassa jonkun tiedon muuttamista verrattauna suoraan soluihin kirjoitettuna.
        Itse suosin tätä lomaketta,, toki en monestikaan ole sitä tarvinnut kuitenkaan....

        Keeo EXCELing
        @Kund


    • pohdiskelua1

      Mielestäni:
      Yks kerta automaattinen muotoilu, niin näkee helposti lukea suoraan solustakin.

      Hui hai

    • "Yks kerta automaattinen muotoilu, niin näkee helposti lukea suoraan solustakin."

      nyt meni kyllä mun hilseen (kaljun) yli...
      Siis jos A- sarakkeesa vaikka päiväyksiä niin miten toi sun juttusi toimii????
      Siis sun automaatisella muotoilulla päiväykset tyyliin 12.3 1999 ja niihin tietueihin muutos step by step tyyliin?
      Nyt on sulla tarjolla jotakin uutta mitä, en ole ikinä kuullutkaan...
      Kerrohan lisää!

      Keep EXCELing
      @Kunde

    • pohdiskelua1

      Eikä, anteeksi harhautus.
      Tarkoitin vain muotoile taulukoksi- toimintoa. Siis mulla on ns toimiva taulukko, ei tyhjiä rivejä keskellä. Valitsen jonkin muodon tosta toiminnosta, niin mulla on sitten taulukkoni rivit keskenään eri väreillä.
      Toi vaan mun mielestä riittää siihen, että taulukkoa on helppo lukea ja siihen on helppo kirjoittaa.
      Toi step by step muutos.... Miksi ei voi käyttää ihan vaan tabulaattoria tavallisessa taulukon täyttämisessä?

      Yksinkertainen miehen laiskaa pohdiskelua, jälleen. Keep it Simple

      • ok
        !Toi step by step muutos.... Miksi ei voi käyttää ihan vaan tabulaattoria tavallisessa taulukon täyttämisessä?!

        jos sulla vaikka 10000 riviä tietoa ja sietlä satunnaisesti joku tieto pitää muuttaa aika hankalaa siirtyä tabulaattorilla/ nuolinäppäimillä/hiirellä ja varsinkin kun ei tiedä millä rivillä se on...
        lomakkeela se haku ja siinä edellinen ja seuraava joten aikanäppärästi löytyy tiedot
        mutta...
        MAI PEN RAI!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      130
      2485
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1484
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      137
      1317
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      349
      1246
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      109
      1167
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1055
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      46
      769
    8. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      13
      751
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      730
    10. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      729
    Aihe