Indeksointi pois

Koko haku indeks hus

Joku indeksointi juttu kuulemma hidastaa koneen toimintaa. Jos oikein ymmärsin niin se on hakuun liittyvä juttu, eli antaa hakupalvelun tietää missä mikäkin tiedosto sijaitsee? En tarvitse haku toimintoa, joten miten saisin poistettua sen ja koko indeksointi toiminnon käytöstä? Jos on lisätietoa niin kerro ihmeessä, meinaan että jos sitä ei kannata poistaa käytöstä niin kerrothan myös syyn. Koneessani on Windows 7. Ja jos nyt jäi epäselväksi niin puhun käynnistä valikossa sijaitsevasta haku toiminnosta, onko tämä indeksointi juttu siihen liittyvää? Olen kyllä googlaillut hirmuisesti mutta 100% varma en asioista ole, siksi tämä kysymys. Kiitos jeesistä.

11

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpointa kytkeä palveluista Windowsin haku pois päältä.

      • Pakko kysyä

        Poistaako tämä myös indeksointi palvelun käytöstä vai poistuuko pelkkä haku palkki käynnistä valikosta?


      • Tehdään niin
        Pakko kysyä kirjoitti:

        Poistaako tämä myös indeksointi palvelun käytöstä vai poistuuko pelkkä haku palkki käynnistä valikosta?

        Hupsista, tuossa linkissähän se mainitaan, että indeksointi poistuu kokonaan käytöstä kun sulkee Windows Search palvelun..


      • Pakko kysyä kirjoitti:

        Poistaako tämä myös indeksointi palvelun käytöstä vai poistuuko pelkkä haku palkki käynnistä valikosta?

        Indeksointi on helppo poistaa käytöstä: Kirjoita hakupalkkiin ja kirjoita "ind" ja klikkaa "indeksointiasetukset". Hakua ei ole mitään mieltä poistaa käytöstä; sitä tarvitsee jatkuvasti ja sen poistaminen käytöstä ei nopeuta mitään vähääkään.


      • Matt Dille
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Indeksointi on helppo poistaa käytöstä: Kirjoita hakupalkkiin ja kirjoita "ind" ja klikkaa "indeksointiasetukset". Hakua ei ole mitään mieltä poistaa käytöstä; sitä tarvitsee jatkuvasti ja sen poistaminen käytöstä ei nopeuta mitään vähääkään.

        Ei se sitten mitään löydäkään jos indeksointi on pois päältä, joten aivan hyvin sen voi poistaa


      • Matt Dille kirjoitti:

        Ei se sitten mitään löydäkään jos indeksointi on pois päältä, joten aivan hyvin sen voi poistaa

        Kyllä haku toimii ilman indeksointiakin mutta jotkut asian löytyvät vain hitaammin.
        Indeksoinnin poistaminen kokonaan käytöstä on kuitenkin täysin turhaa Windows 7:ssa, se toimii huomaamattomasti taustalla pienellä prioriteetilla eikä oikeasti hidasta mitään. Vistan indeksointi on rikki ja Vistassa indeksoinnin poisto on perusteltua.


      • bvgdtr54
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Kyllä haku toimii ilman indeksointiakin mutta jotkut asian löytyvät vain hitaammin.
        Indeksoinnin poistaminen kokonaan käytöstä on kuitenkin täysin turhaa Windows 7:ssa, se toimii huomaamattomasti taustalla pienellä prioriteetilla eikä oikeasti hidasta mitään. Vistan indeksointi on rikki ja Vistassa indeksoinnin poisto on perusteltua.

        Entä XP:ssä?

        XP:ssä Indeksoinnin saa pois Oma tietokoe hiiren oikealla->Hallitse->Palvelut->Indeksointipalvelut.
        Tykität parikertaa, niin voi säätää pois.


      • Nyt puhutaan asiaa
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Kyllä haku toimii ilman indeksointiakin mutta jotkut asian löytyvät vain hitaammin.
        Indeksoinnin poistaminen kokonaan käytöstä on kuitenkin täysin turhaa Windows 7:ssa, se toimii huomaamattomasti taustalla pienellä prioriteetilla eikä oikeasti hidasta mitään. Vistan indeksointi on rikki ja Vistassa indeksoinnin poisto on perusteltua.

        Laitoin käynnistä valikon hakuun ind ja sieltä se valikko tuli mutta en osaa siitä poistaa indeksointia käytöstä, olisiko mahdollista saada hitusen vielä neuvoa? Kiitos sinulle.


    • Varmuus

      Etsin keinoa jolla sen saisi kertaheitolle pois, käsittääkseni indeksointi ja haku toiminnon asetuksia on siellä sun täällä? Kiitos linkistä. Vielä pari kommenttia ennen kuin alan tekemään muutoksia.

    • james potkukelkka

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      110
      1189
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1014
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      127
      917
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      775
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      287
      722
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe