Olen lueskellut näistä asioista jo kauan ja huomannut etten ole yksin.
Hetki sitten tajusin että elämässäni oli asioita jotka saattoivat laukaista tämän
helvetin joka mua vielä tänäkin päivänä piinaa.
Olen elänyt aika sekopäisen lapsuuden, vauhdikkaan nuoruuden ja kokenut monenlaisia kolhuja, olin silti 15 vuotiaaksi asti "normaali" ja todella urheilullinen.
Äitini on ollut aina masentunut mutta yläasteella ollessani homma riistäytyi käsistä.
Äitini alkoi yritämään itsemurhaa, isäni syyllisti minua näistä, äiti lähti laitokseen ja tuli taas takaisin, uusi itsemurha yritys ja vielä kerran sama rumba alusta.
Tällöin päätin että nyt mun on aika muuttaa pois kotoota, en enää pystynyt kantaa sitä taakkaa harteillani että jouduin huolehtimaan vanhemmistani, olen ollut pienestä lapsesta asti heistä huolissani.
Sain asunnon ja pääsin pois perhehelvetistä, viinaa alkoi kulumaan aika rankasti, joka ilta pikku hiprakka päälle ja aamulla "pirteänä" kouluun.
Tapasin ammattikoulussa miehen, jonka kanssa aloin seurustella.
18v
Aloin odottamaan lasta ja neuvolassa kerroin rehellisesti että ennen raskautta tuli käytettyä runsaasti alkoholia ja (meinasin että parempi suoraan puhua jos tuleekin vaikeuksia olla raittiina ni vois saada tukea) vastasin myös rehellisesti lappuun että olen nuorena kokeillut pariin otteseen huumeita (vihaan huumeita mutta nuori ja vietävissä kun oli)..NOH Neuvolan täti laitto mut HAL (huumealkoholi) lähetteellä tyksiin jossa mua tarkkailtiin ja mulle tiuskittiin, oltiin ilkeitä ja kohdeltiin kuin mitäkin narkkaria joka aikoo tappaa vatsassa olevan vauvan huumeilla.
Olen aina halunut äidiksi, sen raskaus ajan piti olla onnen aikaa ja ihanaa.. mutta mua uhkailtiin huostaan otoilla, pompotettiin paikasta toiseen, koska kenenkään mielestä mitään vikaa ei kuitenkaan missään ollut.. HUOLI oli kuitenkin D: mä pelkäsin koko raskauden, että mun kauan toivoma lapsi otetaan multa pois kun se syntyy ja vaan siks et olin rehellinen että saisin TARVITTAESSA apua...
eräskin lääkäri kesken gynekologisen tutkimuksen tokas mulle et kai sä tajuut ettet todellakaan voi kossupullon jälkeen hoitaa lasta, sitten lähetti mut tylysti hoitajan mukana huume testiin.
Mulle jäi sellainen olo et mut ois raiskattu. se oli niin hirveetä ja nöyryyttävää.
Jopa neuvolan täti pyyteli multa anteeksi ku kuuli mitä oon joutunut kokemaan, hänkin ymmärsi että oli väärä lähete mulle :(
NOH.. tämän koko raskauden ajan mättäsin ruokaa naamaan, olihan se sallittua kun vauvakin mahassa.. piti syödä kahden, ellei kolmenkin edestä.
Keräsin raskauden aikana 20kg, joista 10kg jäi laitokselle.
Heti kun pääsin sairaalasta tuli ystäväni tapaamaan minua ja katsomaan vauvaa.. ensimmäinen asia mitä hän sanoi oli: hyi tota sun mahaa, mä en oo tottunu näkee että sul on tommonen läski tossa.
tuntui tosi pahalta.
Jatkoin vaan syömistä ajatuksella että kuitenkin jo kroppa pilalla..
20v
Suhde kariutui, jäin lapsen kanssa yksin, tapasin nopeasti uuden miehen jonka kanssa aloin seurustella.
huomasin aikani seurusteltuamme että mies ei ole lainkaan kaltaiseni iloinen ihminen, ei huumorintajuinen, vaan vakava mies joka mittaa ihmisyyden arvon sillä että kuinka taitava on tekemään ja mitäkin ja itse nautin enemmän tunnelmasta ja sen luonnista kuin otsahiessä raatamisesta.
En raaksinut lähteä suhteesta koska hän kohteli lastani niin kultaisesti,
Olen tässä suhteessa vieläkin ja koko ajan tuntenut itseni niin yksinäiseksi.
ensimmäiset kolme vuotta mätin ruokaa naamaan kunnes painoin 80kg
.. päätin laihduttaa ja otin avuksi allit. paino tippuikin parissa vuodessa sitten sen 20kg
tämä päivä:
mutta mikään ei muuta enää suhdettani ruokaan terveeksi.. olen taas alkanut lihomaan, mietin joka ilta että huomenna alkaa dietti.
Sitten repsahdan ja yhtäkkiä olenkin hotkinut helposti 4000kcal.. taas päätän että nyt loppuu, mutta en saa katkaistua tätä, ja jos joskus saankin päiväksi tai viikoksi stopin, ajattelen silti koko ajan ruokaa.
Tä on yhtä helvettiä koko ajan mun ajatukset pyörii syömisessä, mitä saan tai en saa syödä, saanko nyt liikaa kaloreita, jos jaksan olla syömättä ni palkintona on herkkupäivä ja saan syödä mitä vaan, ja miks en voiski muuten tänään pitää sitä herkkupäivää ja alottaakki diettiä huomenna ja syöminen syöminen syöminen. se on koko ajan mun päässä, eri muodoissa. ajattelen ihan neuroosiks asti sitä miten en sais syödä, sit syön jotain ja taas vähän jotain ja sit onkin kuppi nurin ja alan ahmimaan ihan hulluna, henkinen olo on hirveä ku sitä mosoa lappaa naamaan mutta kättä ei saa pysähtymään :(
Tä on ihan hirveetä..
olen ihan itsemurhan partaalla, psykiatrille en uskalla mennä, lihota en halua, en halua myöskään olla yksinäinen, mutta olen. Ei ole kavereita, sellasia tuttuja vaan kun soittaa jos tarvitsee jotain apua.
sisälmyksiä oikeen puristaa tää kaikki.
Anteeks avautuminen, tuskin kukaan jaksaa ees lukea, koitanpa vaan jos tää aukasis jonkun solmun että tunnustelen mistä tää holtiton ahmiminen johtuu
Hajoan ihan totaalisesti
4
249
Vastaukset
- Toinenkin
Sun PITÄÄ päästä jutteleen jollekin, oikeasti. Mä tajuun ton tuskan ja ruuan ajattelemisen. Varaa aika HETI lähimpään tk, tai työterveyteen, ihan mihin vaan, että pääsen eteenpäin tuossa prosessissa. Haluisin auttaa ja voisin jutella sun kanssa, mutta tuskin asutaan samalla paikkakunnalla. Opiskelen alaa ja itekin joskus ollut tossa kierteessä.. siitä noidankehästä on vaan päästävä pois. Usko mua.
- pony_
Elämässäsi on selvästi ollut paljon stressaavia asioita, eikä ole ollenkaan kummallista, että ruoka on ollut turvallinen kumppani, johon on voinut tukeutua.
Tärkein ohje (jota ei voi tarpeeksi painottaa) on nyt lopettaa laihduttamisyritykset, koska niiden aiheuttama kalorivaje laukaisee ahmimisen. Tiedän, että ajatus laihdutuksesta houkuttelee etenkin jos olet mielestäsi muutaman kilon liian painava, mutta yritä vastustaa sitä. Panosta siihen, että syöt 2000 kcal edestä kunnollista ruokaa joka päivä. Tähän kalorimäärään voi ihan oikeasti myös sisältyä vähän suklaata tai muita herkkuja, joten muista myös nauttia niistä. Rasva lisää kylläisyyden tunnetta, joten älä turhaan välttele sitäkään. Ilmeisesti et ole kuitenkaan tuota laihduttamaasi 20 kg vielä lihonnut takaisin, joten painon pitäminen paikoillaan tulisi olla nyt ensisijainen tavoitteesi. Todennäköisesti noin suuren laihduttamisen jälkeen ruumiisi pyrkii automaattisesti saamaan laihdutetut kilot takaisin, joten näläntunne on kovempaa. Tämänkin takia panostaminen nykyisen painon ylläpitöön on tärkeämpää kuin laihduttaminen, jotta saat häiriintyneen nälän ja kylläisyyden tunteen tasoitettua. Valjasta avuksesi se, että ajattelet ruokaa koko ajan ja käytä se sitä varten, että pidät huolen siitä, että syöt joka päivä tarpeeksi.
Tiedän, että kynnys avun hakemiseksi on korkea, mutta kehotan ehdottomasti ottamaan yhteyttä vaikka tk-lääkäriin. Hän ohjaa sinut tarvittaessa eteenpäin ravitsemusterapeutille, jonka kanssa voit suunnitella ruokailuja, ja psykiatrille tai psykologille, jotta pääset tutustumaan enemmän ahmimisen taustalla oleviin tekijöihin. Syömiseesi vaikuttaa varmasti myös parisuhteessa koettu yksinäisyys ja läheisten ystävien puute. Pidemmällä aikavälillä myös näiden ongelmien tarkaiseminen varmasti helpottaa käsistä riistäytynyttä syömistäsi. - tined
itse anorektikko ja tiedan milta tuntuu ihan tosi..minullakin on ongelmallinen elama aina ollut ja tulee olemaan..en syo,kuntoilen kun hullu..tama alkoi kun nyt miesystavan ex mainitsi minun lihonneen..nyt ok..mutta en kylla syo ihmeita..Ennen nautin syomisesta painoin 79 k g minun 172 pituus mut nyt 65..tuntuu laihalta minun fysiikkaani mutta kun naan sen miesystavani exan tulee tyytyvaisyyden tunne..naytin sulle saatanan akka..-barbi- han 150 ja painaa 80 kg laski paska...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631513929Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503305Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4742764Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2721783Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321443- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611300- 771278