Viita-akatemia tulokset

anonyymi8

Moi kaikkI!

Sellaista kyselisin, että sattuisiko joku Viita-Akatemiaan aikaisemmin hakennut osata sanoa milloin haun tulokset suunnilleen tulevat. Deadline oli eilen, joten ei varmaan kauhean monta viikkoa eteenpäin tarvitse odottaa? Itse haen ensimmäistä kertaa, joten sisäänpääsymahdollisuudet lienevät aika pienet, mutta kiinnostaa silti millon suunnilleen tulokset tulevat. Ja kai tähän samaan syssyyn voisi kysyä, sattuuko täällä olemaan muita, jotka hakevat nyt ensimmäistä tai vaikka X:ttä kertaa Viita-Akatemiaan?

Kiitos jo etukäteen!

18

2497

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2574

Paljonko on pyrkijöitä, moniko pääsee sisälle koulutukseen?

• Keskustelun alottaja

Sivuilla lukee, että sisään otetaan maksimissaan 15 ihmistä. Hakijamääristä ei taida olla minkäännäköistä julkista tilastoa. Joskus törmäsin vuoden 2010 keskusteluun, jossa sanottiin, että hakijoita on "suhteellisen paljon", mutta tuo numerohan on tosiaan varsin suhteellinen... Olisi kieltämättä kiinnostava tietää kuinka paljon hakijoita tuonne on vuosittain.

• Niin ja niin

Mun mielestä hakijoiden määrä ei ole kiinnostava, vaan hakijoiden kirjoitusnäytteiden laatu.

• K1rj41l1j4n4lku @98

Itsekin olen lähipäivinä pohtinut, koska akatemiaan päässeille ilmoitetaan tästä. Minua on kehuttu lahjakkaaksi ja koulussa saan kirjoitelmista lähes poikkeuksetta 10- tai 10. Lisäksi olen menestynyt kirjoituskilpailussa 7. luokalla. Ystäväni ovat sanoneet, että pääsisin Viita -akatemiaan varmasti. Mutta onko sinne ikärajaa? Ilmoituksessa ei moisesta ainakaan mainittu, mutta kismittäisi jäädä ulkopuolelle sen takia.Tietäisikö joku tästä?

• anonyymi8

Ei ole ikärajaa ei. Tosin en usko, että peruskoulun kirjoitusmenestyksellä oikeastaan on mitään väliä. Varmaan aika paljon painaa juuri se pikkuproosan pätkä mikä sinne piti lähettää.

Toivon, että joku ilmoittaa kunhan saa kirjekuoren kotiinsa! Käsitykseni mukaan kaikki saavat kirjeen jossa lukee sisäänpäässeiden nimet, pääsivät he itse sisään tai eivät.

• Sanataidekoulun käynyt

Hei!

Jos syntymävuotesi on nimimerkissäsi esiintyvä 98, suosittelen Viita-Akatemian Sanataidekoulun kolmosryhmää (vanhimmat, sinun ikäisesi). Nuorille suunnattu osa Viita-Akatemiaa, ja Vilja-Tuulia Huotarinen on todella hyvä opettaja. Pääsee hyvin perehtymään kirjoittamiseen koulumaailman luovaa kirjoittamista syvemmälle. Viita-Akatemian Kolmivuotinen kirjoittajakoulutus voisi olla ajankohtainen sen jälkeen.

• 21_

Yleensä hakijoita on noin sata, 15 hyväksytään kyytiin. Mitään ikärajoja ei todellakaan ole. Onnea matkaan! Koulutus on todella hyvä,

• scarabaeus

ketkä kaikki kirjailijat ovat valmistuneet tästä
      Viita akatemiasta ?

misä se sellanen akatemia oikein on,
      ja luinkohan yks päivä hesarista, että alkavat kouluttaa
      taideproosakirjailijoita
      täällä Helsingissä,
      tai siis draamapuolella jotka opiskelevat niin ovat sitten sitä,

niinkö ?
      Valaiskaa nyt ajoissa, että tietävät kakarat hakeutua oikeisiin opinahjoihin !

• scarabaeus

joo
        huomasin että tuolla

luutii

on inahdettu myös tästä taidekirjoittamisesta,
        mutta tiedättekö vielä

lisää ?

• tuleva vanhus

Onko sinne yläikärajaa?

• Best around
      • scarabaeus

kiitos tiedoista
        ja tietohan lisää tuskaa,
        en taida olla lukenut kenenkään näiden kirjoja,

huoh !

• Tears from Persia

Onhan nuo kaikki tuttuja kirjailijoita. Mielenkiintoinen lista. Inpiroinee hakemiseen.

• Herbamare2

Missä lienevät letterit? :o akatemian pitäisi alkaa 21.9...

• whutttttttttttttt

??? :(

• pieni suklaapuoti

Opiston nettisivujen mukaan ykkosvuoden viita-akatemialaisten ensimmäinen tapaaminen pitäisi todellakin olla 21.9.... Aika viime tipassa laittavat siis kirjeensä mitä ilmeisemmin. (Itse kun olen kans lukemani perusteella ymmärtänyt, että kirjeet lähetettäisiin jokaiselle pyrkijälle.)

• Anonyymi

Tulokset tulivat allekirjoittaneelle ainakin tänään postissa. Ja pääsin sisään!

• 3+17

VIITA-AKATEMIAN KOLMIVUOTISEN KIRJOITTAJAKOULUN UUDET OPISKELIJAT ON VALITTU
      Tänä vuonna valituiksi tulivat:
      Juho Hakkarainen, Jenni Joensuu, Esa Juntunen, Saana Kalliokoski, Kristiina Kuula, Siiri Kärkkäinen, Mikko Nenonen, Saara Nurminen, Seppo Pölkki, Sanna-Kaisa Salonen, Soili Sarelli, Gisela Schulz-Ala-Tala, Tommi Silvennoinen, Kirsi Sjöblom ja Noora Tyrmi. Lisäksi valittiin kaksi hakijaa varasijoille: Lotta Naakka ja Eeva-Kaisa Vento.
      Kaikille hakeneille on lähetetty tieto valinnasta myös postitse.

Onnea teille, jotka pääsitte sisään! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe