Varokaa VW:n TSI koneita

missä kuluttajasuoja

Varokaa Volkswagenin ja sen sisarmerkkien TSI-koneita. Niiden jakopään suunnittelussa on tehty karmivia virheitä. Ketju löystyy materiaalivirheiden johdosta alle 50 tkm ja alkaa rallattaa. Lopulta edessä on täystuho kun ketju hyppää rattaalta.

138

5057

    Vastaukset

    • Saksalais insinööri varoitti autobildissä että pienet tsi koneet kestää korkeintaan 150000km.
      Kukas noita uskaltaa sitten käytettynä ostaa?

      • tieto lisää tuskaa


    • olipa todellakin jotain uutta... kiitos tärkeästä tiedosta... jatkan matkaani subarulla... 400.000tkm lasissa eikä vikoja..

      • "subarulla"

        on kyllä ihan "hyvä" auto jos vw vertaat, mutta kaikki kulut kaksi kertaa suuremat,

        hirveet vakuutukset, korkea polttoaineenkulutus, renkaatkin kuluvat enemmän ja kaikki,

        subarulla maksat joka päivä, vw maksat vain kerran vuodessa kun 1. tai 2. turbo pamahtaa, kun automaattivaihteisto tarvii korjausta, kun on ketjun ja pyörästöjen vaihtoaika.

        en kyllä ostais kumpaakaan.


      • Vw 1966-1986 kirjoitti:

        "subarulla"

        on kyllä ihan "hyvä" auto jos vw vertaat, mutta kaikki kulut kaksi kertaa suuremat,

        hirveet vakuutukset, korkea polttoaineenkulutus, renkaatkin kuluvat enemmän ja kaikki,

        subarulla maksat joka päivä, vw maksat vain kerran vuodessa kun 1. tai 2. turbo pamahtaa, kun automaattivaihteisto tarvii korjausta, kun on ketjun ja pyörästöjen vaihtoaika.

        en kyllä ostais kumpaakaan.

        Ai kulut suuremmat?Tonneja palaa vuodessa kun VW autoja omistaa..
        Eipä uskalla sitten subarua ostaa jos puolet kalliimpi korjailla?


      • Olen ajanut vm:2001 1,9TDI Octaviallani 400 000 km eikä mitään vikoja kokoaikana ainoastaan normaaleja kulutusosia (raidetagon päät, pyöränlaakerit ja jarrupalat) on vaihdettu. Tulen ajamaan tällä autolla vielä ainakin 100 000 km sittenhän siinä alkaa olla sisäänajo suoritettu....


    • Asia on juurikin näin eikä mitään trollaajien päänaukomista. Lukekaa Volkkariväen omaa keskustelupalstaa jossa kohtalotoverit jakavat pettymystään:

      http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0

      On ihme juttu että tätä asiaa salaillaan eikä myönnetä ihan selvää mokaa! Uusien Volkkareitten kauppa käy kuumana ja tietäisitte mitä siellä ihmisille myydään!

      • Sinähän linkittelet vanhoja juttuja tänne. Koeta löytää jostakin tuore tapaus. Sinä varmaan löydät sellaisen kun olet noin kokopäivätoimisesti huolestunut asioista.


      • vanha juttu kirjoitti:

        Sinähän linkittelet vanhoja juttuja tänne. Koeta löytää jostakin tuore tapaus. Sinä varmaan löydät sellaisen kun olet noin kokopäivätoimisesti huolestunut asioista.

        Tuoreimmat tapaukset löytyy em. ketjun loppupäästä. Viisi sivua tämän vuoden elokuussa, joten tuoreita tapauksia ovat. Jokut ketjut vaan ovat pitkäikäisiä...niinkuin jotkut autojen ongelmatkin.


      • vanha juttu kirjoitti:

        Sinähän linkittelet vanhoja juttuja tänne. Koeta löytää jostakin tuore tapaus. Sinä varmaan löydät sellaisen kun olet noin kokopäivätoimisesti huolestunut asioista.

        Meinaatko siis että ne vialliset jakoketjut ovat nyt itsekseen korjaantuneet ajan kanssa? Ihan aiheellista varottaa esim käytettyjen ostajia.


    • Ostaminenhan on aina vapaaehtoista, Kukaan ei siihen tänäpäivänä pakota. Repikää siitä!!

      • On, on! Ostaminen on vapaaehtoista ja tänäkin vuonna noita vikaisia äTSIi koneita myydään 5000 kpl. Hyvä bisnes korjaamoille. Tehtaalle tommonen määrä on kun hyttysen kusi Itämeressä vaikka puolet laukeisi alle sadantonnin. Tehdas työntää päivässä ulos Suomen tarvitseman automäärän ja kiinalainen moottoritehdas ne vaihtomoottorit niihin autoihin.


    • MIten nuo TSI isot Skodat sitte tuolla pärjää?
      Ja Passatit? Onko kukaan ottanu heiltä selvää?

      • Meidän kylässä ei ole ainuttakaan Skodaa taksina, Passatteja vain yksi, ei mitenkään päin vastaa markkinaosuutta.


    • Totta että VW on korvannut ongelmia aiheuttaneen TSI koneen jakoketjun hihnalla. Mutta erikoista on se että se ei ole vaihdettava kuten kaikissa tähän astisissa koneissa. Kuka uskoo että sama jakohihna kestää Suomen oloissa satoja tuhansia ajokilometrejä?

      Vastaanväittäjät ja epäilijät voivat googlettaa aiheesta ja laiskemmat tutustua vagarenan keskusteluihin.

      Etenkin TSI-DSG yhdistelmä on tullut takuun jälkeen monelle todella

    • TSI-koneisia Volkkareita on mennyt vaihtoon jo 30 tkm:n kohdalla, kun jakopää on pettänyt. Lisäksi on ollut paljon käyntihäiriöitä ja muita pikkuvikoja. Itse en uskaltaisi enää ostaa.

      • Älä sinä osta mutta mikä on totta ja mikä on valetta sen tietää vain wv auto korjaamot tähän soppaan on kettäjiä vähän jo liian paljon.Kertokaapa hihna ja ero ketjulla millainen vaihtoväli onhan kiiallakin 7-v takuu.Sen parempi soppa mitä enempi kettäjiä.


    • VW puskee nykyään aika heikkoa laatua maailmalle. Nämä DSG- laatikotkin ovat oikea murheenkryyni ja korjaushinnat tähtitieteellisiä.

      • Prosentuaalisesti viallisia autoja ei välttämättä ole paljoa mutta yksikin on liikaa jos siitä on maksettu kymmeniä tuhansia euroja ja ollaan käsityksessä että sillä ajeltaisiin huolettomasti ainakin muutamia vuosia. Mutta ei paljon naurata kun se susi osuu omalle kohdalle. Takuuaikana tietysti maksajasta ei ole epäilystäkään mutta sen kahden vuoden jälkeen asiakkaalta pyritään pääsääntöisesti nyhtää 100% kustannuksista. Eihän se noin mene ja harva tuollaisen nielee mutta maagantuojan asenteesta kertoo paljon se että se edes yrittää tuollaista.

        Itse en ostaisi Volkkaria noiden tosiseikkojen valossa.


      • Auto pitää huoltaa oikein ja käsittelytavat oikeat eihän sellaista autoa ole keksittykään joka ei tarttis huoltoa ja oikeaa käsittelyä .mutta huollot maksaa.Wv on laadukas hyvä auto mutta sen käyttjästä riippuu miten se toimii.


    • kyllä itse saksalaisista autoista volkkarin valkkasin ja oon tykännyt. hyvät kyydit on antanut :)

      • Ja levätä kun pajalla yhtenään?


    • Mulla on valitettavasti volkkarin touran 2007 1.4TSI.
      autolla ajettu alle satattuhatta ja kone meni vaihtoon kun ikuiseksi tituleerattu jakoketju pomppasi pois paikoiltaan ja kone meni totaalisen rikki.
      Jouduin maksamaan omasta pussista 2000Euroa. Täämä oli ensimmäinen ja viimeinen volkkari meidän perheessä ikinä.

    • Saksalainen on paras kaikessa..............Kusetuksessakin...........

    • Tuleeko tehdas yhtään vastaan jos esim omasta autostani tuo ketju katkeaa? Hirvittää ajatellakin...?

      • "Tuleeko tehdas yhtään vastaan jos esim omasta autostani tuo ketju katkeaa? "

        ainakaan meillä ei tullut 2003 ja 2008 mallissa, kun 2-v takuu oli jo ohi.

        myyjä kyllä puhui innokkaasti vastaantulemisesta, olisi pitänyt ottaa puheet nauhalle, joka kännykässähän on nauhoitus.

        nyt on taas vaihdon aika, uuden vakinta tiosi vaikeaa, kun ajan 15 00 km vuosi ja pidämme 10 vuotta.


    • Eikö tää nyt ole jo aika vanha uutinen, samoin kuin DSG-ongelmatkin? Molemmat tietysti totta mutta annetaas nyt jo provoilujen olla. Ei tästä kukaan enää jaksa vetää hernettä nenään.

      • Lienee jaksaa jos asiakas maksaa.
        Täystakuu pitäs olla tsi koneilla 300tkm tehtaan piikkiin.


      • osssss kirjoitti:

        Lienee jaksaa jos asiakas maksaa.
        Täystakuu pitäs olla tsi koneilla 300tkm tehtaan piikkiin.

        Hah VAG koneilla kukaan ei aja 300 tkm.

        Eikä aika ole korjannut itekseen niitä venyneitä ketjuja.


      • GJTFVBRDCB kirjoitti:

        Hah VAG koneilla kukaan ei aja 300 tkm.

        Eikä aika ole korjannut itekseen niitä venyneitä ketjuja.

        Asiakkaat maksaa kun käytetyn TSI auton ostaa....


      • osssss kirjoitti:

        Asiakkaat maksaa kun käytetyn TSI auton ostaa....

        Ensimmäisen omistajan kohdalla 100 tkm asti maahantuoja maksaa 100%, toisen omistajan kohdalla myyjäliikkeeltä voi tiedustella sen halukkuutta osallistua kustannuksiin riippuen asiakkaan jo ajamista kilometreistä sillä autolla. Ensimmäisen asiakkaan kohdalla maahantuojan maksuosuus vähenee ajan ja kilometrien myötä.

        Lähtökohtiasesti kuitenkin omistaja maksaa autonsa korjaamisesta, virhevastuu on määrittelykysymys tapauskohtaisesti.


      • 1535 0018 FGW kirjoitti:

        Ensimmäisen omistajan kohdalla 100 tkm asti maahantuoja maksaa 100%, toisen omistajan kohdalla myyjäliikkeeltä voi tiedustella sen halukkuutta osallistua kustannuksiin riippuen asiakkaan jo ajamista kilometreistä sillä autolla. Ensimmäisen asiakkaan kohdalla maahantuojan maksuosuus vähenee ajan ja kilometrien myötä.

        Lähtökohtiasesti kuitenkin omistaja maksaa autonsa korjaamisesta, virhevastuu on määrittelykysymys tapauskohtaisesti.

        "Ensimmäisen omistajan kohdalla 100 tkm asti maahantuoja maksaa 100%, "

        Ei pidä paikansa, meillä useita kokemuksia, on aina perhekokonaisuudessa vanhemmat ja lapset 5-7 autoa.

        Kun 2 v on kulunut, ei on se yleinen sana ja vaikka oli 180 000 km hihnanvaihtoväli, huollossa määräsivät 4 vuotta ja 60 000 ajettuun hihnanvaihdon, autola oli ajettu vain pitkää matkaa kerran viikossa ja aina säilytetty lämpöisessä tallissa.

        Aivan turha luulla liikaa, tosin asioiden esitystavalla ja suhteilla on merkitystä, samoin jos tutkituttaa jossain tavarantarkastakjalla ja seisottaa autoaan kuukauden tai kaksi, niin voi jotain saada.


      • osssss kirjoitti:

        Lienee jaksaa jos asiakas maksaa.
        Täystakuu pitäs olla tsi koneilla 300tkm tehtaan piikkiin.

        Jaa, ois sitten Hondan konekin mennyt takuisiin meillä, kuten Toyotankin. Nimittäin kumpainenkin leikkasi kiinni.

        Toki Hondalla oli ajettu jo 190 000km ja Tojolla 133 000km, mutta kas, takuu loppui 100000km ja kolmeen vuoteen= ei tullut vastaan Honda eikä Toyota, kun takuu oli loppunut.

        Nyt 2008 TSi 1,4 DSG Volkkarilla ajettu 147tkm, eikä varmasti mene takuuseen, jos kasahtaa kone, mutta ei se mennyt myöskään 2002 VTEC Civicissä, eikä 2006 D4D Toyotassa. Rahaa paloi Civicissä 4800e(uusiokone) ja Corollassa 4000e korjauskustannuksin.


    • 1535 0018 FGW

      Volkswagen

      • Niin mikä koodi?


    • TSI koneet on tunnetusti öljylle persoja ja kriittiseksi homma menee jakoketjun kiristimen ollessa öljynpaineella toimiva ilman mitään räikkää. Kun talviaamuna lyöt TSI motin tulille ja jos ketju on vähäänkään käytössä löystynyt niin loikkaa rattailta. Öljynpainetta ei kiristimelle ehdi kertyä joko öljykarstan kertymisen tai öljynsuodattimen ahtautumisen johdosta. Tämä taas johtuu LL-huoltoväleistä jotka eivät lainkaan sovellu Suomen oloihin. Öljyn syönnissä on kuitenkin se hyvä puoli että sitä tulee tarkkailtua ja mottiin kaadetaan uutta tuoretta öljyä vaihtovälin aikana. Valmistaja kenties tulee jollain tapaa vastaan vahinkotapauksissa. Onhan tämä jo sen puolelta tunnustettu tyyppivika.

      • Jakoketjut rallattavat tänäänkin iloisesti kaikkialla Hölmölässä. Plussapallo kiittää plop plop.


      • Älä yleistä. 1,2 TSI-koneet eivät kuluta öljyä, ei kuluttanut Tuulilasin VW Polo 1,2 TSI kestotestissä, eikä minun VW Beetle 1,2 TSI 30 000 mittarissa. Jakoketjuista. Suomessa kuluttajansuojalaki auttaa asiassa, kun älyätte nostaa ongelman pöydälle. Jos kilometrejä ei kerry urakkatahtiin , longlife öljyillä ei kannata ajaa, vaan vaihtaa 15 000 km:n välein tavallisiin synteettisiin (mm. Mobil, Shell, Teboil ym), joita ainakin parista ketjuliikkeestä saa jopa alle 30 euroa pänikkä. Jos viet sen huoltoon, voitat kymppejä, jos kiinnostaa. Varsinkin LL-öljyillä merkkihuollot ilkeävät laskuttaa jopa puolet kalliimpaa litrahintaa, verrattuna ketjuliikkeiden hintatasoon. Vien aina huoltoon oman öljypänikän, ja voitan pullon hyvää konjamiiniä.


      • New Beetle kirjoitti:

        Älä yleistä. 1,2 TSI-koneet eivät kuluta öljyä, ei kuluttanut Tuulilasin VW Polo 1,2 TSI kestotestissä, eikä minun VW Beetle 1,2 TSI 30 000 mittarissa. Jakoketjuista. Suomessa kuluttajansuojalaki auttaa asiassa, kun älyätte nostaa ongelman pöydälle. Jos kilometrejä ei kerry urakkatahtiin , longlife öljyillä ei kannata ajaa, vaan vaihtaa 15 000 km:n välein tavallisiin synteettisiin (mm. Mobil, Shell, Teboil ym), joita ainakin parista ketjuliikkeestä saa jopa alle 30 euroa pänikkä. Jos viet sen huoltoon, voitat kymppejä, jos kiinnostaa. Varsinkin LL-öljyillä merkkihuollot ilkeävät laskuttaa jopa puolet kalliimpaa litrahintaa, verrattuna ketjuliikkeiden hintatasoon. Vien aina huoltoon oman öljypänikän, ja voitan pullon hyvää konjamiiniä.

        Niin sulla on Beetle, joka on kallis ja ahdas auto, vaikkakin tyylikäs mielestäni. Totta puhut siinä että LL-huolto kannattaa jos ajat ne kilometrit vuoden aikana. Ei ole ihan satua se että Suomessa kaupunkiajossa joka kerta moottoriöljyn sekaan muodostuu kosteutta elikäs ihan selvää vettä. TSI koneet on suunniteltu aivan toisenlaisiin ilmasto-olosuhteisiin ja hyvin kriittisiä öljynpaineen ylläpidossa. Turbo vaatii välitöntä ja jatkuvaa voitelua ja kun se väistämättä TSI koneissa jää välillä puutteelliseksi kuluttaa se sitä ennenaikaisesti. Suhtautuisin varauksella luvattuihin LL-huoltoväleihin.


      • New Beetle kirjoitti:

        Älä yleistä. 1,2 TSI-koneet eivät kuluta öljyä, ei kuluttanut Tuulilasin VW Polo 1,2 TSI kestotestissä, eikä minun VW Beetle 1,2 TSI 30 000 mittarissa. Jakoketjuista. Suomessa kuluttajansuojalaki auttaa asiassa, kun älyätte nostaa ongelman pöydälle. Jos kilometrejä ei kerry urakkatahtiin , longlife öljyillä ei kannata ajaa, vaan vaihtaa 15 000 km:n välein tavallisiin synteettisiin (mm. Mobil, Shell, Teboil ym), joita ainakin parista ketjuliikkeestä saa jopa alle 30 euroa pänikkä. Jos viet sen huoltoon, voitat kymppejä, jos kiinnostaa. Varsinkin LL-öljyillä merkkihuollot ilkeävät laskuttaa jopa puolet kalliimpaa litrahintaa, verrattuna ketjuliikkeiden hintatasoon. Vien aina huoltoon oman öljypänikän, ja voitan pullon hyvää konjamiiniä.

        Miksi ostaa TSI auto jos tietää etukäteen hankaluudet?Masokismia?


      • New Beetle kirjoitti:

        Älä yleistä. 1,2 TSI-koneet eivät kuluta öljyä, ei kuluttanut Tuulilasin VW Polo 1,2 TSI kestotestissä, eikä minun VW Beetle 1,2 TSI 30 000 mittarissa. Jakoketjuista. Suomessa kuluttajansuojalaki auttaa asiassa, kun älyätte nostaa ongelman pöydälle. Jos kilometrejä ei kerry urakkatahtiin , longlife öljyillä ei kannata ajaa, vaan vaihtaa 15 000 km:n välein tavallisiin synteettisiin (mm. Mobil, Shell, Teboil ym), joita ainakin parista ketjuliikkeestä saa jopa alle 30 euroa pänikkä. Jos viet sen huoltoon, voitat kymppejä, jos kiinnostaa. Varsinkin LL-öljyillä merkkihuollot ilkeävät laskuttaa jopa puolet kalliimpaa litrahintaa, verrattuna ketjuliikkeiden hintatasoon. Vien aina huoltoon oman öljypänikän, ja voitan pullon hyvää konjamiiniä.

        ÖLJY AINA GASTROL 5-30 LONKKU MANNI SUODATIN


      • golffi mies kirjoitti:

        Niin sulla on Beetle, joka on kallis ja ahdas auto, vaikkakin tyylikäs mielestäni. Totta puhut siinä että LL-huolto kannattaa jos ajat ne kilometrit vuoden aikana. Ei ole ihan satua se että Suomessa kaupunkiajossa joka kerta moottoriöljyn sekaan muodostuu kosteutta elikäs ihan selvää vettä. TSI koneet on suunniteltu aivan toisenlaisiin ilmasto-olosuhteisiin ja hyvin kriittisiä öljynpaineen ylläpidossa. Turbo vaatii välitöntä ja jatkuvaa voitelua ja kun se väistämättä TSI koneissa jää välillä puutteelliseksi kuluttaa se sitä ennenaikaisesti. Suhtautuisin varauksella luvattuihin LL-huoltoväleihin.

        Mutta eihän se turbo kaksoisahdetussa 1.4TSI:ssä ole edes mukana käynnistyksessä eikä lämmittelyajossa. Tulee mukaan vasta kun kierrokset nousevat yli 3.000 eli kick-downissa. Silloin pitäisi jo öljyn olla lämmintä, paitsi jos joku nyt heti kylmällä koneella revittelee.


    • On toi VW:n merkkihuolto kumma paikka......Aina yritetään viimeiseen saakka viedä asiakkaalta ne viimeisetkin eurot......väkisin......
      On kait sitten ilmeisen mahdotonta toimia rehellisesti, Ja asiallisesti.

    • Itsellä on hajonnut passatissa DSG-laatikko kerran, venähtänyt jakoketju ja selittämättömiä moottorinohjausvikoja jatkuvasti. Onneksi takuu sentään toimii, mutta ei alle 50tkm ajettua autoa pitäisi jatkuvasti seisottaa korjaamollakaan.

    • Aika toivotonta on!

    • Vaikka Volkkari on muuttanut TSI-koneensa rakennetta ei sen perusviat ole siitä muuttuneet. Turboahdin on edelleen vikaherkkä koska laakerille tulevat öljykanavat ovat väärin suunniteltu. Turbo kilahtaa herkästi jo alle sadan tuhannen.

      Kuka uskaltaa toimia sen uuden jakohihnan kokeilijana? Ei kukaan omalla rahalla ostava.

      • Näinkö on?


      • Tieto kulkee VW autot ei


    • 1.2 TSI täysin omaa luokkaa käyttöominaisuuksien puolesta. Onko yhtäkään vertailua missä moottoria ei olisi kehuttu? Suurin miinus täytyy antaa organisaatiolle joka näitä myy - eivät tosiaan ota vastuuta tuotteistaan. Yleensäkin valmistajien kilpajuoksu eu:n päästömääräyksiä vastaan johtanut siihen että autonvalmistajilla ei tunnu olevan sellaista tekniikkaa mikä kestäisi takuuaikaa pidempään. Tästä esim. moottorien toisioilmajärjestelmät venttiileineen ja lisäilmapumppuineen, monivaiheiset ruiskutussuuttimet, hiukkassuodattimet. Näitä kaikkia tarvitaan jotta päästöjä saadaan alemmaksi. Loppupeleissä kuluttajat maksavat euron jos toisenkin tästä päästöleikistä ja hullummaksi tuntuu menevän määräysten kiristyessä koko ajan. Onko tämä sitten ekologista kun näillä varaosa ja huoltohinnoilla joutuu auton laittaan " paalaimeen " lähes takuun päättymisen jälkeen...

      • on helppo kehua kun kaikki vielä toimii. Ajaisivat joskus 200 tuhatta ajetuilla autoilla niin tajuaisivat mikä kestää. Samalla voisivat tarkistaa, mitä autoista on tuon 200 tuhannen aikana jo korjattu ja vaihdettu, takuuseen tai artistin maksamana.


    • Volkkari ilmotti leikkaavansa valmistuskuluja 1000€/auto. Ei vika ole määräyksissä vaan hillittömässä voitontavoittelussa.

      • Uusien MQB alustaisten autojen valmistaminen maksaa 1000 euroa enemmän kuin oli tarkoitus, nyt tehdas saa 1000 euroa liian vähän voittoa per auto. Koska sellaista osakkeenomistajat eivät hyväksy täytyy kuluja leikata 1000 eurolla. Kun metallin hinta ja palkat pysyvät vakioina pitää muiden osien olla 1000 euroa halvemmat mikä tarkoittaa surkeata kertakäyttölaatua. Uudet VWt murenee käsiin.


      • 1000 euron pulma kirjoitti:

        Uusien MQB alustaisten autojen valmistaminen maksaa 1000 euroa enemmän kuin oli tarkoitus, nyt tehdas saa 1000 euroa liian vähän voittoa per auto. Koska sellaista osakkeenomistajat eivät hyväksy täytyy kuluja leikata 1000 eurolla. Kun metallin hinta ja palkat pysyvät vakioina pitää muiden osien olla 1000 euroa halvemmat mikä tarkoittaa surkeata kertakäyttölaatua. Uudet VWt murenee käsiin.

        Ja nythän vaihteistot täytyy jo ostaa muilta kun DSG:t on täysiä pommeja.


      • testivoittaja paalii kirjoitti:

        Ja nythän vaihteistot täytyy jo ostaa muilta kun DSG:t on täysiä pommeja.

        Ostais Toyotalta moottorit niin sais ajella rauhassa


      • Ertyyuuuu kirjoitti:

        Ostais Toyotalta moottorit niin sais ajella rauhassa

        Tehottomia vapareita jotka kiekuu kierroksilla? Kyllä kannattas ennemmi pistää oma laaduntarkkailu vwllä kuntoon ennenkun romahdus tulee


      • turbo power kirjoitti:

        Tehottomia vapareita jotka kiekuu kierroksilla? Kyllä kannattas ennemmi pistää oma laaduntarkkailu vwllä kuntoon ennenkun romahdus tulee

        mielummin Hondan tai tojodan vaparit, kuin bensaturbot..


      • mitensemenee kirjoitti:

        mielummin Hondan tai tojodan vaparit, kuin bensaturbot..

        Luotettavimmat koneet olivat laajan englantilaisen tutkimuksen mukaan juuri HONDA, TOYOTA ja MB , siis vähiten laukeamisia.
        10 heikoimman joukossa olivat mm. AUDI, BMW ja VW . Audilla jopa 4/100 konetta laukesi, mikä on jo tavattoman paljon melko tuoreissa autoissa.


      • vaparit kunniaan kirjoitti:

        Luotettavimmat koneet olivat laajan englantilaisen tutkimuksen mukaan juuri HONDA, TOYOTA ja MB , siis vähiten laukeamisia.
        10 heikoimman joukossa olivat mm. AUDI, BMW ja VW . Audilla jopa 4/100 konetta laukesi, mikä on jo tavattoman paljon melko tuoreissa autoissa.

        Volkkarien turbot kestävät alle sata tonnia, turbon akselin voitelu on puutteellinen johtuen suunnitteluvirheestä. Laakeri kuluu ennen aikaisesti ja turbo menee kokonaan uusiksi. Hinta töineen kolmatta tonnia. Miettisin tota ennen ostopäätöstä.


      • Uusi auto 2014 kirjoitti:

        Volkkarien turbot kestävät alle sata tonnia, turbon akselin voitelu on puutteellinen johtuen suunnitteluvirheestä. Laakeri kuluu ennen aikaisesti ja turbo menee kokonaan uusiksi. Hinta töineen kolmatta tonnia. Miettisin tota ennen ostopäätöstä.

        Miten nyt menee jo wv turbo eilen meni jakoketju ja toissapäivänä meni automaatti laatikko kaikki mennytkarjalaisen laulussa on mennyt koko mies.Sehän on selvää niin kauan puhutaan kaikista autoista joissa on jotakin vikaa.Sellaista autoa ei ole tehtykkään missä ei ole jotakin vikaa asia on muuten tosi.Toyota sähköviat syörenkaita, opel pakoputki joka3vuositaka osa jako remmi kiia huollot 7vuotta korjaukset kinastelut mitkä menee takuuseen iskarit sähköviat ym. ym.näin on jokaisessa jotaki


      • vaparit kunniaan kirjoitti:

        Luotettavimmat koneet olivat laajan englantilaisen tutkimuksen mukaan juuri HONDA, TOYOTA ja MB , siis vähiten laukeamisia.
        10 heikoimman joukossa olivat mm. AUDI, BMW ja VW . Audilla jopa 4/100 konetta laukesi, mikä on jo tavattoman paljon melko tuoreissa autoissa.

        Niin, se on jopa 4% tutkitusti. Hirveää huutoa ja haipatusta asiasta. Samassa tutkimukseessa on siis todettu, että 96% ei koneet laukeile=olen ollut todella tyytyväinen omistamiini volkkareihin ja audeihin.


    • Itse en riskiä ota. Sama homma työkaverilla (Ex-VW).

    • Joo meillä oli TSI 1.4 DSG Touran koeajossa. Myyjä toi auton pihalle. Auto oli tulossa
      vaimolle työsuhde autoksi. No kyllähän sillä 1,5 km ajoi, sitten se hyytyi totaalisesti.
      No onneksi hinuri vei pois. Että ei meille VAG konsernin kulkuneuvoja tule.

      Töissä olen Vw auton kumppanuus yhtiössä.

      • Sukulaismies sai alleen 1.2 TSI Golfin vm 2013. Ehti ajaa uudella autolla liikkeestä kotipihaan 30 km eikä enää siitä käynnistynyt. Hinurin lavalla takas Laakkoselle. Moottoriin uusi softa. Tälläistä laatua nykyvolkkareissa.

        True story.


    • VÄLTTÄKÄÄ VIKAWAGENIA!

    • Laatu mennyt selkeästi alamäkeen. Kyllä myynti kohta notkahtaa.

    • Näin automyyjän kannalta TSIt ovat edelleen haluttuja meille vaihdossa koska ne ovat asiakkaiden taholta kysyttyjä ja myyntiajat jäävät kohtuullisiksi. Ongelmat ovat hyvin tiedossa mutta tuo on vain yksi pisara meressä. Autoja kulkee läpi vuodessa satamäärin eikä mikään erityisesti erotu tuosta kokonaisuudesta. Käytetty ei ole uusi eikä sitä uutena myydäkään. Vastuuntuntoinen autoliike huolehtii toki velvotteistaan. Tervetuloa kaupoille turvallisin mielin.

      • Voiko olla turvallisin mielin myös kaupanteon jälkeen ?

        Tiedän kokemuksesta että etelä Suomessa autokaupassa arvostetaan kertakäyttöasiakas mentaliteettia, kun on massaa mistä ottaa.


      • 5+1 kirjoitti:

        Voiko olla turvallisin mielin myös kaupanteon jälkeen ?

        Tiedän kokemuksesta että etelä Suomessa autokaupassa arvostetaan kertakäyttöasiakas mentaliteettia, kun on massaa mistä ottaa.

        Suomen laki määrittelee myyjän virhevastuun eli myyjä vastaa autossa myyntihetkellä olleesta viasta. Mikäli autossa ilmenee ostamisen jälkeen esimerkiksi ketjun löystymisestä johtunut moottorivaurio on täysin selvä asia että myyjäliike osallistuu korjauskustannuksiin. Se millä osuudella myyjä osallistuu on tapauskohtaista.

        Kaikissa autoissa voi ilmetä vikoja ostamisen jälkeen. Jos tämän tosiasian kanssa ei kykene elämään on syytä olla ostamatta käytettyä autoa. Tai ainakin on vältettävä ostamasta sitä yksityiseltä myyjältä tai sellaiseksi tekeytyvältä jobbarilta.


      • älä osta jos et osaa kirjoitti:

        Suomen laki määrittelee myyjän virhevastuun eli myyjä vastaa autossa myyntihetkellä olleesta viasta. Mikäli autossa ilmenee ostamisen jälkeen esimerkiksi ketjun löystymisestä johtunut moottorivaurio on täysin selvä asia että myyjäliike osallistuu korjauskustannuksiin. Se millä osuudella myyjä osallistuu on tapauskohtaista.

        Kaikissa autoissa voi ilmetä vikoja ostamisen jälkeen. Jos tämän tosiasian kanssa ei kykene elämään on syytä olla ostamatta käytettyä autoa. Tai ainakin on vältettävä ostamasta sitä yksityiseltä myyjältä tai sellaiseksi tekeytyvältä jobbarilta.

        osaa välttää Vw-konsernin tekeleitä. Onhan niitä muitakin mutta muut eivät välttämättä huijaa tarkoituksella kuten Vw-konserni.


    • No jos autolle annetaan kahden vuoden takuu, niin eihän siltä voi odottaa, että mitään vikoja ei ala esiintyä tuon kahden vuoden aikana. Jos ostaa auton pidemmäksi ajaksi, niin kannattaa valita nykyisin joku muu merkki.

    • On se käsittämätöntä, että vagina tuo noin surkeasti suunniteltua ja tehtyä tekniikkaa markkinoille!! Tuotteen lopputestaus jää täysin kuluttajille, käsittämätöntä. Lehdet vielä kilvan hehkuttaa vaginoita, todennäköisesti koska on niin hyvä mainostaja, jne. Ja lippalakki kansa menee ja ostaa ihan omalla rahalla tai peräti osamaksulla uuden vw:n.

    • Polo 1,6 tdi tukkeutunut egr venttiili! 67 th/km ajettuna. korjaus arvio 1500euroa! osat 600 päivän työ n.900euroa. arvaatkaa tuleeko vw vastaan! oikein ei tule,kyllä selityksiä löytyy! Myyjä liike sentään lupasi tulla vastaan kuluissa. Kannattaisko poistaa koko egr ja samalla hiukkas suodatin...Kyllä uusien autojen laatu on huonontunut, tietysti siellä on kaiken maailman tingel tangelia jotka sitten hajoaa.

      • Neuvot löytyy kuluttajaviraston sivuilta!


    • Ilmeisesti valmistajan mukaan ongelma on pieni, koskee vain "promillea" autoista. Kun ongelma kuitenkin on, ja jos se on niin mitätön, niin hoitakoot vialliset kuntoon. Auton ostajalle se jokatapauksessa on valtava ongelma. Valmistajan vähättely asian suhteen on todella raivostuttavaa.

      • Sama laulu jatkuu edelleen, minulla oli kauan sitten Passat Ekodiesel, josta yläkerta meni uusiksi myös. Maahantuoja ei ottanut mitään kantaa, myyjäliikekin kieltäytyi koska oli ajettu "jo" yli100 tkm. Noh otin opiksi ja olen pitäytynyt muiden valmistajien tuotteissa sen jälkeen, eikä näköjään tarvitsi muuttaa käsityksiä vieläkään. Esimerkiksi Peugeot 406:lla tuli ajeltua lähes 300 tkm mittariin ilman konerikkoa (pikkuharmeja toki riitti).
        Nykyään perheessä on baijerilainen ja japsi, arvatkaapa kummassa on ollut enemmän vikoja?


      • paksatti kirjoitti:

        Sama laulu jatkuu edelleen, minulla oli kauan sitten Passat Ekodiesel, josta yläkerta meni uusiksi myös. Maahantuoja ei ottanut mitään kantaa, myyjäliikekin kieltäytyi koska oli ajettu "jo" yli100 tkm. Noh otin opiksi ja olen pitäytynyt muiden valmistajien tuotteissa sen jälkeen, eikä näköjään tarvitsi muuttaa käsityksiä vieläkään. Esimerkiksi Peugeot 406:lla tuli ajeltua lähes 300 tkm mittariin ilman konerikkoa (pikkuharmeja toki riitti).
        Nykyään perheessä on baijerilainen ja japsi, arvatkaapa kummassa on ollut enemmän vikoja?

        Mikä japsi?


      • osssss kirjoitti:

        Mikä japsi?

        japsi papsi silkohapsi


    • Volkswagen TSI ongelmat jakoketju rallatus DSG murheita jälkimarkkinointi vastaa vastuuta huono asiakaspalvelu heikosti korvaa alihankkija vetäytyy vastuusta maahantuoja tehdas korjaukseen longlife huoltoväli kesto öljynvaihto tukkeutunut öljynsuodatin katastrofaalinen ruostuminen

      • Voisitko harkita jollekin kirjoituskurssille osallistumista? Tuosta jöötistä ei Erkkikään ymmärrä tarkoitustasi.


      • ??? kirjoitti:

        Voisitko harkita jollekin kirjoituskurssille osallistumista? Tuosta jöötistä ei Erkkikään ymmärrä tarkoitustasi.

        Kyllä minä ainakin ymmärrän tuon viestin tarkoituksen. Ehkä sinäkin jos oikein mietit.


      • kuukle kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin ymmärrän tuon viestin tarkoituksen. Ehkä sinäkin jos oikein mietit.

        heh heh hakusanoja tähän lankaan näköjään


    • Volkswagen hälyttäviä tietoja google oktomurske oulun seudulla

      Kaksimassa jakoketju nauraa jälkimarkkinointi

      Vikoja korjata ei suostu

    • Varomista näissä Volkswagenin ätsiisseissä onkin, voi laueta ykskaks keskelle korpea

      • Tsiippa oli minullakin edellinen, ketju alkoi rallattaa keväällä, kesällä meni auto vaihtoautoriviin. Nyt en tiedä missä on.


    • Eikö tuohon autoon saa mistään tarviketjua mikä olisi tehty paremmin.
      Muuten pääsin tänään VW huollossa asentajan kanssa tutkimaan venyneen ketjun ja itse asiassa ketjun lenkit jotka ovat molemilla sivuilla sekä tuplaten paksumpi lenkki keskellä evät ole venyneet vaan ketjun tapit olivat kuluneet niin paljon jotta joka lenkissä oli löysää.
      Tosin en mitannut tarkuusmitalla ketjun tappien paksuutta mutta silmällä tarkastettuna sanoisin tappien olevan vain kaksi mm. paksuja eli ei ole ihme jos kuluvat lyhyessä ajassa.
      Ei ole mikään ongelma valmistaa ketju kunnon materiaalista ja tehdä tapit 3-4mm. paksuisia mille tila riittäisi hyvin ja väittäisin ketjun kestävän ja elleivät VW insinöörit tätä tajua ostaisivat ketjun mainitsemaillani mitoilla japanilaisilta mikä kestäisi satoja tuhansia kilometrejä, eli maalaisjärki olkoon sallittua VW insinööreille.

      • Niissä ketjun lenkeissä on valmistuksessa syntynyttä mittaepätarkkuutta joka on juuri se mikä syö niitä hampaita. Kun ketju on venynyt ne kuluneet hampaat ei pidä ketjua kohdallaan vaan se hyppäyttää jakoa.


      • Mikä lie lenkkien määrä näissä vag lamelli ketjuissa versus perinteiset rullaketjut. Totuushan on että ketjun pituus muuttuu nivelten kulumisien myötä, eikä siellä mikään "veny". Mitä tiheämpi jakonen ketju, sitä enemmän pituusmitta kasvaa kun nivelet kuluu vakiomäärän.


      • lamelli vs rulla kirjoitti:

        Mikä lie lenkkien määrä näissä vag lamelli ketjuissa versus perinteiset rullaketjut. Totuushan on että ketjun pituus muuttuu nivelten kulumisien myötä, eikä siellä mikään "veny". Mitä tiheämpi jakonen ketju, sitä enemmän pituusmitta kasvaa kun nivelet kuluu vakiomäärän.

        Ei ne tapit paljon kulu vaan ne lenkit joihin on reiät tehty pistämällä. Kun työkalu kuluu, se leikkaamisen sijaan alkaa "repiä" reikiä joihin jää purse. Tuo purse kuluu nopeammin kuin metalli muuten. On siis tuurissa, minkälaisella pistimellä ketjulenkkien reiät on tehty. Tämän takia kaikissa TSI- moottoreissa ei ole ongelmia jakoketjun kanssa. On vielä myönnettävä että jakopään rakenne muutaman nähneenä ainakaan pienissä TSI-moottoreissa kokonaisuudessaan ei herätä tällaisen tavallisen koneenrakennusinsinöörin luottamusta.


    • TSI-koneen pahin ongelma on turbolle voiteluöljyä tuovan putkiston karstoittuminen. Kun turbon akselin voitelu heikkenee siihen alkaa aikaa myöten kehittymään vapaaliikettä.

      Tämä on moninkertaisesti pahempi ongelma kuin jakoketjun löystyminen, ongelma joka ei kosketa kaikkia moottoriyksilöitä. Toisissa saattaa jakoketjun työstöjälki olla parempaa jolloin se ei kuluta jakopään rattaiden hampaita.

      Mutta tuboahtimet ja niiden suunnitteluvirheistä johtuvat karstoittuvat öljyputkistot aiheuttavat juuri 1.4 TSI koneissa ennenaikaisia turbovaurioita.

      Turbo ei ole ikuinen, vaikka se saattaa kestää koko auton käyttöiän, jopa olla ehjä silloin kun auto kierrätetään. Mutta turbo ei saisi myöskään olla vaihtokunnossa alle 150 tkm. Tälläisiä tapauksia on varmuudella Suomessa useita satoja. Määrä on pieni autokantaan nähden, mutta korostetaan tässä jälleen, että turboahtimen tulee kestää auton käyttöiän.

    • Mekaniikkamurheita

      Käytettynä – ehkä jo parin-kolmen vuoden ikäisenä – Volkswagen saattaa kuitenkin tulla omistajalleen kalliiksi ylläpitää. Syynä ovat saksalaismerkkiä edelleen vaivaavat, monille jo tutuksi tulleet tekniikkamurheet.

      -Ilta-Sanomat

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288651484063.html

    • Aina niin ajankohtaista, TSI ja DSG, vältä ja voi hyvin

      • Lompakko ja hermot kiittää


    • trollipoju on näköjään hillunut tässäkin ketjussa jo vuosia sitten. Noista kommenteistaan käy ilmi että on ilmeisesti jossain kytköksessä Vw-konsernin kanssa myyjän ominaisuudessa. Röyhkeästi poju vastaili jo silloin vaikka Vw-konserni ei tuolloin ollut edes kunnolla vielä kusessa. Nyt on, aivan joka saralla.

    • Ruotsalaiset on fiksua kansaa. Hylkäsivät Volvon ja ajelevat nyt tyytyväisinä Golffeilla.
      Aivan mieletön juttu, kuinka trollit on kehuneet ruotsalaisaia fiksuiksi volkkarin suhteen, ja nyt se on todella niin. Kerrankin trollit oli oikeassa.

      • Tyypillinen trollin oksennus ja taas pelkkää valehtelua.
        Ruotsalaiset ei Volvoa ole minnekkään hylänneet jos Golf mallina on enemmän myynyt kuin tuplahintainen Volvon eniten myyty. Belgiassa valmistetut pienet Volvot eivät ole aitoja Volvoja vaan Fordin alustalle tehtyjä. Merkkinä Volvo kuitenkin on Ruotsin myydyin nyt ja tulevaisuudessa vaikka V70 valmistusta ei enää olekkaan. Kedjahelvete on tuttu käsite jo ruotsalaisillekin. Onko se parin kolmen vuoden kuluttua joku muu helvete, on hyvin todennäköistä.


      • Ossi on vissiin joutunut jo viemään paalattavaksi vanhan Touranin räiskäleensä ja purkaa nyt traumojaan koko rahan edestä.


    • VW tietous säästää kuluttajien rahaa

    • myymättä jää käytetyt

      • Myynissä olevat ww tori.fi ja nettiautossa on todellakin ylihinnoiteltuja,ei niistä kukaan enään maksa tuhansia,ne 2010 luvun mallitkin ykkös satasen arvoisia.Ja kuka niitä edes ottaa pihaan? auto joka ei voi kestää.


      • VW:lle on 40 jo tutuksi käynyt kohtalon luku, Oli 40 kertaiset päästöt kun huijattiin ja nyt on lähtemässä 40 mallia. Onko lopulliset huijauskorvaukset ja sakotkin 40 miljardia, aika näyttää.


    • auddddddddddddddddddiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    • Korjaamoilta kannattaa kysyä mitä merkkiä välttää ostossa.

      • Osssssia kannattaa välttää vinkkien lähteenä.


    • Ja audin moottori ihan sama kuin VW

    • 180000km 90kw. ei syö öljyä, tai syö. 10000km ja noin 2,5dl. onko se paljon niin en tiedä. yksi ruotetäppä oven alareunassa. täytyiskö huolestua ja kysyä katsoisivatko seuraavassa huollossa samalla... ketjun jos vaihdattais niin hinta on lähes identtinen hihnapakettiin. ei kuulu huolto ohjelmaan niin en tiedä onko mitään merkitystä. ainiin, kylmäkäynnistyksessä jos kuuluu ylimääräisiä ääniä, yleensä kannattaa kysyä hyvästä huoltopaikasta. tee se itse meininki ei kuulu nykytekniikkaan.
      ps. ne jotka kehuu japseja ja korealaisia täällä niin tsekatkaa takapään alkaneet ruostevauriot, corolla oli sama auto 70 luvulla. hyundai teki kotitalouskoneita, eikä edes niin kovin laadukkaita siihen aikaan :)

      • Jep sieltä takaluukusta ne wokkelot ensin alkaa kukkimaan.


    • Pitääkö uusien VW ostajien pakosta ottaa huoltosopimukset?
      eli käytännössä asiakkaat vuokraa auton ja maksaa tehdasviat etukäteen?

      Missäs Kia takuu viipyy?

    • Hehee. Röllipojut ovat näköjään olleet ahkeria. Missään konsernin autoissa ei ole enää jakoketjua. Hihna siellä on.

      • Noo

        VW viat ei vanhene koskaan.Nyt oleva saastehuijaus laitettiin alulle -99

        tämän mukaan nyt takaisinostetaan vanhatkin tdi autot.

        kohta lienee jakoketju ja öljynsyönti tsi sama homma


      • muissa merkeissä ketjulla toteutettu jakopää on laadun ja pitkäikäisyyden merkki. Volkswagen-konserni pisti tämänkin , lähes perinnetiedon railakkaasti uusiksi ja teki TSI:stä kirosanan. DSG ja Multitronic ovat vielä sitten aivan oma lukunsa mitä täydelliseen katastrofiin tulee.


    • Ja uutinen saatiin CNN kanavalta nimettömästä lähteestä........

    • Kiitos varoituksesta, tuotapa en vielä tiennytkään, olin juuri ostamassa VW - merkkistä kulkuneuvoa, taidan vaihtaa merkkiä.

    • Olisiko Toyota laadukkaampi vaihtoehto, minulle vanhalle mummolle?

      • On se laadukkaampi ja luotettavampi ihan tutkitusti, riippumatta oletko vanha mummo tai nuori tamma.


      • Trollin.tuho kirjoitti:

        On se laadukkaampi ja luotettavampi ihan tutkitusti, riippumatta oletko vanha mummo tai nuori tamma.

        Juuri näin. Asiasta kertoi uutistoimisto CNN. Uutinen oli saatu nimettämästä lähteestä.


    • "Juuri näin. Asiasta kertoi uutistoimisto CNN. Uutinen oli saatu nimettämästä lähteestä."
      VW- jakopää,vaihteisto-ongelmat ja huijaus-kusetus on vaan pahaa unta ja mustamaalausta. Uusissa ei ainakaan ole mitään vikaa juurikaan ja onhan siinä kuitenkin pitka kahden vuoden takuu vakuutena kun kosahtaa ja mihin niitä yli kaksi vuotiaita romuja kukaan mihinkään tarvitsee? Enemmän niitäkin on ehjiä kuin rikkinäisiä. Käyttäjät kun käyttävät ja huollattavat väärin, peruuttelevat ylämäkeen,ryömittävät ruuhkassa, ei kepitetä automaattia vapaalle valoissa ja ryntäyttelevät ja kiihdyttävät moottoria niin että jakoketju rasittuu. Eihän sellaista väärinkäyttöä voi auto kestää.

    • 246tkm takana 1.4TSI DSG -13 touranissa. Ei ole ollut laatikko ongelmia, eikä koneessakaan. Jakopään ongelmia ei ole ollut. Muutamia puolia ja tulppia saanu vaihdella yms perushuollot. Sattunu sit varmaan itelle 1/100 autosta mikä toimii.

      • Ei muista autoista mene puolia. Minulla on vanha Volvo 960 vm-92, eikä siitä ole mennyt sinä aikana kun olen sen omistanut eli n. 16 vuotta, ainoatakaan suorasytytyksen puolaa. Pakoputkistokin kesti 23 vuotta ennenkuin piti keski- ja peräosa lopulta vaihtaa. Katalysaattori on sentään vielä alkuperäinen vaikka autolla on nyt ajettu 270 tkm.


    • VW huijas maailmaa ja PS Suomea

    • Naapuri osti käytettynä vm. 2007 1.4 TSI VW Touranin oli ajettu jotain 135 tkm nyt mies rallattelee vara-autollaan duuniin. On se laatupeli tuo Touran.

    • Mujahahaaaa. Kaikissa uusissa koneissa hihna. Pyllyyn hymyä. Muhahahahaaa.

    • VW viat ei vanhene koskaan
      koska on jakoketju suurkäräjät?

    • Miksi asiakkaalla on korjaukseen omavastuu kun tehdasviat on VW ongelma?

      • Hitlerin perintö elää Saksalaisessa yrityskulttuurissa-kaikki itselle


    • Jokos TSI moottorit korjataan ilman omistajan rahanmenoa?

    • TSI = TODELLINEN SURKEUDEN ILMENTYMÄ

      TFSI = TÄYDELLINEN FIASKO SURKEUDEN IKONI

      Googlettakaa Mojaven autiomaa , siellä on satojentuhansien Volkkareiden ja Audien hautumaa vuosimallia 2005-2015 sinne saksmanni romut joutaakin.

    • onko muuten tsi koneisessa lukkokeulaa kun tuntuu suttaavan aina sillä väärällä renkaalla?

      • sama etukeula kun tiguanissa eli ei kestä


      • Siitä kiva puutarhatonttu 😁


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vuosi Tinderissä oli järkytys

      Ei mikään ihme. Tinder on ihan syvältä. https://yle.fi/uutiset/3-11212319
      Sinkut
      132
      6757
    2. Haavisto aikoo jatkaa

      ulkoministerinä ri­ko­se­päi­lyis­tä huolimatta https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/pekka-haavisto-kommentoi-esitutkintapyyntoa-aikoo-jatkaa-ulkomin
      Maailman menoa
      106
      1196
    3. Maisa perhelomalla Levillä

      Mikko ilmestyi myös Leville odottamatta. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ystavanpaivana-avioitunut-maisa-torppa-koki-romanttisen-yllatyksen-per
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1139
    4. Tietäisittepä

      Mitä meidänkin työpaikalla varatut touhaavat työpäivän aikana... Kesken työpäivän ottavat vapaata pari tuntia että puolisot luulevat olevan töissä ja
      Uskottomuus
      28
      935