Mitenkä poistan teipattujen tiivisteiden teipit. Tiivisteitä poistaessa osa teipeistä jäi paikoillensa. Nyppimiseen ja raapimiseen kyllästynyt. Onko parempia tiivisteitä kuin teipaten kiinnitettävät kumitiivisteet. Ulkopuolen tiivisteet eivät pysy kiinni kuin puoli vuotta.
Miten poistan teipatut tiivisteet.
7
5107
Vastaukset
- Tiivisteet
Liiman poistoon hellävaraisin keino on tärpätti. Maalarinpesu mutta on kalliimpi. Jos ei auta niin Ksyleeni mutta sittten lähtee jo maalit ja lakatkin. Enää ei jää kun mekaaninen poisto.
Jos eivät kestä kiinni niin onko pohja puhdistettu ennen asennusta? Puhdistamiseen ei käy tärpätti koska on rasvaista.
On kyllä nitojalla kiinnitettäviä tiivisteitä mutta asennus voi tottumattomalta olla melkoista askartelua. - Lyhyt tiiviysikä
Kokeile kaavinta, liuotinaineita tai jatka nyppimistä.
Lähtökohtaisesti sinulla on ollut heikkokestoiset "tiivisteet".
Itse kerroit yleisen pulman, eivät tahdo pysyä kiinni. Lisäksi teipattavat kumitiivisteet
ovat yleensä liian ohkaisia tiivistettävään rakoon nähden.
Tiivisteen tiivistysikä lienee 1-3 vuotta. - rautakaupan uhri?
Miksi olet laittanut noin huonolaatuiset tiivisteet. Niistä heikompilaatuisia ovat vain superlon ja villapunos.
- Tiivisteet
Villapunoksella on ihan oma tarkoitus. Jos vanhaan painovoimaiseen ilmanvaihtoon laittaa kumi tiivisteet niin mistäs kuvittelet korvausilman tulevan. Niinpä ei tule mistään.
- Villapunos ei ole..
Villapunos ei ole tiiviste. Villapunos on vain villapunos, eli sama kuin laittaisit vain villapaidan päälle tuulisella ilmalla.
Tiiviste on kahden eri pinnan välissä oleva ERISTÄVÄ KERROS.
Ikkunoiden ilmatiiveys ja hallittu ilmavaihto ovat kaksi eri asiaa.
Tosin käsityksesi tiivistyksestä sekä ilmavaihdosta, ovat valitettavasti hyvin yleisiä.
Vain väliaikaisesti tiivistettävä "korvausilma ikkuna" on jotain muuta, kuin kauttaaltaan liitoksista vuotava ikkunarakenne.
Korvausilma ikkunan, tiivistysohjeet löydät netistä. - Ikkuna, ovi tiiviste
Villapunos ja superlon ovat uusinakin vain välttäviä pölysuodattimia, mutta eivät ole ilmatiiviitä eli tiivisteitä. Käyttöikä pölysuodattimena: max 1 vuotta
EPDM solukumi, teipattava tiiviste. Kokoja 3,5 ja 5,5 mm. Käyttöikä: 1- 3 vuotta.
Yleisesti: Tiiviste on liian ohut: -80 luvun ja uusiin ikkunoihin sekä oviin.
Tiivisteen kiinnitys kannattaa varmistaa sinkilöillä, nitomalla.
EPDM massiivikumi tiiviste. Kokoja 5.5 ja 7,5 mm. Käyttöikä: 5-7 vuotta.
TPE ja Q-lon tiiviste. Kokoja 5,5 - 8 mm. Käyttöikä: n 7-8 vuotta.
SILIKONI tiiviste. Kokoja 4 - 12 mm. Käyttöikä: 12-15 vuotta.
Sopiva sekä pitkäkestoinen tiiviste kaikenikäisiin sekä kokoisiin ikkunoihin ja oviin.
Käyttöikä: Tiiviste tiivistää ja menettää kimmoisuutensa eli tiivistyskykynsä.
Laadusta riippuen tiivisteiden vaihtoväli (uusimistarve) on 1-15 vuotta.
Tiivisteiden valinassa on tärkeimpiä asioita: Riittävän paksu tiiviste, tiivistettävään rakoon nähden sekä pitkäkestoinen tiivistyskyky.
Tiivisteen paksuuden mittausohje löytyy netistä. Ikkunoiden tiivistysohje- Tiivisteet
Kuka tässä on väittänyt että villapunos olisi ilmatiivis. Toimii painovoimaisessa ilmanvaihdossa todella hyvin. Päästää ilmaa juuri sen mitä tarvitsee. Enempäähän se ei voi läpäistä mitä painovoimaisessa omineen poistuu. Koneellisessa ilmanvaihdossa se ei tietysti ole käyttökelpoinen.
Täällä on välilä joillain ihmeellisiä hehkutuksia asioista mitä ovat lukeneet jostain mainoslehdestä mutta ei ole mitään käytännön kokemusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760