Mistä kivoja kirjepapereita?

aikuiseen makuun

Mistä saa kivoja kirjepapereita, jotka sopii myös aikuisille? Suomalaisessa ei ole moneen vuoteen ollut muuta kuin jotain Barbapapa ja Disney settejä, muista kaupoista löytyy korkeintaan perus kirjelehtiötä (valkoisia papereita viivoilla) jos edes niitä. Menen parin viikon päästä käymään Helsinkiin, onkohan siellä joku kauppa jossa on paremmat valikoimat? Vai täytyykö ostaa paperit netistä?

18

4663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paperit netistä

Postcard garden ja huuto.net on parhaita paikkoja kirjepaperien ostamiseen. Postcard gardenissa on kohtuulliset hinnat mutta valikoimaa on vähän ja parhaat myydään nopeasti loppuun. Huuto.netissä hinnat vaihtelee laidasta laitaan, joskus siellä tekee tosi hyviäkin löytöjä.

Myös Fiiniksi myy papereita, mutta en ole ostanut sieltä koskaan mitään, kun siellä on 8 euron postikulut ja paperit muutenkin kalliita.

• ap.

Kiitos vinkeistä. Huutonetistä olenkin ostanut pareita jo monta kertaa, mutta Postcard Garden on mulle uusi tuttavuus. Nyt siellä on vain 1 kirjelehtiö josta olen kiinnostunut, mutta en maksa kymppiä 48 paperista joten ostamatta jää. Muut lehtiöt on sopivan hintaisia, mutta ei mun makuuni. Toivottavasti sinne tulee pian uusia papereita koska se vaikuttaa ainakin luotettavalta paikalta.

Vielä viikko aikaa Helsingin reissuun, joten vinkatkaa kaupoista jos tiedätte.

• Teepä itse kirjoituspaperisi mielikuvitusta käyttäen.Tapetti,vesivärjäys,oma kuvitus,lahjapaperit jne...
      Mikä mukavampaa saada kuin ihan "oma tekemä"paperikirje.

• 2+16

Helsingissä ei ole mitään kauppaa, jossa olisi erityisemmin kirjepapereita. Stockalla on joitain joissa on aikuisten makuun sopiva kuvitus, mutta ne on tosi kalliita. Suomalaisessa on aina välillä näkynyt tulostuspapereita, jotka on halvempia (viimeksi 20 kpl taisi maksaa n. 4 euroa) ja sopii myös kirjeiden kirjoitteluun.

• 4+4

Postcard Gardeniin on tullut tänään uusia papereita. Osa lehtiöistä täyttää myös aloittajan kriteerit.

• Huuto.net hakusanat?

Kokeilin huuto.netissä hakusanoja kirjepaperi, kirjepaperit ja kirjepaperisetti ja nillä kaikilla löytyi vähän eri kohteita. Onko muita hakusanoja joilla löytyy vielä lisää kohteita?

• Hakuvinkki:

Huutiksen haussa kannattaa käyttää tähteä. Esim. kirjepap* löytää kerralla kaikki kohteet joissa on joku kirjepap-alkuinen sana: kirjepaperi, kirjepaperisetti, kirjepaperipakkaus jne. Tähdellä säästää aikaa, vaivaa ja löytää myös kohteita jotka jää monelta muulta huomaamatta. Ja tähti toimii muissakin kuin paperitavaroissa (mulla on oma lehmä ojassa kun myyn huutiksessa millon mitäkin ;)

• Setä neuvoo

Eikö kopiopaperiin (A4) voi läträtä jotain omia haaleita vesivärikuvioita tai kynillä/tusseilla koristella, että saa mieleisiään koristeita? Tai liimata papereihin jotain tarroja ym. koristemerkkejä?

• rst1

Kopiopaperi on tylsää paperia, kirjepaperi on "karheampaa" eikä niin kiiluvaa, sille on parempi kirjoittaa.

• Ti Scrivo

Huuto.netissä on myynnissä ainakin jouluaiheisia - mutta eihän ne tietystikään ole erityisen aikuismaisia - vaikka tulee joulu aikuisillekin.

• Itse olen hyödyntänyt myös erilaisia kierreselkäisiä kirjasia, joissa on toisinaan kauniisti kuvitetut sivut. Löysin edullisia ja kauniita Tiger-kaupasta (City Center, lähellä Helsingin asematunnelia, myymälöitä muuallakin mm. Forumin pohjakerros) sekä useita kirjasia Tokmannilta, jollainen löytyy ainakin Kaisaniemestä, jonne ei ole pitkä matka kävellä Helsingin Rautatieasemalta. Todella edullisia kirjasia, ja sivu on helppo repäistä irti. Reuna vaan siistiksi tavallisilla saksilla tai kuviosaksilla. Kannet jätän talteen, josko niistä tulisi askarreltua vaikka kortti tai pahvirasiaan kansi tms.

• Anteeksi, vastasin nyt ihan hölmöön kohtaan ketjua! Suokaa anteeksi aloittelijalle!

Nyt muistin, että se oli se Eurokauppa sen Tokmannin vieressä, josta löytyi hienoimmat ja isoin valikoima. Pahvikantisia kierreselkäisiä muistivihkosia, ei kuitenkaan kauhean pieniä. Molemmin puolin tyylikkäästi kuvitetut sivut, hillityt värit. Suosittelen.

• 12345678910111213

Suomalaisen nettikaupassa on jotain ihan kivan näköisiä mutta ei sielläkään mitään huikeita määriä ole.

• Kirjetyyppi

Suomalaisessa kirjakaupassa on lähinnä lapsille/nuorille kirjepaperia, jos ylipäätään löytyy. Stockmannilla oli ainakin ennen myynnissä aikuisille sopivaa kirjepaperia, esim. siniset linnut. (kirjesetit kalliita!) Itse löysin pelastusarmeijan kirppikseltä ja ylipäätään kirppiksiltä kirjepaperia löytyy jos on onnea... Halpa-Hallissa myydään myös kirjepaperia. Blippo.com löytyy myös söpä kirjepaperia/kuoria!

• XCZ

Korjaan: Suomalainen kirjakauppa on kunnostautunut kirjepapereiden suhteen sillä ainakin Tampereella löytyy kivaa kirjepaperia myös aikuisille.

• kirjeetonihania

Minä olen Postista ostanut ihania Minna Immosen kirjesettejä :)

• vierasxxxx

fiiniksi.monikauppias.fi ja löytyy myös huuto.netistä.

• Anonyymi

Jyväskylässä on Harjun paperi, joka myy kirjepaperia aikuiseenkin makuun, mutta kirjepaperipakkaukset ovat vain aika kallita. Mutta jos on varaa, niin kannattaa käydä jos JKL:ssä käy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6004
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3101
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      24
      2386
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2048
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      345
      1741
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1656
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      26
      1582
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1511
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1374
    Aihe