Koira pissaa ympäriinsä!

mäykky90

Minulla on ensi kuussa 4 vuotta täyttävä normaalikokoinen mäyräkoira. Koiralla on kiva luonne jne, mutta minua raivostuttaa sen pissaaminen! Välillä voi mennä viikko ettei se pissaa sisälle, mutta nyt sitten taas pissannut viikon aikana joka päivä johonkin. Paperia sillä on varmuuden vuoksi laitettu, mutta ei tee siihen muuta kun kakat joskus ja jouluna. Pissaa sitten joka paikkaan muualle, esim.matolle, parvekkeen matolle, sohvalle, sängylle, omaan koriinsa jne jne:O Se pääsee kuitenkin ulos klo 5.30, 12.00, 17.00 ja 21.00 joten ei joudu kauhean pitkiä aikoja pidättämään.
Kaikkia "pissi pois" aineita olen kokeillut, vienyt sen heti ulos ja torunut jos saan sen kiinni itse teossa, vuorannut sohvan ja sängyn jätesäkillä, rajoittanut juomista, kehunut aina ulkona kun pissaa, pessyt tarkasti tekstiilit mihin pissannut jne.
Nyt tarvitsen siis jonkun järkevämmän apua! Mitä teen? Hermot on loppu ja olen jo miettinyt koiran pois antamista/lopettamista kun koko olohuone haisee pissalle tai pissi pois aineelle-.- Ja niin..jos koira on isän, äidin, kaverin tai jonkun muun vieraan luona niin pissaa myös siellä, joten vaikea löytää hoitopaikkaa! Virtsatietulehdusta sillä ei ole, mutta se on leikattu viime kesänä, sama vaiva on kuitenkin ollut jo sen koko iän. Useammin en pysty viemään sitä ulos muuta kun illalla. APUA?!

4

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kozteuz

      Sisälle pissaaminen on sietämätöntä. Jotain on mennyt pieleen kun siisteyskasvatus on epäonnistunut. Koirasi on kuitenkin siis jo neljä vuotta tehnyt tarpeensa sisälle? Jotkut ei vaan opi. Onko kysymyksessä merkkailu? Siihen saattaisi pystyä vaikuttamaan, mutta jos on jokin muu syy, niin enpä tiedä.
      Älä pistä kiertoon tuollaista ongelmakoiraa, et sitä mihinkään saa jos kerrot rehellisesti syyn. Valitettavasti jää enää yksi vaihtoehto.

    • Yksi kokemus tämäki

      Meillä sisälle pissaaja rauhoittui vasta tämän jälkeen:
      http://www.findogs.fi/kauppa/product_details.php?p=2281

      On leikattu narttu vaan silti pissailu jatkui. Kouluttajalle käydään viikottain vaan silti tuosta aineesta oli mystiseestä syystä eniten apua. Koira vaikuttaa levolliselta ja pinnat kuivilta moniin kuukausiin. Ennen piikkiä suositan vielä tuota kokeilemaan.

    • Kokeile housuja

      Laita koiralle housut siksi ajaksi, kun on yksin kotona. Sitten tehokas puuttuminen pissimiseen kotona ollessa. Voisi toimia.

    • anmiri1

      Minulla oli aikoinaan sama ongelma, koira ei koskaan lopettanut pissimistä sisälle, mutta oppi paikan, johon voi pissata kun en ollut kotona. Eli opetin sen kylppärin lattialle tekemään asiansa, jos pakko oli tosiaan sisälle päästää pissat eikä voinut ulos asti odottaa. Eli kiikutin kaikki pissapaperit aina kylppäriin ( ei kyllä koskaan niille tehnyt, aina ohi), kehuin jos oli sinne tehnyt tarpeensa kun en ollut kotona. Alkuun jätin koiran kylmästi muutamaksi tunniksi sinne kylppäriin, jotta jos hätä tuli niin oli pakko päästää myös sinne ja näin ollen paikka tuli "tutuksi". Toisilla koirilla on tuo ikävä tapa merkkailla joka paikkaan, on oppinut sen jo kasvattajan luona, ja sitä erittäin vaikea kitkeä pois. Nykyinen mäyräkoirani ei ole kertaakaan tehnyt sisälle mitään, vaan oppi aika nopeesti tekemään tarpeensa ulos itsekseen. Itse myös mietin silloin tuota housukikkaa, mutten toteuttanut sitä koskaan, mutta voi olla se viimeinen keino sen jälkeen kun kaikki muut rauhoittavat tuoksut tms on kokeillut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe