Mieli maassa

terapiantarpeessa1

Olisikohan täällä muita masennuksesta tai paniikkioireista kärsiviä? Itselläni on mennyt pidemmän aikaa hyvin, mutta aina kun tulee suurempi elämänmuutos tai vastoinkäyminen (tässä tapauksessa ero) niin herkkänä ihmisenä alan kärsiä uudestaan samoista oireista, jotka alkoivat jo teinivuosina. Itsetunto romahtaa ja sen seurauksena lopulta pahimmillaan sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Tuntuu ettei mikään oikein enää lopulta kiinnosta, ja ei näe tulevaisuudessa valoa, eikä usko omiin kykyihin. Olisiko jollain kokemusta masennuslääkkeistä ja niiden vaikutuksista?

4

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28x...

      Palsta on liian suosittu. Satuin vahingossa katsomaan juuri tulleita viestejä ja huomasin Sinun. Se jotenkin oli hieman omaani. Yksinäisyys, masennus, siitä johtuvat ihmis- ja tilanteidenpelko kietoutuvat samaan kerään josta ei helpolla ole irtipääsyä. Sellaisessa tilanteessa auttaa ainoastaan ystävä mutta jos sinulla sellainen olisi niin et olisi ongelmissakaan.
      Tunnistan tilanteen ja voisin jatkaa keskustelua kanssasi, omaan hyvin laajan maailmankatsomuksen. Rupatellaan!!

      • terapiantarpeessa1

        Kiva että vastasit ! Ystäviähän minulla kyllä on paljon, ja sillon kun menee hyvin niin olen ollut hyvinkin "suosiossa", mutta sitten kun ei jaksa olla oma pirteä itsensä, vaan tuntuu että kaikki painuu kasaan, niin häviää ystävätkin lopulta. Luuleevat varmaan ettei minua kiinnosta heidän seuransa. Jotenkin lieventelen omia ongelmiani muille, ja vain harvoille pystyn kertomaan todelliset ongelmat. Häpeän, ja pidän itseäni heikompana kuin muut. Heikosta itsetunnostahan kaikki varmaan johtuu, ja juontavat juurensa luultavasti jostain lapsuuden epävarmoista ajoista ja persoonana olen aina ollut vähän täydellisyyden tavoittelija.. Mutta tästä on nyt ainakin täydellisyys kaukana. Sitä jotenkin niinkuin kadottaa itsensä sillä hetkellä kun alkaa mennä huonosti, ja alamäki kun alkaa niin siitä ei ole ylöspääsyä.. Nyt haluaisin katkaista tämän kierteen vielä hyvissä ajoin ennen kun se pahin painajainen alkaa, niin siksi mietin että olisikohan lääkitys turvallinen valinta saada itseensä vähän varmuutta ja tasapainoa. Onko sinulla kokemusta? Ja miten olet selvinnyt vaikeuksistasi? Terapiasta olisi varmasti myös hyötyä. Pitäisi saada itsensä taas kasaan ja oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on, jolloin itsetuntokin kohenisi.


      • 28x...
        terapiantarpeessa1 kirjoitti:

        Kiva että vastasit ! Ystäviähän minulla kyllä on paljon, ja sillon kun menee hyvin niin olen ollut hyvinkin "suosiossa", mutta sitten kun ei jaksa olla oma pirteä itsensä, vaan tuntuu että kaikki painuu kasaan, niin häviää ystävätkin lopulta. Luuleevat varmaan ettei minua kiinnosta heidän seuransa. Jotenkin lieventelen omia ongelmiani muille, ja vain harvoille pystyn kertomaan todelliset ongelmat. Häpeän, ja pidän itseäni heikompana kuin muut. Heikosta itsetunnostahan kaikki varmaan johtuu, ja juontavat juurensa luultavasti jostain lapsuuden epävarmoista ajoista ja persoonana olen aina ollut vähän täydellisyyden tavoittelija.. Mutta tästä on nyt ainakin täydellisyys kaukana. Sitä jotenkin niinkuin kadottaa itsensä sillä hetkellä kun alkaa mennä huonosti, ja alamäki kun alkaa niin siitä ei ole ylöspääsyä.. Nyt haluaisin katkaista tämän kierteen vielä hyvissä ajoin ennen kun se pahin painajainen alkaa, niin siksi mietin että olisikohan lääkitys turvallinen valinta saada itseensä vähän varmuutta ja tasapainoa. Onko sinulla kokemusta? Ja miten olet selvinnyt vaikeuksistasi? Terapiasta olisi varmasti myös hyötyä. Pitäisi saada itsensä taas kasaan ja oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on, jolloin itsetuntokin kohenisi.

        Voi kuinka kivaa että vastasit! Itse voin sanoa pudonneeni nyt neljästä kilsasta tontiin asti vaikka varjon olen aiemmin avannut viimeistään 600 m:ssä.
        Se kuvaa nyt tämänhetkistä elämäntilannettani.
        Tallä hetkellä istun ja juon viinaa mikä on vähän tyhmää mutta helpottaa. Yöuni on turvattu Rivatrililla. Se takaa moitteettoman ja kunnon yöunet. Yleislääkärit eivät sitä mihinkään määrää koska se ei ole mihinkään tarkoitettu. Se on huume. Aamulla ei ole tokkurassa eikä aamuyö mene hikisenä pyöriessä. Päivä alkaa siis fyysisesti hyvin. Mutta samat henkiset paineet ?, alkavat alusta.
        Olen käyttänyt nuorempana kaikkia mahdollisia huumeita mitä on nokan eteen kannettu. En kuitenkaan koskaan ole ollut ns. narkkari; voisin lukea itseni viihdekäyttäjäksi tai tajunnanlaajentajien kokeilijaksi. Vastaa ihmeessä; ymmärräthän ettei parilla viestillä voi kaikkea ratkoa....


    • 28x...

      Pelästyitkö Terapiantarpeessa1 ? Älä pelkää sillä minä olen Sinun kanssasi!
      Yst. terv.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2860
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2135
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1003
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe