Onko eroa eläkkeen laskennassa, jos työsuhde on ollut sivuvirka tai päävirka? Minulla Keva oli muuttanut työni, joka ajoittui ajalle 1987-2001 sivuviraksi, vaikka se oli päävirka, joskin osa-aikainen. Tein toista työtä samanaikaisesti, joka oli myös osa-aikainen, mutta se työ ei ollut kunnallinen. Päävirkana pidän virkaa siksi, että työtunteja siinä oli enemmän alussa ja eläkettä kertyi koko ajan. Lopussa tämä työ oli kokoaikainen ja ainoa työni. Tästä työstä sain myös opintovapaata ja myöhemmin äitiyslomaa, vanhempainlomaa ja palkatonta vapaata, kun hoidin lasta kotona. Miten viran muuttaminen sivuviraksi vaikuttaa eläkekertymään näistä ajanjaksoista? Ennen opintovapaata ehdin olla päätoimisesti tässä työssä 8 kk.
Eläke sivuvirasta
Ulrika3
1
133
Vastaukset
- Ulrika3
Mitä ulkomailla työskentely ulkomaisen työnantajan palveluksessa vaikuttaa kunnallisen eläkkeen määrään Suomesta? Kerkesin tehdä töitä yli 20 vuotta Suomessa kunnallisissa työsuhteissa ja nyt minulla on ollut yli 10 vuoden, 2002 alkanut jatkuva työsuhde Ruotsissa myös kunnalliseen työnantajaan rinnastettavaan työnantajaan. Onko se joku teoreettinen eläke, joka lasketaan? Otetaanko siinä huomioon myös saadut sosiaalietuudet vai ainoastaan palkka?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1692879
Taisit vihdoin ymmärtää
Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.152141En uskalla liikkua yöllä yksin ulkona
Tai lähteä viettämään iltaa, kun kotiinpaluu myöhään ei tunnu hyvältä. Kerroin tuon yhdelle miehelle. Arvaa mitä hän va2032024Päivän persu: Maahanmuuttajat ovat "rupusakkia"
Voi Petteri parkaa 🤣 "Kansanedustaja Mauri Peltokangas (ps) kutsuu kolmansista maista Suomeen muuttavia ihmisiä rupusa4641781Tänään sen huomasin ja se tuntuu
Vapauttavalta. Saavuttomaton rakkaus on loppunut. En tunne enää kaipuuta enkä rakkautta. Nyt voin alkaa taas elää eikä t1241518En ymmärrä
Miksi ikinä olen mitään hyvää tuntenut sinua kohtaan. Koskaan et ole mitään hyvää halunnut mulle.981093- 9953
- 77929
Nyt on elämäni viimeinen viikko
Kysy mitä tahdot niin vastaan jos vastaan! Mitä haluat tietää? Naiselta.165900Sekopään intensiivinen kaipaus
Miltä tuntuisi jos joku sekopää kaipaisi sinua? Et haluaisi rohkaista häntä mitenkään, mutta tunnistaisit hänen harhaise113879