Kompura renkaiden vaihtoon

Talvirenkaat alle

Hei.

Osaisiko joku neuvoa kuinka iso kompura pitää olla, että saisi auton renkaat vaihdettua? Kun nuo Baarit ja litrat ei oikein sano mulle mitään. Entäs pulttipyssy? Onko sillä merkitystä, kun eikös se teho lähde kuitenkin tuolta kompurasta.

17

7401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12qw23

      halvoilla kiinapulttipyssyillä ei tee mitään, vaikka olisi iso kompura puskuttamassa ilmaa.
      kannattaa ostaa kaksoisvasara pulttipyssy ja hinnaltaan siinä 100 ekua ja ylöspäin.
      mulla on 50 litran kompura ja ilmatuotto noin 380 litraa ja pulttipyssynä yama 140 ekun motonetista.
      seillaista pulttia ei ole tullut vielä vastaan, mitä kone ei ole avannut autotallihommissa.
      Älä osta halpaa...!!! Mä menin siihen halpaan ja ostin 20 ekun kiinapyssyn ja jouduin heittämään pyssyn roskikseen, kun ei renkaanpultit auenneet.

    • remppa-repe

      Terve! Tuli ostettua tommonen 50 litranen, pystymallin Mecafer-kompressori, ja mietin että riittääkös sen tehot pulttipyssylle? Eri lähteiden mukaan imutuotto olisi ~220-230 litraa minuutissa, mutta kuten esim. täällä ilmoitetaan tuotto myöskin 3 ja 7 barin paineella. No oletetaan että mutterinväännin hörppää sen 200 litraa minuutissa ja työpaine olisi noin 6,3 baria. Niin onko tuo imutuotto se luku, jonka mukaan valitsen/saan selville sopivan koneen?

      Tuossa on linkki samaan koneeseen joka minulla on;
      http://www.castorama.fr/store/Compresseur-vertical-50-L-2-HP-prod100201.html
      Ja tuossa on Motonetissä, periaattessa sama kompura,
      http://www.motonet.fi/fi/tuote/751927/Kompressori-50l-pystymalli-10bar-1500W

    • eswe3

      Kyllä tolla kompuralla avaa pultit, koska pulttipyssy ottaa vain hetkellisesti ison määrän ilmaa. Kiinan 20-30 ekun pyssyä ei sitten kantsi ostaa..
      osta laadukas pulttipyssy.. niin et kadu..
      myös hyvä letku on tärkeä, siis jossa kulkee paljon ilmaa..

      • sama...

    • remppa-repe

      Eli pitäisi jaksaa käyttää perus-pultsaria... Auto remppaa tulee varmaan eniten tarvittua, ja sitten jotain naulaimia. Mitenkäs nämä öjlyttömät tykkää pakkasesta? Talli on periaatteessa talven kylmä (ellei käytä raksalämmittiä), niin omien kuulojen mukaan öljytön ei tykkää paljoa pakkasella käytöstä. Tiettyhän ne lämppärit voi laittaa aina tarvittaessa vähän aiemmin lämmittämään jos tarvetta ilmenee, mukavempi hommailla muutoinkin... Mutta ihan tyytyväinen itse kompuraan, etenkin kun maksoi alle 130€ :D

    • 1q2w3e4r5

      mulla on öljyllinen kompura, mutta uutena siellä oli sisällä jotkut siirappiöljyt ja pakkasella ei lähtenyt pyörimään..
      laitoin syntettiset öljyt. käytin ekas siisparit kuumaks ja sitten pois koneesta ja uudet tilalle, siis synteettiset.
      nyt kone lähtenyt käyntiin, vaikka pakkasta ollut 20 astetta..

    • 98783

      mutterinvääntimeksi ostaisin , kaksoisvasarakoneen 3/8 tai 1/2 ,jos on oikeasti muutakin käyttöä kuin renkaiden pultit. Pelkästään vanteiden muttereiden irroitukseen riittää pieni mutterinväännin .

      ässä yksi kuva hyvästä ja edullisesta,samanlaisia on 3/8 myös
      http://www.ebay.de/itm/Druckluft-Schlagschrauber-Twin-Hammer-1-2-1356-Nm-/130449263815?pt=DE_Haus_Garten_Heimwerker_Druckluftwerkzeuge&hash=item1e5f61ccc7

      Tänä päivänä lähes kaikki ammattimerkit tehdään Taiwanissa,eli kannattaa yrittää saada selvää ennen ostoa että se on tehty Taiwanissa.
      Esim IR,Atlas copco, myös merkit kuten IR, bahco,facom,hazet mutterinvääntimet tehdään siellä.

      sitten niistä biltema,motonet ym jotka näyttää tältä http://www.ebay.de/itm/1-2-DRUCKLUFT-SCHLAGSCHRAUBER-DRUCKLUFTSCHRAUBER-340-NM-FUR-KOMPRESSOR-/300902755737?pt=DE_Haus_Garten_Heimwerker_Druckluftwerkzeuge&hash=item460f33ad99

      jättäisin kauppaan. Nämä on tehottomia,vie paljon enemmän ilmaan.Eikä kestä niin kauan

      • pikkuruinenkitara

        komijoita kivejä


    • turha-kapine

      Mihin tarvitsee pulttipyssyä renkaiden vaihdossa, jos on vain oman ja ehkä vaimon auton renkaat vaihdettavana? No tietenkin siihen, että pultit on edellisen vaihdon yhteydessä vedetty pulttipyssyllä niin perhanan tiukkaan ettei ilman aukea. Asianmukaiseen momenttiin vedettynä aukeaa kyllä ihan normaalilla avaimella, ja ajansäästö on jotain pulttipyssyä käyttämällä on hyvin minimaalinen.

      • Anonyymi

        Juu, tämä pulttipyssyn tarve renkaanvaihdossa. Ei ole tarvetta. Momenttiin vaihdon yhteydessä ja vielä jälkikiristys. Vaikkakin Teslassa on 175Nm momentti, niin rengasjobin alussa käy teleskooppivartisella räikällä pyöräyttää kerran jokaista mutteria ja porakoneessa olevalla 1/2 kara-adapterilla sitten noston yhtedessä pyöräyttää pulttit irti. Ei pidä ääntå, ei letkujen kanssa pelaamista. Lopulta omassa tapauksessani myös nopeampaa. Suosittelen funtsimaan jos pelkästään rengashommiin meinaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tämä pulttipyssyn tarve renkaanvaihdossa. Ei ole tarvetta. Momenttiin vaihdon yhteydessä ja vielä jälkikiristys. Vaikkakin Teslassa on 175Nm momentti, niin rengasjobin alussa käy teleskooppivartisella räikällä pyöräyttää kerran jokaista mutteria ja porakoneessa olevalla 1/2 kara-adapterilla sitten noston yhtedessä pyöräyttää pulttit irti. Ei pidä ääntå, ei letkujen kanssa pelaamista. Lopulta omassa tapauksessani myös nopeampaa. Suosittelen funtsimaan jos pelkästään rengashommiin meinaat.

        Kyllä minä vaihdan renkaat pulttimopon kanssa joka kerta. En tiedä onko se letkunvetojen ja muiden etsimisten jälkeen yhtään sen nopeampi kuin ristikkoavain mutta ainakin se on sujuvampi. Samalla letkunvedolla tarkistaa rengaspaineet.
        Loppukiristyksen teen aina käsin ilman momenttia. Yleensä aukeaa seuraavalla kerralla ilman taikatemppuja.


    • Anonyymi

      Olen vaihtanut renkaita yli 50 vuotta ihan itse eikä mitään rempuloita ole koskaan ollut. Kaksi kättä on ja niillä pärjää.

    • Anonyymi

      Kädettömät keskustelee.

    • Anonyymi

      Kartioon pikkasen spray vaseliinia niin ei jumitu. Se on se kohta joka ryytyy.

      • Anonyymi

        Ei ole koskaan jumittunut, olen vaihtanut kaikki renkaani käsipelillä 60-luvulta alkaen.
        Olen kyllä suihkaissut pulttien päihin (CRC tai vast.) ennen pyörien irrottamista.


    • Anonyymi

      Paineilma pyörittää joka on säiliössä ja paineilmasäiliön koko määrittelee paljonko on paineilmaa voidaan kompressoroida varastoon odottamaan käyttöä.

      Ennen mutterinväännintä tai muuta paineilmatyökalua olevat littimet, letku, säiliö/kompressori määrittelee työkalun toimivuuden, tuleeko ilmaa riittävästi ja riittävän kauan. Jos ei tule niin työkalu toimii erilailla.

      Vääntimiä on useita erikokoisia, erikokoisilla vasaroilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      424
      2962
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2286
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      349
      1996
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1903
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1757
    6. 158
      1212
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      96
      1144
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1052
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe