Apua lemmikkiin!

Lemmikin etsijä

Elikkä olen 15v tyttö,joka matkustelee paljon.Onko mitään lemmikkiä mikä on helppo hoitoinen ja pärjää yksin aika kauan.( Ei kaloja)

32

1485

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdha

      käärme, rodusta riippuen. pystyy olemaan 2 viikkoa syömättä ainakin

      • lemmikin etsijä

        Hmm. Mä kyllä en oikeen tykkää käärmeistä :D mutta hyvä ehdotus.


    • Kissa on ihan hyvä varsinkin jos on kaksi niin sillä on seuraa. se on helppo hoitaa
      ja ruokkimisessa olisi hyvä kyllä pyytää jos olet poissa niin että joku ruokkii sen ja hiekkalaatikko olisi hyvä siivota kaksi kertaa viikossa joten jos joku luotettava tuttu siivoaa hiekkalaatikon kun olet poissa esim.viikon tai kaks.Meillä on itellä kolme kissaa ja koira ja kani ja jos menemme lomalle hommaamme kissoille koiralle hoitajan ja kanille kans.

      • lemmikin etsijä

        Oon allerginen kissalle.


      • lisko tai hämähäkki
        lemmikin etsijä kirjoitti:

        Oon allerginen kissalle.

        Jos olet allerginen eläimelle, kuten kissalle, on hyvin suuri todennäköisyys, että saat allergian myös muulle eläimelle.
        Rupea esimerkiksi dogsitteriksi, käyt hoitelemassa ja lenkittämässä muiden koiria.


    • irha1

      Mitä sinä teet lemmikillä jos sen pitää olla pitkiäaikoja yksin. Hanki lemmikki sitten kun sinulla on aikaa panostaa lemmikin pitoon. Lemmikkiin on panostettava aikaa.

      • jjkkll1

        jos on vaikka kaks kissaa niin ne pärjää viikon hyvin kaksistaan kun kerran käy joku siinä välissä tyhjentämässä hiekan ja antamassa lisää ruokaa ja vettä, kuhan vettä ja naksuja laittaa niin reilusti ettei pääse missään välissä loppumaan.
        T. kolman onnellisen kissan omistaja


    • KALLE KELLO

      Jos ei kalat kelpaa, niin ota torakoita. Muut voit unohtaa

    • *juu*

      Hanki lemmikki jonkun kanssa puoliksi, jolloin voisit viedä lemmikin kaverille, kun olet itse reissussa.

      Marsut, gerbiilit, kanit, linnut, fretit ja kesysiilit jne vaatii sen, että joka päivä pitäisi antaa tuoreruokaa ja vaihtaa vesi. Itse ainakin olen ottanut marsut ja gerbiilit mukaan, jos olen ollut reissussa enemmän kuin yhden yön, jollen siis ole saanut hoitajaa.

      Kotilot, sauvasirkat, liskot, käärmeet jne lienee pärjäävät paremmin ilman päivittäistä ruokaa. Tosin en tiedä, kun ne eivät itseäni kiinnosta lemmikeinä.

      Kannattaa myös muistaa, että moni eläin on sosiaalinen ja kaipaa ihmisen seuraa esim. marsut on sellaisia ja ne tylsistyvät helposti, jolloin on tärkeää, että pääsevät välillä jaloittelemaan häkin ulkopuolelle yms.

      Olisikohan järkevämpää, että keskittyisit vain hoitamaan jonkun kaverin lemmikkiä tai toimisit esim. dog sitterinä silloin, kun olet kotona? Joskus on hyvää eläinrakkautta sekin, ettei hanki lemmikkiä, kun itse tajuaa, että elämäntilanteeseen ei sovi lemmikin hoito ja ylläpito.

    • muista vastuu

      Vastuu on otettava eäimestä,jos ei ole aikaa Ei MISSÄÄN NIMESSÄ KOIRAA! tarvii iiainakin kaksi kertaa päivässä kunnon lenkityksen ei mitään nurkalla käyntiä! Nykyään naapurit on herkkiä ilmoittamaan huonostihoidetuista eläimistä.

    • einiinhyvääitee

      Puutarhatonttu, pärjää yksin todella pitkiä aikoja, ei syö, eikä ulosta. Täydellinen lemmikki. Eroon pääsee helposti, pudottamalla roskikseen.

    • akaasia13

      taikka kotilo ja minä sain ne pikkulimanuljaskat,jopa munimaan

    • eläintentosiystävä

      Ei ole olemassa HELPPOHOITOISTA lemmikkiä eikä sellaista joka pärjää yksin kauan. Kaikista lemmikeistä on vaivaa, huolta ja rahanmenoa eikä lemmikkiä pidä ottaa jos ei ole valmis tähän ja jos matkustelee paljon tai muuten paljon poissa.

      Lemmikki vaatii sitoutumista pahimmillaan tai parhaimmillaan vuosikausiksi jopa 20 vuodeksi riippuen lajista (esim.kissa). Kaverini kissa just kuoli 23 vuotiaana. Ja kissa ei ole yksinviihtyvä eläin, kuten usein virheellisesti näkee väitettävän. Kaipaa seuraa kuin koirakin. Nimimerkillä kokemusta on useammasta.

      Eikä kissaa ei saa jättää moneksi päiväksi yksin! Älä usko niitä vastuuttomia ihmisiä jotka niin väittävät. Kyllähän kissa pärjää muutaman päivän yksin (= ei kuole nälkään ja janoon jos ruokaa ja vettä saatavilla) mutta on väärin jättää seurallinen eläin noin pitkään yksin. Mieluummiin hommaa hoitaja kotiin esim.matkan ajaksi tai vie se johonkin hoitoon.

      Toki ei voi vaatia, ettei lemmikin omistaja voisi matkustaa joskus ja tuleehan niitä poissaoloja väkisinkin mutta silloin lemmikille on järjestettävä sellainen hoito missä se voi mahdollisimman hyvin, eikä tarvitse olla pitkään yksin. Mutta mielestäni hyvin liikkuvaiselle ihmiselle ei sovi mikään lemmikki. On tehtävä valintoja sillon, haluanko matkustella ja mennä enemmänkin ja en ota eläintä. Vai otanko eläimen ja rajoitan menemisiäni. Elämä on valintoja kaikkea ei voi saada.

    • Eläinten hyvinvointi

      Hämähäkki, tarantella jos välttämättä jonkun haluat..

    • Sannnnnnni

      Olen joskus pitänyt hiiriä; ne ovat aika symppiksiä ja ryhmässä pidettynä (tyyliin puolisen tusinaa naispuolista ja hiton iso häkki -sellainen vaatekomeron kokoinen mielellään) pärjäilevät yksinään useamman päivän. Jonkun täytyy silti käydä päivän, parin välein tarkistamassa että vesipullo ei ole pudonnut tai muuta hiirenmurhaavaa. Tietysti hiirestäkin tulee miellyttävämpi lemmikki jos se saa aikaa ja tilaisuuden kiintyä omistajaansa, mutta se ei ahdistu kunhan se totutetaan varovaiseen käsittelyyn ja se saa paljon seuraa lajitovereista. Ole kuitenkin huolellinen niiden sukupuolen tarkistuksessa tai omistat kohta 1002 hiirtä... Hiirikin saattaa sairastua; tarkista että jossain hollilla on eläinlääkäri joka suostuu niitä hoitamaan, ja mitä laskuttavat, ennenkuin hankit (hiiri itse on petollisen halpa, sen hoito ei). Ja valmistaudu joko itse rakentamaan turvallisia virikkeitä (tikapuita, riippumattoja, jyrsittävää sälää, pesiä, koloja) tai ostamaan eläinkaupan versiot ja pitämään ne puhtaana.

      Olen itse teini-ikäisenä jättänyt rotan vanhempieni hoiviin oman matkani ajaksi. He kyllä antoivat tuoreruokaa ja korjasivat nahistuneet pois, pitivät veden puhtaana yms... mutta rotta ei koskaan henkisesti toipunut monen viikon hylkäämisestä -ei leikitystä, ei ulkoilua. Olin ajattelematon ja typerä ja vahingoitin eläintä josta välitin -älä tee näin, kadut sitä vuosikaudet.

    • Elukkiainen

      Jos aloittajalla on mielessä vain matkailu,ei lemmikin hankinta ole ajankohtaista.
      Lemmikki vaatii aina hoivaa omistajaltaan,oli se mitä lajia tahansa.

      Nisäkkäät vaativat aika ajoin myös eläinlääkäriä.
      Oletko valmis maksamaan myös satojen eurojen eläinlääkärimaksut vuosittain?
      Sillä jo pelkästään terveystarkastukset lemmikille maksavat jotakin. Rokotukset maksavat ja mahdolliset sterilisoinnit maksavat.
      Sairas eläin se vasta maksaakin.

      Varaudu siihen,että eläimen pelkään hoitoon kuluu jo kuukaudessa sen ruuan lisäksi
      kymmeniä euroja jos jotakin outoa ilmenee. Joskus jopa satoja euroja.

      Oletatko vanhempiesi maksavan kaiken??
      Sehän tulee olemaan lemmikkisi,olet siis vastuussa siitä.

      Ehkä kannataa harkita vielä.
      Matkaile ensin ja nauti elämästä.
      Hanki vasta sitten lemmikki kun olet valmis sitoutumaan siihen.
      Varsinkin poikasena hankittu eläin tarvitsee sinua tiiviisti pentuna ensi viikot ja jopa kuukaudet.

      Et todellakaan voi olettaa että vanhemmat tai kaverit hoitavat eläintäsi sen aikaa kun olet poissa,matkoilla.

      Jos hankit minkä tahansa lemmikin,olet itse vastuussa siitä ja sen hoidosta.
      Ei muut.

    • EI,EI !

      Että PISTÄÄ VIHAKSI jo edes tuollainen kysymys kuin aloittaja esittää! Miksi ihmiset ovat niin typeriä! LEMMIKIT voi unohtaa JOS KERRAN KAIKKI MUU ON TÄRKEÄNPÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! uskokaa jo: NE EIVÄT OLE MITÄÄN SOFFATYYNYJÄ, JOTKA OTETAAN KÄYTTÖÖN SILLOIN KUN HUVITTAA...Siis että joskus ja jouluna...:( ?

    • akkujukka

      ihmettelen helvetisti,miks pitää ottaa lemmikki,jos on paljon poissa kotoa!osta itelles jojo,pärjäät sen kanssa hyvin...

    • Älä ota mitään

      Ei mitään elävää olentoa saa jättää yksin. Älä ota lemmikkiä jos matkustelet paljon. Eläinsuojelulaki kannattaa muistaa, ettei tapahdu heitteille jättö.

      Vai muka kissa. Matelija. Höpsis. Kun elävän olennon ottaa se sitoo ja siitä huolehditaan koko ajan. Ei jätetä kotiin ikään kuin varastoon. Otetaanpa käyttöön nyt kun tulin kotiin....kuullostaa aivan hirveältä.
      Matkoilla voi aina sattua jotain. Voi olla, että ystävä ei jaksa lupauksistaan huolimatta lemmikkiäsi hoitaa tai pahempaa, kukaan ei tiedä että asunnossasi on lemmikki. Ruoka - ja vesiastiat tyhjänä.

      Älä ota lemmikkiä jos matkustelet. Näitä hylättyjä ressukoita on jo aivan tarpeeksi.

      • Anonyymi

        Jep


    • Lemmikki126

      Ota pumpilipuikko ja kaiva sillä persreikää,sen jälkeen laitat tuotoksen hyvälle kasvualustalle lämpimään paikkaan.

      Takaan että viihtyvät lomasi- aikana erittäin hyvin ja lisääntyvät hurjaa tahtia! Ovat helppohoitoisia,eivätkä tarvitse mitään erityistä......Paitsi lämpöä.....

    • 666-

      tapettuhevonen,eli metvursttanko,paranee vanhetessa,ei tarttehoitoa

    • Santtu-1977

      MITÄÄN eläintä ei voi jättää yksin kahdeksi viikoksi, sen kieltää eläinsuojelulaki! Tässä ketjussa on annettu niin paljon väärää ja asiatona tietoa eri eläinlajeista, että se huolestuttaa syvästi. Jos lähtee matkalle, vaihtoehtoja on tasan kolme, joku tulee kotiin asumaan ja hoitaa eläintä, eläin otetaan mukaan matkalle tai eläin tomitetaan hoitoon. Jos tietää matkustelevansa sännöllisesti, ei eläintä pidä hankkia!

      On myös täysin äärä peruste hankkia mitään eläintä kyselemällä lajia nettipalstalla. Ensin syntyy kiinnostus johonkin lajiin, mahdollisesti rotuun, sitten hankitaan kaikki käytännön tieto, kartoitetaan kasvattajia, omia kykyjä hoitoo eläintä ym. Tärkeää ei silti ole se, mitä minä haluan, vaan miksi joku eläin haluaisi omistajakseen juuri minut. Lajityypillisen käyttäytymisen mahdollisuus on oltava, matkustelija ei voi sellaista tarjota.

      Käärmeet, hämähäkit ja muut eksoottiset eläimet ehkä ruokitaan harvoin, mutta niiden pito-olosuhteista huolehtiminen vaatii syvää asiantuntemusta! Ne eivät ole helppoja lemmikkejä!

    • frelly

      Hommaa joku akvaario/lintuhäkki dvd, jonka voit laittaa pyörimään töllöön silloin kun huvittaa ja pistää hyllyyn pölyttymään sit kun ei huvita....

    • giljunen

      Paras lemmikki on silloin kun jättää hankkimatta. Kuten sanotaan kuollut koira paras koira.

    • järkeäpeliin

      Ei kissaa eikä mitään eläintä jätetä moneksi päiväksi! Itsellä on ollut sääntö että max vuorokauden poissa jos ei ole hoitajaa, oli lemmikki kuin lemmikki (tällä hetkellä häkkieläimiä.) Nehän kerkeää jo syödä kupinkin tyhjäksi pidemmässä ajassa ja ovat sitten nälissään. Vastuutonta jättää yksin esimerkiksi viikonlopuksi! Jos olet pidempään pois kotoa kun yhden yön niin lemmikki mukaan, tai hoitaja käy hoitamassa lemmikkiä PÄIVITTÄIN luonasi tai sitten luotettavalle hoitajalle joka on joka päivä hoitamassa lemmikkiäsi kotonaan.
      Nyt en sitten puhu matelijoista ym kun niistä ei ole kokemusta mutta nisäkkäillä ja linnuilla kunnon hoito.

      • kilpikonna on helppo

        Kilpikonna pärjää hyvin 4-5 päivää itsekseen, kun antaa ruokaa lähtiessä....


    • Sukeltaja1987

      Kilpikonna pystyy olemaan jopa kuukauden pari yksinään kunhan laskee lämmöt10 cessiukseen talvella. Samalla säästyy lämmityiskuluissa kun on itse sukeltamassa australiassa.

    • mnascn

      Näin kerran Helsingissä miehen vilkkaalla kadulla.
      Matkalaukku kummassakin kädessä ja kissa ilman mitään hihnoja olkapäällä.

      Pitää hankkia sellainen lemmikki, jonka voi ottaa mukaan. Ei siitä muuten iloa ole.

    • puhdas9

      Satiaiset sopivat aloittajalle hyvin. Kulkevat mukana lähes huomaamatta, vain vähän rapsutusta.

    • pet rocks!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe