Vapaaehtoistyö

En ymmärrä

en ymmärrä ns. vapaaehtoistyötä tekevien ihmisten pyyteettömyyttä. Luuletteko että ne ihmiset vaikkapa urheiluseuroissa välittä jostain "Eki-sedästä" joka tulee tänäänkin tekemään vapaaehtoistyötä, oikeesti välittää pätkääkään teidän tekemästänne työstä jota teette vieläpä ilmatteeks ilman palkkaa! Hei haloo! Mä en tekis päivääkään työtä ilmän palkaa. Hei, ei ne ihmiset oikeesti välitä teistä pätkääkään. Ne käyttää vaan hyväks teidän naurettavaa pyyteettömyyttänne.

10

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu

      Kylläpä nostattaa niskakarvoja; pitäis ottaa selvää asioista ennenkun möläyttelee. Itse omistan pelastuskoiria sekä toimin ensiapu päivystävänä IHAN vapaa ehtoisesti,vaikka vakituisen työpaikan omaankin hoitoalalta. Toivottavasti jokainen vapaaehtoistyöhön osallistunut tietää olevansa tarpeellinen.

      • En ymmärrä

        pyytteettömyys ei varmaan riitä kaikille.


    • PikkuMikko
    • monitoimi

      Itse olen työssä käypä ihminen. Olen monessa mukana vapaa-ajallani. Vedän kerhoa lapsille, olen monessa yhdistyksessä mukana aktiivisesti sekä käyn vapaaehtoisesti palokunnan toiminnassa.
      Jokainen valitkoon oman tavan toteuttaa itseään.
      En todellakaan ole korvaamaton missään näissä, että tervetuloa vain helppimään....
      Lapsille ja aikuisillekin on tärkeää harrastaa jotain, vetäjiä tarvitaan paljon jotta homma hoituisi. Aina ei voi ajatella rahaa.
      Tulee vain mieleen mitä sinä teet silloin kun et ajattele itseäsi??????

    • jukuri

      haluavat kokemuksia muiltakin aloilta kuin omaltaan. Esim. yksin työtä tekevä voi nauttia talkoissa yhdessä tekemisestä. Vapaaehtoistyö on mahdollisuus tavata uusia ihmisiä. Työttömälle vapaaehtoistyö voi olla mahdollisuus tehdä jotain pelkän oleilun sijaan.

      Aika paksua väittää, ettei kukaan arvostaisi vapaaehtoisten työtä, lähinnä voit puhua itsestäsi.

    • työtön

      Itse olen työtön, taas toistaiseksi. En myöskään katso aina suopeasti vapaaehtoistyötä. Mutta tässäkin asiassa kannattaa käyttää harkintaa, en myöskään tuomitse kaikkea vappehtois työtä.
      Olin puolivuotta töissä yhdistelmätuella, samassa työpaikassa meitä oli useampia. Mutta oli myös vapaaehtoisia, jotka tavallaan veivät töitä meiltä.
      Kun menee vapaaehtoistyöhön kannattaa harkita voisiko siihen palkata esim. jonkin työttömän, yhdistelmätuella tai jollain muula tuella.
      Tuntuu kohtuuttomalta että itsellä on vakituinen työ ja sitten viedään vapaaehtoistyöllä, mahdollisuus toisen tyllistymiseen, edes joksikinaikaa.

      • Cherry

        Tuskinpa vapaaehtoiset tekevät piruillakseen ja muilta työpaikkoja viedäkseen vapaaehtoistyötä, ilman palkkaa vieläpä. Noin ahtaalla maailmankuvalla varustetun ihmisen tilalle voisi helpostikin ottaa jonkun vapaaehtoisen, joka tekee työtä omasta tahdostaan ja sydämellä.


    • vastaus

      Ei kaikista harrastuksista voi maksaa palkkaa ensinnäkin se tuo kustannuksia järjestölle. Ja jos sulle maksetaan palkkaa esim EA-päivystyksistä niin sinun pitää olla vastuussa tekemistä. Sitä paitsi viranomaiset ainakin ottavat avuksia vapaaehtoisia esim etsintöihin. Kannattaa itse kokeilla vapaaehtoistatyötä parivuotta.

    • Sini

      Mulle vapaaehtoistyö eläintensuojelun parissa on antanut todella paljon! Suomessa se ei ole aina helppoa, koska laillisetkin järjestöt helposti leimataan labroihin ja turkistarhoille iskeviksi terroristeiksi... Tämä monien ihmisten tietämättömyydestä johtuva leimaaminen on kuitenkin kestettävä, niin paljon hyvää mieltä saan onneksi siitä, että saan tehdä työtä niiden maapallon asukkien hyväksi, jotka eivät ole täällä vain tuhoamassa ja ahnehtimassa. Omakin työ on periaatteessa hyvin pienimuotoista, mutta on ilo nähdä miten koko ajan enemmän ihmisiä alkaa nähdä ympärilleen ja tunnustaa mm. tehomaatalouden, kosmetiikan eläinkokeiden ja turkistarhaamisen ongelmia. Suosittelen tätä kaikille kiinnostuneille, jo pelkkä jäsenyys jossakin järjestössä vie asiaa eteenpäin. Oma järjestöni on Animalia, käy tsekkaamassa! www.animalia.fi

    • Jetta-let

      Vapaaehtoistyöhän on harrastus siinä missä muutkin, eihän sulle esimerkiksi makseta siitäkään, että sä käyt hiihtämässä, pelaat jalkapalloa, lentopalloa, jääkiekkoa, luistelet jne joko yksin tai sellaisessa joukkueessa, joka ei pelaa kilpaillakseen ja näitä muitakihan sä teet ihan VAPAAEHTOISESTI, eikö totta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2659
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      223
      2484
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      190
      1804
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe