Hei, te ketkä olette olleet kanarialla joulukuun alussa, niin millaiset kelit siellä on? Kyselin yhdeltä tutultani niin he olivat olleet viime vuonna joulukuussa teneriffalla ja päivällä piti olla välillä pitkähihaisessa.
Itse olen käynyt kaksi kertaa teneriffalla tosin maaliskuussa ja tänä keväänä oltiin pääsiäinen siellä.
Nyt olisi tarkoitus mennä Inglesin suuntaan joulukuussa.
Mikä kanariansaaren paikka on silloin lämpöisin?
Onko Inglesissä tai tenerifflla lämmintä 4.-15.12. ajalla?
39
2446
Vastaukset
- Ilmoja pitelee
kyllä Teneriffalla tarvitsee lapasia ja karvalakkia, jos Teidelle nousee ;-)
- Muualle menisin.
Veikkaisin jotta nastarenkaita ei tarvitse vielä.
Mutta monenkelinrenkaat on suotavaa.
Jos on omat vatsarenkaat, se riittää. Villapaita päälle.
Yhteenvetona: En matkustaisi ajalla 15.11 - 15.2. On epävakaata. Valehdelkoot muut matkailijat mitä lystäävät, yksikään kehuminen ei ole totta! - don Luis
Muualle menisin. kirjoitti:
Veikkaisin jotta nastarenkaita ei tarvitse vielä.
Mutta monenkelinrenkaat on suotavaa.
Jos on omat vatsarenkaat, se riittää. Villapaita päälle.
Yhteenvetona: En matkustaisi ajalla 15.11 - 15.2. On epävakaata. Valehdelkoot muut matkailijat mitä lystäävät, yksikään kehuminen ei ole totta!Sääolosuhteista on olemassa täydelliset tilastot,eikä siinä valheet tule kyseeseen.Hieman kun penkoo netin sääsivuja niin saa jokaiselta menneeltä päivältä tarkat faktat.
- Matkailija76
Oltiin Teneriffalla (Americas) joulukuun alkupuolella pari vuotta sitten. Ihan hyvät kelit, kunnei edes odotettu mitään erityistä. Siellä oli sellainen hautova lämpö, tarkeni hyvin jopa illalla. Aurinko ei pahemmin paistanut kuin hajanaisia tunteja, ehkä 5 tuntia koko viikon aikana. Mutta olimme tyytyväisiä. Niin moneen kertaan on maaliskuussa matkustettu sillä mielellä, että johan pitäisi alkaa olla lämmin ja petytty joka kerta. Aina on paleltu, aurinko on jatkuvasti pilvessä jne. Jopa "aurinkovarmassa" Puerto Ricossa oli melkein koko viikko maaliskuussa pilvistä.
Mutta tuo Teneriffan loma joulukuussa on varmaan kaikista onnistunein Kanarian reissumme. Otimme halvan äkkilähdön ja olimme orientoituneet siihen, että siellä on kylmä ja sataa. Auringosta ei edes haaveltu. Siksi tuo hautova lämpö ja lämpimät illat oli positiivinen yllätys. - Säätiedote
Onhan Espoossa varmasti pakkasta ja hiihtokelit joulukuun kolmannella viikolla? Aivan yhtä vaikeaa on ennustaa Kanarian säitä!
Lähde siitä että lämpö on pahimmassa tapauksessa 19c, normaalissa tapauksessa 23c ja voipa olla jopa 26 astettakin. Tai sitten on pilvistä tai voi jopa tirauttaa vettäkin. Se on Kanarian saarten TALVIsää. - blues_brother1
Playa del Inglesissä on päivän ylin lämpötila marraskuussa 25 astetta ja joulukuussa 22 astetta eli tuossa välillä ne ylimmät päivälämpötilat keskimäärin joulukuun alussa ovat. Yön alimmat lämpötilat ovat keskimäärin 18 ja 16 sekä meriveden lämpötilat 21 ja 18. Nuo ovat lämpötiloja varjossa, joten kyllä siellä mainiosti tarkenee.
Se on sitten tuurista kiinni onko lämpötilat lomasi aikana kylmempiä vaiko lämpimämpiä?
blues_brother- Kokemusta on
kuka uskoo kuka ei....ja minä en sinun lukemiin kyllä nyt usko. Väität että joulukuussa alin yölämpötila on 16C....älä nyt kehtaa sillä se on monesti ylin lämpötila päivällä joulukuussa. Miksi pitää levittää tällaistä jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Joulukuussa Kanarialla tarvitsee päivälläkin pitkähihaista ja kuka vaan tietää minkä lämpöistä on 18C ..oikeasti vesi on kylmempää jos tuulee ja on pilvistä......nyt Suomen järvissä on 18 ja harva enää kehtaa uida. Viileetä siellä on sateista ja tuulista. Viikon aikana voi olla vain 1 kunnon päivä ja yöt on todella kylmiä. Asunnoissa on kivilattiat ja ei lämmitystä.
- don Luis
Kokemusta on kirjoitti:
kuka uskoo kuka ei....ja minä en sinun lukemiin kyllä nyt usko. Väität että joulukuussa alin yölämpötila on 16C....älä nyt kehtaa sillä se on monesti ylin lämpötila päivällä joulukuussa. Miksi pitää levittää tällaistä jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Joulukuussa Kanarialla tarvitsee päivälläkin pitkähihaista ja kuka vaan tietää minkä lämpöistä on 18C ..oikeasti vesi on kylmempää jos tuulee ja on pilvistä......nyt Suomen järvissä on 18 ja harva enää kehtaa uida. Viileetä siellä on sateista ja tuulista. Viikon aikana voi olla vain 1 kunnon päivä ja yöt on todella kylmiä. Asunnoissa on kivilattiat ja ei lämmitystä.
Kun kirjoitat"kokemusta on"niin kertonet kuinka monen joulukuun mittainen tuo kokemus on.Vähäisen kokemuksen omaavana(vain kaksi joulua)voin kertoa,että ollessani Inglesissä joulun aikana,niin molemmilla kerroilla oli täydet rantakelit eikä iltaisinkaan lisävaatteita tarvinnut,joten,olen ehkä ollut liian harvoin Inglesissä,kun sitä huonoa ilmaa ei ole kohdalleni osunut.No kyllä se vielä kerran niinkin voi käydä??
- Tollon tallon
Kokemusta on kirjoitti:
Olet tollo ollut Färsaarilla ja luullut olevasi Kanarialla.
- casablanca
Kokemusta on kirjoitti:
Älähän nyt viitti puhua potaskaa.
- dona Luana
don Luis kirjoitti:
Kun kirjoitat"kokemusta on"niin kertonet kuinka monen joulukuun mittainen tuo kokemus on.Vähäisen kokemuksen omaavana(vain kaksi joulua)voin kertoa,että ollessani Inglesissä joulun aikana,niin molemmilla kerroilla oli täydet rantakelit eikä iltaisinkaan lisävaatteita tarvinnut,joten,olen ehkä ollut liian harvoin Inglesissä,kun sitä huonoa ilmaa ei ole kohdalleni osunut.No kyllä se vielä kerran niinkin voi käydä??
Jees! Samaa mieltä don Luis.
Olimme 2011 joulukuussa 2 viikkoa Teneriffalla, aurinko paistoi paitsi yhtenä päivänä. Lämpötila varjossa 23 - 26, illallakin tarkeni ilman pitkähihaista. Ja meressä tarkeni hyvin uimaan.
MUTTA minun kokemukseni on vain tämä yksi kerta, eli olen amatööri. - don Luis
dona Luana kirjoitti:
Jees! Samaa mieltä don Luis.
Olimme 2011 joulukuussa 2 viikkoa Teneriffalla, aurinko paistoi paitsi yhtenä päivänä. Lämpötila varjossa 23 - 26, illallakin tarkeni ilman pitkähihaista. Ja meressä tarkeni hyvin uimaan.
MUTTA minun kokemukseni on vain tämä yksi kerta, eli olen amatööri.Eipä tässä tarvitse odotella kuin viitisenkymmentä päivää ja taas ollaan "lämmittelemässä Inglesissä. Sitä ennen kuitenkin kokeilemaan välimeren lämpöä Nizzaan.
- lämpöä piisaa
Kokemusta on kirjoitti:
Onko mulla ollut siis vain hyvä tuuri. Vaikka kuinka monta peräkkäistä vuotta olen viettänyt joulukuussa Kanarialla: Vain Lanzarotella satoi yhtenä päivänä. Viime vuonna kahtena päivänä oli puolipäivää osin pilvistä, edellisvuonna paistoi aurinko koko viikon ja myös sitä edeltävinä vuosina. En ole moneen vuoteen ottanut kuin ihan ohuen pitkähihaisen ja käyttämättä on jäänyt. Iltaisin olen sitä kanniskellut mukanani. Eli siis säät on olleet sellaista hyvän Suomi-kesäpäivän luokkaa ja aina olen meressä aikaa viettänyt, raikastumassa, en mitään höyrykylpyä haluaisikaan.
- Nahka tunsi
Usko tai älä, mutta....Viime joulun aikaan Los Cristianosissa oli upea joulunaika. Olimme kaksi viikkoa ja oli kai pari pilvistä päivää, muuten lämpö 25 asteen luokkaa, joku paivä lähes 30. Ei päivällä kertaakaan alle 20.
Mutta säät ovat säitä. Et voi nille mitään. Mutta sanoisin, että 20 asteen pintaan pitkällä aikavälillä. - semmosta se on
Ei hätää. On siellä aina lämpimämpää kuin Suomessa
- Ingles fani!
Olen ollut Inglesissä 7 kertaa marraskuussa ja 7 kertaa maaliskuussa. Ja nytkin taas oon menossa, marraskuussa neljäks viikoks.. Lämmintä on ollut yleensä aina, 23-26 päivällä, jopa 36 astetta. Tottakai välillä on ollut jokunen viilee ja sateinen päivä mutta se vaan on piristänny lomaa. Ilma vaihtelee.....tottakai. Hauskaa lomaa !
- mek
Kanariansaarte keskilämpötilä ympärivuiden on siinä 23-26 asteen välillä ja itse olin -10 teneriffaalla joulunan niin joka päivä 25 tai yli mutta yöllä menee alle 20 mutta siellä harvoi alle 15 asteen. Jos sattuu myrsky iskemään niin sitten sataa ja tuulee.
- intressant
Se on kyllä niin,jokainen hakee mitä hakee)Aurinko varmin paikka tuohon aikaan on Dubai siitä on turha kiistellä.Mutta jos haluaa mielenkiintoiseen paikkaan mennä,niin sanoisin New-york siellä on katsottavaa moneen makuun.Ilma tietty on se mikä siellä joulukuussa pitääkin olla.Hyvää matkaa vaan kaikille..ps minä lähden jouluksi Qatar:iin
- Vähän laatua
Eikös tämän ketjun aloittaja kysynyt Inglesin Teneriffan lämpötiloja eikä mitään Nykin Dubain lämpötiloja. Min' en Dubaihin menisi vaikka maksettais.
- ingles fani
Vähän laatua kirjoitti:
Eikös tämän ketjun aloittaja kysynyt Inglesin Teneriffan lämpötiloja eikä mitään Nykin Dubain lämpötiloja. Min' en Dubaihin menisi vaikka maksettais.
Noh...jokainen tykkää mistä tykkää. Hyvä näin. Onnex on vaihtoehtoja. Minä meen kuitenkin taas Inglesiin...ja siellä on lämmintä.
- Inklisi
Olen ollut viimeiset viisi joulua Inglesissä ja aina on ollut lämpösempää kuin Suomessa.Ei noihin jouluihin montaa pilvistä päivää ole ollut,1-3viikkoa ollaan oltu jouluisin ja ensi jouluna 3vk taas.
- Alaho65
maaliskuussa 2013 oltiin viimeksi(playa del curassa) ja joka päivä lämpötila oli yli 25 astetta parina päivänä mittari kipusi yli 30 asteeseen et kyllä Gran Canarialla lämmintä piisaa meet sinne sitten milloon vain ja varsinkin Puerto Ricon puolella saarta riittää aurinkoisia päiviä
- zibuliz
Ei sitä aina kyllin piisaa. Et välttämättä näe tuulisessa Las Palmasissa joinakin päivinä tammi-helmikuussa yhtäkään ihmistä t-paita päällä. Tuuleton Puerto Rico on sitä mitä lämpötilaennusteet lupaa.
- Matkaaja8
Joulun aikaan on oltu siellä ja olipas jouluaattona niin aurinkoista, että yksi porukasta sai auringonpistoksen puolessa tunnissa.
Lämmöt olivat minulle sopivat koko kahden viikon ajan, ei ollut kylmä. Ehkä illalla saattoi olla vähän viileämpää, päivät enemmän tai vähemmän lämpimiä.
Länsirannikolla Teneriffalla oltiin Los Gigantesissa.- Jopas on torvelo
"Kokemusta on"ainut kokemuksesi on puhua sellaista paskaa josta et itse tiedä mitään...koita edes joskus käydä vaikka Tallinassa ja lopeta toi mielikuvitusmatkailu kun et mistään mitään tiedä.Kanarialla tarkenee niin jouökuussa kuin tammikuussa ja lämmintä on varmasti yli 20 ja jopa 26 saattaa olla.Mutta toki kaikki näkee sun mielipiteistäsi että sunkin tekis joskus käydä jossain muuallakin kuin pyöriä piiri pientä kotinurkissa.Joten ryytistäydy mene töihin ja hanki elämä.
- Joulua pakoon
2011 jouluna oltiin Maspalomasissa,, ja lämmintä oli n 26 astetta.
Kahtena päivänä oli hiukan pilvistä, mutta lämmintä kuitenkin.
Tänäjouluna suuntana Teneriffa, ekaa kertaa sinne. - zibuliz
Tuulee. Elkää ihmiset unohtako tuulta. Tuuli kylmentää lämmöntuntua 3-5 asteella. Miksi pitää täällä esittää liian optimistisia arvioita.
Olin viime vuonna joulukuun alussa viikon Inglesissä josta jatkoin Puerto Ricoon. Inglesissä tuulee koko ajan, jonka takia pilvisessä säässä ei tarkene vain t-paita päällä. Yleensä kuitenkin paistoi joten ilma menetteli. Puerto Rico taas on toista maata. Siellä ei tuule jonka takia tilastoista voi katsoa paikan todellisen lämpötilan 21-23c. Eli sillä on aina lämmin. - Inglesiin kohta
On siel ainankii lämpimämpää kuin suomessa.
- tsdthgraerhyt
Matkusta Tanskaan. Siel ön äinäskii lämpeempää kuin suomessa.
- Inglesiin kohta
tsdthgraerhyt kirjoitti:
Matkusta Tanskaan. Siel ön äinäskii lämpeempää kuin suomessa.
Meen kuiteski Inglesiin kun on matka jo maksettu sinne.! Mut kiitos neuvosta...
- Säät
Olin hiihtolomalla Teneriffalla ja seurasin säätä ennakkoon melko tarkoin. MTV 3:n sääennustus on mennyt pieleen Puerto de la Cruzin osalta. Siihen on sotkeunut väkisin joku muu paikka. Lämpötilat olivat koko viime talven ajan tosi hyviä hellelukemia ja ainakin jatkuvasti viisi astetta ylempänä kun Americasissa, joka on varmempi aurinkopaikka. Laitoin pari kertaa viestiä MTV 3:een mutta eivät reagoineet mitenkään. MM. Napsun lämpötilat ovat melko hyvin paikkansa pitäviä. Voi myös seurata Veb-kameroista tarkkaa säätä ja reaaliaikaista lämpötilaa esim. Teneriffalta.
- Lanzan akkanen
Olemme matkanneet aika paljon. Ajankohtina joulukuu ja maaliskuu. Nämä siis talvisesongin matkoja. Säät ovat suosineet mukavasti. Eipä ole juuri tarvinnut pitkähihaista pitää päivällä. Lämpötilat tosiaan olleet siinä 23-25 asteen tuntumissa pääosin. Joskus rutkasti enemmän. Illat saattaa toisinaan olla vilpoisia.
Jälleen olemme menossa kahdelle matkalle.
Rohkeasti vaan ja voimin mielin matkalle :) - dhdihbhbhbhbchbhe
Lämmintä on mutta illat viileitä ja onhan se tiedossa että vuorilla on joskus luntakin ripsauttanut öiseen aikaan...
- kokemus on 1
ottakaa auton sisätilalämmitin mukaan niin saa huoneeesta kosteuden pois ja on illat läpimiä jos joutuu olemaan kämpällä.
Olet näköjään saanut jo pari miinusta mutta tosi on, joku muukin on tuon vehkeen mukanaan vienyt - vähän arveluttaa kuitenkin, painaa turhaan lennolla (jos vihreästi ajattelee) yms. mutta huone tosiaan usein tarvitsisi pientä lisälämmitystä.
Muistakaa muuten varoa ainakin Inglesissä kylmää tuulta, se hämää varsinkin silloin kun aurinko paistaa samalla kirkkaalta taivaalta. On nimittäin keuhkokuumeita saatu ja jokunen lomanloppu mennyt yskiessä ja sairastaessa. Onneksi jos - ja tietysti - sulla on asianmukainen vakuutuskortti taskussa niin pääset lääkärille ehdottomasti nopeammin kuin täällä koti-Suomessa. Ihan heti siis, ja saat asianmukaiset lääkkeet! Mutta kukapa sinne tieten tahtoen sairastamaan menisi?
Parempi jos pitää varansa eikä sairastu. Tuulinen etelän lämpö on talvisaikaan erittäin vaarallista meille suomalaisille, meistä kun vaan tuntuu että "ihanan lämmintä on". Ja kohta on meno lääkärikeskukseen ;-/
Mukavaa Kanarian-lomaa sinne matkaaville. Ehkä mekin tästä kohtapuoliin eistytään johonkin päin, ilmat on vaan olleet vielä hyvät kotimaassakin.
Ai niin, aloitukseen vielä: kokemusteni mukaan Kanarialla on joulukuu yleensä lämpimämpi kuin tammi-helmi-maaliskuu. Mutta vuodet ei ole sielläkään veljeksiä.
- Tuulet on
Jos Gran Canarialle aiotte, lämpimin alue on lounaisrannikko, koska sinne tuulet ei niin satu. Inglesin-Maspalomasin rannikko on tuulista, näin olemme itse kokeneet. Joulukuun alku on usein oikein lämmintä, keskimäärin kylmin aika osuu alkuvuoden puolelle, ei joulukuuhun. Jos haluaa auringossa loikoilla, myös hotellin tuulilta suojattu allasalue kannattaa huomioida. Eli Inglesin alueeltakin löytyy varmasti hotelleja, joiden piha-alue on suojassa tuulilta. Kannattaa kiinnittää huomiota tähän asiaan.
- talvisateet
minulla myös sama käsitys, että etelä- ja lounaisrannikko on gran canarialla vähäsateisinta aluetta. kerran oltiin jouluviikko puerto ricossa, tarkemmin sanottuna amadoreksessa ja aivan mahtavat kelit oli. samaan aikaan inglesissä oli tullut vettä niin, että sitä oli tunkenut talojen sisällekin. mutta epätodennäköistähän se on. muistaakseni tilastojen mukaan gran canarialla on yhteensä noin kymmenen sadepäivää vuodessa, mutta useimmiten nämä päivät sijoittuvat joulu-tammikuun ajalle.
- Taas joukuussa Igles
Noin kymmenen joulukuussa vietetyn 2 vkon loman kokemuksella sanoisin että yön alin lämpötila Inglesissä liikkuu10 - 18 C ja päivän ylin 16-27 C haarukassa. Yhden kerran on satanut 3 päivää oikein reilusti 50- 100 mm / pv, muutaman kerran jokunen heikko sadekuuro ja noin puolella kerroista on ollut lähes täydellisen aurinkoinen sää
lukuunottamatta joitakin pilvisiä tunteja aamu- tai iltapäivisin. - monet kerrat
Puerto Ricossa on aina hyvä keli, myös joulukussa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096953- 954451
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493945- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1913502
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482542
- 131924