Miten oppisin lausumaan englantia?

Englanti hikke

Elikkä moikka vaan,
oon nyt 6-luokalla ja haluaisin vanhempana muuttaa Englantiin ja mennä sinne opiskelemaan ja töihin.. yms... Ongelma on, että EN OSAA LAUSUA MITÄÄN! Ei siis ei mitään, ei tule edes pienintäkään englannin kielen sanaa suusta oikein lausuttuna :(. Osaan kääntää täydellisesti (voiks noin ees sanoo!?), eli kun luen englannin kirjaa tiedän heti mitä se tarkoittaa, tai jos katson ohjelmaa ilman tekstitystä sama juttu. Isä puoleni asuu Englannissa ja on ihan Englantilainen, siksi meillä puhutaan usein muutosta sinne, mikä olisi IHANAA! ♥

Olisiko joillakin vinkkejä tuohon lausumis asiaan, ja olen hakemassa Englanti painoitteiseen ylä-asteeseen...... ;) (y)

11

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wolfu

      Valitan, mutta en tiedä...suosittelen puhumaan opesi kanssa ja harkitsemaan tukiopetusta. Oon vitosella.

    • ****

      Harjoitus tekee mestarin.

    • Eräs trotskilainen

      Kato enkunkielisiä telkkariohjelmia ilman tekstejä. Kun mie kahtoin Doctor whota, niin mie opin brittiaksenttia. Kun mie kahtoin luontodokumentin jota juonsi David Tennant, niin miun kaverit sanoi, että mie kuulostan skottilaiselta. Suomen murteetkin tarttuu, mutta se johtuu miun kohdalla siitä, että miulla ei ole ns. omaa murretta.

      Harjoitus tekee mestarin, kuten "****" sanoi. :)

      • Samaa mieltä

        Heh itekin opin puhumaan Doctor Whon avulla :D

        Kannattaa myös vaikka laulaa enkunkielisiä lauluja ja tietenkin parhaiten oppii kun oikeesti vaan heitetään semmoseen tilanteeseen, missä hiljaa oleminen ei ole vaihtoehto. Meillä oli kansainvälinen leirikoulu, niin että siellä oli sitten pakko puhua englantia kun ranskaahan mä en suostu puhumaan.

        Kyllä ne paikalliset sitä mongerrusta ymmärtää, puhut vaan reippaasti niin kyl se sieltä tulee ihan ittestään.

        Ääntämistä oppii tosiaan hyvin kuuntelemalla, eli tekstit hemmettiin :)
        Ja opettajalta voisi pyytää enemmän suullisia harjoituksia, kielissä opetetaan varsinaista puhumista liian vähän ja silloin kun opetetaan, pitää jokaisen virkkeen olla pilkulleen oikein, eihän silloin kukaan uskalla sanoa mitään! Parempi, että oppilaat hölöttävät vähän huonommallakin kieliopilla kuin että eivät koskaan opi sanomaan senkään vertaa.


      • Englanti hikke

        Joo siis mä oon ihan hullu Doctor Who fani♥♥♥ ja katon sen aina ilman tekstejä, ja tajuunkin sen iha mut siis pitäs vaa oppii lausuu. Luulen että "pelkään" että lausun väärin ja kaikki nauraa. Vaikka eihän se niin menekkään. hmm. :D


      • Hihii:D

        Karin? :D


      • Minä taas
        Englanti hikke kirjoitti:

        Joo siis mä oon ihan hullu Doctor Who fani♥♥♥ ja katon sen aina ilman tekstejä, ja tajuunkin sen iha mut siis pitäs vaa oppii lausuu. Luulen että "pelkään" että lausun väärin ja kaikki nauraa. Vaikka eihän se niin menekkään. hmm. :D

        Kuten sanottua, ei kannata pelätä, ei kukaan ole täydellinen. Siskoni puhuu parempaa englantia kuin äidinkielenään sitä puhuvat, eli halutessaan voi oppia tosi hyväksikin. Ja hän siis vapaa-ajallaan teki kaikkea englanniksi, katsoi tv-sarjoja, luki, oli kirjekavereita jne. Nykyään ravaa Chicagossa ja ties missä nettituttujen luona.

        Puhumalla oppii, itekin hölisen yksikseni kotona yksin ollessani. Pysyy kielitaito yllä ja jostain syystä ajattelen usein englanniksi, ja ajatuksissanihan äännän kaiken täydellisesti (eli mielikuvaharjoittelua periaatteessa :D). Että kerro vaikka ittestäs peilikuvallesi, jos et ihmisten ilmoilla vielä kehtaa. Tai kertoile miten on päivä menny tai mikä tänään ketuttaa. Ite puran agressioitani ja samalla treenaan äänämistäni :D


    • Englanti hikke

      Okei, tosi kiva kun on tullut asiallisia viestejä :D Meijän luokalle tuli just uus tyyppi joka on Virosta, se ei osaa täydellisesti Suomea, niin puhutaan aina välkällä pelkkää englantia :D:D Se on nyt auttanu asiaa, kun sekään ei mikään mestari ole :)
      Thank you everyone!

      • Onnitteluni :)

        Loistavaa!

        Jatkakaa samaan malliin, tekee teille molemmille hyvää puhua sitä enkkua vaikka hän sitten samalla oppiikin suomea, mitä sitä turhia vaihtamaan kun hyödytte nykyisestä järjestelystä kumpikin.

        Olen tosi iloinen puolestasi ja myös kiva, että uusi tyttö on löytänyt susta kaverin.


    • Dankerous

      Englanninkieliset joutuvat kuuntelemaan sellaisten, kuten mm. ranskalaisten ja venäläisten lievästi sanottuna "voimakasta" aksenttia. Suomalainen perustankero kuullostaa noiden rinnalla varsin luonnollista ja hyvältä lausumiselta. Lausumista ei kannata pelätä, kun vaan tulee ymmärretyksi

    • Anonyymi

      Kannattaa esim. Kattoo kirjoista sitä "ääntämis juttua". Tai kattoa jotain englannin kielisiä elokuvia/sarjoja. Ps. Oliko ees hyvä vinkki?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2754
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1975
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1325
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe