Millaisia satoja olette saaneet/ha kaurasta, rukiista ja vehnästä? Alueena etelä-pohjanmaa ja pohjois-satakunta. Itellä kaurasta 250 kg/apupaskaa ja sato 3900kg/ha.En tiedä onko hyvä vai huono kun ei ole vielä kovin pitkää kokemusta.
Kiinnostais kuitenkin kokeilla ruista tai vehnää, mutta ei ole kokemusta kummankaan viljelystä. Onko paljon hankalampaa viljellä ja millaista satoa vois ootella?
Satotaso?
4
341
Vastaukset
- Ei ehkä huippusatoa
Kaurasta 5995kg/ha
Ohrasta 5130kg/ha
Vehnästä 4985kg/ha
Rukiista 5300kg/ha*
Valvottuna Pro Agrian toimesta ja ajoneuvovaakalla mitattuna
*epävirallinen mittaus, Amilo-ruis - pussijussi
Millaisia hehtopainoja kauralla? Itellä Eemeliä ja hehtopaino viljavan mittarin mukaan oli 62.8 ku varastoon sopimattomat kävin pois kärräämässä. Hehtaarisadot tuntuvat tänä vuonna tosiaan liikkuvan tuon 5000 - 6000:n välissä.
- farmer1
3100 kg akseli kaura keskimäärin vaihtelu 1000-4500 kg/ha
- pienviljelijä10
n. 3 tonnia/ ha ohra ja 4 tonnia /ha kaura. Fosfori lietteestä ja typpitäydennys salpietarilla. Typpilannoitus alle sallitun. Märkyys haittasi kesällä mutta onneksi ei puidessa. Satoa ei aivan kaikkea tullut talteen vanhalla puimurilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984