Yashica FX-3

600D

Ei taida voida hyödyntää tuon kameran 300mm 50mm ja 28mm lähes käyttämättömiä objektiiveja nykyisissä digikameroissa.
Paitti suotimia voi kai...

..

8

150

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siitä vain!

”While every brand has its adherents, optical testing has generally shown that Zeiss AE/MM lenses were among the sharpest ever made for a production 35mm SLR. Adapters to use Zeiss T* AE/MM lenses on other cameras, most notably Canon EOS digital SLRs, have proved popular.”

http://camerapedia.wikia.com/wiki/Yashica_/_Contax_lenses

Tuon mukaan objektiivit ovat täyttä kamaa ja sovitteet niiden hyödyntämiseksi tämän päivän kameroissa (erityisesti Canonin EOS-standardin mukaisissa digijärkkäreissä) ovat jopa suosittuja.

Eikun kyselemään adapterien perään asiantuntijaliikkeistä!

• Siitä vain!

Niin, tuo lainaus puhuu itse asiassa Zeissin optiikasta, mutta Yashican omissa, FX3-runkoon tarkoitetuissa laseissa on sama kiinnitys.

• Toivon kipinä
        Siitä vain! kirjoitti:

Niin, tuo lainaus puhuu itse asiassa Zeissin optiikasta, mutta Yashican omissa, FX3-runkoon tarkoitetuissa laseissa on sama kiinnitys.

Olen parhaillaan haikaillut EOS 600D:tä.Täytyy ehdottomasti selvittää tuo. Oispa upeeta jos niitä voisi hyödyntää.

• Peilitön
        Toivon kipinä kirjoitti:

Olen parhaillaan haikaillut EOS 600D:tä.Täytyy ehdottomasti selvittää tuo. Oispa upeeta jos niitä voisi hyödyntää.

Noita vanhoja objektiiveja voi hyödyntää vain peilttömissä järkkäreissä, kuten Canon EOS M, Sonyn NEX, Olyn ja Panan mikro4/3 malleissa jne. Toimivat vain manuaali asetuksilla.

• Vai niin
        Peilitön kirjoitti:

Noita vanhoja objektiiveja voi hyödyntää vain peilttömissä järkkäreissä, kuten Canon EOS M, Sonyn NEX, Olyn ja Panan mikro4/3 malleissa jne. Toimivat vain manuaali asetuksilla.

http://www.youtube.com/watch?v=zDDg1xD704Q

• Peilitön

• Kiva kokeilla
        Peilitön kirjoitti:

Olet oikeassa.Tuo Canonin EOShan on niitä harvoja joihin saa kiinni noita vanhoja "putkia":
        http://www.ebay.co.uk/itm/2nd-Generation-AF-Confirm-Contax-Yashica-C-Y-Lens-Canon-EOS-EF-mount-Adapter-/250985450524?pt=UK_Photography_CameraLenses_Lens_caps_hoods_adaptors_ET&hash=item3a6fe60c1c

Kirpputoreilla on aika usein roinan seassa vanhoja järkkäreitä. Mellunmäen kirpparilla on luotettavien huhujen mukaan rungoissa ollut Leican objektiiveja. Kas kun ne eivät sen vikkelämmin lähde sieltä kiertoon...
        Kai noita adaptereita löytyy Suomestakin jostain myymälästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3437
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3117
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2614
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2366
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2076
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1637
    Aihe