Yashica FX-3

600D

Ei taida voida hyödyntää tuon kameran 300mm 50mm ja 28mm lähes käyttämättömiä objektiiveja nykyisissä digikameroissa.
Paitti suotimia voi kai...

..

8

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siitä vain!

      ”While every brand has its adherents, optical testing has generally shown that Zeiss AE/MM lenses were among the sharpest ever made for a production 35mm SLR. Adapters to use Zeiss T* AE/MM lenses on other cameras, most notably Canon EOS digital SLRs, have proved popular.”

      http://camerapedia.wikia.com/wiki/Yashica_/_Contax_lenses

      Tuon mukaan objektiivit ovat täyttä kamaa ja sovitteet niiden hyödyntämiseksi tämän päivän kameroissa (erityisesti Canonin EOS-standardin mukaisissa digijärkkäreissä) ovat jopa suosittuja.

      Eikun kyselemään adapterien perään asiantuntijaliikkeistä!

      • Siitä vain!

        Niin, tuo lainaus puhuu itse asiassa Zeissin optiikasta, mutta Yashican omissa, FX3-runkoon tarkoitetuissa laseissa on sama kiinnitys.


      • Toivon kipinä
        Siitä vain! kirjoitti:

        Niin, tuo lainaus puhuu itse asiassa Zeissin optiikasta, mutta Yashican omissa, FX3-runkoon tarkoitetuissa laseissa on sama kiinnitys.

        Olen parhaillaan haikaillut EOS 600D:tä.Täytyy ehdottomasti selvittää tuo. Oispa upeeta jos niitä voisi hyödyntää.


      • Peilitön
        Toivon kipinä kirjoitti:

        Olen parhaillaan haikaillut EOS 600D:tä.Täytyy ehdottomasti selvittää tuo. Oispa upeeta jos niitä voisi hyödyntää.

        Noita vanhoja objektiiveja voi hyödyntää vain peilttömissä järkkäreissä, kuten Canon EOS M, Sonyn NEX, Olyn ja Panan mikro4/3 malleissa jne. Toimivat vain manuaali asetuksilla.


      • Vai niin
        Peilitön kirjoitti:

        Noita vanhoja objektiiveja voi hyödyntää vain peilttömissä järkkäreissä, kuten Canon EOS M, Sonyn NEX, Olyn ja Panan mikro4/3 malleissa jne. Toimivat vain manuaali asetuksilla.

        http://www.youtube.com/watch?v=zDDg1xD704Q


      • Kiva kokeilla
        Peilitön kirjoitti:

        Olet oikeassa.Tuo Canonin EOShan on niitä harvoja joihin saa kiinni noita vanhoja "putkia":
        http://www.ebay.co.uk/itm/2nd-Generation-AF-Confirm-Contax-Yashica-C-Y-Lens-Canon-EOS-EF-mount-Adapter-/250985450524?pt=UK_Photography_CameraLenses_Lens_caps_hoods_adaptors_ET&hash=item3a6fe60c1c

        Kirpputoreilla on aika usein roinan seassa vanhoja järkkäreitä. Mellunmäen kirpparilla on luotettavien huhujen mukaan rungoissa ollut Leican objektiiveja. Kas kun ne eivät sen vikkelämmin lähde sieltä kiertoon...
        Kai noita adaptereita löytyy Suomestakin jostain myymälästä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe