Husky Vai Ei mitään?

Voieijj!

Elikkä haluisin huskyn Mut en Tiie Riittääkö Aika?
Tuleva Husky harrastaisi Uintia ja pääsisi vetämään minua Rullaluistimissa , ja Pääsisi kokeilemaan Agilitya, ja Näyttelyä.
Mut Mä pelkään et Kokeet menis huonosti ja oppisin huonommi ku aikaa ei riitä opettelemiseen Mut onkse oikeesti Niin? Mä oon 7luokalla ja Mun Entinen koira oli Perhoskoira. Äiti Veis Koiran 2 kertaa päiväs ja mä myös 2 kertaa...

6

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi eijj!

Ja talvella pääsis vetämään mua pulkalla ja kesäl pyörällä.

• Kyllähän se on niin

että kun koiran ottaa niin sille pitäsi sitä aikaa löytymään. Usein löytyykin kun tinkii kaikesta muusta.

Mutta mietin että mitä tarkoitat kokeiden huonosti menemisellä. Omia kokeitasi koulussa? Siinä voi käydä kyllä niin että aikasi ei riitä enää lukemiseen. Vai suunnittelitko jotain toko-juttuja harrastavasi? Kai otat huomioon että huskyt, kuten käytännössä kaikki alkukantaiset pystykorvat, ovat aika jääriä ja joudut käyttämään aikaa asioiden tahkoamiseen. Eli mikään tuskin menee kerrasta läpi eikä ainakaan heittämällä.

Eniten kuitenkin huolestuttaa tuo suunnitelmasi koiran juoksuttamisesta rulliksilla. Entä jos kaadut ja halkaiset kallosi tai katkot raajasi? Entä kun koira näkee/haistaa toisella puolella tietä jonkun toisen koiran ja päättääkin mennä tervehdyskäynnille, ja jommasta kummasta suunnasta tulee auto ja ajaa päällesi? Entä mitenköhän puolustat koiraasi jos vastaan tulee joku irtokoira tappelemaan omasi kanssa, ei nimittäin helppo homma edes ilman rulliksia saati niiden kera?

Varmaan tiedostat myös että Husky ei pärjää samalla lenkkimäärällä kuin perhoskoira? Onko teillä äitisi kanssa todellakin mahdollisuuksia tehdä 10 kilsan lenkkejä joka ikinen päivä, satoi tai paistoi?

Pohdihan näitä ajatuksia mitä viestistäsi heräsi ja tee sen jälkeen päätös joka mielestäsi on oikea. On pelkästään oikein että ainakin mietit asioita ennen hankintapäätöstä.

• en suosittele

Lähtökohtaisesti koiran kuin koiran juoksuttaminen asvaltilla ei todellakaan tee nivelille hyvää, joten tuo ruillistelu jää kerran parin huviksi. huskyn pystyy myös opettamaan kauniisti hihnalenkkeilijäksi mutta lähtökohtaisesti tulee muistaa että husky EI ole seurakoira kuten perhoskoirat jne, EIKÄ palveluskoira kuten Saksanpaimentimet ja noutajat jne.
      Huskyllä ei ole näiden seura ja palvelusalttiimpien rotujen tapaan mielyttämisenhalua, se on PALJOn itsenäisempi ja omanarvontuntoisempi rotu. Jos ei hittojakaan huvita, husky ei tottele. Husky ei ole automaattisesti irtipitovarma, vaikka sellaisiakin on, tylsistynyt husky karkailee ja oikeasti repii ja silppuaa huushollissa. ne ovat kovin kekseliäitä ja aivan omanlaisansa koiria, ja ennen kaikkea, EI tarkoitettu ainoaksi koiraksi.

Hihnalenkkeily ei huskya tyydytä, se on aivan varma.

• huz

Älä vain ota noilla perusteilla! Husky vaatii paljon aktiivista liikuntaa. Itsellä 8kk vanha husky uros. Tuhoaa kaiken asunnosta jos tylsistyy yksin ollessaan, meillä toinen koira kaverina. Yksikin päivä vähemmällä lenkittämisellä aiheuttaa levottomuutta ja tihutöiden tekemistä. Aamulla pääsee klo 5 juokseman tunniksi metsään. Työpäivän jälkeen vähintään tunnin-kahden juoksu-tai pyörälenkki vetovaljaissa tai muuten vetotreeniä. Illalla vielä noin vähintään puolentunnin juoksutus metsässä.

• caninefamiglia

Mietin tässä että millaisia elohiiriä teillä ihmisillä oikein on kun oma husky sekoitukseni pärjää kyllä ihan lenkeillä. Koirassa on 75% huskia ja 25% sakua eli kahta aktiivista rotua. Päivässä tehdään kaksi tunnin lenkkiä ja yksi neljänkymmenin minuutin pissitys. Aamulla ennen kuin lähden kouluun tehdään tunnin lenkki (olen kuitenkin jo yli kaksikymppinen enkä enää yläaste ikäinen), kotiin tulen 2-3 maissa ja sitten tehdään se 40min lenkki. Ja illalla viimeistään klo seitsemän lähdetään tunnin lenkille.

Koira on pärjännyt hyvin näillä. Ei ole edes pentuna tuhonnut muuta kuin omia lelujaan (mitä nyt ensimmäisessä asunnossa yritti pari kertaa järsiä keittiön jalkalistaa kun uusia hampaita oli tulossa, mutta ei listalle tapahtunut mitään).

Ja jos olen ollut kipeänä ja koiran on pitänyt pärjätä sillä että vien sen vain pari kertaa ulos 30-40min pissille niin ei tuo ole seonnut. Jos tämä tapahtuu enemmän kuin kerran niin sitten koira alkaa yleensä leikkiä leluillaan, mutta ei koira miksikään sekopääksi muutu.

Vaikka en nyt koiraani juoksutakaan metsässä niin silti olen kyllä huomannut että miten paljon lenkit syövät aikaa päivässä ja ihmettelen että jos te todellakin teette kaiken tuon koirienne kanssa että miten hitossa teille jää ylipäätään mihinkään muuhun aikaa. Kai tekin olette sitten elohiiriä ja koira tottunut teidän kanssanne että aina ollaan menossa.

• caninefamiglia

Sitä en kiellä etteikö husky tarvitse enemmän liikuntaa kuin joku perhoskoira ja liikunnan on ehdottomasti oltava säännöllistä, eikä siitä luisteta.

Koirani on varmaan siksi niin rauhallinen kotioloissa koska se pääsee aina säännöllisesti ulos. Hyvin harvoin on käynyt niin että koira joutuisi pärjäämään vähemmällä liikunnalla kuin mihin se on tottunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      14
      3799
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3103
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      280
      2955
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      7
      1981
    5. Trump syyttää Bideniä ja Obamaa lentoonnettomuudesta!

Ukko on ihan seonnut.
      Maailman menoa
      240
      1677
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      6
      1470
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1301
    8. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      1266
    9. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      34
      1089
    10. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1081
    Aihe