Kysely oikeasti suurperheellisille

9 lapsen äiti

eli toivoisin loanheittäjien pysyvän pois tästä ketjusta ja jättävän edes yhden keskustelun niille, joille palsta on tarkoitettukin.

Minkälaisia omia pieniä vinkkejä teillä on arjen sujuvammaksi tekoon?

15

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myöhäistä jo

      Se pitää olla tiedossa jo ennenkuin alkaa tehtailemaan niitä skidejä. Olet siis kysymyksinesi auttamattoman paljon myöhässä. Anna adoptioon niille jotka osaa.

      • bjuhuu

        Buhuu... Tää on yks niistä joilla ei ole lapsia tai joilla ei ole ollut lapsena tarpeeksi tissiä, tai on ollut liian tiukka pipo...


      • lokaa niskaan

        No just. Aina löytyy yks tai usempi loanheittäjä...


    • Kaurapuurokikka

      Ööh, arki on ihan riittävän sujuvaa, ei mitään erityisiä konsteja ole tarvittu.

      • Auttakaa oikeesti

        Auttoi just yhtä paljon, jos olisit jättänyt vastaamatta...


    • kaksi kikkaa

      Eteisessä omat korit kunkin asusteille.
      Ruokaostoksilla vain kerran viikossa - valmis ruokalista viikoksi.

    • Kikkaaa

      Laminoidut siivousohjeet kaikista siivoustöistä, niin että lapsetkin oppivat oikeasti osallistumaan.

    • 19 lasta

      Jokaiselle perheenjäsenelle vaatteet (ulkovaatteita myöten) esille jo edellisenä iltana.
      Vie saman (tai pienemmän ajan) ja vähentää aamustressiä monta sataa prosenttia.

    • minääiti

      Juuri olin aloittamassa samansuuntaisen keskustelun oikeasti suurperheellisille. Nämä katkeroituneet äidin hellyyttä vaille jääneet voivat jättää tämän keskustelun omaan arvoonsa... Minulla 7 lasta, olen tehnyt "työvuorolistan" minkä mukaan lapset tekevät kotitöitä; laittavat pyykkikoneen pyörimään, lataavat tiskikoneen, siivoilevat keittiön ruuan/iltapalan jälkeen, keräilevät lelut lattialta, imuroivat, haravoivat jne... ja sen mukaan maksan jokaiselle viikkorahaa ja pienet kotihommat sujuvatkin oikein mallikkaasti. Reippaammat hoitelevat enemmän hommia ja saavat jokusen euron enemmeän viikkorahaa, laiskemmat lorvivat ja saavat vähemmän ja kaikki ovat vaikuttaneet tyytyväisiltä tilanteeseen. Itse kaipailisin vinkkejä lähinnä ruuanlaittoon, mistä löytäisin jättimäisiä uunivuokia erilaisia laatikoita varten? Millaisia vaihtelevia/terveellisiä ruokia teette normaalissa kotikeittiössä isolle porukalle? Nykyään teen usein vain keittoja ja erilaisia laatikoita ja kiusauksia suurelle porukalle. Ideoita kenelläkään? Mieluiten tekisin sapuskaa alusta asti, en käytä eineksiä, enkä puolivalmisteita. Ja tosiaan vain neuvoja ja vinkkejä kaivataan, ei haukkuja ja mollaamista onnettomilta ihmisiltä jotka ovat kateellisia, koska minua on siunattu monella ihanalla lapsella, jotka olen kaikki halunnut. Tsemppiä kuitenkin myös teille jotka olette vaille äidin syliä ja kotiruokaa jääneet...

      • äipsyli kanssa

        Joka keskusteluunhan noita p****njauhajia aina löytyy.... Itse olen löytänyt Ikeasta jonkinlaisia uunivuokia isompaankin tarpeeseen, mutta jonkun aikaa sitten satuin löytämään ihan Lidlistä myös isoja uunivuokia joiden mukana tosin oli pienempikin vuoka jonka sitten lahjoitin siskolleni, jolla ei niin isoa porukkaa ruokittavana... kokkiman.com on ihana verkkokauppa, mistä löytyy kaikenmoista kivaa keittiöpuuhiin, niin isommille kuin pienemmillekin perheille. Ainakin minulla ja lapsilla on ollut hauskaa keittiössä, kun hankin kaikenlaista hömppää huviksi...


      • kuusi meillä
        äipsyli kanssa kirjoitti:

        Joka keskusteluunhan noita p****njauhajia aina löytyy.... Itse olen löytänyt Ikeasta jonkinlaisia uunivuokia isompaankin tarpeeseen, mutta jonkun aikaa sitten satuin löytämään ihan Lidlistä myös isoja uunivuokia joiden mukana tosin oli pienempikin vuoka jonka sitten lahjoitin siskolleni, jolla ei niin isoa porukkaa ruokittavana... kokkiman.com on ihana verkkokauppa, mistä löytyy kaikenmoista kivaa keittiöpuuhiin, niin isommille kuin pienemmillekin perheille. Ainakin minulla ja lapsilla on ollut hauskaa keittiössä, kun hankin kaikenlaista hömppää huviksi...

        Kiitos nettivihjeestä :)


      • 2 vain
        kuusi meillä kirjoitti:

        Kiitos nettivihjeestä :)

        Säälittää, niinkuin armeija meininkiä ja ruokaa vitusti :D yäk mitä porukkaa!


      • pidä tunkkis
        2 vain kirjoitti:

        Säälittää, niinkuin armeija meininkiä ja ruokaa vitusti :D yäk mitä porukkaa!

        Jaa pitäisikö olla sisäfileetä ja entrecota ynnä muuta pihviä vai? Päättelen näin, koska yököttelit laatikoille ja kiusauksille. Ihan normaalia kotiruokaahan nuo on, vai?

        Voit vääntää itse niitä pihvejä kotonasi ihan vapaasti. Kukin tavallaan. Järkytyt varmaan siitä, että paljastan tekeväni usein ison kattilallisen keittoa ihan vain kaksilapsiselle perheellemme, ja sitä syödään monena päivänä. On muutakin elämää kuin tehdä joka aterialle eri ruoka.


      • vailla syliä

        Voi voi, nykyisin on tietokoneissa laskimet, joilla voi kertoa netistä, lehdistä tai keittokirjoista löytyvät reseptit niin, että koko perheellenne riittää. Jos ei ole enää se kertolasku muistissa muuten.


    • Iso vuoka

      Ikeasta löytyy edullisesti iso teräksinen uunivuoka!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe