Haluaisin ottaa netistä joitakin ilmaisia fontteja käyttöön Wordiin. Miten se nyt kävikään? Pystyn tallentamaan sieltä tiedoston, mutta miten saan fontit käyttöön esim. Wordissa? Olen joskus vuosia sitten hakenut netistä fontteja, mutta en muista enää miten sen tein...
Miten fontit käyttöön?
3
675
Vastaukset
- hän
ne tallenneta windows\fonts-kansioon (ainakin win98se)
- norman
sinne Windows\Fonts-kansioon ja siellä valikosta Tiedosto löydät Asenna uusi fontti.
Avautuva ikkuna kehoittaa sitten kelaamaan sen uuden fontin sijoituspaikan esille ja kun se löytyy, varmaankin pitää haluttu fonttitiedosto valita ja sitten ne OK:t perään. Yhden kun asennat niin osaat sitten loputkin.
Muistaakseni en ole tähän xp:n asennellut, mutta vanhempiin winukoihin ehkä joskus liikaakin. Muutama sata fonttia hidasti jo konetta... - Datanomi
norman kirjoitti:
sinne Windows\Fonts-kansioon ja siellä valikosta Tiedosto löydät Asenna uusi fontti.
Avautuva ikkuna kehoittaa sitten kelaamaan sen uuden fontin sijoituspaikan esille ja kun se löytyy, varmaankin pitää haluttu fonttitiedosto valita ja sitten ne OK:t perään. Yhden kun asennat niin osaat sitten loputkin.
Muistaakseni en ole tähän xp:n asennellut, mutta vanhempiin winukoihin ehkä joskus liikaakin. Muutama sata fonttia hidasti jo konetta...Kyseinen kansio löytyy uudemmista Windowseista WINNT kansion alta. esim. C:\WINNT\Fonts
Tosin jos windows on asennettu oikein säätämällä, niin kansioiden nimet saattavat vaihdella, jolloin varma paikka mistä kyseisen kansion löytää on Ohjauspaneeli. Eli siis:
Käynnistä > Asetukset > Ohjauspaneeli >> Fontit
Start > Settings > Control Panel >> Fonts
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835979
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj473995- 1313993
- 693733
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72527Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332249- 272234
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4471838