Ajattelin kysyä tällaisesta asiasta, en oikein tiennyt mihin kategoriaan kuuluisi, joten tämä tuli nyt tänne. Onko kukaan kuullut asiasta, että pituuskasvu olisi keskeytetty? Ollaan puolison kanssa molemmat niin pitkiä, joten huolettaa että oma lapsi saa jotkut megageenit ja venähtää kaksimetriseksi.
Voiko pituuskasvua keskeyttää
3
269
Vastaukset
- miksi tehdä jotakin?
Jos vaan on pitkät vanhemmat ja/tai nopea kasvutempo syynä siihen, et lapsi on ikäisekseen pitkä; niin ei sille kyllä mitään (onneksi) tehdä. Sitten on asia erikseen jos sairastaa vaikka kasvuhormonin liikatuotantoa tms.
- mammamia...,
Täälläkin vähän samankaltainen tilanne. Mies on kaksi metriä ja minä hieman yli 170. Meillä nyt poika 6v ja tyttö 3kk. Eihän se nyt ois tyttärellä ainakaan mukavaa ola 2 metriä pitkä.
- Pitkä on kaunis
Olet itse sen verran "lyhyt pätikkä", ettei tyttärestäsi tule kaksimetristä, mutta jos hän kasvaa esimerkiksi 180cm pitkäksi, hänestä voisi tulla vaikka malli. :)
Tunnen useamman 185 cm:ä pitkän naisen, eikä pituus ole heille ongelma - päinvastoin. Itsekin murehtisin enemmän sitä, jos tyttäreni jäisi puolitoistametriseksi. Meillä pitkät vanhemmat, mutta tyttären kasvu päättyi jo 11-vuotiaana murrosiän alettua, joten vanhempien pituudesta ei voi suoraan ennustaa lapsen pituutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418