Ajattelin kysyä tällaisesta asiasta, en oikein tiennyt mihin kategoriaan kuuluisi, joten tämä tuli nyt tänne. Onko kukaan kuullut asiasta, että pituuskasvu olisi keskeytetty? Ollaan puolison kanssa molemmat niin pitkiä, joten huolettaa että oma lapsi saa jotkut megageenit ja venähtää kaksimetriseksi.
Voiko pituuskasvua keskeyttää
3
282
Vastaukset
- miksi tehdä jotakin?
Jos vaan on pitkät vanhemmat ja/tai nopea kasvutempo syynä siihen, et lapsi on ikäisekseen pitkä; niin ei sille kyllä mitään (onneksi) tehdä. Sitten on asia erikseen jos sairastaa vaikka kasvuhormonin liikatuotantoa tms.
- mammamia...,
Täälläkin vähän samankaltainen tilanne. Mies on kaksi metriä ja minä hieman yli 170. Meillä nyt poika 6v ja tyttö 3kk. Eihän se nyt ois tyttärellä ainakaan mukavaa ola 2 metriä pitkä.
- Pitkä on kaunis
Olet itse sen verran "lyhyt pätikkä", ettei tyttärestäsi tule kaksimetristä, mutta jos hän kasvaa esimerkiksi 180cm pitkäksi, hänestä voisi tulla vaikka malli. :)
Tunnen useamman 185 cm:ä pitkän naisen, eikä pituus ole heille ongelma - päinvastoin. Itsekin murehtisin enemmän sitä, jos tyttäreni jäisi puolitoistametriseksi. Meillä pitkät vanhemmat, mutta tyttären kasvu päättyi jo 11-vuotiaana murrosiän alettua, joten vanhempien pituudesta ei voi suoraan ennustaa lapsen pituutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_232413Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521640- 251952
Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu276931Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup11907- 146893
- 56814
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.110739- 46725
Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua8698