ULVILAN hätäpuhelu !

Sanasta sanaan

Puhelu alkaa kello 2.42.22. Se kestää 4 minuuttia 18 sekuntia.

Hätäkeskus: Hätäkeskus.
Anneli Auer: Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti.

Hätäkeskus: Mi, mikä.
Anneli: Joku tuli ikkunast sisää.

Hätäkeskus: Rauhoitu, mikä paikkakunta?
Anneli: Ulvila.

Hätäkeskus: Ulvila, jooh.
Anneli: Tähtisentie viiskytneljä.

Hätäkeskus: Anteeks mikä
Anneli: Tähtisentie.

Hätäkeskus: Joo-o.
Anneli: Viiskytneljä.

Hätäkeskus: Onks tää omakotitalo?
Anneli: On.

Hätäkeskus: Mitä siellä nyt tapahtuu?
Anneli: Joku tuli ikkunast sisää ja hakkaa puukol mun miestäni. Muaki on hakattu.

Hätäkeskus: Joku hakkaa puukolla.
Jukka S. Lahti: Auuu.

Anneli: Kyllä. Heti.
Jukka: Annuu

Hätäkeskus: Kuka sielä hakkaa puukolla, tunneks sä sitä?
Jukka: Auu.
Anneli: Ei se o pimeetä. Mä juoksi puhelimee ku mä pääsin. Löi muaki, tulee näköjää verta.

Hätäkeskus: Joo.
Anneli: Hei nopeesti.

Hätäkeskus: Joo, laitan apua. Onks teillä monta siellä?
Anneli: Meil on myös neljä lasta täällä.

Hätäkeskus: Neljä lasta.
Anneli: Kyllä.

Hätäkeskus: Jaaha, odota hetki mä meen hetkeks pois linjalta. Älä sulje puhelinta, älä me pois.

Jukka: Aihh (yninää, valitusta)
Anneli: En.

Jukka: Aiii (laahaava ääni)
Anneli: Nopeesti.

Jukka: (Tuu jo)(huijaa)
Anneli: Kuuleksä ku mun mieheni huutaa.

Jukka: (napsahdus) Öhh (kolahdus) Ähh
Anneli: Meni, lähtikse mies jo

Jukka: Aargh (erittäin voimakas karjaisu)
Anneli: (hengittää raskaasti puhelimeen)

Jukka: (Äihh) (Häivy)/ käheä rääkäisy (Laahaava ääni) Äähh, auuh (voimakkaita valitushuutoja)
Anneli: Onks joku tulossa jo?

Jukka: Öh.. auto. Oh. Eih. Hälytyys ... tule(e) tänne apuun.
(Tallennuksessa tyhjä kohta kahden sekunnin ajan. Poliisin äänitutkija ihmettelee, mitä tapahtuu, koska järjestelmä reagoi kaikkeen ääneen, myös hengitykseen)

Anneli: Hei mun täytyy ny. (Sanoo lapsen nimen)
Lapsi: xxx.

Anneli: Tuuksä tänne puhelimeen.
Jukka: Agh (valittaa)

Anneli: Mä meen kattoo tonne.
Lapsi: xxxxxx

Anneli: Mä, mä soitan poliisil, siel pyydettii et.
Jukka: (pyyjääpää)

Epäselvä sanoja: (Mite mä pääse linjoi) (Äänitutkija pohtii, ettei kuulosta naisen eikä lapsen sanomalta, voisiko kuulua hätäkeskuksesta?)

147

6550

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatkoooooo

      Jukka: (No vähä voit auttaakii) (Kylhän nous) (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)

      Anneli: Lähtiksejo? (kuuluu hiljempana kuin Jukan ääni)
      Jukka: Tu(l)e auttaa.

      Anneli: (Mitäkö) (pitääkö) (huutaa raivokkaasti)
      Jukka: Yöh (yökkäilee) (ähkäisy)

      Anneli: Vittikö (juoksuaskelia) (oven aukaisu)
      Jukka: Aagh (valittaa)

      Jukka: A-laalalala (ei pysty enää puhumaan selvästi) (kopsahdus keskellä)
      Anneli: (_uole) (2-tavuinen sana, päällekkäin miehen valituksen kanssa)

      (vaimea kopsahdus)
      Jukka: Lala.

      Anneli: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
      Anneli: ... (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?

      Lapsi: xxxxxx (taustalla Jukan valitusta)
      Epäselvä sanoja: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni)

      Lapsi: xxxxx.
      Jukka: Aiih.

      Anneli: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti)
      (askelien ääniä)

      Epäselvä sanoja: (Aja)...
      Hätäkeskus: Joo haloo.

      Jukka: (se jäi)
      Lapsi: xxxxx, xxx, xxx (Jukan valituksia)

      Hätäkeskus: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks sielä joku aikuinen paikalla nytte?
      (Jukan puheääntä ei enää kuulu)

      Lapsi: xxxxx.
      Hätäkeskus: Voisko äiti puhuu?

      Lapsi: xxxxx.
      (kolahdus)

      Lapsi: xxxxxxx.
      (metallinen ääni vaimeampi kolahdus)

      Anneli: Onksielt tulos joku?
      Hätäkeskus: Joo, mä oon apuu hälyttänyt. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja. Mikä on tilanne nyt, apu on on koko ajan tulossa.

      Anneli: Joo. Mä en tiedä mikä tyyppi se o, se. Hajotti meiän ton, se takaovi, sil o mustat vaatteet.
      Hätäkeskus: Jo, onks hän sielä paikal viel?

      Anneli: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
      Hätäkeskus: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?

      Anneli: Makaa siel lattial ja huus äske apua, nyt hiljeni.
      Hätäkeskus: Sun mies hiljeni vai?

      Hätäkeskus: Haloo.
      Anneli: Älä itke (lapsen nimi) hei, siel.

      Hätäkeskus: Joo, sinne on apu koko ajan tulossa, onks sun mies nyt iha tiedottomana makaa vai
      Anneli: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?

      Hätäkeskus: Joo, mut missäs se tekijä nyt on, missä se tekijä täl hetkel on?
      Anneli: No todennäkösest siel ellei lähteny ulos jo, mei makuuhuoneessa siis.

      Hätäkeskus: Lähti ulos jo vai?
      Anneli: En tiedä, siel hiljeni.

      Hätäkeskus: Jaaha.
      Anneli: (lapsen nimi) oliks se viel siel?

      Anneli: Se lähti jo vai?
      Hätäkeskus: Sano vähä tuntomerkkejä, mä voin sanoo poliisille, mustat vaatteet ja mitä muuta?

      Anneli: Mustat vaatteet, siin oli joku, sanotaa et vähintää 180 senttii pitkä, vähä, aika tukeva.
      Hätäkeskus: Joo.

      Anneli: Semmoset niiku mustat vaatteet, semmoset, ettei naamaa kokonaa näkyny. Iha vieraan näköne mulle.
      Hätäkeskus: Iha vieras.

      Anneli: Jooh. (taustalta kuuluu lapsen itkua) Hei tulkaa nopeesti.
      Hätäkeskus: Joo, poliisi soittaa sul, me voidaan lopettaa sitte.

      Anneli: Onks tänne joku ambulanssi tulossa kans?
      Hätäkeskus: On ambulanssi on kans tulossa ja poliisi, mut me voidaan lopettaa ni poliisi soittaa.

      Anneli: Joo.
      Hätäkeskus: Täst tavottaa täst sun numerosta, mistä sä soitat nyt? (lapsen ääntä taustalla) Me voidaan lopettaa, poliisi soittaa.

      Anneli: Joo. Selvä.
      Hätäkeskus: Joo, hei.

      Anneli: Heihei.

      • mietelause1

        "Anneli: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
        Hätäkeskus: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?"

        Vanhin tytär on puhelimessa ja Anneli kertoo murhaajan ajaneen häntä takaa ja itse juosseensa etuovelle. Lapsi ei ole kertonut nähneensä tätä episodia. Moniko juoksisi lapsensa ohi etuovelle ulos ja jättäisi tyttärensä murhaajan armoille?

        "Anneli: Mä, mä soitan poliisil, siel pyydettii et.
        Jukka: (pyyjääpää)"

        Yrittääkö Jukka kertoa tekovälineen, vai yrittää sanoa "tyhjäpää"


      • tappaja = A itse
        mietelause1 kirjoitti:

        "Anneli: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
        Hätäkeskus: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?"

        Vanhin tytär on puhelimessa ja Anneli kertoo murhaajan ajaneen häntä takaa ja itse juosseensa etuovelle. Lapsi ei ole kertonut nähneensä tätä episodia. Moniko juoksisi lapsensa ohi etuovelle ulos ja jättäisi tyttärensä murhaajan armoille?

        "Anneli: Mä, mä soitan poliisil, siel pyydettii et.
        Jukka: (pyyjääpää)"

        Yrittääkö Jukka kertoa tekovälineen, vai yrittää sanoa "tyhjäpää"

        Mistä ties että on tappaja ja aikoo tappaa miehen? Olisi pitänyt huutaa uhkaus, että tapan ja nyt tapan? Ihan huvittavaa skeidaa.

        A antoi ittensä ilmi:; Tääl on joku tappaja = hän itse - tappaja :)


      • pyyjääpää
        mietelause1 kirjoitti:

        "Anneli: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
        Hätäkeskus: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?"

        Vanhin tytär on puhelimessa ja Anneli kertoo murhaajan ajaneen häntä takaa ja itse juosseensa etuovelle. Lapsi ei ole kertonut nähneensä tätä episodia. Moniko juoksisi lapsensa ohi etuovelle ulos ja jättäisi tyttärensä murhaajan armoille?

        "Anneli: Mä, mä soitan poliisil, siel pyydettii et.
        Jukka: (pyyjääpää)"

        Yrittääkö Jukka kertoa tekovälineen, vai yrittää sanoa "tyhjäpää"

        Tuohon kannattaisi kiinnittää huomiota ja tutkia mitä verta suu täynnä kuolemankielissä oleva erittäin heikossa kunnossa oleva yrittää sanoa.

        Pyydä Jääpaloja
        (Verenvuodon hillitsemiseksi)

        Pyydä Jäämään
        (Jotakuta jäämään hänen kanssaan avuksi kuolinkamppailussa ettei kuolisi)

        Eli Jukka yrittää sanoa puhelimessa olevalle lapselle että lapsi sanoisi ja pyytäisi jotain puhelimessa olevalta henkilöltä....?

        Ehkä.....


      • Ltn Peter Columbo
        pyyjääpää kirjoitti:

        Tuohon kannattaisi kiinnittää huomiota ja tutkia mitä verta suu täynnä kuolemankielissä oleva erittäin heikossa kunnossa oleva yrittää sanoa.

        Pyydä Jääpaloja
        (Verenvuodon hillitsemiseksi)

        Pyydä Jäämään
        (Jotakuta jäämään hänen kanssaan avuksi kuolinkamppailussa ettei kuolisi)

        Eli Jukka yrittää sanoa puhelimessa olevalle lapselle että lapsi sanoisi ja pyytäisi jotain puhelimessa olevalta henkilöltä....?

        Ehkä.....

        Pyydä jäämään (puhelimeen, koska sinne voi tallentua jos Anneli tulee puukottamaan lisää)

        Jukka pyytää että lapsi pyytäisi hätäkeskuksen naista jäämään puhelimeen ja pitämään linjaa auki.

        Kiireessä ettei lapsi lopettaisi puhelua Jukka huutaa vain PYY (Pyydä)
        JÄÄPÄÄ (Jäämään) mutta M -kirjain muuttuu P-kirjaimeksi kun on nenäontelot tukossa verestä ja nesteistä.

        Puukotettuna voisi kuvitella kaikenlaisia nesteitä erittyvän nenästäkin kun on kriittisessä tilassa.

        Haittaa selkeää ilmaisua ja puhumista.


      • hilutnilkoissa...
        tappaja = A itse kirjoitti:

        Mistä ties että on tappaja ja aikoo tappaa miehen? Olisi pitänyt huutaa uhkaus, että tapan ja nyt tapan? Ihan huvittavaa skeidaa.

        A antoi ittensä ilmi:; Tääl on joku tappaja = hän itse - tappaja :)

        Hyvä pointti. Todellakin, mistä Anneli tiesi että kyseessä on TAPPAJA.


      • .....
        mietelause1 kirjoitti:

        "Anneli: Mä olen tääl, mä juoksin äske ulos, et mä meen sinne, se lähtee juoksee mun perää. Se meni takas ja se aikoo tappaa mun mieheni, se oli äske viel hengis.
        Hätäkeskus: Joo, missä se sun mies, mimmoses tilas se sun mies siel nyt on?"

        Vanhin tytär on puhelimessa ja Anneli kertoo murhaajan ajaneen häntä takaa ja itse juosseensa etuovelle. Lapsi ei ole kertonut nähneensä tätä episodia. Moniko juoksisi lapsensa ohi etuovelle ulos ja jättäisi tyttärensä murhaajan armoille?

        "Anneli: Mä, mä soitan poliisil, siel pyydettii et.
        Jukka: (pyyjääpää)"

        Yrittääkö Jukka kertoa tekovälineen, vai yrittää sanoa "tyhjäpää"

        Pyyjääpää= Pyytäkää? Syytäkää? Syytä sä? (Eli Jukka sanoo lapselle.)


      • Mux Folder
        hilutnilkoissa... kirjoitti:

        Hyvä pointti. Todellakin, mistä Anneli tiesi että kyseessä on TAPPAJA.

        Ehkä siitä kun se huitoi puukolla ?


      • Ota Offia!
        Mux Folder kirjoitti:

        Ehkä siitä kun se huitoi puukolla ?

        Tarkoitat, että tökitti parin sentin syvyisiä haavoja lähes sata. Kummallinen tappaja kun ei mitään kiirettä eikä tapa todistajia, antaa ihan rauhassa soitella hätäkeskukseen.


      • Pyyjääpää
        ..... kirjoitti:

        Pyyjääpää= Pyytäkää? Syytäkää? Syytä sä? (Eli Jukka sanoo lapselle.)

        Kukan sisko on litteroinut samaan kohtaan

        1:46 Uhri huutaa vaativasti mongertaen: Tule pjaa pjaa! (yrittää sanoa Tule pian pian?)

        Kummin uhri sanoo, mitä luulette?


      • Ltn Peter Columbo
        Pyyjääpää kirjoitti:

        Kukan sisko on litteroinut samaan kohtaan

        1:46 Uhri huutaa vaativasti mongertaen: Tule pjaa pjaa! (yrittää sanoa Tule pian pian?)

        Kummin uhri sanoo, mitä luulette?

        Viimeisimmän tiedon mukaan kyseessä onkin multimediateos, jossa Anneli on /Leikkaa/liitä tekniikalla digitaalisesti yhdistellyt eri tilanteissa syntyneitä sanoja yhteen.
        Koska teoksessa on äänitekniikan kanssa toimintaa, voi osa sanoista jäädä pois (esim UOLE, kun oli tarkoitus saada nauhoitteeseen sana KUOLE, jolla piti saada ulkopuolisesta hyökkääjästä mielikuva aikaiseksi.)
        Teoksessa voi olla käytetty saatavilla olevaa materiaalia, ja on jouduttu tyytymään osittain sellaiseen aineistoon joka on "vain sinnepäin" eli on kuullostanut haetulta tulokselta, mutta suoranaisesti ei ole ollut saatavilla oikeita sanoja.

        Multimediateos on laitettu taustalle tietokoneen kaiuttimilla toistumaan samalla kun hätäkeskukseen on puhelu otettu auki.

        Lavastuksen tavoite oli luoda mielikuvia Jukan olemisesta vielä hengissä, ja ulkopuolisen läsnäolosta huoneistossa.

        Muut seikat paljastivat edellisen huijausyrityksen.

        Tässä ketjussa on asiasta myös lisää kun luet kaiken.


      • Aueritar

        Tuo Auerin loppukommentti kruunaa kaiken: "Heihei".


      • Poronlihaa
        Ota Offia! kirjoitti:

        Tarkoitat, että tökitti parin sentin syvyisiä haavoja lähes sata. Kummallinen tappaja kun ei mitään kiirettä eikä tapa todistajia, antaa ihan rauhassa soitella hätäkeskukseen.

        Kui niin, "ei mitään kiirettä"? kyllä se aika äkkiä hommansa hoiti


      • Taiteilija Auer
        Ltn Peter Columbo kirjoitti:

        Viimeisimmän tiedon mukaan kyseessä onkin multimediateos, jossa Anneli on /Leikkaa/liitä tekniikalla digitaalisesti yhdistellyt eri tilanteissa syntyneitä sanoja yhteen.
        Koska teoksessa on äänitekniikan kanssa toimintaa, voi osa sanoista jäädä pois (esim UOLE, kun oli tarkoitus saada nauhoitteeseen sana KUOLE, jolla piti saada ulkopuolisesta hyökkääjästä mielikuva aikaiseksi.)
        Teoksessa voi olla käytetty saatavilla olevaa materiaalia, ja on jouduttu tyytymään osittain sellaiseen aineistoon joka on "vain sinnepäin" eli on kuullostanut haetulta tulokselta, mutta suoranaisesti ei ole ollut saatavilla oikeita sanoja.

        Multimediateos on laitettu taustalle tietokoneen kaiuttimilla toistumaan samalla kun hätäkeskukseen on puhelu otettu auki.

        Lavastuksen tavoite oli luoda mielikuvia Jukan olemisesta vielä hengissä, ja ulkopuolisen läsnäolosta huoneistossa.

        Muut seikat paljastivat edellisen huijausyrityksen.

        Tässä ketjussa on asiasta myös lisää kun luet kaiken.

        Tää oli paras! Kyllä joku lukijoista pian vinkkaa Valkamalle, että näinhän se meni. Olihan siellä oikeudessa todistajanakin joku, joka käytti minfossa käytettyä tikkailu termiä. Joko poliisit kirjoittavat minfossa, tai ainakin lukevat sitä.


      • Epätietoisena edelli
        Taiteilija Auer kirjoitti:

        Tää oli paras! Kyllä joku lukijoista pian vinkkaa Valkamalle, että näinhän se meni. Olihan siellä oikeudessa todistajanakin joku, joka käytti minfossa käytettyä tikkailu termiä. Joko poliisit kirjoittavat minfossa, tai ainakin lukevat sitä.

        Eli pidätkö siis mahdollisena, vai epätodennäköisenä äänimaailman luomista taustalle tietokoneen avulla?


      • mux Folder
        Ota Offia! kirjoitti:

        Tarkoitat, että tökitti parin sentin syvyisiä haavoja lähes sata. Kummallinen tappaja kun ei mitään kiirettä eikä tapa todistajia, antaa ihan rauhassa soitella hätäkeskukseen.

        No löihän se veittellä annelin keuhkon puhki. Vähemmästäkin sitä aattelee että tappamisen meininki on nyt kyllä.


      • jujujujukiklilililll
        Aueritar kirjoitti:

        Tuo Auerin loppukommentti kruunaa kaiken: "Heihei".

        Niin kuin tuo eka kommentti; tääl o JOKU tappaja, tulkka noppeest. Lopussa leppoisasti hei hei....


      • oikea litterointi
        mux Folder kirjoitti:

        No löihän se veittellä annelin keuhkon puhki. Vähemmästäkin sitä aattelee että tappamisen meininki on nyt kyllä.

        Tarkennetussa litteroinnissa pyyjääpää on litteroitu Jukan avunhuudoksi "pia(n), (pian)" = pjaa, pjaa nopeasti lausuttuna.

        http://anneliauer.com/ulvilan-hatakeskuspuhelu-tarkka-litterointi/


      • whisky on the rocks
        Ltn Peter Columbo kirjoitti:

        Pyydä jäämään (puhelimeen, koska sinne voi tallentua jos Anneli tulee puukottamaan lisää)

        Jukka pyytää että lapsi pyytäisi hätäkeskuksen naista jäämään puhelimeen ja pitämään linjaa auki.

        Kiireessä ettei lapsi lopettaisi puhelua Jukka huutaa vain PYY (Pyydä)
        JÄÄPÄÄ (Jäämään) mutta M -kirjain muuttuu P-kirjaimeksi kun on nenäontelot tukossa verestä ja nesteistä.

        Puukotettuna voisi kuvitella kaikenlaisia nesteitä erittyvän nenästäkin kun on kriittisessä tilassa.

        Haittaa selkeää ilmaisua ja puhumista.

        Aivan hulvaton kommentti varsinaiselta Einsteinilta!


      • pyyjääpää kirjoitti:

        Tuohon kannattaisi kiinnittää huomiota ja tutkia mitä verta suu täynnä kuolemankielissä oleva erittäin heikossa kunnossa oleva yrittää sanoa.

        Pyydä Jääpaloja
        (Verenvuodon hillitsemiseksi)

        Pyydä Jäämään
        (Jotakuta jäämään hänen kanssaan avuksi kuolinkamppailussa ettei kuolisi)

        Eli Jukka yrittää sanoa puhelimessa olevalle lapselle että lapsi sanoisi ja pyytäisi jotain puhelimessa olevalta henkilöltä....?

        Ehkä.....

        Sitä "pyyjääpää" kun kuuntelee, niin se kyllä kuulostaa siltä, että uhri yrittää huutaa jotensakin "pyydä apua".


      • sairas näytelmä
        oikea litterointi kirjoitti:

        Tarkennetussa litteroinnissa pyyjääpää on litteroitu Jukan avunhuudoksi "pia(n), (pian)" = pjaa, pjaa nopeasti lausuttuna.

        http://anneliauer.com/ulvilan-hatakeskuspuhelu-tarkka-litterointi/

        Miks tyttö on jossain kaukana eikä huuda kurkku suorana kun isää tapetaan ja hirveä tuntematon tappaja mätkii puukolla isää??? Ei mitään hätää ja karjumista tytön taholta?
        Äiskä ihan "huutaa" tyttöö et tuuks sä ny pitään tätä luuria?? Jestas mitä näytelmää... Jo olisi aito hätä ja tuntematon tappaja riehuu iskän kimpussa tyttökin huutais ihan sikana eikä oottelisi jossain kaukana ädistään... Ihan sairatsa "
        näytelmää" joka oli talon emännän ja neljän lapsen äidin kässäristä.


      • terapeutti Stråle
        sairas näytelmä kirjoitti:

        Miks tyttö on jossain kaukana eikä huuda kurkku suorana kun isää tapetaan ja hirveä tuntematon tappaja mätkii puukolla isää??? Ei mitään hätää ja karjumista tytön taholta?
        Äiskä ihan "huutaa" tyttöö et tuuks sä ny pitään tätä luuria?? Jestas mitä näytelmää... Jo olisi aito hätä ja tuntematon tappaja riehuu iskän kimpussa tyttökin huutais ihan sikana eikä oottelisi jossain kaukana ädistään... Ihan sairatsa "
        näytelmää" joka oli talon emännän ja neljän lapsen äidin kässäristä.

        Sylttytehtaan ongelmia. Harmittaako kun ihmiset eivät enää juuri ole kiinnostuneita eikä jaksa lukea näitä Ulvilakysymyksiä.
        Auer oli monta vuotta ihmiskilpenä pahuutta erottamassa hyvyydestä, nyt hänen roolinsa siinä tilanteessa väistyy suurempien ongelmien edessä eikä antiaueristit voi mitään (vaikka omassa päässään murharuletti pyöriikin, ehkä jopa kiihtyvällä vauhdilla.) Sellaista se on, aika aikaans kutakin.


      • hirvee ryysis
        hilutnilkoissa... kirjoitti:

        Hyvä pointti. Todellakin, mistä Anneli tiesi että kyseessä on TAPPAJA.

        ihana meno


      • Tää oli paras!
        Taiteilija Auer kirjoitti:

        Tää oli paras! Kyllä joku lukijoista pian vinkkaa Valkamalle, että näinhän se meni. Olihan siellä oikeudessa todistajanakin joku, joka käytti minfossa käytettyä tikkailu termiä. Joko poliisit kirjoittavat minfossa, tai ainakin lukevat sitä.

        Luuletko, että tuo "tikkailla" termi keksittiin todellakin minfossa tämän jutun yhteydessä. Vähänpä olet mitään lukenut.


      • Anonyymi
        Kairakettu kirjoitti:

        Sitä "pyyjääpää" kun kuuntelee, niin se kyllä kuulostaa siltä, että uhri yrittää huutaa jotensakin "pyydä apua".

        Kyllä minäkin näin tulkitsen. Pyyjäpää on varmaan pyytäkää mutta verta varmaan tullut suusta ja nenöstä. Eikö kasvotkin olleet aika muusina.. apua pyysi A lta moneen kertaan.


    • foklk

      Vahvasti viittaa Annelin syyllisyyteen varsinkin se että Jukka huutaa, "tuu jo, huijaa". Yrittikö hän siis sanoa hätäkeskukseen että vaimonsa huijaa?

      Outoa on kuitenkin nauhoituksen katkeaminen sekunneiksi. Ei kai joku käpälöinyt linjoja?????

      • aivotoimintaa

        Joo, Anneli se käpälöi linjoja. Eihän siel ollut muita aikuisia paikalla.


    • Onko kuultavissa?

      Estonian uppoamisen hätäpuhelu on Youtubessa. Onko tämä missään Youtubessa jotta voisi kuunnella ja tehdä analyysejä paremmin?

    • hirvee meno

      kauheeta tää nykyaika

    • eikunvappumarssille

      Mitä te vielä vaahdotte asiasta? A:n taru on loppu ja vuodesta 2006 ketäneet valheet kanssa.
      Mutta edelleen täällä vaahtoaa kommunistit skp:n ääriliiga.
      Pääjehulle terveisä, sissios sun...
      http://www.youtube.com/watch?v=UozWX1bYJQY

      • Menelaos

        vartti sitten äänitutkija myönsi että hän on tehnyt muutoksia litterointiin poliisin ehdotuksesta!!!???!!!!


      • kylokummaatouhuu
        Menelaos kirjoitti:

        vartti sitten äänitutkija myönsi että hän on tehnyt muutoksia litterointiin poliisin ehdotuksesta!!!???!!!!

        J oli jo kuollut kun häkeen soitettiin ja oli ollut rinnakkais puhelinsysteemi.
        A oli taitava ääänen muokkaaja mm.löytyi komeelta paljon tehoste kamaa ja naauhoitettuja pätkiä.
        A taisi olla neropatti netti ja atk-alalla.


      • ,j,
        kylokummaatouhuu kirjoitti:

        J oli jo kuollut kun häkeen soitettiin ja oli ollut rinnakkais puhelinsysteemi.
        A oli taitava ääänen muokkaaja mm.löytyi komeelta paljon tehoste kamaa ja naauhoitettuja pätkiä.
        A taisi olla neropatti netti ja atk-alalla.

        Kyllä on niin kaukaa haettua shittiä, että syyttäjä joutaisi linnaan. Jokainen ihmienen voitaisiin osoittaa syylliseksi tuollaisella valikoimisella ja asioiden vääntelyllä. Todisteitakaan ei löytymnyt nauhoituksesta. FBI totesi, että hätäpuheln äänet ovat aitoja. Ja koko idea on aiva s**tanan tyhmä. Jos hän olisi tehnyt lavastuksen, niin olisi kai sen voinut tehdä niinkin, että siinä kuuluu selvästi ulkopuolisen murhaajan ääni.


      • Ltn Peter Columbo
        ,j, kirjoitti:

        Kyllä on niin kaukaa haettua shittiä, että syyttäjä joutaisi linnaan. Jokainen ihmienen voitaisiin osoittaa syylliseksi tuollaisella valikoimisella ja asioiden vääntelyllä. Todisteitakaan ei löytymnyt nauhoituksesta. FBI totesi, että hätäpuheln äänet ovat aitoja. Ja koko idea on aiva s**tanan tyhmä. Jos hän olisi tehnyt lavastuksen, niin olisi kai sen voinut tehdä niinkin, että siinä kuuluu selvästi ulkopuolisen murhaajan ääni.

        Kaukaa haettua on muunmuassa se, että rikotusta ulko-oven lasista on lasinsirut oven ulkopuolella terassilla.
        (Viittaa siis siihen että lasi on lyöty sisältä rikki lavastettaessa hyökkäystä.)

        Ovea ei oltu avattu aiemmin, vaan poliisitutkijan työntäessä sisältä ovea auki ulospäin ulkopuolella olevat lasinsirut siirtyvät ovea avatessa oven työntämänä terassille.

        Miksi siis ovesta ei olisi aiemmin kukaan kulkenut?

        Anneli sanoi hätäkeskukselle puhelimessa itse käyneensä ulkona ja palannensa takaisin sisään. (Tarkoittaisi että ovea olisi käytetty)

        "Huppupään" olisi ollut poistuttava talosta jotenkin. Vaivautuisiko rosvo kiipeilemään mistään lasinsäröisestä oven yläikkunasta, vai avaisiko oven jos olisi ollut olemassa ja poistumassa talon sisältä paikalta.


      • hkjhjg
        Ltn Peter Columbo kirjoitti:

        Kaukaa haettua on muunmuassa se, että rikotusta ulko-oven lasista on lasinsirut oven ulkopuolella terassilla.
        (Viittaa siis siihen että lasi on lyöty sisältä rikki lavastettaessa hyökkäystä.)

        Ovea ei oltu avattu aiemmin, vaan poliisitutkijan työntäessä sisältä ovea auki ulospäin ulkopuolella olevat lasinsirut siirtyvät ovea avatessa oven työntämänä terassille.

        Miksi siis ovesta ei olisi aiemmin kukaan kulkenut?

        Anneli sanoi hätäkeskukselle puhelimessa itse käyneensä ulkona ja palannensa takaisin sisään. (Tarkoittaisi että ovea olisi käytetty)

        "Huppupään" olisi ollut poistuttava talosta jotenkin. Vaivautuisiko rosvo kiipeilemään mistään lasinsäröisestä oven yläikkunasta, vai avaisiko oven jos olisi ollut olemassa ja poistumassa talon sisältä paikalta.

        Lasi oli kolmikerroksinen ja jos sitä rikkoo vaikka sorkkaraudalla, pitää sitä välillä vetää takaisinpäinkin. Lasinsirpaleita menee eri lasien väliin ja hajottajan pitää vetää niitä pois. Kokeilkaa. Veikkaisin, että lasia on molemmiin puolin laajalla alueella, vaikka lasin rikkoisi ulkopuolelta.


      • Ltn Peter Columbo
        hkjhjg kirjoitti:

        Lasi oli kolmikerroksinen ja jos sitä rikkoo vaikka sorkkaraudalla, pitää sitä välillä vetää takaisinpäinkin. Lasinsirpaleita menee eri lasien väliin ja hajottajan pitää vetää niitä pois. Kokeilkaa. Veikkaisin, että lasia on molemmiin puolin laajalla alueella, vaikka lasin rikkoisi ulkopuolelta.

        Jos miehisellä miehellä on tuon lasin rikkomiseen sopiva työkalu kädessään kun tulee sisään, pitäisi Jukasta löytyä jälkiä ja mustelmia jotka tuo työkalu olisi aiheuttanut.
        On luonnollinen tilanne että rosvon astuessa sisään hän käyttäisi ensisijaisena lyömäaseenaan tuota samaa asetta (työkalua) joka on jo kädessä valmiiksi.

        Jos tekijä olisi pudottanut sorkkarautansa, ja vaihtanut kesken kaiken aseensa veitseksi, ei siihen olisi ollut käytännössä aikaa, koska Jukka olisi jo ehtinyt paikalle mukanaan jotain kättä pitempää sillä aikaa kun rosvo hakkaa lasia.

        Tuollaisen kamppailun jälkiä ei lienenyt Jukassa olla?


      • totta turiset.
        kylokummaatouhuu kirjoitti:

        J oli jo kuollut kun häkeen soitettiin ja oli ollut rinnakkais puhelinsysteemi.
        A oli taitava ääänen muokkaaja mm.löytyi komeelta paljon tehoste kamaa ja naauhoitettuja pätkiä.
        A taisi olla neropatti netti ja atk-alalla.

        Pakkokin olla it-nero kun oli tietokoneen ääressä 24/7.


      • pelleillään mukana
        ,j, kirjoitti:

        Kyllä on niin kaukaa haettua shittiä, että syyttäjä joutaisi linnaan. Jokainen ihmienen voitaisiin osoittaa syylliseksi tuollaisella valikoimisella ja asioiden vääntelyllä. Todisteitakaan ei löytymnyt nauhoituksesta. FBI totesi, että hätäpuheln äänet ovat aitoja. Ja koko idea on aiva s**tanan tyhmä. Jos hän olisi tehnyt lavastuksen, niin olisi kai sen voinut tehdä niinkin, että siinä kuuluu selvästi ulkopuolisen murhaajan ääni.

        Eikö hulluin pointti ole kuitenkin lavastaa livemurha suoraan häkeen, kun haavat vielä vuoti verta kun poliisi tuli, joten mikään etukäteisnauhoitus ei edes toimi. Ja tämän lisäksi ko. nauha oli syyttäjän päätodiste FBI-nauha, joten lavasti vielä itselleen elinkautisenkin sillä jopa FBI:n avustuksella. Ja koska FBI ei löytänytkään nyt uuden puolustusken tiedon mukaan ALKUPERÄISESTÄ nauhasta mitään eriaikaisia tallenteita, joita löytyi siis syyttäjän FBI-nauhaversiosta, jota hän käytti päätodisteena, niin syytä epäillä, että lavastaja on kyllä aivan joku muu kuin Anneli Auer. Kannattaa kiinnittää huomiota, että puhutaanko häkenauhasta vaiko alkuperäisestä häkenauhasta.


      • täsmennysuutinen
        pelleillään mukana kirjoitti:

        Eikö hulluin pointti ole kuitenkin lavastaa livemurha suoraan häkeen, kun haavat vielä vuoti verta kun poliisi tuli, joten mikään etukäteisnauhoitus ei edes toimi. Ja tämän lisäksi ko. nauha oli syyttäjän päätodiste FBI-nauha, joten lavasti vielä itselleen elinkautisenkin sillä jopa FBI:n avustuksella. Ja koska FBI ei löytänytkään nyt uuden puolustusken tiedon mukaan ALKUPERÄISESTÄ nauhasta mitään eriaikaisia tallenteita, joita löytyi siis syyttäjän FBI-nauhaversiosta, jota hän käytti päätodisteena, niin syytä epäillä, että lavastaja on kyllä aivan joku muu kuin Anneli Auer. Kannattaa kiinnittää huomiota, että puhutaanko häkenauhasta vaiko alkuperäisestä häkenauhasta.

        Tässä uutinen. Huomioikaa sana ALKUPERÄINEN.

        "FBI: Auerin hyytävän hätäkeskuspuhelun äänet aitoja

        Ulvilan surman alkuperäinen hätäkeskuspuhelu, jolla miehensä murhasta syytetty Anneli Auer ilmoittaa Satakunnan hätäkeskukseen surmatalon tapahtumista, ei sisällä manipuloituja aineksia, esimerkiksi etukäteen nauhoitettuja osuuksia."

        http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194834982572/artikkeli/fbi auerin hyytavan hatakeskuspuhelun aanet aitoja.html


      • realistisesti
        täsmennysuutinen kirjoitti:

        Tässä uutinen. Huomioikaa sana ALKUPERÄINEN.

        "FBI: Auerin hyytävän hätäkeskuspuhelun äänet aitoja

        Ulvilan surman alkuperäinen hätäkeskuspuhelu, jolla miehensä murhasta syytetty Anneli Auer ilmoittaa Satakunnan hätäkeskukseen surmatalon tapahtumista, ei sisällä manipuloituja aineksia, esimerkiksi etukäteen nauhoitettuja osuuksia."

        http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194834982572/artikkeli/fbi auerin hyytavan hatakeskuspuhelun aanet aitoja.html

        Ossaisin näytellä yhtä hyvin, Ei vakuuta, kun ei vieny lapsiaan pois, olis itekin kipassu muutamassa sekunnissa naapurin ovelle apua hälyyttämään. Kun kerran tiesi ettei se muita vaingoita niin mitä ihmettä sontaa yrittää suottaa!!


      • Väärä sanamuoto
        täsmennysuutinen kirjoitti:

        Tässä uutinen. Huomioikaa sana ALKUPERÄINEN.

        "FBI: Auerin hyytävän hätäkeskuspuhelun äänet aitoja

        Ulvilan surman alkuperäinen hätäkeskuspuhelu, jolla miehensä murhasta syytetty Anneli Auer ilmoittaa Satakunnan hätäkeskukseen surmatalon tapahtumista, ei sisällä manipuloituja aineksia, esimerkiksi etukäteen nauhoitettuja osuuksia."

        http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194834982572/artikkeli/fbi auerin hyytavan hatakeskuspuhelun aanet aitoja.html

        Eivät pysty vain vahvistamaan eivätkä uskalla sanoa yleensäkään mitään varmaa koko nauhoitteesta.

        "FBI:n lausunnon mukaan kirkaisijaa tai hänen ikäänsä ei voida määritellä, eikä sitä, missä kohtaa asuntoa hän oli puhelimeen nähden.

        Klik-äänestä todettiin, että sillä on sähköisen tapahtuman ominaisuuksia, mutta sen alkuperää ei pystytä selvittämään. FBI ei saanut selville, monenko henkilön askeleet nauhalla kuuluvat.

        Merkkejä kopioinnista tai ennalta äänitetyistä aineistosta ei löydetty.

        Poliisin rekonstruktion äänet olivat FBI:n mukaan huolellisesti tuotettuja, mutta rekonstruktion vertailu ei antanut ratkaisevia tuloksia.

        Syyttäjä huomauttaa, ettei tallenteesta pystytä tekemään ratkaisevia johtopäätöksiä."
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013082817422483_uu.shtml


      • Wompatti Patti
        ,j, kirjoitti:

        Kyllä on niin kaukaa haettua shittiä, että syyttäjä joutaisi linnaan. Jokainen ihmienen voitaisiin osoittaa syylliseksi tuollaisella valikoimisella ja asioiden vääntelyllä. Todisteitakaan ei löytymnyt nauhoituksesta. FBI totesi, että hätäpuheln äänet ovat aitoja. Ja koko idea on aiva s**tanan tyhmä. Jos hän olisi tehnyt lavastuksen, niin olisi kai sen voinut tehdä niinkin, että siinä kuuluu selvästi ulkopuolisen murhaajan ääni.

        ",j,":"Jokainen ihmienen voitaisiin osoittaa syylliseksi tuollaisella valikoimisella ja asioiden vääntelyllä." Joo. Jokaisen ihmisen aviovuoteesta ei vain löydy 70 kertaa puukolla pisteltyä kumppania ja lapsista sataaviittä viiltelyvammaa ja vanhoja jälkiä pahemmasta. Ei löydy vain kuolleita kukkia, pölyä ja roinaa ja rojun keskelle raivattuja kulkureittejä jokaisen kodista. Jokaisen kodissa eivät lapset elä ranskanperunoilla ja joudu pysymään poissa häiritsemästä, kun äiti laatii pullantuoksuisia "olen maailman paras kotimamma"-sivuje nettiin.


      • surkee on tapaus
        kylokummaatouhuu kirjoitti:

        J oli jo kuollut kun häkeen soitettiin ja oli ollut rinnakkais puhelinsysteemi.
        A oli taitava ääänen muokkaaja mm.löytyi komeelta paljon tehoste kamaa ja naauhoitettuja pätkiä.
        A taisi olla neropatti netti ja atk-alalla.

        Siellä siis kuului jokin sähköinen ääni jokin klick. Sitäkö mietittiin nauhurin ääneksi, ei tainnut täsmätä.

        Jos tietsikassa on kaiutin päällä niin hiiren klikkaukset kuuluvat kaiuttimesta.

        Mistäpä sen tietää, mitä siellä on loppujen lopuksi oikein tapahtunut.


      • Ltn Peter Columbo
        Väärä sanamuoto kirjoitti:

        Eivät pysty vain vahvistamaan eivätkä uskalla sanoa yleensäkään mitään varmaa koko nauhoitteesta.

        "FBI:n lausunnon mukaan kirkaisijaa tai hänen ikäänsä ei voida määritellä, eikä sitä, missä kohtaa asuntoa hän oli puhelimeen nähden.

        Klik-äänestä todettiin, että sillä on sähköisen tapahtuman ominaisuuksia, mutta sen alkuperää ei pystytä selvittämään. FBI ei saanut selville, monenko henkilön askeleet nauhalla kuuluvat.

        Merkkejä kopioinnista tai ennalta äänitetyistä aineistosta ei löydetty.

        Poliisin rekonstruktion äänet olivat FBI:n mukaan huolellisesti tuotettuja, mutta rekonstruktion vertailu ei antanut ratkaisevia tuloksia.

        Syyttäjä huomauttaa, ettei tallenteesta pystytä tekemään ratkaisevia johtopäätöksiä."
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013082817422483_uu.shtml

        Huomioi mistä FBI on antanut lausumansa "Ei manipulointia".

        Hätäkeskuksen nauhasta!!!

        Hätäkeskuksen nauhaa sinänsä ei ole siis manipuloitu jälkeenpäin.

        FBI:n tutkimustieto tukee syyttäjää, koska nyt voi poissulkea spekulaatiot että poliisin tai muiden toimesta olisi hätäkeskuksen tallenteita manipuloitu Annelin vahingoksi.

        MUTTA aineisto jota ANNELI SINNE ON TIETOKONEENSA KAIUTTIMISTA TAUSTALLA SOITTANUT kun hätäpuhelu on ollut päällä, todistaisi ANNELIN SYYLLISYYDEN!

        Anneli on tehnyt multimediateoksen, jonka laittoi taustalle soimaan tietokoneen kaiuttimista. (Sisälsi voihkimisia ja matalia miesäänimörinöitä joilla lavastettu Jukan olevan elossa ja ulkopuolisia "hyökkääjiä" paikalla)

        Annelin multimediateos tallentui hätäpuhelun kautta hätäkeskuksen nauhalle.
        Tuossa vaiheessa Jukka oli todellisuudessa jo kuolleena.

        Välillä on pitänyt hiirellä ohjata lisää ääniä kun klipit ovat pysähtyneet, joten on tullut kaiuttimista noita "KLIK" -ääniä aina kun Annelin on pitänyt käydä koneelta käynnistämässä mediasoitin taustalle lisää ääniä soittamaan.

        Puhelun aikana Anneli on aina sanonut käväsevänsä ulkona tms.
        Aina silloin on käyty koneella käynnistelemässä pysähtyneitä klippejä.

        Lavastus epäonnistui koska ulkopuolisen ollessa talossa olisi pitänyt askeleiden kuulua, ja rikkoutuneen lasin kengän alla murskeen kuulua nauhalla.

        Lisäksi oven lasin kanssa oli paljon ongelmia, koska lasi oli rikottu sisältäpäin, eikä ovesta ollut kuljettu ollenkaan ennenkuin poliisin tutkija avasi oven, ja lasi työntyi terassille.

        Kaikille Annelia puolustaneille, valitettavasti Anneli on syyllinen. Aukoton todistaminen on paikallaan mikäli Anneli kieltäytyisi tunnustamasta.

        Peli on kuitenkin pelattu!!!


      • .....
        Ltn Peter Columbo kirjoitti:

        Jos miehisellä miehellä on tuon lasin rikkomiseen sopiva työkalu kädessään kun tulee sisään, pitäisi Jukasta löytyä jälkiä ja mustelmia jotka tuo työkalu olisi aiheuttanut.
        On luonnollinen tilanne että rosvon astuessa sisään hän käyttäisi ensisijaisena lyömäaseenaan tuota samaa asetta (työkalua) joka on jo kädessä valmiiksi.

        Jos tekijä olisi pudottanut sorkkarautansa, ja vaihtanut kesken kaiken aseensa veitseksi, ei siihen olisi ollut käytännössä aikaa, koska Jukka olisi jo ehtinyt paikalle mukanaan jotain kättä pitempää sillä aikaa kun rosvo hakkaa lasia.

        Tuollaisen kamppailun jälkiä ei lienenyt Jukassa olla?

        Lasi oli särjetty Jukan murhan jälkeen. Lasinsirujen alta ei löytynyt verta, mutta niiden päältä löytyi. (Miksi muuten lihava huppupäämies poistuisi paikalta ikkunan kautta ulos kämpästä?)


      • Harmittaako?
        Wompatti Patti kirjoitti:

        ",j,":"Jokainen ihmienen voitaisiin osoittaa syylliseksi tuollaisella valikoimisella ja asioiden vääntelyllä." Joo. Jokaisen ihmisen aviovuoteesta ei vain löydy 70 kertaa puukolla pisteltyä kumppania ja lapsista sataaviittä viiltelyvammaa ja vanhoja jälkiä pahemmasta. Ei löydy vain kuolleita kukkia, pölyä ja roinaa ja rojun keskelle raivattuja kulkureittejä jokaisen kodista. Jokaisen kodissa eivät lapset elä ranskanperunoilla ja joudu pysymään poissa häiritsemästä, kun äiti laatii pullantuoksuisia "olen maailman paras kotimamma"-sivuje nettiin.

        Et edes sitä tiennyt, että Jukka Lahti löydettiin lattialta, ei sängystä. Et kelpaa todistajaksi tässä jutussa. Tsori!


      • Oli ehtinyt
        Harmittaako? kirjoitti:

        Et edes sitä tiennyt, että Jukka Lahti löydettiin lattialta, ei sängystä. Et kelpaa todistajaksi tässä jutussa. Tsori!

        maata lattiallakin jo pitemmän aikaa. Sängyssä veri kuivunut, eikä kuulu ääntä kun putoaa lattialle.


      • on se hurjaa
        Oli ehtinyt kirjoitti:

        maata lattiallakin jo pitemmän aikaa. Sängyssä veri kuivunut, eikä kuulu ääntä kun putoaa lattialle.

        Niin, kuuluuko häke nauhalta tömähdys? Kuulemma ei kuulu mitään kammpailu ääntä.


      • Brutal Bitch
        Ltn Peter Columbo kirjoitti:

        Huomioi mistä FBI on antanut lausumansa "Ei manipulointia".

        Hätäkeskuksen nauhasta!!!

        Hätäkeskuksen nauhaa sinänsä ei ole siis manipuloitu jälkeenpäin.

        FBI:n tutkimustieto tukee syyttäjää, koska nyt voi poissulkea spekulaatiot että poliisin tai muiden toimesta olisi hätäkeskuksen tallenteita manipuloitu Annelin vahingoksi.

        MUTTA aineisto jota ANNELI SINNE ON TIETOKONEENSA KAIUTTIMISTA TAUSTALLA SOITTANUT kun hätäpuhelu on ollut päällä, todistaisi ANNELIN SYYLLISYYDEN!

        Anneli on tehnyt multimediateoksen, jonka laittoi taustalle soimaan tietokoneen kaiuttimista. (Sisälsi voihkimisia ja matalia miesäänimörinöitä joilla lavastettu Jukan olevan elossa ja ulkopuolisia "hyökkääjiä" paikalla)

        Annelin multimediateos tallentui hätäpuhelun kautta hätäkeskuksen nauhalle.
        Tuossa vaiheessa Jukka oli todellisuudessa jo kuolleena.

        Välillä on pitänyt hiirellä ohjata lisää ääniä kun klipit ovat pysähtyneet, joten on tullut kaiuttimista noita "KLIK" -ääniä aina kun Annelin on pitänyt käydä koneelta käynnistämässä mediasoitin taustalle lisää ääniä soittamaan.

        Puhelun aikana Anneli on aina sanonut käväsevänsä ulkona tms.
        Aina silloin on käyty koneella käynnistelemässä pysähtyneitä klippejä.

        Lavastus epäonnistui koska ulkopuolisen ollessa talossa olisi pitänyt askeleiden kuulua, ja rikkoutuneen lasin kengän alla murskeen kuulua nauhalla.

        Lisäksi oven lasin kanssa oli paljon ongelmia, koska lasi oli rikottu sisältäpäin, eikä ovesta ollut kuljettu ollenkaan ennenkuin poliisin tutkija avasi oven, ja lasi työntyi terassille.

        Kaikille Annelia puolustaneille, valitettavasti Anneli on syyllinen. Aukoton todistaminen on paikallaan mikäli Anneli kieltäytyisi tunnustamasta.

        Peli on kuitenkin pelattu!!!

        Mutta miten helvetissä tämän selvittäminen on kestänyt näin kauan.


      • ripitti
        Menelaos kirjoitti:

        vartti sitten äänitutkija myönsi että hän on tehnyt muutoksia litterointiin poliisin ehdotuksesta!!!???!!!!

        "menelaos" seuraa ilmeisesti selostusta Tuija Niemen todistuksesta käräjäoikeudessa.

        KRP:n tiimityöstä näyttää olevan pieni näyte meneillään 28.8.

        Mitäs Lardot tästä sanoo? Ranta taisi olla vielä elokuussa KRP:n päällikkö


    • Selvä peli

      "Äänitutkija Tuija Niemi kertoo tutkineensa nauhaa vuodesta 2006 saakka ja antaneensa siitä 16 lausuntoa. Hän on myös todistanut aikaisemmin oikeudessa.

      Nyt hän kertoo päätyneensä vuosien tutkimuksen jälkeen siihen, ettei Jukka S. Lahti ollut enää elossa hätäkeskuspuhelun alkaessa.

      - Lahti todennäköisesti makaa kuolleena lattialla hätäkeskuspuhelun alkaessa, Niemi sanoi keskiviikkona oikeudessa.

      Syyttäjä halusi keskittyä siihen, löysikö äänitutkija ulkopuolista tekijää nauhalta.

      - Minun mielestäni siellä ei kuulu ulkopuolisen puhetta, kamppailua uhrin kanssa tai mitään lasin päällä olevaa tapahtumaa, eikä ikkunasta poistumista, mikä viittaa siihen, ettei ulkopuolista ole ollut, Niemi vastasi.

      Hänen mukaansa nauhalta kuuluivat vain yhdet askeleet.

      Niemen mielestä erikoista oli myös se, ettei tappaja vahingoita muita, eikä Auer ole huolissaan lasten turvallisuudesta. Poikkeuksellista on myös se, että lapset ovat täysin hiljaa omissa huoneissaan.

      - Kaikissa muissa tällaisissa puheluissa, jos on lapsia paikalla, niin huutoa kuuluu kyllä, Niemi perustelee.

      Niemen mukaan hätäkeskuspuhelun aikana äänten voimakkuus vaihtelee huomattavasti ja äänet ovat voimakkaampia kuin vuonna 2008 tehdyssä rekonstruktiossa.

      - Tilanne ei minun mielestäni voi olla aito. Taustaäänet kuulostavat epäluonnollisilta siihen tilanteeseen nähden, KRP:n tutkija totesi.

      Hän on tutkinut myös Auerin koneelta löytyneitä useita satoja äänitiedostoja. Koneelta löytyi muun muassa ääniä, joissa lapsen ääntä oli muutettu möreäksi miehen ääneksi.

      - Mielestäni Auer pystyy tekemään tallenteen, jota olisi voinut käyttää taustanauhalla.

      Äänitutkija oli myös selvittänyt syyttäjän pyynnöstä voiko Auerin toiseksi vanhin lapsi kuulla huoneeseensa väitettyjä ääniä. Asiaa tutkittiin lastenhuoneeseen asetetulla keinopäällä, johon on asennettu mikrofonit vastaamaan ihmisen normaalia äänimaailmaa.

      - Suurin osa äänistä kuului keinopäälle tallennettuina, Niemi kertoi."
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013082817423478_uu.shtml

      Oli muuttanut koneella jopa lapsen ääniä muistuttamaan miehen ääntä eli selvästi suunnitellut murhaa. On vaan vähän tallennus tai toisto epäonnistunut kun sana jää kesken, UOLE. Taisi tulla niin kiirekin, ettei ehtinyt myöskään käyttää muunneltuja ääniä.

      Kannattaisi tunnustaa, peli on pelattu.

      • valtti ja shakkimatti

        syyttäjän valtilla ei näissä skaboissa kovin pitkälle pääse. Sen on vuosikausien nettidemonisointi jo hoitanut. Kaikki kaatuu syyttäjän niskaan sillä tutkimus ei ole tutkimusta silloin kun poliisi sanelee toivotun tutkimustuloksen.
        Auerin "tunnustukset" vain vaikeuttaisivat tapahtumien hahmottamista, ne kun ei sovi syyttäjän tai puolustuksen skenarioihin.
        Minne kamppailun äänet nyt ovat jääneet ja unohtuneet. FBIllekö?


      • the end
        valtti ja shakkimatti kirjoitti:

        syyttäjän valtilla ei näissä skaboissa kovin pitkälle pääse. Sen on vuosikausien nettidemonisointi jo hoitanut. Kaikki kaatuu syyttäjän niskaan sillä tutkimus ei ole tutkimusta silloin kun poliisi sanelee toivotun tutkimustuloksen.
        Auerin "tunnustukset" vain vaikeuttaisivat tapahtumien hahmottamista, ne kun ei sovi syyttäjän tai puolustuksen skenarioihin.
        Minne kamppailun äänet nyt ovat jääneet ja unohtuneet. FBIllekö?

        Eihän se luottomies Mäkinenkään kuullu mitään ääniä ulkopuolisesta .Oli ihan huuli pyöreenä kun ei kuullu kuin annun, tytön ja uhrin ääniä... ihan ymmällään ja kokenut poliisitutkija? Luulis et olis kellot kilkattaneet, edes hiukan. Nuoremmat poliisit olisivat ottaneet emännän osuuden luupin alle vaan se tyrmättiin.. ei kamppailua, ei ääniä.


      • No taasko
        the end kirjoitti:

        Eihän se luottomies Mäkinenkään kuullu mitään ääniä ulkopuolisesta .Oli ihan huuli pyöreenä kun ei kuullu kuin annun, tytön ja uhrin ääniä... ihan ymmällään ja kokenut poliisitutkija? Luulis et olis kellot kilkattaneet, edes hiukan. Nuoremmat poliisit olisivat ottaneet emännän osuuden luupin alle vaan se tyrmättiin.. ei kamppailua, ei ääniä.

        siellä kuunneltiin sitä versiota jossa mäiskintä ja kopsutukset eivät kuuluneet?


      • hovitodistelusta
        No taasko kirjoitti:

        siellä kuunneltiin sitä versiota jossa mäiskintä ja kopsutukset eivät kuuluneet?

        Juuri näin. Vertailuksi on nyt annettu julkisuuteen tämä FBI-uutinen Aamulehdessä alkuperäisestä häkenauhasta, jota voi verrata edellä Niemen antamiin lausuntoihin mm. koskien askelten ääniä. Mielenkiintoisintahan tulee olemaan Joutsenlahden todistus, koska hän todisti hovioikeudessa, ettei Niemen "epäaidoksi kuvaamaltaan nauhalta" kuulu lainkaan ulkopuolisen ääntä, vaikka hän kertoi kuunnelleensa - jälleen sana alkuperäinen - häkenauhaa ainakin 300 kertaa ja kuulleensa sieltä ulkopuolisen äänen.


      • ekat kuuntelut
        No taasko kirjoitti:

        siellä kuunneltiin sitä versiota jossa mäiskintä ja kopsutukset eivät kuuluneet?

        Mäkinen on takuulla kuunnellut tuoreenltaan nauhan, joten pois pulinat. Mäkinen oli ensimmäisiä jotka olivat paikalla ja tietysti myös ensimmäisiä jotka ovat päässeet kuuntelemaan häkenauhaa tuoreeltaan ja takuulla kuunnelut moneen kertaan. Älä unoha tuota tosiasiaa. Vai meinaatko että mäkinen olisi kuunnellut ko nauhan vasta kolme vuotta tapauksen jälkeen? Älä viitsi edes puhua pötyä, saati luulla mitään.


    • Kuka mies?

      Kenelle kuuluu nauhalla kuuluva miehen ääni?

      0:41,70 – 0:41,900 “Sivulle” (matala miesääni).
      0:42,50 – 0:42,70 Isku “tu-tum”.
      0:42, 65 – 0:43,00 “Kädet” ( matala miesääni).
      0:56.3 Isku 0:57,65 Heikompi isku uhri “äähh”.
      0:59,30 – 0:59,65 “Lyö vaan” (Karhea miesääni, nopeasti).
      1:01 Uhri: Aargh (erittäin voimakas karjaisu).
      1:08,30 – 1:09,80 “Elä lyö."( huonekalun siirtyminen) (uhri) kops.
      1:09,80 “Sää alo(naks)tit” (miesääni).
      1:11.00 Isku (kops).
      1:11,25 “Jaaa(1:11,80 Isku `Klops´)auuuhh.”
      1:16,00 Ylös (Tuntematon miesääni).
      1:16,60 Isku (Ta-taks).
      Uhri: ...auto = Uhri: Apua
      Uhri: Oh. Eih.
      1:19,20 Naks.
      1:23,25 Naks.
      1:23,85 Naks.
      1:24,90 Kops (=askel?).
      1:25 Uhri: Hälytyys...tule(e) tänne apuun.

      jne.

      • watergate skandaali

        Ei ole tietoa, että minkä nauhan litterointi on kyseessä. Nyt kuitenkin on käsitelty tuota syyttäjän "versiota".

        Aamulehden uutisesta.

        "FBI:n lausunto ei kuitenkaan vahvista syyttäjän epäilyjä. Lausunnon mukaan FBI ei löytänyt mitään merkkejä kopioinnista, ennalta äänitetystä aineistosta eikä muustakaan muuntelusta.

        Syyttäjä pyysi myös tutkimaan, onko nauhalta kuuluva kirkaisu lapsen vai aikuisen suusta. FBI:n mukaan kirkaisu on peräisin kaukana mikrofonista, eikä kirkaisevan henkilön ikää pystytä määrittelemään.

        FBI ei pystynyt selvittämään tallenteelta kuuluvat klik-äänen alkuperää, kuten ei myöskään nauhoituksessa kuuluvien askelten lukumäärää tai askeltaneiden henkilöiden lukumäärää. Poliisin rekonstruktiossa tuottaminen äänien vertaaminen hätäpuhelutallenteen alkuperäisiin ääniin ei sekään antanut ratkaisevia tuloksia.

        Hätäkeskustallenne, syyttäjän alkuperäinen avaintodiste, ja siitä suodatetut versiot ovat tänään keskiviikkona esillä Satakunnan käräjäoikeudessa, kun Ulvilan surman käsittely jatkuu."

        Vaikka alkuperäinen häkenauha ei vahvista syyttäjän teoriaa, niin syyttäjän teoria ja Tuija Niemi voivat olla silti täysinmoikeassa eriaikaisista tallenteista koostetusta toisesta nauhasta, jota käytettiin ns. tunnustuksen saamiseen todistamaan, ettei ollut ulkopuolista. Tähän viittaa, että häkekeskuksen teknikko on kertonut polttaneensa heti tapahtuman jälkeen kopion alkuperäisestä äänitteestä ex-tutkinnanjohtajalle. Tämä sanominen olisi tarpeetonta, ellei nyt näyteltäisi kahden nauhan leikkiä.


      • FBI:EI MANIPULOINTIA

        Ulvilan surman alkuperäinen hätäkeskuspuhelu, jolla miehensä murhasta syytetty Anneli Auer ilmoittaa Satakunnan hätäkeskukseen surmatalon tapahtumista, EI sisällä manipuloituja aineksia, esimerkiksi etukäteen nauhoitettuja osuuksia!!!

        Tähän lopputulokseen päätyy Yhdysvaltain keskusrikospoliisi FBI (Federal Bureau of Investigation), ilmenee viime viikolla julkiseksi tulleesta lisätutkinta-aineistosta!!!

        FBI:n lausunto ei vahvista syyttäjän epäilyjä, vaan päin vastoin todistaa Annelin SYYTTÖMYYDEN!

        Lausunnon mukaan FBI ei löytänyt mitään merkkejä kopioinnista, ennalta äänitetystä aineistosta eikä muustakaan muuntelusta.


      • FGF3433TR

        Litterointeja tuosta hätäkeskusnauhasta on erilaisia. Tuo pätkä jonka postasit on Jens Kukan (Auerin silloisen miesystävän) sisko. Tuo litterointi oli siis melko puolueellisesti tehty ja siinä annettiin ymmärtää että talossa oli paikalla toinenkin mies.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013082817422740_uu.shtml


      • Heräiles!
        FGF3433TR kirjoitti:

        Litterointeja tuosta hätäkeskusnauhasta on erilaisia. Tuo pätkä jonka postasit on Jens Kukan (Auerin silloisen miesystävän) sisko. Tuo litterointi oli siis melko puolueellisesti tehty ja siinä annettiin ymmärtää että talossa oli paikalla toinenkin mies.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013082817422740_uu.shtml

        Varmaan ne FBI:n tyypitkin Anneliin rakastuneita ja siksi kusettaa?

        FBI todisti ettei Anneli ole mitenkään muokannut tai manipuloinut nauhalta kuuluneita ääniä!


      • Ltn Peter Columbo
        FBI:EI MANIPULOINTIA kirjoitti:

        Ulvilan surman alkuperäinen hätäkeskuspuhelu, jolla miehensä murhasta syytetty Anneli Auer ilmoittaa Satakunnan hätäkeskukseen surmatalon tapahtumista, EI sisällä manipuloituja aineksia, esimerkiksi etukäteen nauhoitettuja osuuksia!!!

        Tähän lopputulokseen päätyy Yhdysvaltain keskusrikospoliisi FBI (Federal Bureau of Investigation), ilmenee viime viikolla julkiseksi tulleesta lisätutkinta-aineistosta!!!

        FBI:n lausunto ei vahvista syyttäjän epäilyjä, vaan päin vastoin todistaa Annelin SYYTTÖMYYDEN!

        Lausunnon mukaan FBI ei löytänyt mitään merkkejä kopioinnista, ennalta äänitetystä aineistosta eikä muustakaan muuntelusta.

        Huomioi mistä FBI on antanut lausumansa "Ei manipulointia".

        Hätäkeskuksen nauhasta!!!

        Hätäkeskuksen nauhaa sinänsä ei ole siis manipuloitu jälkeenpäin,

        MUTTA aineisto jota ANNELI SINNE ON TIETOKONEENSA KAIUTTIMISTA TAUSTALLA SOITTANUT kun hätäpuhelu on ollut päällä, todistaisi ANNELIN SYYLLISYYDEN!

        Anneli on tehnyt multimediateoksen, jonka laittoi taustalle soimaan tietokoneen kaiuttimista. (Sisälsi voihkimisia ja matalia miesäänimörinöitä)

        Välillä on pitänyt hiirellä ohjata lisää ääniä kun klipit ovat pysähtyneet, joten on tullut noita "KLIK" -ääniä aina kun Annelin on pitänyt käydä koneelta lisää ääniä taustalle soimaan laittaa.

        SYYLLINEN mikä SYYLLINEN. Peli on pelattu!!!


      • jännäx menee
        Ltn Peter Columbo kirjoitti:

        Huomioi mistä FBI on antanut lausumansa "Ei manipulointia".

        Hätäkeskuksen nauhasta!!!

        Hätäkeskuksen nauhaa sinänsä ei ole siis manipuloitu jälkeenpäin,

        MUTTA aineisto jota ANNELI SINNE ON TIETOKONEENSA KAIUTTIMISTA TAUSTALLA SOITTANUT kun hätäpuhelu on ollut päällä, todistaisi ANNELIN SYYLLISYYDEN!

        Anneli on tehnyt multimediateoksen, jonka laittoi taustalle soimaan tietokoneen kaiuttimista. (Sisälsi voihkimisia ja matalia miesäänimörinöitä)

        Välillä on pitänyt hiirellä ohjata lisää ääniä kun klipit ovat pysähtyneet, joten on tullut noita "KLIK" -ääniä aina kun Annelin on pitänyt käydä koneelta lisää ääniä taustalle soimaan laittaa.

        SYYLLINEN mikä SYYLLINEN. Peli on pelattu!!!

        Jos lapsenkin äänen pystyy muuttamaan möreäksi miehen ääneksi pystyy myös naisen äänen, tekikö AA omasta äänestään häkenauhalla kuullun "jukan" ääntelyn??


      • Ltn Peter Columbo
        jännäx menee kirjoitti:

        Jos lapsenkin äänen pystyy muuttamaan möreäksi miehen ääneksi pystyy myös naisen äänen, tekikö AA omasta äänestään häkenauhalla kuullun "jukan" ääntelyn??

        Olen sitä mieltä että Amerikassa niillä on mahdollisuus digitoida möreät tekemällä tehdyt äänet takaisin perusmuotoihin eli alkuperäisiksi ääniksi.
        On vain ilmeisesti aikaaviepä homma, ja jos ei ole maksajaa ei ketään kiinnostane.


      • ...
        FGF3433TR kirjoitti:

        Litterointeja tuosta hätäkeskusnauhasta on erilaisia. Tuo pätkä jonka postasit on Jens Kukan (Auerin silloisen miesystävän) sisko. Tuo litterointi oli siis melko puolueellisesti tehty ja siinä annettiin ymmärtää että talossa oli paikalla toinenkin mies.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013082817422740_uu.shtml

        Jens Kukka on AA rikoskaveri.. (Mitenhän sattuikin olemaan Kukan sisko..)


    • Oikea määrä ruokaa?

      Auereiden koneelta löytyi äänitiedostoja ja -efektejä, jotka syyttäjän mukaan osoittavat Auerin kiinnostusta erilaisten äänten tallentamiseen.

      Miten se ensinnäkään todistaa että ne olisi ollu Annelin tekemiä? Eikä jonkun muun perheen jäsenen, vaikka Jukan itsensä tallentamia?

      Syyttäjän mielestä siis kaikki jotka tekevät multimediaa ja ovat kiinnostuneita äänten tallettamisesta, ovat potentiaalisia murhaajia?

      ""Muokattuja äänitiedostoja ja -efektejä" voi hyvä luoja. Jos ihmisellä on sanelukone, jota aikoo myös käyttää tai on käyttänyt, olisi ihan hiton epäilyttävää jos tietokoneelta EI löytyisi muokattuja äänitiedostoja ja efektejä. Jos itse nauhoituksiani editoisin niin totta hitossa testailisin vaikka mitä sen kanssa, jotta oppisin miten sitä tehdään. Itseasiassa olen joskus "muokannut äänitiedostoja" ihan vaan huvikseni. Ihan windowsin mukana tulevalla ääninauhoitin ohjelmalla saa lisättyä efektejä ja tehtyä kaikkia hauskaa. Voi olla että nämä muokatut äänitiedostot löytyvät vielä joltain koneistani. Toivottavasti en ikinä ole epäiltynä mistään, koska harrastan valokuvausta (automaattisesti perverssi lasten kuvaaja! linnaan!), ohjelmointia(hakkeri! linnaan!), elektroniikkaa(sehän on rakentanut täällä vaikka mitä itse, pommejakin ihan varmasti! linnaan!), lukemista(kirjoja vaikka mistä aiheista, terroristiharjoittelija! linnaan!), musiikinkuuntelua(varmasti löytyy joku takijänoikeuksia rikkova biisi jostain, yhteiskunnan vihollinen nro1. linnaan!). Lisäksi omistan epäilyttäviä asioita, kuten puukon, sahan, kolvin, poria, sirkkelin, sekä kirveen. ONpa asunnossa vielä sotkuistakin, ei siis poliisin mielestä mene hyvin. Olen varmaan murhaaja joka ei vain vielä ole tappanut ketään.""

      Niin ja ei unohdeta sitä että jos jääkaappisi tai pakastimesi on joko liian täynnä tai liian tyhjä, se myös todistaa että olet tai ainakin tulet olemaan murhaaja

      Luoja varjele kaikkia köyhiä lapsiperheitä joilla ei ole varaa ostaa ruokaa juuri oikeaa (syyttäjän ja poliisin) hyväksymää määrää ruokaa jääkaappiin...

    • ääniurologi....

      Kun on ollut kyseessä lankapuhelin, perheessä jossa perheen äiti pitää internetissä verkkosivustoa, vaikea uskoa ettei kännyköitä osattu käyttää. Koska lankapuhelin oli hankittu perheeseen, mahdollisesti vähän ennen murhaa. Käyttikö Anneli toista langallista rinnakkaispuhelinta (napsahdus) joka oli yhteydessä hätäkeskukseen. Hätäkeskuksesta pyydettiin odottamaan, eikä siellä ollut ketään "langanpäässä" mutta Anneli jatkoi puhumista hätäkeskuksen nauhalle. Jos paikalla on ollut puukkomies ei hän ole surmannut Jukkaa, vaan Anneli näki oman tilaisuutensa päästä miehestänsä eroon iskien pään halki mahdollisesti auton rengasraudalla. Juttu on aika selvää Turkulaista pässinlihaa.

      • poronlihaa, kiitos

        Turuus' on huonosti roikutettua pässinlihaa. Kehäpäätelmillä päädytään aina vääriin johtopäätöksiin. Tuija huijaa vaikka hän ei sitä itse ymmärräkään. Hänelle täytyy suositella siirtymistä seuraavaan tehtävään. Joskus on vain todettava että on liian syvällä keississä.


      • sovittua juttua

        niinpä niin. Tyttökään ei ole älynnyt ihan kaikessa suojella äitiään ja sitä mitä äiti oli iskostanut tytön päähän miten pitää toimia, kun sanonut ,, kun ME OLTIIN SOITETTU HÄTÄPUHELU... ja ÄITI OLI JOSSAIN LAITTAMASSA PUHELINTA POIS !
        Nuo tytön "työtapaturmat paljastavat, että tyttö oli mukana jossain määrin ja äiti oli ohjeistanut tyttöä, yhdesä soitto häkekeskukseen ja äitillä oli langaton kakkospuhelin mukanaan. Sitä kakkospuhelinta oli sitten laittamassa pois, kun häkepuhelu oli lopussa. Kakkospuhelin selittää monet äänet ja ääntenvaihtelut, mitä ihmetelty et miten se ja se ääni kuuluu sieltä ja sieltä ja siinä voimakkuudessa.


      • tikustaaaaasia
        sovittua juttua kirjoitti:

        niinpä niin. Tyttökään ei ole älynnyt ihan kaikessa suojella äitiään ja sitä mitä äiti oli iskostanut tytön päähän miten pitää toimia, kun sanonut ,, kun ME OLTIIN SOITETTU HÄTÄPUHELU... ja ÄITI OLI JOSSAIN LAITTAMASSA PUHELINTA POIS !
        Nuo tytön "työtapaturmat paljastavat, että tyttö oli mukana jossain määrin ja äiti oli ohjeistanut tyttöä, yhdesä soitto häkekeskukseen ja äitillä oli langaton kakkospuhelin mukanaan. Sitä kakkospuhelinta oli sitten laittamassa pois, kun häkepuhelu oli lopussa. Kakkospuhelin selittää monet äänet ja ääntenvaihtelut, mitä ihmetelty et miten se ja se ääni kuuluu sieltä ja sieltä ja siinä voimakkuudessa.

        Minfossa osataan pieniin oljenkorsiin takertua. Osasiko Auer käyttää kännykkää vai ei? Ja lapsetkin ovat sanoneet sitä sun tätä.
        On ollut aika jolloin Auer ei käyttänyt kännykkää. Ja nykyään kai käyttää mikäli vankilassa ei ole rajoituksia. Mutta kännykänkäytön tavoissa on tapahtunut muutos niin Auerilla kuin meillä kaikilla. Minäkään en käyttänyt kännykkää 1980-luvulla.
        Mitä muka voi todistaa sillä että tietää milloin Auer on oppinut käyttämään kännykkää?


      • pötypuheet pois
        tikustaaaaasia kirjoitti:

        Minfossa osataan pieniin oljenkorsiin takertua. Osasiko Auer käyttää kännykkää vai ei? Ja lapsetkin ovat sanoneet sitä sun tätä.
        On ollut aika jolloin Auer ei käyttänyt kännykkää. Ja nykyään kai käyttää mikäli vankilassa ei ole rajoituksia. Mutta kännykänkäytön tavoissa on tapahtunut muutos niin Auerilla kuin meillä kaikilla. Minäkään en käyttänyt kännykkää 1980-luvulla.
        Mitä muka voi todistaa sillä että tietää milloin Auer on oppinut käyttämään kännykkää?

        Koululapsilla oli jo kännykät v 2006 ja paljon aiemmin jo. Itse ostin omalle lapselle kännykän 1998 kun miltei kaikilla muilla oli lapsilla oli. Lapsi oli tokalla luokalla tuolloin, mutta sen jälkeen kaikilla oli jo kännykkä ekalla luokalla.

        A on osannut käyttää kännykkää, siitä olen varma. Voinu olla prepaidliittymällä oma. Ja tuskin kenenkään tarvinnut opettaa kännyn käyttöä, kun kävivät ostamassa hälle kännykän suoraan sairaalasta päästyä.


      • Hei, huimaako,
        poronlihaa, kiitos kirjoitti:

        Turuus' on huonosti roikutettua pässinlihaa. Kehäpäätelmillä päädytään aina vääriin johtopäätöksiin. Tuija huijaa vaikka hän ei sitä itse ymmärräkään. Hänelle täytyy suositella siirtymistä seuraavaan tehtävään. Joskus on vain todettava että on liian syvällä keississä.

        mulla välähti. Turuus' ei tiedetä että vuohi ja pässi ovat erinäköisiä elukoita, vaikka uroksia molemmat. Eihän kaupunkilaiset näe eroa. Siksi Minfossakin on pässilihaa joku mainostanut pidemmän aikaa.
        Ei ole rikos olla kotoisin Turusta. Mutta jospa siellä on eläinopin kirjat jääneet liian vähälle lukemiselle. Mutta ei sinne porojakaan kannata rahdata, ei porot siellä viihtyisi. Korkeintaan pakasteautoissa. Ja samalla voisi miettiä miksi Auer olisi pakastanut surmatun miehensä verta. Huimaako?


      • Sikamaista
        poronlihaa, kiitos kirjoitti:

        Turuus' on huonosti roikutettua pässinlihaa. Kehäpäätelmillä päädytään aina vääriin johtopäätöksiin. Tuija huijaa vaikka hän ei sitä itse ymmärräkään. Hänelle täytyy suositella siirtymistä seuraavaan tehtävään. Joskus on vain todettava että on liian syvällä keississä.

        lattialtahan sitä siellä on säilytetty ja muka niin "siunattua", että näin. !


    • se siitä

      No ;sittenhän on selvä että rouva Auer sai oman kännykän joulukuussa 2006. Ja että osasi käyttää sitä heti; olisi merkillistä jos siinä olisi joku suurempi tutkinto tarvinnut suorittaa kännyn käytöstä.

    • kukahan tyhmä

      voi perhana nyt ne minfossa ihmettelee, että Niemi sanoi varmana Lahden olleen kuollut jo ennen nauhalavastusta. No varmaan olikin, jos nauhan lavasti poliisi vasta vuonna 2009.

      • Tyhmät poliisit

        Kuolen nauruun!


      • legendaarinen juusto
        Tyhmät poliisit kirjoitti:

        Kuolen nauruun!

        Hymy hyytyy sullakin.


    • vappumarssillejeeeee

      Niin, olisi todella outoa jos, tietokone expertti ei osaisi kännykkää käyttää.
      Tai harratekokki ei osaisi fileointi veitseä käyttää tai kalaa fileoida.
      Pieni mahdollisuus on että ne liittymät oli vain J:n käytössä ja vaihdetulla tunnuksilla.
      Nyt on muuten ihme tapahtunut, minfossa suurin syyllistäjä, syyllistää muita, että älkää etsikö syyllisiä. Ja syylisten etsiminen jatkuu onhan tämä mielenkiintoinen harrastus, pitää mielen virkeänä.

    • tottako toinen puoli

      Mutta tärkeintä tietysti on, että aivot pysyvät vireinä vain tässä mielikuvitusleikissä.

      • aivojumppaa

        Jep, jep. Ei tarvitse paljon sanaristikoita täytellä, virkeys aivoissa säilyy seuraamalla suomalaisten ihmisten mielipiteitä ko murhasta. Niin montaa mieltä, kuin on miestäkin.


    • Voiko,

      Oliko oven lasi niin rikki että siitä on kulkenut joku sisään kun tutkinnassa on joku lasi tippunut lasin väliin joten en usko että ilman kuitu tai dna voisi olla jos joku olisi kulkenut oven lasien kautta ?

    • älykääpiöt hoi!

      Oven lasi oli rikki jo tunti kaks ennen häkesoittoa. Eikö se kerro olennaisen? Kukaan ulkopuolinen tappajahemmo satu tulemaan valmiiksi rikostusta ikkunasta.

      • Älykääpiö tässä

        Mistä se tuli esille että oli jo niin kauan aiemmin rikki


      • hekohekotin
        Älykääpiö tässä kirjoitti:

        Mistä se tuli esille että oli jo niin kauan aiemmin rikki

        Sillo pari tuntii aikasemmin kun A:lla valo välähti, taisi olla J kun sisälle pyrki.


      • Piste.

        No jos likka kävi kysyyys että miks lasin rikoitte ja passitettiin takasin nukkumaan niin tuskin siel mitään vaarallista ulkopuolista murhaajaa oli.


    • Kuntietäis

      Missä nauhoituksen voi kuunnella?

      Jotain pätkiä on jaossa, mutta missä koko pätkä?

    • suurta näytelmää

      Eihän tuo ole sanasta sanaan. Tytön repliikit puuttuvat samaten aikajana... tyttö ihmettelee et mitä mä sanon kun annu huutaa tytön puhelimeen. Tyttö kulkee talossa ilman pelkoa niin vaan. Sit kun tyttö päivystää puhelmisessa tyttö on huolissaan kun iskä voi huonosti ? Ei sanan sanaa että täällä on tappaja joka on iskän kimpussa,
      Näyteltyä kaikki tyynni annun puolelta.

      • CA1

        Ja missä vaiheessa näytelmä muuttui farssiksi? Oikeuslaitoksessa!
        Kuinka paljon tämän näytelmän farssimaiset piirteet siirtyivät tähän tapaukseen nettiväittelyn ansiosta?


    • näin se on

      Ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa:
      1) Murhaaja on Anneli Auer
      2) Auerilla on ollut apuna toinen henkilö. Ja se toinen henkilö on mitä ilmeisimmin ollut naispuolinen. Ehkä jopa oma tytär on joutunut tekoon mukaan.
      Poliisien ja tutkinnan äärettömän surkean hutiloinnin takia rikospaikka ja todisteet pilattiin totaalisesti. Usko Suomen poliisin rikospaikkatutkintaan ja muuhunkin toimintaan vakavien rikosten kohdalla on mennyt otaalisesti. Ja viimeisimpienkin tapahtumien valossa on aika selvää että poliisiviranomaiset ollee ostettavissa ja lahjottavissa.

    • Niskavuoren aune

      Järkyttävässä hallitsemattomassa tilanteessa tuskin kenenkään sanat ovat hallittavissa. Sieltä tulee mitä tulee. Mielestäni Rouva on hallinnut tilanteen loogisesti ja aivan varmasti ajatellut lapsia ensisijaisesti. He ovat kuitenkin olleet turvassa huoneissaan ja murhattu tilanteessa jossa tapahtuma etenee. Olen kuullut Hätäkeskusnauhan. Se hätä mikä Rouvasta kuuluu ei missään nimessä ole näytelty. Taustalta kuuluu aivan selvästi muutama kirosana ja "Aja". Olen kuullut nauhan ilman kuulokkeita eli varmasti aika paljon on jäänyt kuulematta. Hätä on niin käsinkosketeltava että liikutus oli tahdosta riippumaton. Loppupäivän olin aivan järkyttynyt.

    • OIKEUSMURHA

      Tuossa yllä aloitusviestissä kopsattu Niemen litterointi on ihan skeidaa. Mullakin on häkenauha ja Niem on litteroinut ihan puuta heinää, muttanut Jukan puheita, jättänyt Annelin puheita pois, vääristellyt lukijan ajantajua. Esimerkiksi Anneli sanoo häkenauhalla hätääntyneenä ja ääni vapisten että Mä yritä auttaa. Niemi on jättänyt tämän kokonaan pois litteroinnistaan kun eihän se nyt sovi Niemen rakentelemaan tunnelmaan jossa Anneli karjuu mitäkö pitääkö (oikeesti jotain epäselvää tyyliin mitäkö, itse sanoi huutaneensa tai ajatelleensa huutavansa jotain mitä sä oikeen teet tms.). Tuon Mä yritän auttaa on myös litteroija Susku kuullut noin, Zemin mielestä niinä sanotaan Ehit auttaa mikä on myös mahdollista kuulla eri lailla painottaen, mutta kyllä se se Mä yritä auttaa on. Joka tapauksessa siinä sanotaan jotain, ja Niemi ei ole tätä jotain onnistunut kuulemaan vaikka kuka tahansa muu huomaa että litterointi on torso.

      Miksi Anneli istuu elinkautista ja Niemi jatkaa töissä niinkuin ei mitään vaikka hänen pitäisi olla syytteessä yrityksestä lavastaa ihminen syylliseksi murhaan. Koska häkenauhan litteroinnin väärinkäytökset ei mene enää tulkintaerojen piikkiin.

      • ripitti

        minäkin olen takertunut tuohon Auerin:mä haluun auttaa-soperteluun.
        Lähinnä siinä mielessä että on ÄÄRIMMÄISEN tarkoitushakuista Niemeltä olla muka kuulematta sitä. Se kertoo liian paljon KRP:n sotkuisista jauhoista tässä jutussa. Onko niin että Niemen esimiehet rajasivat mitä Niemi "saa" kuulla.

        Puhtaammat jauhot taitaa löytyä Mannerin pussista. Siitäkin huolimatta että Murha. Infon huippuälykkäät teilaavat Mannerin puolustuksen saamattomaksi ja tyhmäksi.


      • sää aloitit
        ripitti kirjoitti:

        minäkin olen takertunut tuohon Auerin:mä haluun auttaa-soperteluun.
        Lähinnä siinä mielessä että on ÄÄRIMMÄISEN tarkoitushakuista Niemeltä olla muka kuulematta sitä. Se kertoo liian paljon KRP:n sotkuisista jauhoista tässä jutussa. Onko niin että Niemen esimiehet rajasivat mitä Niemi "saa" kuulla.

        Puhtaammat jauhot taitaa löytyä Mannerin pussista. Siitäkin huolimatta että Murha. Infon huippuälykkäät teilaavat Mannerin puolustuksen saamattomaksi ja tyhmäksi.

        Ja nauhalta kuuluu lapsen äänellä "sää alotit" ja jne...kaikenlaista sekametelisoppaa annu tallentanut syöttänyt hyväuskosille. Joulun alus on nii mukava oottaa joulupukkia..kopkop...kopisee jo ja tontut kuikkivat ikkunoista,, kattokaa etteivät ala rikkomaan ikkunoitanne...


      • Lapsen ääni my ass
        sää aloitit kirjoitti:

        Ja nauhalta kuuluu lapsen äänellä "sää alotit" ja jne...kaikenlaista sekametelisoppaa annu tallentanut syöttänyt hyväuskosille. Joulun alus on nii mukava oottaa joulupukkia..kopkop...kopisee jo ja tontut kuikkivat ikkunoista,, kattokaa etteivät ala rikkomaan ikkunoitanne...

        Lapsen äänellä lausuttu sää alotit on oikeesti Jukka joka sanoo uupuneen ja epätoivoisen kuuloisena sää alotit tai sitten vaan valittaa tavalla jonka voi tulkita kuulostavan kuin sää alotit. Mikään lapsen ääni se ei ole vaan sitä samaa Jukan kimeää hätääntynyttä ääntä.


      • ?????
        Lapsen ääni my ass kirjoitti:

        Lapsen äänellä lausuttu sää alotit on oikeesti Jukka joka sanoo uupuneen ja epätoivoisen kuuloisena sää alotit tai sitten vaan valittaa tavalla jonka voi tulkita kuulostavan kuin sää alotit. Mikään lapsen ääni se ei ole vaan sitä samaa Jukan kimeää hätääntynyttä ääntä.

        Mitäs tää sit on? Auerin puolustus huomauttaa että kukaan ei varmuudella pysty sanomaan , ovatko uhrin ääniksi tulkitut äänet todellakin hänen. Ne on tulkittu Lahden ääniksi mutta me emme tiedä kenen aiheuttamia ne ovat, puolustus huomauttaa.

        Jopas jotain. Puolustuskin pitää mahdollisena että lahden ääniksi luullut äänet ei ole lahden ääniä. Eli Lahti ei ääntele lainkaan vaan nauhalta kuuluu annun ääniohjelmalla tuotettuja ääniä. Ilmankos joidenkin mielestä ei kuulosta Jukan ääniltä ollenkaan ( jotka jukan tunteneet) ja osa kuulostaa lapsen ääniltä.


    • terapeutti Stråle

      "Sää alotit" on esimerkki eilisen päivän minfolaisesta tajunnanvirtapläjäyksestä.
      Kirjoittajan tavoite 1) hoitaa omaa horjuvaa psyykeään transferoimalla pahaa Aueriin tai 2) hän edistää omaa tai tuttavansa virkauraa.
      Voisiko joku huomata jonkun muun motiivin?
      Oikeudenmukaisuuden voitto? Jos niin luulet, sinulla on liian suurentava suurennuslasi kädessä kun tarkastelet Ulvilaa

      • ripitti

        Luvatan tuotantolaitoksen taloudelliset edut; joita murhatutkimuksen kangertelu rasittaa.

        Joo, joo myönnän että tässä ajatuksessa on ripaus Zemin aprikointia.


    • jopa nauskahti

      Kohdan "No vähä voit auttaakii" on joku kuullut (muun kuin JL:n sanomana) muodossa "vähä se nauskahti/vähä ees nauskahti"

      googlella löytyi:
      -esim kun metsällä lintuun osuu luoti niin sanotaan että se nauskahti.
      -nauha nauskahtaa kokonaan poikki
      -neitsyys meni niin että nauskahti
      -ennen kuin autosta nauskahti kytkinvaijeri
      -Yhteys nauskahti näet poikki jo eilen illalla

      missä päin Suomea käytetään sanaa "nauskahtaa"? Itse en ole sanaa aiemmin kuullutkaan.

      • No ei sieltä tuollaista edes kuulu, eikä kuulu montaa muutakaan väitetyistä, esimerkiksi "hälyytys". Sensijaan sieltä kyllä kuuluu hyvin selvästi uhrin huutamana kohdasta 1:30.880 "tuu apuun emäntä apuun".
        Hyvin sieltä kuuluu myös iskuääniä ja heti perään uhrin valitusta Annelin ollessa samaan aikaan puhelimessa.

        Kohdasta 1:05.702 erittäin vaimea tuntemattoman miehen ääni: "jumalauta, sinä se(n) aloitit" ja viimeinen sana päällekäin jonkun miesäänen "perr(k)" kanssa.

        ...ja paljon muuta. Krp:n äänitutkijalla on ilmeisesti valikoiva kuulo, suodattaa pois Annelia puoltavat äänet.


      • -selitys-

        annulistilla nauskahti päässä.


    • Walking Dad

      ZEMin litterointi on ehdottomasti kaikkein luotettavin, sillä hän ei jätä pienintäkään naksahdusta, kalahdusta tai muuta taustaääntä noteeraamatta, vaikka usein myöntää, ettei voi olla varma niiden aiheuttajasta. Näin ollen voin myös olla vakuuttunut, että kaikki puhe on litteroitu, tai ainakin se on havaittu ja merkitty, toisin kuin surullisenkuuluisassa Tuija Niemen (KRP) versiossa, josta on jäänyt yhtä ja toista pois, joko ammattitaidottomuudesta tai jostain muusta syystä johtuen.

      Varjoissa pysyttelevän ZEM-sankarimme litterointi löytyy seur osoitteesta:

      http://www.nbl.fi/~nbl3145/ulvilatallenne.htm

      • Väärin kuulee hänkin, on litteroinut esimerkiksi kohdan 1:30,90 ?uha tule tänne apuun (Jukka Lahti). Sieltä kuuluu kuitenkin hyvin selvästi 1:30.880 "tuu apuun emäntä apuun".


    • Walking Dad

      Jos olet aivan vakuuttunut tuosta, niin voimme alkaa miettiä, miksi Jukka Lahti olisi käyttänyt (olosuhteet huomioonottaen) epätyypillistä "emäntä"-sanaa.
      Kun oikein pohtii, niin voisi ajatella, että JL:llä oli motiiveja olla nimeämättä vaimoaan tuossa tilanteessa. Ehkä hän oli tottunut siihen, ettei yleensäkään maininnut läheistensä nimiä aggressiivisesti käyttäytyvien ihmisten läsnäollessa. Se taas saattoi johtua siitä, että hän pelkäsi kosto- tai kiristystoimia.
      Vasta kun JL tajusi tilanteen epätoivoisuuden, alkoi kuulua Annu-huutoja... Ehkä näin?

      • Olen täysin varma kuulemastani ja olen hieman ihmetellyt miksei kukaan muu ole sitä litteroinut niin kuin sen kuulen. Ne sanat kuuluivat hyvin selvästi jo ensi kertaa kuunneltuani normaalinopeudella, eikä niitä muuksi voi kuulla, vaikka miten yrittäisi suodatella, hidastaa, tai kuunnella sanat, tai tavut kerrallaan.


      • petteri punakuono

        Ootteko ihan pienten lasten kehitysasteella kun uskotte annumamman kehittämän taustanauhan äänet? haloo, missä on aikuisten järki? Annu on ajan kanssa tallentanut kaikenmoista ja siitä nyt muka aikuiset kinaavat? Ja joulukin meni pukkeineen ja tonttuineen...


      • petteri punakuono kirjoitti:

        Ootteko ihan pienten lasten kehitysasteella kun uskotte annumamman kehittämän taustanauhan äänet? haloo, missä on aikuisten järki? Annu on ajan kanssa tallentanut kaikenmoista ja siitä nyt muka aikuiset kinaavat? Ja joulukin meni pukkeineen ja tonttuineen...

        Miiten sinä sen taustanauhaksi muka olet tietävinäsi, kun siihen ei ole pystynyt edes FBI kahteenkin kertaan tallennetta tutkittuaan?


      • äly hoi!
        Kairakettu kirjoitti:

        Olen täysin varma kuulemastani ja olen hieman ihmetellyt miksei kukaan muu ole sitä litteroinut niin kuin sen kuulen. Ne sanat kuuluivat hyvin selvästi jo ensi kertaa kuunneltuani normaalinopeudella, eikä niitä muuksi voi kuulla, vaikka miten yrittäisi suodatella, hidastaa, tai kuunnella sanat, tai tavut kerrallaan.

        Niin, tuo että kukaan muu ei ole litteroinut sitä kuten sinä kuulet, kertoo kaiken oleellisen... Voi voi.


      • äly hoi! kirjoitti:

        Niin, tuo että kukaan muu ei ole litteroinut sitä kuten sinä kuulet, kertoo kaiken oleellisen... Voi voi.

        Niinpä, muilla kuuntelijoilla on joko huono kuulo, tai huonot kuuntelulaitteet, mahdollisesti molemmat.


      • Olen myös itsekin heti kuulemani jälkeen miettinyt tuota "emäntä" -sanaa ja olen lähettänyt lähettänyt jonkun kyselyn, että onko JL mahdollisesti käyttänyt vaimostaan muulloinkin tuota ilmaisua. Toistaiseksi vastausta ei ole tullut, tienneekö sitä edes kukaan muu kuin AA itse?

        Tuon sanan kuuluminen on kuitenkin yksi selkeimpiä uhrin huutamista ja se olisi ehkä helppo laittaa jonnekin kaikkien kuultavaksi. Ei se siitä kuitenkaan muuksi voi muuttua.


      • vaimohan se

        kotiseudullani vaimosta käytetään aivan yleisesti ilmaisua "emäntä".


    • Walking Dad

      Ok. Uskon. Ehkä muut ovat ajatelleet, että eihän JL voi sanoa "emäntä", sen täytyy olla jotain muuta, tms. Oudoltahan se kieltämättä kuulostaakin. Kyseessä on kuitenkin ollut katastrofaalinen tilanne, enkä minä ainakaan voi olla varma, ettei suustani pääsisi oikean hädän tullen jotain ihan älytöntä (tai joka jälkeenpäin ainakin kuulostaa siltä).
      Kun noin tarkasti olet kuunnellut, kysyn sinulta suoraan, saatko vaikutelman ulkopuolisen läsnäolosta? Ja millä perusteella?
      Minä olen edelleenkin avoin uusille tiedoille, ja kantani onkin vaihdellut median antamien tiedonmurusten mukaisesta syyllisestä syyttömään. Siksi tämä tilanne kai onkin niin häiritsevä...

      • No kyllä sieltä kuuluu selvästi uhrin lisäksi toisenkin mieshenkilön ääniä, mutta ne kuuluvat oudosti, ikäänkuin suun edessä olisi melko tiiviisti jotain, uhrin ääniin niitä ei voi kuitenkaan sekoittaa, eikä muidenkaan perheenjäsenten. Myös iskuääniä kuuluu samaan aikaan, kun AA on puhelimessa ja iskuääniä seuraa aina uhrin tuskanhuudot.


      • huppuko
        Kairakettu kirjoitti:

        No kyllä sieltä kuuluu selvästi uhrin lisäksi toisenkin mieshenkilön ääniä, mutta ne kuuluvat oudosti, ikäänkuin suun edessä olisi melko tiiviisti jotain, uhrin ääniin niitä ei voi kuitenkaan sekoittaa, eikä muidenkaan perheenjäsenten. Myös iskuääniä kuuluu samaan aikaan, kun AA on puhelimessa ja iskuääniä seuraa aina uhrin tuskanhuudot.

        tiivis huppu suun edessä vaimentaa ääntä?


    • Walking Dad

      Ok, kiitos sinulle. En todellakaan tiedä, mitä ajatella KRP:n äänitutkijasta. Onko hän itse edes tehnyt litterointia?

      Minusta on outoa ja poikkeuksellista se, että välillä hovioikeus hylkää murhasyytteet ja sitten yksi käräoikeus taas äänestyksen perusteella tuomitsee. Luulisi, että tälläista sotkua alkaisivat jo kansan syvät rivit (ja niiden edustajat) ihmettelemään.

      ZEM puhuu poliittisista taustavaikuttimista (ja liike-elämän vaikuttimista näiden takana), ja täytyy kyllä myöntää, että itsekin alan pian uskomaan sellaisiin. Mikään muu ei oikeastaan selitä tämän tarinan kaikkia käänteitä.

      Perussuomalaiset hoi: pieni ihminen on hädässä, tulkaa apuun!

      Mieleeni tuli, että ehkä nuo seksuaalirikossyytöksetkin on keksitty siltä varalta, että murhasyytös ei pidä. Niillä on saatu Anneli Auer näyttämään niin vastenmieliseltä, että hänet voidaan vaieta kuoliaaksi.

      • Kyllä ne seksuaalirikossyytöksetkin on keksittyjä, nehän tapahtui melko pian sen jälkeen, kun hänet hovioikeus oli yksimielisesti vapauttanut murhasyytteistä. Lisäksi ne seksuaalirikossyytöksetkin olivat liian utopistisia ollakseen totta. Vaikuttaa siis siltä, että joku taho haluaa pitää hänet vangittuna ilman ainuttakaan oikeaa todistetta syyllisyydestä. "Peiteseppoko" taustahenkilöineen? Annelihan meni julkisuudessa möläyttämään, että ei "Seppo" impotenttikaan ollut.


      • Walking Dad
        Kairakettu kirjoitti:

        Kyllä ne seksuaalirikossyytöksetkin on keksittyjä, nehän tapahtui melko pian sen jälkeen, kun hänet hovioikeus oli yksimielisesti vapauttanut murhasyytteistä. Lisäksi ne seksuaalirikossyytöksetkin olivat liian utopistisia ollakseen totta. Vaikuttaa siis siltä, että joku taho haluaa pitää hänet vangittuna ilman ainuttakaan oikeaa todistetta syyllisyydestä. "Peiteseppoko" taustahenkilöineen? Annelihan meni julkisuudessa möläyttämään, että ei "Seppo" impotenttikaan ollut.

        Varmaan Seppo on yksi niistä lukuisista asiaan sekaantuneista poliiseista, joilla on motiivi - jos ei nyt syyllistää Aueria, niin ainakin olla hiljaa. Monet keskustelijoistahan pitävät "Sepon" toimintaa raukkamaisena, vaikka mieshän teki vain sitä, mitä pomonsa käski. Ehkä todellisuus yllätti hänetkin; emme voi tietää.
        Uskon, että todellinen käynnistävä voima AA:n syyllistämisessä ovat olleet tietyt tutkinnanjohtajat, eli syyllisiä pitäisi etsiä ylemmältä tasolta. En siis itse varsinaisesti usko kyseessä olevan minkään varsinaisen salaliiton poliisien taholta, vaan vaakalaudalla on jo poliisin maine kokonaisuudessaan: kasvot on pyrittävä säilyttämään hintaan mihin hyvänsä

        Ikävää on, että edellä mainitusta johtuen koko Suomen poliisikunta kokee joutuvansa puolustamaan Porin poliisissa tehtyjä ratkaisuja. Paateron ohjetta noudattaen ("Poliisin tehtävä on puolustaa poliisia") kaikki rivipoliisitkin tuntevat nyt olevansa samassa veneessä. Ja totta onkin, että jos joidenkin poliisin johtohenkilöiden todettaisiin toimineen omien sääntöjensä vastaisesti, se pilaisi poliisin mainetta yleisesti, mikä olisi tietenkin isku koko virkakunnalle. Tämä on varmasti syy sille, miksi näillä palstoilla näyttävät kaikki poliisit, wannabe-poliisit ja poliisien lähipiirit pitävän kovaa meteliä, yrittäen hukuttaa järkevät puheenvuorot omien "yskimistensä" alle.

        Mutta jos ZEMin ja muiden kovaäänisten innoittamana nyt syntyisi jonkinlainen yleinen lumipalloefekti Anneli Auerin puolesta, niin AA:lla saattaisi vielä olla toivoa. Toivotaan parasta.


    • ei yksi....

      ihminen valtakunnan virkamieskuntaa voita.Sillä hupparilla oli käsky tappaa molemmat mutta poliisipillin ääni sai hommat jäämään kesken.Sitä nyt sitten täydennetään loppuun

      • huppis on satua

        Ootte kyllä satuihin uskovia. Lukekaa ainakin AA:n kuulusteluja v 2009 jos alakais pää selvitä aikuisten tasolle:)


    • Walking Dad

      Kairakettu, kiitos litteroinnista. Tulostin sen itselleni.
      Jos vain jaksat, niin olisi mukavaa saada loputkin.

      Uskon tosiaan, että suurin osa täällä tätä tapausta kommentoivista on poliisikuntaa, joka kokee maineensa olevan uhattuna ja on aivan spontaanisti mobilisoitunut puolustamaan poliisin "kunniaa". Ja lisäksi mukana ovat tietenkin kaikki ne muut lukuisat tahot, jotka ovat joutuneet monivuotisen prosessin aikaan vedetyksi mukaan (psykologit, KRP:n tutkijat, lääkärit, tuomioistuinten tuomarit...).

      Tässä on jo niin monen tahon ammatillinen ylpeys kyseessä, että puolesta-vastaan -väittelyä on vaikea saada mitenkään päätökseen, edes tuomioistuimissa. Pelkään, että tästä Aurin tapauksesta todellakin tulee jonkinlainen ikiliikkuja, kuten joku toisaalla totesi.

      Miksi Korkein oikeus ei vain voinut viheltää peliä poikki, kun se viimeksi sai asian käsiinsä? Tässä kohtaa saattavat todellakin tulla kuvaan ne ZEMin kuvailemat poliittiset motiivit..

      • Kiitos kiitoksesta, kyllä minä sen loppuun saakka teen, kunhan kiireiltäni ehdin. Krp:n äänitutkijalle (hutkijalle) lähetän myös kyllä sähköpostia, jos hänen sp -osoitteensa jostain saan.


      • Walking Dad
        Kairakettu kirjoitti:

        Kiitos kiitoksesta, kyllä minä sen loppuun saakka teen, kunhan kiireiltäni ehdin. Krp:n äänitutkijalle (hutkijalle) lähetän myös kyllä sähköpostia, jos hänen sp -osoitteensa jostain saan.

        Kerro sitten, mitä Tuija Niemi vastaa. Olisi mielenkiintoista kuulla.


      • tosiaan . . .
        Walking Dad kirjoitti:

        Kerro sitten, mitä Tuija Niemi vastaa. Olisi mielenkiintoista kuulla.

        Hommaisikohan lähetteen hullujenhuoneelle.


      • hirvee ryysis
        tosiaan . . . kirjoitti:

        Hommaisikohan lähetteen hullujenhuoneelle.

        mahtava meininki toisaalta


      • tosiaan . . . kirjoitti:

        Hommaisikohan lähetteen hullujenhuoneelle.

        Voi hommatakin itselleen.


    • sdflkjweroiu

      Montakohan vuotta se poliisinpaska joka murhasi Jukka S. Lahden saa vielä kulkea vapaana ?

      Veikkaisin, että hänet vielä otetaan kiinni rysän päältä parin kolmen vuoden sisällä. Mutta tämä tapahtuu vasta sen jälkeen kun eräs muuan poliisimies vuotaa tämän poliisikorruption kamelinselän, johon koko Ulvilan murhamysteeri perustuu.

      • näin on marjat

        annelisteille kaikki poliisit ja oikeuslaitokset ovat paskoja, näin se on tulkittavissa tämä
        annelistien sananvapaus aate.


      • ripitti
        näin on marjat kirjoitti:

        annelisteille kaikki poliisit ja oikeuslaitokset ovat paskoja, näin se on tulkittavissa tämä
        annelistien sananvapaus aate.

        Palaa nyt puolen vuoden takaisiin nettikommentteihin joita sait vastauksena kirjoittajalta "näin on sinikat"


      • Jääpaimen
        ripitti kirjoitti:

        Palaa nyt puolen vuoden takaisiin nettikommentteihin joita sait vastauksena kirjoittajalta "näin on sinikat"

        Tässä kyse Taran Annelistianalyysista?


      • terapeutti Stråle
        näin on marjat kirjoitti:

        annelisteille kaikki poliisit ja oikeuslaitokset ovat paskoja, näin se on tulkittavissa tämä
        annelistien sananvapaus aate.

        Vähän kiinostaa että mikä tässä on takana kun tätä "annelistien" sanavapausaatetta on kovasti huomioitu. Onko siinä jotakin poikkeuksellista?


    • ihana ryysis

      kauheen ihana meininki on taas....

    • hirvee ryysis

      kaunee meno taas...

    • ihanaa menoa

      toisaalta kyllä ihan mahtava meininki ja pulleat purjeet

    • ikkunasta sisään....

      Hätäkeskus: Mi, mikä.
      Anneli: Joku tuli ikkunast sisää.

      Tämä oli tärkein tieto annettavaksi hätäkeskukselle ?

      • näyttelyä..

        Erinomainen huomio. Näkee miten AA näyttelee, mut AA paljastaa itsensä, tääl o joku tappaja = HÄN ITSE. Tyttö ei näe eikä kuule mitään ulkopuoliseen viittaavia ääniä..


      • Anonyymi
        näyttelyä.. kirjoitti:

        Erinomainen huomio. Näkee miten AA näyttelee, mut AA paljastaa itsensä, tääl o joku tappaja = HÄN ITSE. Tyttö ei näe eikä kuule mitään ulkopuoliseen viittaavia ääniä..

        Ei kuule FBI eikä kukaan ammattilainen, vain annulistit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuule FBI eikä kukaan ammattilainen, vain annulistit.

        No ei se uusi lääke auttanutkaan. Vai jätitkö taas ottamatta.

        Hyi sinua, puppelipoika. Nyt kiltisti kaikki tabletit - suuhun--VIE! NIELE!!!

        - Se kiva hoitaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuule FBI eikä kukaan ammattilainen, vain annulistit.

        Psykopekka tunnisti heti itsensä:)


      • Anonyymi

        Eikös tuossa yhdessä nauhassa kuulu ihan selkeästi miehen ääni. Eli nauhoja on manipuloitu sillä alunperin julkisuuteenannetussa nauhassa ei kuulu sitä ääntä. Mistä sitä tietää jos nämä kaikki ovat keskenään sopineet tämmöisestä eli ovat salaliitossa keskenään? Auerin puhetyyli kyllä kuulostaa siltä kuin huonosti eläytyen lukisi vuorosanoja, ei viitsi edes eläytyä.


      • Anonyymi
        näyttelyä.. kirjoitti:

        Erinomainen huomio. Näkee miten AA näyttelee, mut AA paljastaa itsensä, tääl o joku tappaja = HÄN ITSE. Tyttö ei näe eikä kuule mitään ulkopuoliseen viittaavia ääniä..

        Jos näytteli niin aika huonosti on kyllä näytelty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös tuossa yhdessä nauhassa kuulu ihan selkeästi miehen ääni. Eli nauhoja on manipuloitu sillä alunperin julkisuuteenannetussa nauhassa ei kuulu sitä ääntä. Mistä sitä tietää jos nämä kaikki ovat keskenään sopineet tämmöisestä eli ovat salaliitossa keskenään? Auerin puhetyyli kyllä kuulostaa siltä kuin huonosti eläytyen lukisi vuorosanoja, ei viitsi edes eläytyä.

        Monet ammattilaiset on kuunnelleet nauhaa eri nopeuksilla, jolloin on kuultu jotain muutakin, eli se kertoo että murhatalossa pyöri tallenne, jossa o,i päällekkäistä tallennetta.
        Nauhoitettu siis toisen nauhotuksen päälle uutta.
        Koko keissi oli ns näytös jonka ohjasi AA joka oli sen suunnitellut.
        Jonkinmoista harjoitustakin on ollut kun lapset siitä kertoneet.
        Uhri ei ole saanut oikeutta. Toivottavasti juttu perataan uudelleen. Kunnolla.


    • Anonyymi

      Ei taas tätä. Ohi on.

    • Anonyymi

      Kukaan ei tutki Ulvilaa miltään kantilta, case the klosetti

    • Anonyymi

      Ei akkoja tuomita juuri koskaan, saapa nähdä tuomiutaanko edes 4-vuotiaan poikansa kiduttanutta ja murhannutta narkkiämmääkään.

      Vilja-Erikan taposta puhuttiin paljon vaikka ei ollut edes tahallinen ainakaan isän taholta, mutta tästä ei mitään vaikka polttivatkin joka puolelta ennen murhaa. mniksi ei otettu poikaa huostaan tai annettu isälle vaikka kaltoin kohtelu oli tiedossa?

      • Anonyymi

        Eikös isä ja äiti molemmat yhdessä kietoneet lapsen maton sisälle eli yhtä syyllisiä molemmat,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös isä ja äiti molemmat yhdessä kietoneet lapsen maton sisälle eli yhtä syyllisiä molemmat,

        Äitipuoli esitti lääkäriä, mies uskoi kaikki valheet ja toimintatavat, uskoihan siihen viranomaisetkin. Ei mies tietenkään hakunnut murhata tytärtään kuten äitipuoli. Jos olisi ollut isäpuoli ja äiti, niin äitiä olisi pidetty uhrina.


    • Anonyymi

      Kuusirannan teoria vaikuttaa kaikkein järkevimmältä. Muistaakseni hätäpuhelussa ei kuulu ulkopuolisia ääniä (olen ikäisekseni hyväkuuloinen, joten uskallan luottaa omaan kokemukseeni).

      Kaikenlaisia huhuja on vuosien aikana tullut kuultua, yksi sellainen on, että tallenteista on julkaistu kaksi erilaista versiota, eikä kumpikaan ole alkuperäinen. Ainakin toisella tallenteella kuulemma kuuluu taustanauhalta nimien luettelo – viisi aikuista, jotka ovat paikalla. Ehkä on ajateltu, että jos yksi kaatuu, kaikki kaatuvat. Jos tämä olisi oikeasti totta, niin ihme ettei asialle oltaisi tehty mitään.

      Ei tässä mitään salaliittoja tarvita. Kuusirannan logiikka toimii ja mielestäni tapaus on ratkaistu.

      • Anonyymi

        Ei ole kuin alkuperäinen/kopio tallenne, eikä edes FBI löytänyt mitään sivullisen ääniä, ei myöskään ison lihavan miehen raskaita askelia, puhumattakaan hippasillaolosta ja eihän lattialtakaan löytynyt kuin muutama hassu auerskanJukan kengillä tekemä jälki.


    Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3792
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      116
      1480
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1350
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1184
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      59
      1051
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe