Mistä löytyisi n. 4kk-1,5v maleja.?

Tottiwe

Hei.
Olemme miettineet toisen koiran ottamista harrastuskaveriksi ja malinois tuntuu ns omalta. Meidän koiran takia ei kuitenkaan mielellään ihan pienen pientä pentua oteta, noin 6-9kk olisi paras mutta heitto kumpaan suuntaan vain ok. Mistä sen ikäisiä voisi löytää? Jos malinois ilmoituksia löytyy niin yleensä vain pienistä pennuista. Miten, jos on muuten kokemusta koirista mutta ei belgeistä niin kannattaako edes miettiä sijoituskoiran ottoa.?

4

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niet ylijääämät

      Kyllä noita ylijäämäkoiria muutamille aina jää. Ne ovat usein pentueen surkeimpia, jotka ei kelpaa kenellekään ... eli eivät ole selvinneet pentutesteistäkään. Muutaman tapauksen nähnyt. Ainakin tarhoissa eläneiden kanssa on todella vaikea pärjätä. Vuosikkaat ovat jo kasvaneet tarhakoiriksija ovat sitä enemmän tai vähemmän lopun ikänsä. Ne eivät tule oikeasti sosiaalistumaan koskaan. Niitä ei voi myöskään kouluttaa kunnolla, koska ovat arkoja, epäluuloisia ja eivät opi keksittymään. Vallankin käyttömali on paras ottaa pentuna. Vaikka se aluksi onkin sinappikone, niin parin kuukaduen vaivalla siitä saa itselleen oikeasti oman koiran, Jos koira pentu ei ole puolivuotiaaksi mennessä löytänyt kotia, se olisi paras lopettaa. Niillä ei tee kukaan yhtään mitään. Eli: osta pentu ja unohda ylijäämäkama.

    • tottiwe

      Harmi. :/ Kun ollaan kokeiltu pienen pennun kanssa ja siitä ei tullut mitään, meidän koira on nähtävästi hivenen liian pehmeä luonteeltaan, koira otti kaiken itseensä, stressasi, ei syönyt ei juonut, ja lopulta ei lenkin jälkeen enää meinannut suostua tulemaan sisälle. Ja minä olen pehmeä siinä suhteesa etten suostunut katsomaan moista kovin montaa kk pidempään kun paheni päivä päivältä. Siskon tai muiden vähän vanhempien koirien, vajaa vuosi viiva reilu pari välillä, kanssa taas ei mitään ongelmia vaikka on ollut välillä hoidossa pitkiä aikoja putkeen. Kovasti haluaisin ruveta harrastamaan kunnolla mutta pienen pieni pentu ei tule kysymykseen tällä hetkellä. :/

    • 24+1

      Mali pitää ottaa luovutusikäisenä ja sosiaallistaa hyvin alusta asti. Yli 4kk:n ikäiset tarhassa asuneet pennut on jo pilalla, valitettavasti..

    • 100%

      Sataprosenttisesti samaa mieltä. Ottakaa aina mailikka seitsenviikkoisena, ei yhtään yli. Pienen pennun voi helposti muovata haluamakseen, joko työkoiraksi, kisatykiksi tai jopa lempeäksi kotikoiraksi.. Hyvin pidetty Malinois oppii asiat nopeasti ja niitä on ilo kouluttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe