kassien sisältö, kun tulee kaupungilta takaisin, tällaista olen kuullut?
Tarkastetaanko hotelleissa
43
1330
Vastaukset
- 8+5
no toi nyt o aiva höpö höpö juttua. Jos on huoneisto hotelli ni kettää ei kiinnosta mut tietty jos sul o iha hotelli ni ei ne tykkäää jos sinne omia ruokia raahaat. Mut riippuuu tietty mitä oot sinne viemäs :D
- sippexi
On hotellihuone kyseessä, mutta ei kai sieltä hotellin baarista saa edes ostettua hedelmiä ja leivonnaisia, ei ollut suunnitelmissa kantaa huoneeseen sen kummempia ruokia. Kiitos vastauksista!
- Äly hoi älä jätä!
No ei todellakaan tarkasteta! Kanna ihan huoletta mitä olet ikinään ostanutkin..
- kohta menossa
Luin äskettäin Alanya palstan matkakertomuksia ja siellä oli joku rouva kirjoittanut, että hotellille palatessa oli tarkastettu laukut, kyse Sevkibey Otel nimisestä hotellista, mihin kuuluu myös bungaloweja, jollaisessa kyseinen kirjoittaja asui. Kysyin Tjäreborgilta ja sieltä vastattiin, että jos on jääkaappi huoneessa, niin voi viedä omia ostoksiaan. Tämän nimenomaisen hotellin kohdalla ei heillä ainakaan ollut minkäänlaista mainintaa, etteikö saisi.
- Ei mutta
henkilökunnalla on kuulemma tapana kellarissa tyhjentää kassinsa naisturisteihin.
- Voi Hitsi' !!!
Marmarikseesa Hotelli Poseidonissa tarkastettiin, kun kannoin supermarketin kassissa olutta ja viiniä, ottivat respaan ne ja antoivat lähtöpäivänä takaisn ne.Mutta jos vaikkapa rantakassissa kannat, niin en usko että niihin kajoavat-
- Denizkizi.
Just tällainen lammasmainen ja ylinöyrä käyttäytyminen ja minkä tahansa asian sietäminen tekee sen, että kaikkia suomalaisia kohdellaan huonosti ja vedätetään joka suuntaan. Ryhdistäytykää, prkl!!!!!!!!!!!!
- pullower
Denizkizi. kirjoitti:
Just tällainen lammasmainen ja ylinöyrä käyttäytyminen ja minkä tahansa asian sietäminen tekee sen, että kaikkia suomalaisia kohdellaan huonosti ja vedätetään joka suuntaan. Ryhdistäytykää, prkl!!!!!!!!!!!!
Miten siinä ryhdistäydyt, jos hotellin säännöt sanovat, että omien eväitten nauttiminen kielletty, niin se on sitten niin.
- Vain Turkissa?
pullower kirjoitti:
Miten siinä ryhdistäydyt, jos hotellin säännöt sanovat, että omien eväitten nauttiminen kielletty, niin se on sitten niin.
En ole koskaan kuullut hotellista, jonne ei saisi viedä ulkopuolelta omia eväitä. Aivan uskomatonta!
- torvensoittoa
Vain Turkissa? kirjoitti:
En ole koskaan kuullut hotellista, jonne ei saisi viedä ulkopuolelta omia eväitä. Aivan uskomatonta!
Ainakin monissa Egyptin hotelleissa on nimenomaan kielto omien eväitten kuskaamisesta huoneeseen. Ja Tjäreltä sanottiin, että Alanyassa on myös hotelleja, joiden säännöt kieltävät nimenomaisen toiminnan, että kyllä tällaista on. Suhtautuuko eri hotellien henkilökunta asiaan eri tavoin säännöistä huolimatta, en tiedä.
- Viini ja viini
Ja kukaanhan ei tietenkään halua ihan oikeasti selvittää sitä, saako kassit tarkistaa?????
Vois sille respalle ehdottaa että mitäs jos tarkistettais virkavallalta onko tämä nyt lain mukasta vai ei....
hohhoijaa! En kyllä itse antais koskaan toisen kajota jos ei ole oikeutta. - hotellionhotelli
Tuotahan voisi kokeilla Suomessakin: kävellä kaljat näkyvästi respan ohi huoneeseen.
- 28x...
Minä asuin viikon suomi- hotellissa sattuneesta syystä. Katselin siinä mini- baarin hintoja ja kävelin ostarille mistä ostin kabanossia, kossua ja kaljaa. Perkele jos joku olisi tullut kassejani tarkastelemaan?! En tiedä mitä olisin tehnyt?
Tosin ulkonäköni on sellainen joka ei kannusta kyselemään muuta kuin asiaa. Kohteliaasti siinä respaa tervehdin ja siihen vastattiin; kysyttiin vain että tarvitsenko langatonta viestintää varten hotellin salasanan?
Kävin kohteliaana miehenä toki iltapaukulla baaritiskillä jossa ei muita ollut kuin respan yleistyttö. Häneltä en nyt kuitenkaan ryhtynyt muuta kyselemään, suomessa kun oltiin...- kallekarhulasta
Ensimmäistä kertaa menossa Alanyaan ja mietin, että kun minulla on hotellihuone, ei siis apartamentos, niin mahtaisiko tulla sanomista henkilökunnan taholta, jos näkevät huoneessani omia ostoksiani, ja onko heillä oikeutta katsoa jääkaappiin, joka kuuluu huoneeseeni, tyhjä jääkaappi, ei minibaari.
Egyptissä yhdessä hotellissa jos näkivät kaupan kassin asiakkaan kädessä, niin kyllä puuttuivat siihen, ottivat talteen, ostokset sai takaisin, kun oli lähdön aika. Mutta jos oli omassa kassissa näkymättömissä ostoksia, niin ei kenenkään kasseja tarkastettu.
Oli kyllä hotellin säännöissä kielto omien ruokien tuomisesta hotelliin. - Mikä Maa
kallekarhulasta kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa menossa Alanyaan ja mietin, että kun minulla on hotellihuone, ei siis apartamentos, niin mahtaisiko tulla sanomista henkilökunnan taholta, jos näkevät huoneessani omia ostoksiani, ja onko heillä oikeutta katsoa jääkaappiin, joka kuuluu huoneeseeni, tyhjä jääkaappi, ei minibaari.
Egyptissä yhdessä hotellissa jos näkivät kaupan kassin asiakkaan kädessä, niin kyllä puuttuivat siihen, ottivat talteen, ostokset sai takaisin, kun oli lähdön aika. Mutta jos oli omassa kassissa näkymättömissä ostoksia, niin ei kenenkään kasseja tarkastettu.
Oli kyllä hotellin säännöissä kielto omien ruokien tuomisesta hotelliin.Olette olleet jossain todella surkeassa hotellissa. Itse matkustan paljon sekä työ- että lomamatkoja, eikä koskaan ole hotellissa ollut mitään tuollaisia sääntöjä. Ja on aivan normaalia, että vien huoneeseen omia naposteltavia yms.
- pallonympäri
Mikä Maa kirjoitti:
Olette olleet jossain todella surkeassa hotellissa. Itse matkustan paljon sekä työ- että lomamatkoja, eikä koskaan ole hotellissa ollut mitään tuollaisia sääntöjä. Ja on aivan normaalia, että vien huoneeseen omia naposteltavia yms.
Kansainvälisen käytännön mukaisesti hotellihuoneisiin ei ole sallittua tuoda hotellin ulkopuolelta juomia / ruokia. Etkö sinäkään paljon matkustaneena ole tietoinen tuollaisesta yleissivistykseen kuuluvasta asiasta. Piste.
Ottakaa selvää, jos ette usko. - malluski
pallonympäri kirjoitti:
Kansainvälisen käytännön mukaisesti hotellihuoneisiin ei ole sallittua tuoda hotellin ulkopuolelta juomia / ruokia. Etkö sinäkään paljon matkustaneena ole tietoinen tuollaisesta yleissivistykseen kuuluvasta asiasta. Piste.
Ottakaa selvää, jos ette usko.Googlettakaas " turkin aurinkolomasta tuli piinaviikko ", siellä eräs kokemus.
- Ceepe
malluski kirjoitti:
Googlettakaas " turkin aurinkolomasta tuli piinaviikko ", siellä eräs kokemus.
No joo, vuodelta 2004? Kait nyt sentään Turkissakin jotakin kehitystä tapahtuu? Isäni oli Alanyassa 80-luvun lopussa ja jossakin saksalaisomisteisessa hotellissa laskuttivat asiakkaalta muaalta tuodut virvokkeet huoneesta löytyneiden tyhjien pullojen mukaan :-)
- pataapäin
Ceepe kirjoitti:
No joo, vuodelta 2004? Kait nyt sentään Turkissakin jotakin kehitystä tapahtuu? Isäni oli Alanyassa 80-luvun lopussa ja jossakin saksalaisomisteisessa hotellissa laskuttivat asiakkaalta muaalta tuodut virvokkeet huoneesta löytyneiden tyhjien pullojen mukaan :-)
Eipä ole sen kummempaa kehitystä tapahtunut, ainakin Deturilta ilmoittavat ihan samat säännöt voimassa, että näin.
- pää pensaassa
pataapäin kirjoitti:
Eipä ole sen kummempaa kehitystä tapahtunut, ainakin Deturilta ilmoittavat ihan samat säännöt voimassa, että näin.
Finnmatkat kertoo, että useissa hotelleissa on omien ruokien ja juomien vieminen hotellihuoneisiin kiellettyä. Aika kummallista, että tämä näyttää olevan monille ennenkuulumaton juttu, vaikka nykyään paljon matkustellaankin.
- Yllättynyt
Mikä Maa kirjoitti:
Olette olleet jossain todella surkeassa hotellissa. Itse matkustan paljon sekä työ- että lomamatkoja, eikä koskaan ole hotellissa ollut mitään tuollaisia sääntöjä. Ja on aivan normaalia, että vien huoneeseen omia naposteltavia yms.
Olette olleet jossakin todella surkeassa hotellissa.
Uutta se minullekkin on, että ihmisten tavaroita pengotaan, jossakin reseptionissa, ruoka ostosten tähden. Hotellin olen luullut olevan kuin tilapäinen ihmisen koti, jonne asukas saa tuoda mitä ruoka tavaraa tahansa. En tosin paljon matkustele. Mutta jos jossakin Hotellissa on näin, että omia ruokia ei siihen saa viedä, niin kierrän tälläiset hotellit.
- Taivahan talipallot
On se nyt vaikea tajuta, että se viinan ja ruoan myyminen on osa hotellien maksusta tarjoamaa palvelua. Ei ole mitään järkeä siivota niitä pulloja ja ruoantähteitä ja ravintolapaikat olisivat tyhjillään. Kaikissa markkinatalouden periaatteella toimivissa maissa näkyvästi huoneeseen kannettaviin juomiin ja ruokiin puututaan, jos hotellin johto ymmärtää mitään liiketoiminnasta.
- nutellaboy
Kuulostaa aivan scheisselta... olen yöpynyt noin 150-200 hotellissa noin 30 eri maassa, eikä missään ole kielletty tuomasta omia ruokia ja juomia huoneeseen. Missään ei ole myöskään valitettu tai laskutettu huoneessa nautituista omista eväistä tai niiden jätteistä. Olen laittanut kaikki jätteet muovipussiin ja kauniisti roskakoriin tai sen viereen jos kori on ollut täynnä. Tyypillisesti olen jättänyt myös pienen tipin, hieman enemmän jos roskia ja tähteitä on paljon.
Jos jossain hotellissa aletaan ketjussa kerrotun mukaisesti tarkastamaan asiakkaiden ostoksia, takavarikoimaan ruokia ja juomia, tai laskuttamaan asiakkaan omista eväistä hotellin hintojen mukaan, niin kehotan välittömästi vaihtamaan hotellia. Kannattaa myös tehdä valitus hotellin johdolle. Jaloilla äänestämällä voi vaikuttaa, hotellit ovat kuitenkin yrityksiä joiden olemassa olo riippuu asiakkaiden halusta maksaa.
- ei enää sinne
ählämit on ählämiä.
Tuohan olikin hyvä lopetus. Kyllä suomalinen turisti tietää!
Ja jos ei kaikkea tiedäkkään, tunteella mennään.
Oikein Hyvää syyslomailua kaikille ja kaikissa paikoissa!!
- Tulee russakoita
Ruokien syöminen hotellihuoneissa on kielletty yleensä siksi, että ruoanmuruset ja tähteet houkuttelevat torakoita ja muita tuholaisia. Varsinkin jos on kokolattiamatto, niin se on hankala siivota niin ettei mitään jää. Toki omien viinojen juominenkin on hotellille tulonmenetystä, jos on baarikaappi eikä sitä käytetä. Hotellilla on oikeus se kieltää.
Ihan siis oman ja kanssamatkustajien viihtyvyyden kannalta olisi parempi, että omia eväitä ei tuoda hotellihuoneisiin.
Eri asia on, jos huoneessa on jääkaappi sitä varten että voi ruokia säilyttää, tai jos on apartementos. Niissä on muuten yleensä kivilattiatkin, niin ne pystyy siivoamaan paremmin.- älyhoi, ota selvää
Tulee russakoita: olet oikeassa.
Hotellimajoituksen sääntöihin kuuluu - Suomessa ja myös muualla - että omia eväitä ei nautita hotellihuoneessa.
Ei vaan tunnu olevan keskustelijoilla selvillä, mikä on hotellimajoitus, mikä apartimentos tai huoneistohotelli. Kahdessa viimeinmainitussa on jääkaappi ja jonkinlainen keittiövarustus . Ne on tarkoitettu omien ruokien säilytykseen ja valmistukseen. - Tasosta riippuu, mitä sieltä löytyy.. Ja näissä majoituksissa on omien ruokien vienti huoneeseen täysin sallittua.
Hotellimajoituksessa on oletus, että käytetään hotellin (tai jonkun ulkopuolisen) ruoka- ja juomatarjontaa. Hoteellihuone voi myös olla varustettu kokolattiamatolla - josta edellinen kommentoija mainitsi - jolloin ruokamurujen eliminointi lattioilta voi olla vaikeaa.
Jos tosiaan haluaa ruokia ja juomia asuntoon viedä, niin pitää sitten valita huonestohotelli, missä omat eväät ja ruuanlaitto on sallittua.
Kuka menee lomalle niin,että arpoo respassa omien eväskassien kanssa, ovatko luvallisia vai eivät? Tuleeko joku katsomaan mun kassien sisällön?
No ei tule ei, mutta miksi yleensä arpoa koko asian kanssa hetkeäkään?
Eikö kannattaisi lukea majoituksen huonestokuvaus ajatuksen kanssa, siinä vaiheessa, kun matkaa tilaa. Tai jos tilaa matkatoimistosta, niin kysyä niin monta kertaa, että asian on ymmärtänyt.
- eetu**
HÖPÖ HÖPÖ
- Hölmöjä juttuja
Kyllä on kannettu ruokia ja juomia eikä kukaan ole koskaan eikä missään kieltänyt. Pieniä lapsia kun on mukana niin tottakai pitää olla jotain syömistä ja juomista huoneessa.
- 4+8
Alanyassa useissa eri hoteilleissa lomailtu, eikä kertaakaan ole laukkuja tutkittu.
Jokaketa olemme vieneet omat vedet, limsat ja kaljat huoneeseen, eikä kukaan ole asiaan puuttunut. Joskus ostettu myös leipiä ja kebebrullia mukaan ja syöty huoneessa, eikä siitäkään ole tullut sanomista.
Varmasti riippuu paljon hotellista, mutta harvinaisempia varmasti ovat hotellit joissa reput ratsataan. - Shoppailijana
Ekaa kertaa Turkissa tänä kesänä Alanyassa. Asuttiin hotellissa jossa jääkaappi. Sinne kuskattiin marketin kassissa juotavaa eikä kukaan kysynny mitään. Enkä ois näyttänny jos oisivat kysyneet mitä kassissa on. En ole kuullut sellasesta laista joka antaa hotellin henkilökunnalle luvan kajota toisen ostoskasseihin edes Turkissa.
Alanya mukava paikka. Hakkaa kreikan kohteet mennen tullen. Ikävintä oli lomassa marisevat Suomalaiset turistit jotka urputtivat hintojen noususta lentomatkan ajan kotiin. Taisivat olla täällä kirjoittelia tyyppejä. Missään hinnat ei vuosia pysy samoina. Jos ei oo varaa lähtee Turkkiin niin sit täytyy mennä muualle. - jaa, mitäpä sanoisin
Osa siitä, mitä tähän ketjuun on kirjoitettu, on täyttä puppua, mutta seassa on ihan kunnollistakin tietoa. Pitää paikkansa, että erityisesti Egyptissä ja siellä täällä laajemminkin Lähi-Idän alueella eväiden vientikielto hotelliin on tavanomainen käytäntö. Sen sijaan Euroopassa en ole niiden kolmenkymmenen vuoden aikana, joina olen hotelliyöpymisiä harrastanut useita kymmeniä vuodessa, törmännyt vastaavaan sääntöön ainuttakaan kertaa.
Voin vakuuttaa, että tiedän asiasta aika tarkkaan. Minulla nimittäin on sairaus, joka hankaloittaa ulkona syömistä, mutta silti joudun työnikin takia matkustelemaan paljon. Vaivan nimi on akalasia (en viitsi selostaa tässä tarkemmin, koska se ei ole tämän ketjun aihe; googlettakaa jos kiinnostaa), joka on siitä ongelmallinen, että syömiseni on äärimmäisen hidasta ja minun on aina välillä noustava kävelemään kesken ruokailun jotta ruoka menisi alas. Sen vuoksi pyrin aina kun vain mahdollista nauttimaan ateriat omassa rauhassa ja matkoilla niin, että ostan ruoat huoneeseeni ja syön ne siellä hissukseen. Tämän vuoksi olen varta vasten aina ottanut selvää, onko se mahdollista siinä hotellissa, johon olen menossa. Ja Euroopassa se on aina ollut mahdollista, joten ei se todellakaan mikään kansainvälinen tapa ole, että hotelliin vietäviä kasseja ratsattaisiin.
Aloittajalle sanoisin, että Alanyassa ruokien vieminen todellakin saattaa periaatteessa olla kiellettyä, mutta olisi silti lähinnä huonoa onnea, jos olet menossa sellaiseen hotelliin.- ans-siK
Hotellihuoneitten ovessa/ seinällä on useimmiten lappu, josta voi lukea hotellin säännöistä, kannatta lukea, koskee myös omia "eväitä ". Se, kuinka tiukasti henkilökunta asiaan suhtautuu, vaihtelee kovastikin.
- pallonympäri
Sinulle " jaa, mitäpä sanoisin ", ei se olekaan mikään kansainvälinen tapa, että hotelliin vietäviä kasseja ratsattaisiin. Ymmärsit kirjoittamani väärin, luepas uudelleen tekstini. Deturin sivuilta otettu suoraan se mitä kirjoitin, en vain osaa linkittää sitä, sorry.
- Urpo69X
Tapa on Alanyassa vanha ja koskee hotelleja, ei huoneistohotelleja. Tätä oli jo 90-luvun alkupuolella.
Kyse on siitä, että matkanjärjestäjät kilpailuttavat hotellit hinnoittelussa aivan kuralle. Jostain se tulo on sitten saatava, jos matkanjärjestäjä maksaa huoneesta muutaman euron yöltä.
On täysin mahdollista että hotelli pyrkii estämään ulkopuolelta tuotujen eväiden viennin hotelliin ja haluaa että ne ostetaan hotellin omasta kaupasta tai baarista.
Täysin mahdotonta on sanoa, mitkä hotellit näin tekevät.- pelluuri
Tjäreborgilta kerrottiin, että huoneistohotelleihin voi viedä ruokia ja juomia, mutta on hotelleja, jotka eivät siitä tykkää. Toki haluavat, että turistit ostaisivat juomansa jne.hotellin ravintolasta / baarista, ettei menisi rahat sivu suun.
- turkinmatkaaja
kokemusta on tarkastettu ja otette respaan talteen jopa vesipullot syy että heillä on vettä myynnissä ainoa mitä satiin viedä kauppa-ostoksista hotellihuoneeseen oli tuore-mehu koska olemme sokeritautisia insuliinilla voimme tarvita yöllä sitä mehua.Vesi-pullot jotka takavarikotiin annettiin aina mukaan päivällä kun lädimme kaupungiile Ei enään koskaan huoneisto hotelliin
- 192013
itse asuimme huoneistohotellissa jossa huoneissa keittomahdollisuus ja jääkaappi.Kukaan ei kysellyt vaikka kaupasta kannoit ruokapusseja.Riippuu varmaan hotellista.Itse olimme huoneistohotelli Amariksessa
- Opettele ero!
Huoneistohotelliin saa viedä omat ruuat, tässä ketjussa on kyse hotelleista!!!
- vilperi***
en ole vielä törmännyt semmoiseen hotelliin jossa ei saisi viedä omia juomia ja muuta naposteltavaa huoneeseen. olen ollut hotellissa sekä suomessa että ulkomailla useita satoja öitä.
En ole törmnnyt itse ratsioihin. Riippuu ehkä hotellista, onko huoneisto vai all-inclusive tai 1/2-hoito? Omien ruokailutottumusten mukaan kannattaa valita itselleen sopiva hotellityyppi. Jos ruokailumahdoll. on pitkin päivää tarjolla, ei ole mitään itua jemmata eväitä huoneeseensa. Ja taas jos on tee-se-itse tyylinen hotelli, ei voi muuta vaihtoehtoa ollakaan kuin omat ostamansa eväät. Jokainen omat syömisensä ja tavat tietää. Järki käteen ja ostoksille :)
- AforismiAune
Niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan! Maassa maan tavalla tai maasta pois!
- leoparta
Ei ole tarkastettu kertaakaan siinä hotellissa missä olemme olleet monet kerrat. Nimeä en mainitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1322973- 71376
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2201316Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701181- 441140
- 371011
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381001Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133957- 47944
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36877