Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Verkkokaupasta ja d800sta

Nikosia

Onko kukaan ostanut Digivire -nimisestä verkkokaupasta D800aa tai vastaavan kallista tavaraa? Uskaltaako sieltä tilata, ei näet maailmanlaajuisuus vakuuta rahanlevittelypuuhissa? Kamera olisi 200e halvempi kuin paikallisessa keltamustassa liikkeessä.

Asiasta toiseen: ei kukaan olisi sattumalta kuullut huhua, että d800sen hinta tulisi alennukseen lähiaikoina? Eikö olisi jo aika?

Vielä, että: ei kellään sattuisi olla myydä d800sta kohtuuhintaan?

8

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihimettelen suuresti

      Ajeletkos arkiajot normaalisti kuorma-autolla siltä varalta että kerran vuodessa tulee tarve isomman tavaran kuljettamiselle?

      Sama juttu D800:n kanssa. Harrastajakuvaajalle tullee noin 10 vuoden välein tarvetta rekkaluokan pikselimäärälle.

      Vai miksi D800:aa havittelet?

      • Jedem das Seine

        Avaaja havittelee arvatenkin D800:aa tehdäkseen kaltaisesi kuvaajat kateellisiksi.

        Eiväthän nuo pikselit sinulta pois ole, jos joku niitä mieltää tarvitsevansa! Onpahan aikakin kroppausvaraa kerrakseen.

        Minun kameroitteni 16 Mpix ja 12 Mpix ovat riittäneet minulle mainiosti ja niidenkin tuottamat tiedostot rohmuavat ihan kiitettävästi tallennustilaa, mutta en minä haluaisi kieltää keneltäkään täyskennoisen omistamisen tuottamaa tyydytystä.

        Mitä Digivireen tulee, niin itse en suurin surmin asioisi kasvottoman, hajautetusti monessa maassa toimivan veronkierto-organisaation kanssa. Maksan mielelläni vähän ekstraa siitä, että voin tarvittaessa mennä esittämään reklamaationi myyjälle henkilökohtaisesti.


      • Jedem das Seine kirjoitti:

        Avaaja havittelee arvatenkin D800:aa tehdäkseen kaltaisesi kuvaajat kateellisiksi.

        Eiväthän nuo pikselit sinulta pois ole, jos joku niitä mieltää tarvitsevansa! Onpahan aikakin kroppausvaraa kerrakseen.

        Minun kameroitteni 16 Mpix ja 12 Mpix ovat riittäneet minulle mainiosti ja niidenkin tuottamat tiedostot rohmuavat ihan kiitettävästi tallennustilaa, mutta en minä haluaisi kieltää keneltäkään täyskennoisen omistamisen tuottamaa tyydytystä.

        Mitä Digivireen tulee, niin itse en suurin surmin asioisi kasvottoman, hajautetusti monessa maassa toimivan veronkierto-organisaation kanssa. Maksan mielelläni vähän ekstraa siitä, että voin tarvittaessa mennä esittämään reklamaationi myyjälle henkilökohtaisesti.

        Tuosta myyjästä olen samaa mieltä, sen pitää olla nyrkin kantaman sisällä jotta jälkihoitokin tarvittaessa toimii. Itse ostelen verkosta vain pientä tavaraa, muutaman kympin tai satasen arvoisia.

        Nuo D800 pikselit eivät ole mikään ongelma vaan siunaus. Kuvissa on kroppivaraa jos tyytyy, kuten monesti on asian laita, noihin 12 - 16Mpix kuviin. Olen nyt käyttänyt tuota D800 vuoden verran enkä ole vielä huomannut liikojen pikseleiden ongelmaa. Muistikorttien vain pitää olla suurempia jotta kuvia mahtuu. 16G on nykyään suosikkikokoni.

        Jos kuvia käyttää nettikuviin niin 2Mpix eli täysHD riittää mutta jos kuvistaan haluaa jotain isompaa niin pikselit ovat hyödyksi. D800 on muutoinkin kelpo peli.

        Olen aikoinaan käyttänyt 6, 10, 12 ja 16Mpix Nikon runkoja mutta kun tilaisuus tuli niin vaihdoin toisen 32Mpix runkoon. Yleensä pidän kahta runkoa mukana, tätä nykyä Fx ja Dx runkoja. Fx on parempi maisemissa ja laajakulmissa yleensä ja Dx jos halutaan pieniä kuvakulmia. Lisäksi varma on aina varma.


      • Nikosia

        Jedem on oikeassa, esitin kysymykseni, jotta tätä virtuaaliminääni pidettäisiin rikkaana ja leuhkana. Toisaalta, kuten Ihmettelen Suuresti arvelee, olen pahasti myös pikselien perään, kunhan ne ovat suuremmalla kennolla, jolloin niistä tulee kuviin tarkkuutta lisää, minkä suhteen olen aivan pervo. Harrastan villieläinten kuvaamista ja siinä puuhassa tarkkuus tuottaa ihania väristyksiä.

        Joskus 40 vuotta sitten kun aloitin valokuvauksen, sanottiin, ettei se ole laitteista kiinni, vaan kunnon pro tekee loistojälkeä vaikka kodakin laatikolla, niin kuin tekeekin, mutta valokuvaamisessa on niin monenlaisia ulottuvuuksia. Sommittelu on tietenkin aina avain numero 1 ja sehän se tässä omituisessa mielihalussanikin pohjimmiltaan on takana. Kun kerran on olemassa laitteita, joiden avulla saan otettua kuvia, joiden muokattavuus kuvanlaatu säilyttäen on mahdollista, miksi en käyttäisi niitä jos saan sellaisia hankituksi.

        Tuosta nettikaupasta halusin vain kysyä ja sain pari hyvää ja perusteltua vastausta. Hyvä niin, pyrin muistamaan tämän nyrkinkantama -nyrkkisäännön.


    • pane tarjoten
    • DaOlFart

      Täällä taattuun Suomi24-tyyliin tartutaan epäolennaisuuksiin, kysymys ymmärtääkseni koski Digivire-puotia. :P

      Kerran olen tilannut, ja vain halvahkon putken. Olihan se maksaminen aika arveluttavan tuntuista, mutta toimitusta odottaessa putken hinta olikin tippunut muutaman kympin, ja hehän mukavasti palauttivat minulle mainitun summan tililleni. Asiallista toimintaa.

      Asiakaspalvelu toimii suomenkielellä livechatissäkin, eli kelpaa minulle. Takuuasioita en onneksi ole joutunut koeponnistamaan, ainakaan vielä.

    • kalmankankea

      Kameraa ostettaessa Digivireestä saattaa tulla kittipaketti, jossa on siis runko, mutta kittiputki on poimittu sieltä pois. Ja kamera on alkujaan joku kaakkois-aasian-paketti, joten suomenkielistä ohjetta on turha odottaa.

      Ja jos Nikonista on kyse, niin Check and Clean ei noihin Digivireen paketteihin sisälly.

      Mutta muutoin toimitukset ilmeisesti pelaavat suurinpiirtein annetuissa toimitusajoissa. Mulla ainakin toimi (luvattu 8 pv, paketti taisi olla ovella 9. arkipäivänä)

    • 1v2

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2077
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1788
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1413
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1338
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe