Puoliso ei anna nukkua!

14+1

Hei,

olen nyt asunut kultani kanssa saman katon alla puolisentoista vuotta, ja tällä naisella on ärsyttävä tapa pitää minua hereillä. Rakastan häntä todella, mutta minun pitää herätä aikaisin aamulla ennen viittä joka arkipäivä, ja nainen haluaa "viettää laatuaikaa" aina kello kymmenestä eteenpäin. Aluksi tämä oli kivaa ja söpöä, mutta kun joka arki-ilta pitää pitää toista hereillä sinne kahteentoista tai aamukahteen, niin olen tuhottoman väsynyt aamuisin. Univajeeni on valtava ja nukun viidestä kolmeen tuntiin yössä.

Laatuajalla en suinkaan tarkoita seksiä, vaan nainen haluaa puhua tulevaisuudesta ja sisustuksesta ja sukulaisista ja häitä ja ulkomaan matkoista ja miten hauskaa on käydä pissalla alasti ja oikeastaan kaikesta maan ja taivaan välillä.

Tarvitsisin vähintään kahdeksan tuntia unta, muuten olen kofeiinilla käyvä zombie keskipäivään asti. Olen sietänyt tätä nyt yli vuoden, ja sanonut hänelle asiasta, mutta hän vetää aina herneet nenään kun haluaisin vain nukahtaa. Väittää sitten että olen itsekäs paska enkä "ikinä" kuuntele eikä minulla kiinnosta meidän tulevaisuus. Tottakai kiinnostaa! Mutta ei saatana aamuyöllä! Iltapäivällä kun molemmat pääsee kotiin vietämme oikein mukavaa aikaa yhdessä, mutta tämä nainen ei lopeta ennenkuin itse sammuu.

Työni kärsii tämän vuoksi ja olo on huono ja kiukkuinen. Viikonloppuisin saan nukkua paremmin kun ei tarvi herätä aikaisin, ja maanantai on ainoa arkipäivä, jolloin yöt sujuvat aamupäivästä.

Mikä neuvoksi?

147

10394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lepoa tarvitseva

      Ei auta kuin tehdä selväksi että jättää sinut rauhaan kun menet nukkumaan. Jos kerta tämä ei tehoa niin pidä itse muutama vapaapäivä ja pidä naista hereillä koko yö kanssa kun hän alkaa sammua. on todella raskasta tuo miten joudut väkipakolla pysymään hereillä. Kertomuksesti antaa ymmärtää että naisesi tekee sinusta syyllisen ettet välitä hänestä. Hän ajattelee vain itseään jos pitää sinua väkisin hereillä. Sä tulet pikku hiljaa hulluksi tuossa tilanteessa. Jos muutosta ei tule, laita suhde poikki.

      • iem1

        Naista, kun koittaa neuvoa, niin se kestää vähintäin viis vuotta, ennenkun asia menee perille, mutta koitahan kestää, ei ole enää monta vuotta, niin saat nukkua.


      • Jos vielä saan

        heittää villin veikkauksen: Naisesi ei käy missään töissä, eikä opiskelupaikkaakaan ole? Tyypillistä, silloin ei voi kertakaikkiaan tajuta mitä on työssä käynti.

        Nämä pikkuprinsessa hienohelmat.


      • pilkkujen kuningasko
        iem1 kirjoitti:

        Naista, kun koittaa neuvoa, niin se kestää vähintäin viis vuotta, ennenkun asia menee perille, mutta koitahan kestää, ei ole enää monta vuotta, niin saat nukkua.

        "Naista, kun koittaa neuvoa, niin se kestää vähintäin viis vuotta"

        Miehille se viisikään vuotta ei riitä, vaan oppimiseen menee koko ikä. Sinä puolestasi voisit jättää turhat pilkut pois ininästäsi. Yksi ainoa lause, johon ängit peräti 6(!) pilkkua.


      • Elämä kuntoon

        Parisuhde on koetuksella, jos toinen valvottaa väkisin. Yritä keksiä joku ratkaisu tilanteeseen vaikkapa asumisero, jospa sitten nainen tajuaisi tilanteen vakavuuden ja ymmärtäisi ettei enää jatkossa valvottaisi.


      • : D
        pilkkujen kuningasko kirjoitti:

        "Naista, kun koittaa neuvoa, niin se kestää vähintäin viis vuotta"

        Miehille se viisikään vuotta ei riitä, vaan oppimiseen menee koko ikä. Sinä puolestasi voisit jättää turhat pilkut pois ininästäsi. Yksi ainoa lause, johon ängit peräti 6(!) pilkkua.

        virke eikä lause


      • 19()64/3.
        Elämä kuntoon kirjoitti:

        Parisuhde on koetuksella, jos toinen valvottaa väkisin. Yritä keksiä joku ratkaisu tilanteeseen vaikkapa asumisero, jospa sitten nainen tajuaisi tilanteen vakavuuden ja ymmärtäisi ettei enää jatkossa valvottaisi.

        Ehdota, että tyttöystäväsi nousee aamulla juomaan aamukahvia kanssasi esim. klo 04-06. Samalla hän voi saattaa sinut töihin, jotta ehditte jutella tarpeeksi tulevaisuuden suunnitelmista myös aamulla. Pikkuhiljaa voi nukkumaanmenoaika aikaistua.


      • jo tossun alla?
        19()64/3. kirjoitti:

        Ehdota, että tyttöystäväsi nousee aamulla juomaan aamukahvia kanssasi esim. klo 04-06. Samalla hän voi saattaa sinut töihin, jotta ehditte jutella tarpeeksi tulevaisuuden suunnitelmista myös aamulla. Pikkuhiljaa voi nukkumaanmenoaika aikaistua.

        Väsyneelle aloittajalle,
        koko ikäni 3-vuorotyötä tehneenä ymmärrän kyllä väsymyksesi.

        Minkälainen päivärytmi tulevalla vaimollasi on? Mitä hän tekee päivisin? Kenties valtion virastotöitä sihteerikkönä? Suosittele hänelle jatko-opintoja vaikka avoimessa yliopistossa iltakouluna, ehkä ei sen jälkeen energiaa riitä enää öisiiin keskusteluihin?

        Yleensä parisuhteessa sovitaan yhdessä kaikki pelisäännöt.
        Tosin nuoret miehet voivat ******puutteessa nöyrtyä melkein mihin vaan.
        Miehiä on helppo kouluttaa.


      • Anonyymi
        19()64/3. kirjoitti:

        Ehdota, että tyttöystäväsi nousee aamulla juomaan aamukahvia kanssasi esim. klo 04-06. Samalla hän voi saattaa sinut töihin, jotta ehditte jutella tarpeeksi tulevaisuuden suunnitelmista myös aamulla. Pikkuhiljaa voi nukkumaanmenoaika aikaistua.

        OLEN YRITTÄNYT KAIKKEA MUTTA, VAIMONI EI HALUA ANTAA UNIRAUHAA JA HERÄÄN KLO 1.00 SIIHEN ETTÄ HÄN KEHOTTAA MINUA RIISUMAAN VAATTEET JA NUKKUMAAN ALASTI. JA TOIVOTAAN ETTÄ SAADAAN JUTELLA TÄMÄ ASIA TÄNÄÄN LÄPI KUN HÄN LÄHTEE KLO 3.00-4.00 TÖIHIN. OLEN IHAN LOPPU.


    • Unta palloon

      Aloittaja on provo.
      Jos on tosissaan ni neuvo on et vaiha akkaa.!

      • iltarytmiaamurytmi

        Mulla oli kerran vielä kauhempi nainen. Piti vielä myöhempään hereillä ja sit moitti jos halusin nukkua. Meillä oli eri unirytmi tai päivärytmi


      • tietäväinen.

        Jos tuo on ainoa huolenaihe parisuhteessa, niin älä todellakaan vaihda!
        Kyllä se akka siitä leppyy tai sitten voit uuvuttaa näet pienellä iltaisella maratoonilla tail muula aktitiviteetilla ;)


      • Tuskaaaaa
        tietäväinen. kirjoitti:

        Jos tuo on ainoa huolenaihe parisuhteessa, niin älä todellakaan vaihda!
        Kyllä se akka siitä leppyy tai sitten voit uuvuttaa näet pienellä iltaisella maratoonilla tail muula aktitiviteetilla ;)

        Hah! Maratoonistahan saa vain lisää voimaa ja energiaa ja jaksaa meuhkata aina vaan enemmän.


      • fsghfghfsd
        Tuskaaaaa kirjoitti:

        Hah! Maratoonistahan saa vain lisää voimaa ja energiaa ja jaksaa meuhkata aina vaan enemmän.

        Toimii miehillä, ei naisilla.


      • Anonyymi
        Tuskaaaaa kirjoitti:

        Hah! Maratoonistahan saa vain lisää voimaa ja energiaa ja jaksaa meuhkata aina vaan enemmän.

        Ei ole tervettä käytöstä todellakaan tuo toisen valvottaminen ja vielä päälle syyllistäminen, ei terve ihminen toimi noin oli mies tai nainen taikka työtön tai työssäkäyvä , kuulostaa häiriintyneeltä.
        Sehän on eräänläistä kidutusta lähellä jo toi toiminta ,ihmiselle elintärkeä saada nukuttua riittävästi .
        Jos toi ei muutu (ja vähä epäilen ei muutu minkä kuvan sain tuosta ihmisestä että noi kaua kestänyt ja mite suhtautuu kun koittaa asiallisesti ja oikeutetusti sanoa tosta toiminnasta..) ni suosittelen ottaa etäisyyttä ihmiseen , kuulostaa just sellaselta ihmiseltä joka ei muutu vaikka sitä toivoisi ja eikä vaikka sanoisi siitä väärästä käytöksestä hänelle useinkin.


    • ........

      Sellasta se on. Yrität järkevästi, loukkaamatta selittää mikä olisi tarpeellista, tai käytännöllistä. Nainen loukkaantuu, ajatellen, ettet välitä hänestä, vaikka hän oikeasti tietää, että välität hänestä.

      Seuraava vaihe on puhua lirkutellen asiasta: "kuule rakas, oot mulle tosi tärkeä, enkä halua loukata sua, mutta... .... ihan oikeasti, tää on tärkeää, blablaa...kai ymmärrät rakas, älä loukkaannu".
      -> edelleen esiintyy, että loukkaantunut, vaikka sanoo, että asia on ok.

      Seuraava vaihe on hermostua, ja selittää tiukkasanaisesti miten asiat ovat, rakastat häntä, mutta tarvit unta.

      Nainen ymmärtää viimein, ja pikku hiljaa asiat muuttuvat helpommiksi, vaikka se viekin aikaa naiselta. Toisaalta vaarana on myös, että asiat liukuvat takaisin "normaaliin". Joutuu olemaan tarkkana, ja saatetaan kokea edelleen loukkaantumisia.

      TIETENKÄÄN TÄMÄ EI PÄDE YLEISESTI NAISIIN (toivottavasti) hehe.

      • 14321345675

        Pätee vain osaan miehistä ja naisista.


    • 2+2

      Kunhan ikää karttuu, niin huomaat naisten olevan aikamoisia epeleitä. Heitä riittää monen junaan ja vielä jää asemallekin..

      • Nainen 10

        Mitä totemukseesi tulee, niin on miehissäkin "aikamoisia epeleitä" :). Miehet ja naiset ovat ajatuksenjuoksultaan ja -maailmaltaan erilaisia, mutta sehän pitäisi ymmärtää rikkautena, eikä mollata kumpaakaan osapuolta erilaisuudesta.


      • kuulosuojaimet
        Nainen 10 kirjoitti:

        Mitä totemukseesi tulee, niin on miehissäkin "aikamoisia epeleitä" :). Miehet ja naiset ovat ajatuksenjuoksultaan ja -maailmaltaan erilaisia, mutta sehän pitäisi ymmärtää rikkautena, eikä mollata kumpaakaan osapuolta erilaisuudesta.

        Harvoin miehet mollaavat naisia erillaisuudesta, se on vain tosiasia että naisten logiikka on monimutkainen ja hyvin stressaavaa miehille. Miehet vain toteavat tosiasian huumorilla. Mutta! Naiset, nuo epelit ne ei voi ottaa asiaa huumorilla vaan haluavat muuttaa miehensä itsensä kaltaiseksi ja jos siinä onnistuu niin kohta ollaanki jonku rokkari hunsvotin kanssa koska haluaa mieheltään räväkkyyttä :D .
        Mutta aloittajalle sen verran että, jos ei sille akantekeleelle riitä se jutustelu töistä tulon ja uutisten välillä niin hommaa isot 'pelttarit' (kuulosuojaimet). Urheiluruudun jälkeen harrastetaan seksiä ja sit laitetaan nukkumaan.


      • Yue
        kuulosuojaimet kirjoitti:

        Harvoin miehet mollaavat naisia erillaisuudesta, se on vain tosiasia että naisten logiikka on monimutkainen ja hyvin stressaavaa miehille. Miehet vain toteavat tosiasian huumorilla. Mutta! Naiset, nuo epelit ne ei voi ottaa asiaa huumorilla vaan haluavat muuttaa miehensä itsensä kaltaiseksi ja jos siinä onnistuu niin kohta ollaanki jonku rokkari hunsvotin kanssa koska haluaa mieheltään räväkkyyttä :D .
        Mutta aloittajalle sen verran että, jos ei sille akantekeleelle riitä se jutustelu töistä tulon ja uutisten välillä niin hommaa isot 'pelttarit' (kuulosuojaimet). Urheiluruudun jälkeen harrastetaan seksiä ja sit laitetaan nukkumaan.

        "Harvoin miehet mollaavat naisia erillaisuudesta"
        Ja mitähän sinä viestissäsi teet? Vai oletko se poikkeus, joka vahvistaa säännön?


    • naiset... hohhoijjaa

      Minunkin EX yritti samantyylistä... lievemmässä muodossa tosin. yhtäaikaa olisi pitänyt mennä nukkumaan ja herätäkin tottakai yhtäaikaa... kaikki olisi pitänyt tehdä yhtäaikaa...varmaan vessassakin olisi pitänyt yhdessä käydä jos olisi kaksi pönttöä ollut vierekkäin.. Poikkeuksena tietenkin ne kerrat jolloin jostain syystä EXälläni oli joku syy tehdä toisin...
      ja nykyään siis on todellakin EX! :D
      ei tommosta pidä kenenkään katella jos ei toinen ymmärrä sanomalla ettei homma onnistu tälleesti!

    • kortistoon mars

      Lopeta työt ja ole naikkoses kanssa koko ajan. eiköhän se jossakin vaiheessa asiat selviä..

      • lapsellista

        Sinuna tekisin selväks jos ei käy että vapaa ajalla jutellaan niin sit ei voi mitään eukkos on ku piloille lellitty kakara tolla menolla tulee ero mua ei ukko kyllä valvottais joutavilla höpinöillään


    • nukku-väkisin

      laitat kullan nupulle unilääkettä kuppiin niin johan loppuu lässytys!

    • etsi uusi

      No voiko enää itsekkäämpi akka olla, kun ei ymmärrä että toisen pitäisi nukkua.
      Hyvin usein ihminen on itse sellainen kuin miksi hän muita haukkuu.

    • henkilö X

      Siis 1,5 vuotta jo olet tuollaista jaksanut?!? Minä olisin räjähtänyt parissa kuukaudessa ;D

      Mitäpä jos näytät tämän aloituskirjoituksesi hänelle ja kysyt häneltä neuvoa mitä pitäisi tehdä. Jospa se saisi hänen silmänsä avautumaan. Tai sitten sanot vaan tiukasti, että tarvitset unta ja vaadit yörauhan klo 22 jälkeen, jotta saat tarpeeksi nukuttua. Jos hän väittää ettet ole kiinnostunut tulevaisuudestanne, niin sano vaikka ett pian et olekaan, jos se sellaista on, ettei edes öisin saa nukuttua.

      Toki voit alkaa itse vastaavalla tavalla hankalaksi. Naisesi ei ilmeisesti itse tarvitse viideltä aamulla herätä, kun kerran jaksaa pikkutunneille pulista? Voit alkaa herättämään hänetkin sitten viideltä ja kertoa, että koska sinulla ei ole oikeutta nukkua silloin kun sinua nukuttaisi, niin sietää hänenkin olla valveilla sinua varten sitten vaikka kuinka nukuttaisi. Tai sitten alat nukkumaan töiden jälkeen päiväunet ja vähät välität hänen toiveistaan teidän iltapäivänviettonne suhteen.

      Kokeile nyt ensin ihan suoraan puhumista kuitenkin (ei siis mitään lepertelyjä, järjestä asiasta vaikka riita). Jospa se tajuaisi jos sanoisit suoraan, että sinä haluat nukkua öisin, nyt ja myös tulevaisuudessa ja ennenkuin sen saat rauhassa tehdä, et ole halukas mitään muuta tulevaisuudestakaan puhumaan kuin sen, kuinka molempien yörauha alkaisi toimimaan.

      • kuulosuojat

        Todellakin rupeat herättämään hänet aamu viideltä. Komennat hänet laittamaan sinulle aamupalaa sillä aikaa kun sinä laittaudut töihin lähtöön.
        Sit piilottelet herätyskelloja sinnetänne jotta hän ei saa nukuttua sen jälkeen kun olet lähtenyt. Soitat aina välissä ja jos laittaa äänettömälle niin sanot hänelle että 'sinä et välitä ollenkaan kun et halua keskustella vaan itsekkäästi haluat vain nukkua' ;) :D


      • henkilö X
        kuulosuojat kirjoitti:

        Todellakin rupeat herättämään hänet aamu viideltä. Komennat hänet laittamaan sinulle aamupalaa sillä aikaa kun sinä laittaudut töihin lähtöön.
        Sit piilottelet herätyskelloja sinnetänne jotta hän ei saa nukuttua sen jälkeen kun olet lähtenyt. Soitat aina välissä ja jos laittaa äänettömälle niin sanot hänelle että 'sinä et välitä ollenkaan kun et halua keskustella vaan itsekkäästi haluat vain nukkua' ;) :D

        Sama minulle tuli mieleen: muija ylös viideltä sumpin ja aamupuuron keittoon vaan. Ehtii se vielä paidankin aloittajalle silittämään ja eväät töihin laittamaan ;D Siinä kyllä saa aikaa sen verran kulumaan, että normiuninenkin ei ihan hetkessä taas uudelleen nukahda. Ja ainahan toki on keksitty kännykät, joilla voi pirautella säännöllisin väliajoin kuorsaavan puolison hereille keksien vaikka tikusta asiantynkää. Ja tosiaan, jos se kehtaisi laittaa puhelimen äänettömälle, tai muutoin kieltäytyä yllä mainituista palveluksista, niin siinä olisi jo hyvä syy aloittajalle avata keskustelu aiheesta, kuinka "sä et välitä musta ja mun toiveista yhtään..." =D


      • Anonyymi
        kuulosuojat kirjoitti:

        Todellakin rupeat herättämään hänet aamu viideltä. Komennat hänet laittamaan sinulle aamupalaa sillä aikaa kun sinä laittaudut töihin lähtöön.
        Sit piilottelet herätyskelloja sinnetänne jotta hän ei saa nukuttua sen jälkeen kun olet lähtenyt. Soitat aina välissä ja jos laittaa äänettömälle niin sanot hänelle että 'sinä et välitä ollenkaan kun et halua keskustella vaan itsekkäästi haluat vain nukkua' ;) :D

        VOIN SANOA ETTÄ MUN VAIMO EI TODELLAKAAN ARVOSTA, SITÄ ETTÄ HÄN PAKOTTAA MINUT NOUSEMAAN JO KLO.5.00 JA OLEN YRITTÄNYT SANOA ETTÄ EN JAKSA NOUSTA JA HALUAISIN, VIELÄ NUKKUA. MUTTA SIITÄ HUOLIMATTA MUN VAIMO ON TODELLA KIUKKUINEN SAATTAA JOPA ALKAA LYÖMÄÄN JOS EN, ANNA HÄNELLE TARPEEKSI PEITTOA. MITÄ VOIN TEHDÄ ETTÄ VOIMME MOLEMMAT NUKKUA YÖMME RAUHASSA?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VOIN SANOA ETTÄ MUN VAIMO EI TODELLAKAAN ARVOSTA, SITÄ ETTÄ HÄN PAKOTTAA MINUT NOUSEMAAN JO KLO.5.00 JA OLEN YRITTÄNYT SANOA ETTÄ EN JAKSA NOUSTA JA HALUAISIN, VIELÄ NUKKUA. MUTTA SIITÄ HUOLIMATTA MUN VAIMO ON TODELLA KIUKKUINEN SAATTAA JOPA ALKAA LYÖMÄÄN JOS EN, ANNA HÄNELLE TARPEEKSI PEITTOA. MITÄ VOIN TEHDÄ ETTÄ VOIMME MOLEMMAT NUKKUA YÖMME RAUHASSA?

        Jätä vaimo joka ei ole sinulle mikään pomo joka laittaa säännöt .
        Muuten menee terveytesi univajeen vuoksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätä vaimo joka ei ole sinulle mikään pomo joka laittaa säännöt .
        Muuten menee terveytesi univajeen vuoksi

        Olen tehnyt kaikkea mutta onneksi se on nyt ainakin 5 yötä kaverin luona.


    • Naiset kestävät.....

      Sinulla on vain heikko luonne.

    • tsemppiä !

      Suurimmalla osalla nuorista naisista varsinkin ensimmäisessä vakavassa parisuhteessa on valtava tarve tehdä kaikki mahdollinen miehen kanssa yhdessä. Naiset usein haluavat tehdä asioita sen mukaan, mitä he haluavat. On kuitenkin myös miehen vastuulla pitää kiinni niistä asioista, jotka ovat itselle tärkeitä.

      On ihan selvää, että sinun pitää saada nukuttua tarpeeksi öisin. Voit sanoa hänelle ihan rauhallisesti itse kiihtymättä, että hänkin saa nukkua niin ja niin monta tuntia öisin, joten sinullakin on oltava oikeus nukkua riittävästi joka yö. Jos hän ei halua mennä nukkumaan vielä klo 22, niin hänen on kyettävä ymmärtämään se, että sinulla on siihen oikeus ja hän saa viihdyttää itseään ihan niin paljon kuin haluaa. Jos aiotte viettää yhdessä suunnilleen loppuikänne, niin kyllä hänellä on mahdollisuus kertoa tulevaisuudenhaaveet, sisustussuunnitelmat jne esimerkiksi seuraavan 50 vuoden aikana vielä moneen kertaan.

      Katselin sivusta oman murrosikäiseni seurustelusuhdetta ja ihan sama ilmiö oli heillä. Tyttöystävä jäi ilman opiskelupaikkaa ja hän suuttui, kun poika halusi mennä nukkumaan "jo" klo 24, koska koulu alkoi joka päivä klo 8 ja herätyskello oli soimassa klo 7. Aikansa he tappelivat keskenään asiasta ja joskus tyttö lähti ovet paukkuen kesken yötä kotiinsa, koska "poika ei rakasta häntä". Pikkuhiljaa elämä tasaantui, kun tyttökin sai opiskelupaikan ja se puolen yön aikaan nukkumaanmeno olikin sitten hänellekin OK.

      Sinun pitää pitää kiinni oikeuksistasi, vaikka se sitten tarkoittaisi eroa. En jaksa kuitenkaan uskoa, että tyttöystäväsi olisi niin tyhmä, että hän olisi valmis eroamaan vain siksi, että sinun pitää saada tarpeeksi yöunta.

      • Anonyymi

        NO EI SE SIITÄ OLE KIINNI VAAN SIITÄ ETTÄ HÄN EI EDES, KUUNTELE MINUA JA ALKAA HUUTTAMAAN JA SANOMAAN ASIOITA UNISSAAN. ALAN TODELLA TOIVOA ETTÄ TÄLLE SAATAISIIN LOPPU.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NO EI SE SIITÄ OLE KIINNI VAAN SIITÄ ETTÄ HÄN EI EDES, KUUNTELE MINUA JA ALKAA HUUTTAMAAN JA SANOMAAN ASIOITA UNISSAAN. ALAN TODELLA TOIVOA ETTÄ TÄLLE SAATAISIIN LOPPU.

        Seksi on kivaa ja minun pippeli on kova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seksi on kivaa ja minun pippeli on kova.

        Antakaa vinkkejä miten voimme nukkua rauhassa.


    • Jep hep

      Jos Tuuli ja Milla vituttaa niin TEE asialle jotain.

    • plörö

      Huvittava provo.....mutta kuitenkin...Oletko mies vai varpunen?

    • The Man

      Ala käyttäytymään kuin mies!
      Kun mies haluaa nukkua, niin se nukkuu!

      • The Woman

        Jos miehen ei anneta nukkua, sehän ei nuku. Ole mies ja lakkaa mussuttamasta paskaa.

        Aloittaja, sano samat sanat naisellesi, jos ei usko. Nukkukaa eri osotteissa.


    • Järkeä päähän.

      Sä todellakin tarttet neuvoja ku tänne asti jouduit avautumaan:D Voi sua reppanaa. Täytyy myöntää teen itse samaa,mutta mä kyllä itse ymmärrän millon on miehen kuitenkin saatava nukuttua! Mutta asiaan, jos se sitä harrastaa kerta joka päivä,niin miksette vaa yksinkertaisesti mee AIKASEMMIN sänkyyn? Vaikka siinä puol yhdeksältä. Saisitte sitä laatuaikaa tasapuolisesti ja sinä nukuttua! Ihan turha kitkutella sohvalla töllön ääressä siihen kymmeneen ku kuitenkin tiedät mitä tuleva tuo. Ja telkkaristakin tulee vaa paskaa.

      • Anonyymi

        En tiedä mitä teen.


    • kaveri

      Hei, jätä tommone naikkonen vaihda toiseen. Minä en kyllä tommosta kattelis joten vaihtoon vaan.

    • 28v

      No kunhan käyt intin,niin miehistyt ja
      alat ymmärtää eläämää,naisia ei
      voi aina tajuta koskaan!
      Nyt pois sieltä tossun alta ja
      älä ainakaan valita täällä!
      Nyt kutsuntoihin sieltä,
      siel tehdään miehiä!

      • hymyssäsuinkin

        Valmiilla ruuilla tehdään miehiä? Joko sun kivekset on laskeutuneet vai jäivätkö ne kenties persvakoon jumiin?


    • Busse

      Valomerkki tasan 10.00. Sitten laitat maujalles pannan ja hihna ja talutat sen punkaan ja sanot PAIKKA !

    • ..tanan lammas

      No sano sille, että sun pitää nukkuu se 8h, ku oot töissä ja ettei pidä sua valveilla :)

    • etsillaitaas

      Lyö pöytäviina pullo pöytää ja ala litkiä sitä aina kun eukkos on juttutuulella...eiköhän se siintä ala hiljenemään.

    • kuurankukka4

      naisesi on huomion hakuinen narsisti,mieti kahdesti kannattaako jatkaa.

    • Unelias ja panelias

      Mun eukko tönii mua hereille koko yön ja väittää et mä kuorsaan

      • Mammatamma

        Unelias ja Panelias, jos oot tosissas! Oisko sulla uniapnea? Se ainakin koittelee vieressä nukkujan hermoja ja haittaa myös heidän untaan. Meil helpottui molempien elämä kun äijä sai semmoisen "hengityskoneen" avukseen. Vaik välillä kyl tuntui siltä että mua hermostutti enemmän se kun yht´äkkiää ei kuorsausta kuulunutkaan, eli tuli hengityskatkos. Liika hiljaisuuskiin oli pahaksi.


    • ''sää et rakasta''

      Niin uskomattomalta kuin joistakin tämä aloitus saattaa tuntua niin minulla on TÄYSIN samanlaisia kokemuksia naisesta, joka ei antanut nukkua vaan päin vastoin kaikki puheen pulpatus alkoi klo 22.00 jälkeen. Nainen ei millään käsittänyt sanoi sen nätisti tai vaikka raivoten. Lopulta oli pakko ottaa ero koska tämän naisen kanssa ei pystynyt elämään. En ole katunut päätöstäni.

    • herneenpalko

      herätä naises aina vaiks siivoamaan tai tekeen muuta hyödyllistä ku lähet itse töihin.. eiköhän silläkin rytmi käänny!

    • oppi puhumaan seinil

      mä häivyin ,se on vaihtoehto

    • Nukkujakukkuja

      Olen pistänyt jo kaksi miestä menemään siksi, tai mm. siksi, ettei heidän kalloonsa mennyt niin yksinkertainen seikka kuin riittävän yöunen tarve ja oikeus. Jaksa nyt ilta illalta taistella oikeudesta levätä ja nukkua. Aamulla oli noustava ja ajettava pitkä työmatka, oli selvittävä sieluttoman raskaasta työstä, oli hoidettava koti ja tuhat muuta velvollisuutta ja sittenkö pitäis muka vielä taistella perusoikeudestaan nukkumisesta.

    • cecsi

      Kun nainen saa tarpeeksi seksiä, uni maittaa.

      • Anteeksi nyt kamalasti, mut ei kaikkia nukuta seksin jälkeen. Useinkin ukko meillä nukahtaa, mut mä olen saanut "energia piikin" yleensä siitä.
        Pareilla on erilaisia unirytmejä, mut nukkumiseen on oltava oikeus väsyneenä! Se on ihmisen perustarpeita, akut pitää saada ladata.

        Herätä morsmaikku aamuisin aamupalalle kanssas ja puhua pulputa ummet ja lammet silloin. Jos ei ota osaa keskusteluun,niin kysyppä eikö yhteinen tulevaisuus nyt kiinnostakkaan?
        Niin tyhmää naista ei olekkaan; ettei keksi syy yhteyttä omaan käytökseensä!
        Pitäis loppua yö pulputus,kun ymmärtää "yskän" omana kokemuksenaan!


    • jjotainnrajjaaa

      Sanot sille rouvallesi : TURPA KIINNI..!

    • rantsilan_rane

      Samainlaista akkaa minäkin heilastelin joskus ja se oli yhtä tuskaa, sitten kun kälätys viimein loppui niin alkoi ränkätys kun uni ei tule sekä jatkuva pyöriminen sängyssä masentavien huokauksien kera.
      Teet jämerästi selväksi sille akalles mikä on homman nimi ja komennat että persesilmä on oltava syrjällään kello kymmenen niin eiköhän se opi olemaan.

    • nukkumaanklo23arkisi

      hei. itsellä vähän sama tilanne kun olen se nainen. töihin vasta 10:n ja mies 7:n. mies nukahtaa joskus 21-22, harvoin jaksaa valvoa edes 23 asti. itse katson sitten telkkua toisessa huoneessa tai olen netissä. ei tod toista kannata pitää väkisin hereillä jos ei se jaksa. joo haluisin jutella illalla, mutta ne siirrettävä viikonloppuun. ei paljoa voi jutella kun toinen ei juuri vastaile. oltu siis yhdessä jo kauan, ja tiedän ettei valvottaminen auta. olette olleet niin vähän aikaa yhdessä, että toisen tavat ja haluamiset vielä hukassa. jos toinen haluaa valvoa niin voisi valvoa sitten yksin. voi olla, että haluaakin tulla viereen nukkumaan aiemmin kuin mitä ajatteli. parasta oli kun ei ollut tv:tä makkarissa ollenkaan! energiatuotteet ei ole terveydelle hyväksi jos niitä aina käyttää. menee normaaliolo ihan ulalle.

    • nvaösdvnaösldn

      Tutulta kuullostaa.

      Minä ryhdyin kylmän viileästi menemään nukkumaan kymmeltä. Tarvitsee minun nukkuakin. Voi sitä naisen kitinää ja kiukuttelua, olisi muka yhteen pitänyt valvoa (ja herätä kuudelta).

      Seuraava vaihe oli, että nainen tuli nukkumaan yhdeltätoista ja aina vahingossa (?) herätti minut, tuntui odottavan että olin juuri ehtinyt nukahtaa, yritin mennä nukkumaan jonkin aikaa yhdeltätoista ja nainen tuli sitten nukkumaan kahdeltatoista ja taas minä heräsin vahingossa (?). Ja ihan kokeeksi kahdeltatoista. Kuinka ollakaan nainen tuli nukkumaan yhdeltä ja taas minä heräsin vahingossa (?). Josta syntyikin taas ns. keskustelu. Siirtyi tulemaan nukkumaan yhden aikoihin ja aikas hiljaa.

      Sitten nainen aloitti herätyskelloterrorin. Siis kello soimaan puoli viisi. Kello soimaan vartin vaille viisi. Kello soimaan viideltä. Kello soimaan vartin yli viisi. Kello soimaan puoli kuusi. Kello soimaan vartin vaille kuusi. Kello soimaan kuudelta. Mielenkiintoista sinällään, että naisen ei tarvinnut mennä kuin yhdeksään. Ja tottahan hän ehti nukkua pienet päiväunetkin. Heitin kellon seinään viikon jälkeen. Prkele. Ongelma poistui, mutta olen kuulemma tosi väkivaltainen ja kamalan pelottava. Ilmoitin, että ainoastaan turhaan soiville herätyskelloille.

      Elämä näytti tämän jälkeen hymyilevän, mutta arvatkaapas mitä? Naisen hienoisen painon nousun jälkeen hän alkoi kuullostaa yöllä moottorisahalta. Ei siinä korvatulpat enää auttaneet. Aloin tönäistä häntä aina kun itse heräsin. Ensin nainen raivosi (olen kuulemma luonnevikainen kusipää ja en anna hänen nukkua), sitten nainen muutti ensin olohuoneeseen ja lopulta omaan asuntoonsa pois elämästäni ja se oli hyvä se.

    • Naisen vastaus

      Naisesi - ja uskon, että on kysymyksessä nuori nainen, on äärimmäisen itsekäs! Sinun on vedettävä selvät rajat omaa itseäsi ja untasi suojellaksesi - muuten et muutosta hänen käyttäytymiseensä saa. Muuta omaa käytöstäsi, niin saat hänet muuttamaan omaansa. Sinulla on työssä käyvänä oikeus kunnon yöuniin, joten voisit, jos mahdollista, mennä toiseen huoneeseen nukkumaan, ja antaa naisesi sitä kautta oppia tuntemaan normaali tarpeesi kunnon yöuniin.
      Ystävällisin terveisin
      Nainen

    • Älä ole tyhmä

      Mikä lapanen oikein olet ? Jos hän ei usko sinua noin tärkeässä asiassa , sinun täytyy kertoa se hänelle painokkaammin . Kyllä aikuinen nainen osaa ajatella asian niinkuin se on ! Hän on todellakin täysi pölvästi , ei normaali ihminen .

    • tyytteri

      Pakota se hereille viideltä kun lähdet töihin, selitä että sinun on pakko jutella hänen kanssaan tulevasta työpaikasta. Lähdettyäsi odota vartti ja soita ja kysy pitääkö tuoda kaupasta maitoa. Odota jälleen vartti ja sano ettet jaksakaan käydä kaupassa. Toista vaihtelevin väliajoin naisen normaaliin heräämisaikaan asti. Harrasta tätä useana päivänä kunnes nainen on hajoamispisteessä, ja kerro että hän EI SAA estää sinua nukahtamasta iltaisin.

    • Olet mies

      Ei todellinen rakkaus pakota toista valvomaan ja väsyttämään, kun
      käyt töissä. Kyllä sinun pitää uskaltaa sanoa, että sinun on levättävä, että jaksat käydä töissä. On tosi ymmärtämätön naisesi.
      Semppiä ja ajoissa nukkumaan:)

    • jeah

      Lopeta töissä käyminen tai jatka puhumista hänen kanssaan. Muista ihmissuhteet, fun ja sosiaalisuus >>> yhteiskunnan pakottama orjuus

    • Hekel

      Aina pitää osata sanoa suoraan miten asiat ovat. Ei ole ollenkaan paha sanoa. Turhaan pelkäät. Sanot vain suoraan tyttöystävällesi että tarvitset unta. Kyllä teillä riittää joskus aikaa jutella. Ei sen takia kannata itseään univajeeseen ajaa. Ei se ole terveellistäkään. Kai hän ymmärtää jos sanot vain. Hän ei ole ehkä itse sitä asiaa tajunnut itse että ei ole ihan hyvä jutella siihen aikaa. Tsemppiä!

    • vajakkivaihtoon

      Naiset on vähän yksinkertaisia eikä ymmärrä ihan perusasioitakaan.
      Kirjoita asiasta hänelle kuin nelivuotiaalle ja vie hänet parisuhdeterapiaan, kerro että ajaudutte eroon koska hän käyttäytyy itsekkäästi.
      Naisia pitää osata käsitellä kuin vajaaälyisiä yleensäkkin.

    • rasittavaa

      Laita korvatulpat yöksi

    • Miiuskah

      Vetäse kunnon raget ja sanot, että teillä ei kohta tällä menolla ole sitä yhteistä tulevaisuutta jos se ei älyä lopettaa sitä lätinäänsä. Lätiskööt jonku kaverinsa kans jos on pakko lätistä. Mun mies kulkee 3vuorotöissä ja mulla ei kävis mielessäkää tuommonen. Nukun jopa eri huoneessa jos aamuun pitää toisen lähtiä. On vähä taipumusta siihen kuorsaukseen nii ei viiti terrorisoida toisen unia. En tiiä miten muilla, mutta näin meillä. Osa on ihmetelly sitä et miten nykypäivänä jotku nukkuu erilläänki? Olen sanonu, että suhde voi pikkasen paremmin, ku ei toisen korinaa tartte joka yö kuunnella.

    • Suojakänni päälle

      ja nukkumaan, niin ei tartte lätinöitä kuunnella...

    • Jätä se

      Sika !

    • Tee näin

      Tee näin:
      -sano etukäteen että kellot sotmaan illlala, hetkeen jolloin dun pitää mennä nukkumaan.
      -laita kello soitaan. Kun se soi, se on merkki että juttelu loppuu. Sano"Kiva sun kanssa on jutella, mutta huomenna jatkuu."
      Ole jämäkkä.
      Jos eka yö ei suju, ja vaikka sujuisikin, seuraava iltama sama paitsi
      -kun kello soi sano :"Nyt en mun viimeinen hetki mennä nukkumaan, jotta jaksan huomisen työpäivän.Pyydän, älä häiritse, mä tarviin unta, ymmärräthän"
      ja taas
      "Nyt en mun viimeinen hetki mennä nukkumaan, jotta jaksan huomisen työpäivän.Pyydän, älä häiritse, mä tarviin unta. Mä en saanut viime yönä, onn tosi väsynyt. Unenpuute rääkkää toista ihmistä."
      Ja taas..
      "..oon yrittänyt kertoa, jos valvovat minua, samalla aiheutat mulle univajeen. Se tarkoittaa melkein henkistä väkivaltaa."
      Jatkaen samaa, ilta illan jälkeen jämäköityen.

      Jos ei mene kaalin, niin on oikeus sanoa:Nyt on niin että et anna mun nukkua vaikka olen vaatinut sitä. Joten en voi jäädä tänne, lähden muualle nukkumaan"

      Ja poistut kotoa, olet tok ietukäteen hoitanut itsellesi yöpaikan kaverilta, hotellista tai vanhemmilta.

      Kun tuut seuraavana päivänä kotiin, saa nähdä, aukeaako aikuinen keskustelu. Voi olla että teille tulee kotiin arkitapa, kello soi teillä joka ilta ja sun tyttöystävä sanoo itse, kun se soi:"Heti nukkumaan siitä!"

      • yöllinenlintu

        Ihan hyvää ideaa. Tulee mieleen koirankasvatus. Jämäkkyyttä ja jämptiä toimintaa, aluksi lempeästi, mutta jos toinen ei noudata pyyntöä, jämäköityen käskyasteelle lopulta (assertiivisuus). Molempien omaksi parhaaksi. Naisen olisi hyvä ottaa jokin lehdenjakopesti aikaisin aamulla tehtäväksi, helpottaisi synkronisaatiota.
        Siinäkin tapauksessa tulevaisuudesta haaveilu päättyy, jos mies umpiväsyneenä ajaa kuolonkolarin. Tai tekee ison virheen työssään ja saa potkut.
        Viimeksimainittuakohan se nainen ovelasti yrittää, pakottaa miehen lopettamaan työnsä koska työaika on epäkiva tytsin mielestä?
        Kuspää nainen eikä vaimoainesta, näin naisena sanoisin.


    • kylläminätiedän22

      Aloittaja vois hommata joko korvatulpat tai sitten unilääkkeitä lääkäriltä ja sanot sille että et saa unta.

      Toinen vaihtoehto on huumata muijas

    • kauppaseonjokakannat

      yksi typerä kannattaa vaihta kahteen fiksuun...

    • Kallis ratkaisu

      Saatat tarvita oman lukittavan huoneen jonne ei naisella ole asiaa sillon kun haluat olla yksin ja jossa voit vaikkapa nukkua rauhassa?

      Suomessa harvoin kaikilla aikuisilla on omaa huonetta vaikka monilla lapsilla
      sellainen onkin.

    • ankeliin4

      Mun ex-avomieheni oli tuollainen. Hänellä oli liukuva työaika, ja käytännössä hän teki etätöitä kotoa käsin arkisin klo 10.30-15.00. Minun piti herätä ennen seitsemää töihin.

      Hän halusi lörpötellä milloin mistäkin ja suuttui, kun halusin nukkua. Jos hän halusi puhua jostain vakavammasta, nukkumiseni oli kuulemma pakenemista hankalista asioista puhumisesta. Jos taas nukahdin kesken hänen matkasuunnitelma- ym. löpinöineen, en ollut riittävän kiinnostunut. Yritin aidosti ja ystävällisesti pyytää, että juttelisimme aiemmin illalla, mutta ei se mennyt hänelle perille.

      Joskus hän otti illalla drinkin tai pari, ja tuli sen jälkeen entistä aktiivisempana juttelemaan. Veti oikein peiton päältäni, kun yritin vetää sitä suojakseni lopen uupuneena. Loppuaikoina muistan, kun pidin korvatulppia ja päätäni ison untuvatyynyn alla, kun hän vaan höpötti ja höpötti ja höpötti, kunnes suuttui (kun kuuli minun kuorsaavan).

      Ei siitä mitään tullut. Törmäilin kotona ovenkarmeihin ja oviin, kun olin niin väsynyt. Tavarat tippuivat käsistäni. Töistä ei meinannut tulla mitään. Kerran aloin työpäivän jälkeen itkemään, kun olin niin väsynyt tajuttomasta univajeesta. Avomieheni sanoi, että olen umpihullu, kun en kestä tavallisia arjen paineita. Jepjep.

      • Moon-Moona

        Narskuva ex. Hyvä, että ex. :)


    • exäexäex

      Ex mies veti herneen nenään, kun joutui töidensä takia menemään nukkumaan klo 21. Minun olisi pitänyt mukautua hänen unirytmiinsä, vaikka minulla ei ollut mitään syytä herätä klo 5. Seksielämä meni pilalle kun seksin jälkeen olisi pitänyt jäädä viereen nukkumaan (klo 21), ei saanut hiipiä telkkaria katsomaan, ja siitä aiheutui syyllistämistä. Lisäksi tein töitä tietokoneella. Työskentelen parhaiten iltaisin, ja erittäin huonosti klo 5 aamulla.

      Jätä tuollainen, jos ei pysty tekemään kompromisseja eikä ymmärrä puhetta. Missä muussa asiassa hän ei tule ymmärtämään kantaasi? Mietihän sitä ennenkuin annat hänen suunnitella häitänne.

      • Anonyymi

        MINUN VAIMO LÄHTI AMERIKKAAN JA POLTTI MEIDÄN TALON. ON SE OUTOA KUN VAIMO UHKAA AMPUA OMAN AVIOMEHENSÄ.


    • 676786

      Pistä sille jotain suuhun......korkeintaan muminaa kuuluu enää.

    • ei rakkautta

      onko naisesi ulkomaalainen ja haluaa naimisiin että voisi jäädä suomeen? painostaa sinua?

      • Anonyymi

        Joo ja hän sanoo joka päivä ola como estas, alkaa jo menemään hermot.


    • 6+10

      Selosta asia hänelle päiväsaikaan, älä yöllä kun "tilanne on päällä". Kerro hänelle nämä samat asiat, kuin kerroit tässä kirjoituksessakin. Kerro hänelle että rakastat häntä ja että haluat puhua näistä asioista hänen kanssaan.
      Voisit myös kokeilla pyhittää viikosta yhden päivän, esimerkiksi lauantain tai sunnuntain kokonaan hänelle, jolloin voisitte jutella näistä asioista siten ettei unirytmisi häiriinny.

      Naisesi kaipaa huomiotasi ja seuraasi, mutta parisuhteessa molempien on tehtävä kompromisseja. Sinun tulisi ymmärtää hänen tarpeensa jutustella, mutta myös hänen on ymmärrettävä ettei sen aika ole yöllä.

      • Anonyymi

        Voisin ehkä huomenna kun pääsen töistä kotiin, niin jutella hänen kanssa niin ehkä alkaa ymmärtämään tilanteen vakavuuden.


    • iuho0uj0ijp+

      herätä se pimu joka aamu ettei se saa nukuttua kuin 3 tuntia, oppii omaa lääkettä

    • apu tästäkin

      Laita lappu seinään että hiljaisuus klo 22:00 Nukkumaanmenoaika. (tai jotain keksi itse) Näin pikkulapsetkin oppi ja muistaa milloin mitäkin tehdään ja mistä on sovittu. Tarvittaessa muistutus. "Hän ei ehkä ole vielä päässyt lapsen kengistään ulos". Näin minä tekisin. Olen itse äiti ja tuo tepsi meillä, Kauniita unia.

    • the vaimo

      Valveilla pitäminen on myös yksi kidutusmuoto....mielestäni jokaisella on oikeus nukkua riittävätr yöunet. Tosi joskus tuntuu että miesten unentarve ylittää naisten unentarpeen ainakin kolminkertaisesti....
      Meillä isännän noustessa aamulla ennen sianpieremää...nousen itse samaan aikaan omista työvuoroistani riippumatta laittamaan aviomiehelleni aamukaffeet ja eväät töihin (ja ihan omasta halusta)....sit takas nukkuun tarvittaessa....
      Ehdotahan tyttöystävällesi tuota samaa niin johan loppuu yömyöhäinen hölötys :)

    • Kommentoija69

      Olet erittäin onnekas, kun tuo hullu naisesi paljasti olevansa hullu jo ennen avioliittoa ja lapsia. Nyt voit päästä hänestä vähin vaurioin eroon. Aviopuolison valinta on yksi elämän vaikeimmista päätöksistä ja avopuolisosi näyttää tehneen valinnan hänen suhteensa aika helpoksi. Noin itsekeskeisen ihmisen kanssa ei kenenkään pidä mennä naimisiin.

    • legalzedwriter

      Oletko koittanut imettää hänellä isoa moloasi?

    • Ei armoa Armille

      Tuttavapiirissä sattuu olemaan tuollaisia itsekkäitä naisia. Sääliksi käy heidän miehiään. Ollaan tunnettu vuosikausia ja pahemmaksi muuttuvat koko ajan. Aloittajana vetäisin omat johtopäätökseni asiasta ja tekisin siipalle selväksi että yörauha pitää olla. Jos rouva/neiti ei ymmärrä toisen yksityisyyttä kunnioittaa sen vertaa, että antaa nukkua tarpeeksi niin kilometritehtaalle vaan!

    • sdasdsd

      Pane sitä.

      • Ihana mies ja ihana nainen, aika suloista kaikin puolin, ehkä on vaan kestettävä. :D : )


    • 25g

      sano asian laita suoraan ja lyö silmät kiinni! hän rakastaa sinua ja ajan kanssa kyllä (toivottavasti) tajuaa tilanteen. naiset ne jotkut kyllä osaa olla itsekkäitä.
      ei siinä, kyllä ne miehetkin :)

      minulla vähän sama tilanne kuin sinulla. olen nainen ja herään puoli kuudelta töihin ja mieheni ei antanut minun nukkua! (olemme olleet aviossa nyt puolisen vuotta).
      yhtenä yönä hän taas vain pulisi ja pulisi ja minä myhäilin lyhyitä vastauksia väsyneesti. lopulta hän sanoi "sä et rakasta mua enää".... hermostuin siihen ja sanoin suorat sanat miehelleni, kuinka hän ei tiedäkään fyysisesti rankasta työstäni ja kuinka helkkarin väsyneeksi se minut tekee. ehkä hän siitä vähän suuttui, mutta asian sulateltuaan hän viimein ymmärsi. hän rakastaa minua, kuten minä häntä.
      :D

    • Naisetovatoutoja

      Minulla on täysin samanlainen kokemus elellessäni kaukosuhteessa ex-tyttöystäväni kanssa.

      Arki sujui siten, että viikolla opiskelin päivät, työskentelin illat, ja puhuin tyttöystäväni kanssa puhelimessa yöt. Viikonloppuisin tapasimme, jolloin valvoimme kaikki yöt. Tyttöystävän elämäntilanne mahdollisti tämän kaiken.

      Aluksi kaikki oli jännittävää, mutta aloin väsyä. Jossain vaiheessa en vain enää jaksanut alle 5h yöunilla pitkiä arkipäiviä. Vaikka odotin viikonloppuja, olin sunnuntai-iltana täysin poikki. Arkeni muuttui kaaokseksi. Aloin unohdella asioita, sain muistikatkoksia ja en jaksanut huolehtia itsestäni. Opiskelut ja työ kärsivät.

      Ilmoitin asiasta tyttöystävälle useaan otteeseen, mutta hän ei ymmärtänyt ollenkaan uupumustani. Hänelle yön puhelinkeskustelut olivat "laatuaikaa". Mittani alkoi tulla täyteen. Jätin tahallani vastaamatta puheluihin ja peruin viikonlopputapaamisia. En vain enää jaksanut. Naiseni ei tätä ymmärtänyt ollenkaan. Hän oli mustasukkainen ja koki hylkäämistä. Hän ei voinut käsittää, miksi nukuin mielummin kuin puhuin hänen kanssaan. Tai miksi jäin mielummin yksin kotiin kuin tapasin häntä. Sain myös naiseni lähipiirin vihat niskoilleni. Kukaan ei ymmärtänyt tilannettani.

    • Naisetovatoutoja

      Lopulta petin tyttöystävääni. Olin niin väsynyt tilanteeseen, että en kokenut pettämisen aiheuttaneen minkäänlaisia tuntemuksia. Koin suurta helpostusta suhteen päätyttyä. Exäni ajattelee minun olleen jonkinlainen narsisti. Asia ei kuitenkaan ole näin, vaan sitä saa mitä tilaa.

    • Erik af Venusberg

      Juota tyrmäystippoja tai vedä turpaan.

    • kaveri

      Joo, vaihtoon vaan. Sano nyt riitti pakkaa kamat ja häivy niin kauas ku pippuri kasvaa. Ei tommosta tarvii sietää joka on kasvanut kiinni puhelimeen. On kai jonkinlainen ongelma tai tosi narsisti? Joten poista ongelma niin rauha laskeutuu kotiisi.

    • didia4

      ärsyttävä tapa.minun miehellä on myös tapa puhua ja puhua kun mennään nukkuun.hermostun siihen aina välillä.mutta nyt nuunkin ennemmin yksin ja rauhassa 15-vuoden jäleen.ei kuulu puhetta eikä kuorsausta.

    • nukkumaan !

      Kaikkeen sinäkin olet suostunut, MIKSI ? ja miksi tulet tänne narisemaan, laita peruna naisesi suuhun, ehkä ymmärtää olla hiljaa ja jos ei ymmärrä, potku takapuoleen ja adjoos !

      Kaikkea ne nykyajan kanat jaksavat vouhottaa...

    • joku vaan

      Teeppä niin, että sanot " ma ja pe voidaan jutella pidempään nukkumaan mennessä, mutta ti, ke, to ei jutella vaan nukutaan "

    • osakachan

      Meillä oli sama ongelma- tosin miehen kanssa (yli 30v.) joka ilta. Ja perusteena sitten se, kun mies herää samaan aikaan töihin, ettei minua voi väsyttää. Hänelle riittää se 5h unta yössä, kun minulla pitää olla väh. se 8h, että jaksan oikeasti jotakin tehdä.

      Yörupattelu loppui sitten siihen, kun aloin esittää nukkuvaa. En enää vastannut miehelleni vaan pidin silmät visusti kiinni. Nykyään ongelmaa ei onneksi ole, harvoin yrittää enää alkaa rupattelemaan kun mennään nukkumaan.

      Meillä ei myöskään auttanut asiasta keskustelu, kun otettiin nokkiinsa siitä. Kuulemma en halua jutella hänen kanssaan tai hänelle tärkeistä asioita. Ja saman käytin kuin sinä: haluan, mutta en yöllä!

    • jarkke1

      ei muuta kun kurista se ja heitä seinään!!!!

    • KaikOnMänt

      Voe mahotonta.. Taitaahan aikamoinen pirttihirmu emäntäs olla.. ´_`

    • eräs vaan

      AP:lle... vastaus tässä.. naisesi häiritsee sinua iltaisin, koska hän ei saa tarpeeksi sinun täyttä huomiotasi ja et kuuntele ja keskustele riittävästi hänen kanssaan. Hän kaipaa syvempää henkistä yhteyttä sinuun ja hakee sitä puhumalla iltaisin, koska muulloin siihen ei ole aikaa ja tilaisuutta.

      • 9+12

        Tää on niin totta. Uskon, että se johtuu tästä syystä.

        Myös pienten lasten hoivaamisessa tärkeätä on päivä- ja yörytmi.
        Päivällä väsytetään riittävällä aktiviteetillä ja ulkoilmalla. Yöllä sitten nukutaan. Mutta itse ei saa sitten häiritä sitä yöunta :)


    • fsgasdfadfadfadf

      jos kerran puhe ei tehoa, niin voit sen tehdä toisinkin. laita illalla kuulokkeet korville, käännä kylkeä ja pieraise. eiköhän tuon vihjeen tajua. äläkä sitten minua syytä, jos nenäsi tulee kipeäksi :D

    • HanneO.

      Minkä ihmeen takia ehdottelette kaikkea korvatulpista lähtien? Helpommalla pääset kun vain sanot hänelle! Ei tarvitse keksiä muita keinoja. Pakko kai sen sun naisesi on ymmärtää, että tarvitset unta. Nukkuuhan se itsekin tarpeeksi kun jaksaa pölöttää.

    • Perhe Sepot

      Teidän pitää asettaa yhteiset rajat keskusteluperiaatteisiin-ja hetkiin.

    • erkki

      Joo tuttu tunne ja olotila. Minullakin oli ajanjakso, jolloin oli tollasta. Ja usein heräs keskellä yötä bing. Heti hereillä. Eikä unta saa millään ja tietty päivällä pitäis olla pirteä. Joskus ajattelinkin, että elin enemmän Kiinan tai Jenkki aikaa kuin paikallista sellaista. Joku pitää luuria auki toisessa päässä eikä lopeta puhelua.

      Anna riittävästi laatuaikaa töiden jälkeen tai viikonloppuna, ettei yöllä tarvii pölistä.

    • Hah !

      No onpa tosi "kulta". Puuttuu ilmeisesti sekä järki että tunteet, kun ei ymmärrä toisen tarpeita.

    • Anonyymi

      Ei ole tervettä käytöstä todellakaan tuo toisen valvottaminen ja vielä päälle syyllistäminen, ei terve ihminen toimi noin oli mies tai nainen taikka työtön tai työssäkäyvä , kuulostaa häiriintyneeltä.
      Sehän on eräänläistä kidutusta lähellä jo toi toiminta ,ihmiselle elintärkeä saada nukuttua riittävästi .
      Jos toi ei muutu (ja vähä epäilen ei muutu minkä kuvan sain tuosta ihmisestä että noi kaua kestänyt ja mite suhtautuu kun koittaa asiallisesti ja oikeutetusti sanoa tosta toiminnasta..) ni suosittelen ottaa etäisyyttä ihmiseen , kuulostaa just sellaselta ihmiseltä joka ei muutu vaikka sitä toivoisi ja eikä vaikka sanoisi siitä väärästä käytöksestä hänelle useinkin.

      • Anonyymi

        Niin mutta ei hän ota sitä vakavasti, olemme molemmat yhdessä ja viime yönä hän melkein tiputti minut sängystä. Ei en haluaisi pilata tätä ja haluaisin olla hänen kanssa mutta ei olen tehnyt poliisi ilmoituksen mutta ei auta.


    • Anonyymi

      Kirjoitin jo tuossa aiemmin että kuulostaa häiriintyneeltä.
      Kannattaa uskoa kun sanon ettei tuo käytös ole todellakaan normaalia . Täällä on ihmisiä osa jotka ei selvästikää ymmärrä millaista on olla
      häiriintyneen ihmisen kanssa suhteessa ja neuvotki on sitten sen mukaisia heillä....
      Normaali toisia huomioon ottava ja empatiakykyinen ihminen ei toimi noin miten kerroit puolisosi toimivan.

    • Anonyymi

      Eikä tuo liialla ymmärtämisellä,kestämisellä ja joustamisella parane. Päinvastoin se jatkuu ja voi jopa paheta.
      Jos kyseessä olisi normaali ihminen nii kyllä hän olisi jo ottanut huomioon sen että täytyy toisen saada nukkua ja lopettanut valvottamisen ja eikä olisi alunperinkään valvottanut noi paljon ja noi usein ,toi on jo kuitenki ihan systemaattista sekä tahallista valvottamista eikä enää mikään yksi "vahinko" kerta...

    • Anonyymi

      ITSELLÄ MYÖS VAIMO TULEE KLO 21.00 TÖISTÄ JA ALKAA KUUNNELLA MUSAA KOVALLA JA OLEN KYLLÄ SANONUT ETTÄ VOITKO LAITTAA PIENEMMÄLLE KUN YRITÄN NUKKUA, MUTTA VAIMO SANOO ETTÄ ÄLÄ KUUNTELE JOS SE SINUA HÄIRITSEE. OLEMME ASUNEET JO 12 VUOTTA JA NYT ALAN SAADA TAPEEKSENI.

      • Anonyymi

        Yritä keskustella, ja sanoa että voit kuunnellaa musiikkia pienellä voimakkuudella, on todella häiritsevää että et saa unta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä keskustella, ja sanoa että voit kuunnellaa musiikkia pienellä voimakkuudella, on todella häiritsevää että et saa unta.

        Nyt hän on niin kännissä että kaatuu kohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritä keskustella, ja sanoa että voit kuunnellaa musiikkia pienellä voimakkuudella, on todella häiritsevää että et saa unta.

        Saamme lapsen kohta, ja saa nähdä mitä tämä yö tuo tullessaan.


    • Anonyymi

      VAIMO LÄHTI TÄNÄÄN KLO 5.00 TÖIHIN JA SE SANOI MINULLE ETTÄ TULEN KLO 23.00 NUKKUMAAN, NO YRITIN SIINÄ SIT NUKKUA MUTTA EIHÄN SIITÄ MITÄÄN TULLUT EN HALUAISI LOUKATA VAIMOANI JA HALUAN OLLA HÄNEN KANSSA, MUTTA VAIMONI ON JOKA AAMU JO KLO 5.00 LÄHDÖSSÄ TÖIHIN.

      • Anonyymi

        Voisit ehkä sanoa että jättää sinut nukkumaan jos olet 5 milliä humalassa, ja kannattaa myös vähentää pelaamista jos se edes auttaisi. Haluan mun vaimosta eron koska hän ei anna minun nukkua, haluan edes nukkua jos vaimo haluaa tai muuten soitan suljetulle osastolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit ehkä sanoa että jättää sinut nukkumaan jos olet 5 milliä humalassa, ja kannattaa myös vähentää pelaamista jos se edes auttaisi. Haluan mun vaimosta eron koska hän ei anna minun nukkua, haluan edes nukkua jos vaimo haluaa tai muuten soitan suljetulle osastolle.

        Sinun kannattaa tehdä jotain kivaa kun nukutte yhdessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kannattaa tehdä jotain kivaa kun nukutte yhdessä.

        Olemme jutelleet ja katsoneet yhdessä elokuvia, mutta sain tänään ikävän kirjeen. Hei olen eronnut sinusta ja haluaisin että et soita, minulle Kiitos.


    • Anonyymi

      Olen amerikassa ja jätän sinut yksin.

      • Anonyymi

        Olen töissä enkä missään amerikassa, voidaanko jutella kun tulet illalla?


    • Anonyymi

      Viime yönä vaimo ei antanut minulle unirauhaa ja olemme avioeron partaalla.

    • Anonyymi

      Sama täällä minun ja vaimoni välit on katkeamassa.

    • Anonyymi

      VAIMONI SANOI ETTÄ NYT YLÖS TAI ET PELAA, SANOIN ETTÄ OLEN KIPEÄ JA EN VOI TEHDÄ ASIALLE MITÄÄN. OLEN TODELLA LOPPU SOITANKO POLIISIT?

    • Anonyymi

      HEI OLEN NUKKUNUT MONTA YÖTÄ HUONOSTI, SILLÄ VAIMONI EI ANNA EDELLEENKÄÄN UNIRAUHAA ALAN TODELLAKIN OLEMAAN SITÄ MIELTÄ ETTÄ EN, JAKSA ENÄÄN JA MUUTAN POIS KOSKA MITÄ MINÄ TEEN.

    • Anonyymi

      Itse nukuin viime yönä todella levottomasti, kun vaimo ei antanuymt nukkua taas.

    • Anonyymi

      Tästä alkoi kamala sota tänään aamulla kun heräsin.

    • Anonyymi

      Sama täällä vaimoni lähtee klo 3.00-4.50 töihin, ja hän pitää minua hereillä väkisin klo 2.00

    • Anonyymi

      Mun vaimo otti yliannostuksen alkoholia, ja kuoli töissä tänään klo 14.00.

      • Anonyymi

        Heitä vaimo katolta niin, loppuu se kiusaaminen.


    • Anonyymi

      tyypillinen psykopaatti toi aloittajan nainen. saa nautinnon siitä kun kiduttaa toista ja tee muuta kuin puhuu puhuu ja puhuu. täyspäinen ihminen antaa toisen kunnolla nukkua ja kunnioittaa toisen tarvetta nukkumiseen ja osaa vielä puhumisen sijaan ihan keskustella, siis vastavuoroisesti. ei sosiaalisuus ole sitä että yksi puhuu ja puhuu ja varsinkin niin ettei ole mitään varsinaista sanottavaa vaan kunhan vaan saa olla äänessä. nämä luonnevikaiset hirviöt taas tekee kaiken niin että muut ja se oma "kulta" varsinkin voi mahdollisimman karseasti. samantien vaan moiset häiriköt vaihtoon häiritseen muita jos tollasiin erehtyy sekoamaan ja tunteen rakkautta

    • Anonyymi

      Onko entinen puoliso jo?

    • Anonyymi

      ITSELLÄ MYÖS HELPOTTANUT, KUN MEILLE TULEE 2 LASTA NIIN HUOLEDIN NIISTÄ KUN VAIMO LÄHTEE KLO 6.00 TÖIHIN.

    • Anonyymi

      Eikö naisella ole työtä minne lähtee aamulla , pitäisi takuta että jokainen ihminen tarvitsee unta muuten ei aivot toimi oikealla tavalla .onko nainen aika nuori vielä ?

      • Anonyymi

        Hän on 23, niin aamut on vaikeita en saa edes, nukkua ja viime yö ei mennyt hyvin ja nukahdin vasta klo 5.00, että en enään jaksa että se on aina tätä kun nukumme samassa sängyssä,mutta onneksi hän on klo 2.00 asti töissä:)


    • Anonyymi

      ootko sitten ihan varma että oot huomionu ja olla varmasti läsnä tarpeeksi naisellesi? joskus kun käy niin että sitä sopivaa hetkeä ei tunnu olevan koskaan. äijä näprää kännykkää jatkuvasti - ja sekö on sitä laatuaikaa yhdessä? itse olen erittäin surullinen poikaystävän käytöksestä. sitten muu törkeä kohtelu. sanoo että etkö sätiiä että kun mulla on hyvä olla niin kaikilla muillakin on parempi olla. tämä vituttaa, koska hän on minulle silti olemassa kuitenkin edes jotenkin vaikka olisikin ihan paska päivä. jos hänellä on huono päivä/viikko/kuukausi, niin tämä jaksaa tehä tätä.. ? jos oisin iteki samanlainen koko ajan niin tämä ei toimisi yhtään.

      Ja kyllä se hellyys saisi olla läsnä, kerta yhessä ollaan. NIIN jos olisi olemassa toiselle kuin sillon vain kun tätä huvittaa tai on se hyvä päivä.

    • Anonyymi

      Sama täällä, mun vaimoni on niin rasittava etten jaksa enään. Hän piti minua klo 5.00 asti hereillä, ja tänään menen juhannus tansseihin niin olen erittäin väsynyt, olen sanonut että haluan nukkua mutta vaimo sanoo että ole hiljaa. Olemme asuneet yhdessä jo 6 vuotta ja nyt alan saada tarpeekseni

      • Anonyymi

        Sellainen vaimo on hyvin itsekäs joka ei ymmärrä että työssä käyvän ihmisen on myös nukuttava . En usko että muuttuu siitä miksikään enää, joten; teet viisaasti jos otat ja jätät, ei tuollaista lapsellisuutta kukaan muukaan kestä , jos ei saa nukutuksi edes . Katsele itsellesi henkisesti kypsä nainen joka ymmärtää että ihminen tarvitsee unta eikä juttu tuokioita öisin .en usko että hän tuolla menolla tulee saamaan koskaan pysyvää suhdetta , tai sitten jos hän löytää miehen jolla on sama työvuoro hänen kanssaan .epäkypsää touhua ,


    • Anonyymi

      YMMÄRRÄN, JA ITSELLÄ ON NYT VAIMO JOSSAIN ITALIASSA.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4306
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2199
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1714
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1390
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1268
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1194
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      994
    Aihe