Yhteinen vuokra-asunto, toinen muuttaa pois.. Vuokranmaksu?

ihmettelevä-

Niin, siis tämä on tilanne. Muutetaan avokin kanssa erilleen, hänellä on uusi kämppä johon muuttaa 1.9. Joutuu maksamaan silti ensi kuun vuokran vielä tästä asunnosta, vaikka minä jään tähän asumaan? Miksi ihmeessä vuokranantaja pyytää häneltä sen vuokran, kun minä kerran jään tähän? 12.8 hän taisi irtisanoa sopimuksensa. Tiedän että on laillista pyytää maksamaan, mutta yleensä kyllä vuokranantajat joustavat jos on vuokralainen valmiina...
p.s. meillä on siis koko ajan olleet OMAT vuokrasopimukset.

No, toinen asia. Kun avokkini joutuu maksamaan myös syyskuusta tähän kämppään sen vuokrapuolikkaansa, niin mitäs minä maksan syyskuusta, koko vuokran (450) vai sen puolet? Jos maksan koko vuokran niin vuokranantajahan saa ylimääräistä reippaastikin!

Anteeksi tyhmä kysymys, ensimmäinen kerta kun tällaisessa tilanteessa olen. Jos joku osaisi auttaa niin kiva. Googlettelin kyllä jotakin aiheesta mutta en löytänyt.

3

2183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varo kusetusta

      Onko vuokranantajalle nyt selvinnyt että sinä jäät asuntoon. Millainen sopimus on? Jos siinä lukee että kumpikin maksaa vuokrasta puolet niin ex joutuu maksamaan oman osuutensa syyskuun vuokrasta viekä vaikkei sielä asukaan koska irtisanoi asunnon vasta elokuussa. Irtisanominen olisi pitänyt tapahtua heinäkuun aikana niin syyskuun vuokraa ei olisi mennyt.Sinä maksat edelleen osuutesi vuokrasta eli 225 euroa. Voihan se olla että vuokranantaja alkaa vaatia asunnosta nyt 450 euroa sinulta koska otat koko asunnon käyttöösi.

    • kllkllk

      On selvinnyt. Pitäisi siis tehdä tietenkin uusi vuokrasoppari, mutta kestää vaikka olen sitä jo pyytänyt. Ja tottakai maksan tulevaisuudessa koko vuokran, mutta mietin juuri tätä kuukautta, että joudunko jo maksamaan sen koko 450 euroa vai en..
      Molemmilla oli siis omat sopimukset, ja sen 225 molemmat siis kuukaudessa ovat maksaneet.

    • jaajust

      Mitäköhän varten avoparilla on omat sopimukset, minulle ei ainakaan tule mieleen muuta kuin asumistukihuijaus, mutta jos olen väärässä niin korjatkaa toki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe