Vtti koneen öljyn kulutus

Ostanko

Missä vuosimallissa oli tätä männärengas yms ongelmaa? Oliko jotain tiettyä vuosimallia tai moottorikoodia mitä kannattaa varoa? Kyselen siksi että kuolinpesällä olisi myynnissä kohtuu hintaa -01 corolla 70tkm ajettuna..

13

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cvcvcv1

      Taispa olla just -01 ja -02 eli ekat vvti moottorit, koskee avensista ja corollaa, moottoreista 1,6 ja varmaan myös 1,8litranen

      • Anonyymi

        Eipäs kun 2002-2005


    • Mieti vielä

      Älä hyvä mies sekaannu tojoihin. Haluatko itsestäsi tojoteron koko kansan naurunaiheen?

      • vtti

        Minulla on hyvä itsetunto enkä tarvitse mitään munanjatketta. Itse asiassa ei minua autot kiinnosta tippaakaan mutta ilmankaan en pärjää(töissä käynti..) Ehdotapa sitten jotain muuta merkkiä jonka saisin 3000€ ja olisi yhtä vähän ajettu.


    • Ostanko

      Onko kenelläkään oikeaa tietoa näistä vtti-koneista, eli onko kaikki alkupään koneet susia vai joku tietty mallivuosi / erä??

      • se on laatua se

        Vuosimalleissa 2001-2003 on ollut massiivista öljynsyöntiongelmaa alle 100tkm ajettuina. Takuuseen korjasivat n. 7 vuoden ikään saakka. Koskee siis 1,6 ja 1,8 litraisia. Myöhemmissäkin vuosimalleissa on ollut jopa hylkyrajalle saakka soikeita sylintereitä, mutta ne eivät ole aiheuttaneet kunnollisten mannänrenkaiden ansiosta öljynsyötiongelmaa niin vähillä kilometreillä.


      • koneistajana
        se on laatua se kirjoitti:

        Vuosimalleissa 2001-2003 on ollut massiivista öljynsyöntiongelmaa alle 100tkm ajettuina. Takuuseen korjasivat n. 7 vuoden ikään saakka. Koskee siis 1,6 ja 1,8 litraisia. Myöhemmissäkin vuosimalleissa on ollut jopa hylkyrajalle saakka soikeita sylintereitä, mutta ne eivät ole aiheuttaneet kunnollisten mannänrenkaiden ansiosta öljynsyötiongelmaa niin vähillä kilometreillä.

        Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötestissä olleen Corollan sylinterit olivat lopputarkastuksessa niin soikeita ja männänvälyksissä eroja, että tuskin mikään koneistamo suostuisi moiseen uusia mäntiä ja männänrenkaita asentamaan ilman ylikokoon poraamista.
        TM12/2003


    • rolla for ever

      Mulla rolla-01 1,4vvti. Kuluttaa kovassa ajossa vähän öljyä...n. litra vaihtovälillä (10th) jos ei käytä hirveesti kierroksia, niin tuskin tarttis lisätä lainkaan.

      Ajettu 230 th ei mitään ongelmia, aina lähtee. Yhden polttimon vaihtanut.

      • Anonyymi

        Mulla Ko-Rolla VTTI koneella. Juu, kun ei anna hirveesti kerroksia, antaa seistä vaan kotipihassa, niin ei tartte lisäillä öljyä juuri olenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla Ko-Rolla VTTI koneella. Juu, kun ei anna hirveesti kerroksia, antaa seistä vaan kotipihassa, niin ei tartte lisäillä öljyä juuri olenkaan.

        Kyllä se 1.8 vvti moottori 2001-2003 välisenä aikana oli Toyotan öljynsyönti moottoreita.. Männänrenkaat jyrsi sylinterit väljiksi koko moottori lohko meni uusiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se 1.8 vvti moottori 2001-2003 välisenä aikana oli Toyotan öljynsyönti moottoreita.. Männänrenkaat jyrsi sylinterit väljiksi koko moottori lohko meni uusiksi.

        Männänrenkaiden takertelu urissaan aiheutti sylintereiden kulumista ja lisääntynyttä öljynkulutusta.


    • Anonyymi

      Tuo ongelma on ollut kautta aikojen tuon tyypin koneissa.

    • Anonyymi

      Vm. 2001-2003 1,6- ja 1,8-litraiset VVT-i-moottorit olivat lähes kaikki viallisia. Liikenteessä niitä on vielä paljon korjaamattomina, koska niillä on ajettu niin vähän ettei vika ole vielä paljastunut ja huollossa on saatettu vaihtaa omistajan tietämättä lyhyempi öljyn mittatikku öljynkulutus varan lisäämiseksi. Todella runsas öljynkulutus noissa moottoreissa on alkanut vasta 6-70000km:n jälkeen.
      Aloittajan kohdalla hyvin vahva oletus on, että auto kuuluu tähän ryhmään. Runsaampi öljynkulutus on jo saattanut alkaa, mutta sitä ei ole huomattu äärimmäisten vähäisten vuotuisten ajokilometrien ja jokavuotisten öljynvaihtojen takia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7839
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4482
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      27
      2188
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2099
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1915
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1765
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1669
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe